Weet iemand raad.? Ik ben al een aantal weken overtijd, 23JUNI heb ik eenmalig tijdens het naar wc gaan een licht kleurverlies gehad. Sindsdien heb ik geen menstruatie meer gehad. Ondertussen is het een kleine 8 weken geleden. Heb een aantal test gedaan. De eerste test kwam het streepte er lichtjes door, maar andere test waren negatief. Wat zouden jullie doen. Naar de ha gaan of nog even afwachten? Groetjes
Gebruik je anticonceptie of voorbehoedsmiddelen Middelen? Of zijn jullie bezig voor een kindje? En heb je een regelmatige cyclus? Wanneer heb je voor het laatst getest ?
Nee gebruik geen voorbehoedsmiddelen. Alleen heb ik in januari een prikpil laten zetten. En dat zou voor 3 maanden zijn. In maart zou ik het opnieuw moeten gedaan hebben, maar heb het niet gedaan. Vorige week nog een test gedaan. Deze was negatief. Mijn man zou graag nog een kindje willen, voor mij moet het niet. Is te moeilijk om te combineren met mijn huidige job
Je zou nog een keer kunnen testen met ochtend urine. Maar als die weer negatief is, zou je kunnen wachten tot je volgende menstruatie, als je dat vol kunt houden. Anders gewoon even bellen en met huisarts overleggen. Heb helaas geen antwoord voor je. Misschien hebt je stres of ben je heel erg druk. Dat misschien daarom je menstruatie blijft?
Even los van het wel/niet ongesteld worden, als één van beide (in dit geval jij!) géén kindje wil (of nog niet) dan lijkt mij het nu nog niet het geschikte moment! Misschien dat de stress (hierover) ook wel zorgt voor het uitblijven van je menstruatie. Praat erover met je man. En mbt ongesteldheid, als je altijd een regelmatige cyclus had en nu niet, zou ik wel even langs de huisarts. Sterkte!
Het spijt me je te moeten informeren dat de prikpil niet meteen na 3 maanden zorgt voor een ontrekkingsbloeding zoals de gewone pil dat doet. Hiet eerst een tijd de prikpil gehad en toen gint mn relatie voorbij waardoor ik stopte want wilde geen troep in mn lijf. Na een jaar weer een cyclus. Toen ik mijn man na een paar keer een menstruatie te hebben gehad leerde kennen heb ik eenmalig weer de prikpil laten zetten maar al gauw spijt van dus samen besloten dat niet nogmaals te doen. Na deze ene keer de prikpil duurde het gewoon weer een jaar voordat ik ongesteld werd. Je cyclus is nu van slag. Overtijd is het in dit geval ook niet en aangezien je testen negatief zijn ben je niet zwanger maar aan het wachten op je cyclus
Ja zal dat morgen vroeg nogmaals doen. En dan nog even afwachten. Rond de 23 juni heb ik ook mijn normale menstruatie niet gehad, dus eigenlijk heb ik ze al 2 x niet gehad. Met deze berekening zou ik ze deze week de 17de moeten krijgen. Als ik ze tegen de 25ste niet heb zal ik bloed laten nemen.
Maar waarom geen voorbehoedsmiddelen als je geen kindje wil? Lijkt me dan toch wel handig Ik heb geen ervaring met de prikpil maar wat hierboven al is gezegd, het kan stress zijn, toch een zwangerschap of een cyclus die nog niet op gang is. Ik wens je sterkte iig!
Ja maar eind mei heb ik gewoon mijn menstruatie gekregen net als alle keren ervoor. Maar we zien wel. Ik stel me gewoon vragen of alles wel oke is met mijn lichaam. Heb al gehoord dat ik in de menopauze kan zitten, of een een kiste kan zijn. Of dergelijke. Ik ha gewoon afwachten.
Misschien is je lichaam toch nog steeds van slag van de prikpil? Ik lees overal dat het echt een lange tijd duurt voordat je cyclus weer normaal is na het zetten van de prikpil. Je kunt natuurlijk altijd naar de huisarts gaan maar ik denk dat je er vanuit kunt gaan dat je niet zwanger bent. Zeker ook omdat je testen negatief zijn. Waarom denk je trouwens dat je in de menopauze zit?
Er staat ook in de bijsluiter van de prikpil dat het wel tot een JAAR kan duren voordat je weer een cyclus hebt of voordat je cyclus weer genormaliseerd is. Daarom wordt de prikpil ook niet voorgeschreven aan vrouwen die op korte termijn een kinderwens hebben. Het kan namelijk ontzettend lang duren voordat die prikpil is uitgewerkt. Vraag maar eens na bij je huisarts.
Prikpil als anticonceptiemethode - Anticonceptie.nl Anticonceptie: de prikpil | Mens en Gezondheid: Zwangerschap Het kan wel tot een jaar na de prikpil duren voordat je weer vruchtbaar bent. Helaas.....
Heb je in mei toevallig kort de pil geslikt om zo je cyclus sneller op gang te laten komen (door een ongi te faken in je stopweek)? Je hoort dat vrouwen dat wel eens doen na de prikpil op advies van de huisarts. Vind het wel apart dat je voor een kind gaat terwijl je zelf geen kinderen meer wilt.