4 april hebben we van mn vriend zn werk een feest, maar helaas mn ouders zijn die avond ook weg. mn schoonouders zijn geen optie. gelukkig laat ik iedereen weten dat mn maag opdraait bij het idee dat sophie uit logeren gaat, en dat accepteert ook iedereen gelukkig. wie heeft dit ook?
Of je daar blij om moet zijn....weet ik niet? Ik denk dat heel veel, vooral, vrouwen dit wel herkennen hoor. Onze zoon gaat eigenlijk nooit ergens anders heen. Bij mijn zus is hij 2x gaan slapen (ivm bruilof en daarvoor vrijgezellenfeest). In sept. gaat hij voor het eerst bij de buuf logeren....dat duurt nog heeeel lang....maar het idee....! Hij is dan bijna twee jaar. Toch doe ik het wel. Hij vindt het w.s. alleen maar hartstikke leuk en soms heb je zelf gewoon verplichtingen. Ik regel het dus wel ver van te voren (zodat ik mezelf er ook op in kan stellen) en we gaan deze zomer zeker vaak een bakkie doen daar (zodat meneer stiekem kan wennen ). Echt, tijd voor jezelf en voor elkaar, daar heeft je kindje ook baat bij!
Ik laat Dylan regelmatig bij de opa's en de oma's logeren. Heerlijk een avondje voor mezelf en de volgende dag lekker uitslapen en op het gemak aan ontbijten. Of een avondje stappen. En Dylan heeft de grootste pret.
hier ook hoor, heerlijk als Romy een dagje weg is! Lekker tijd voor mezelf! lekker even niet hoeven plannen. maar na 1 nachtje mis ik haar weer enorm en wil ik haar t liefst weer bij me. na een paar uur al eigenlijk maar heb mezelf geleerd dat het oke is, en dat ze beter iets langer bij oma kan blijven want anders blijft ze heen en weer gesleept worden. heb geleerd dat het belangrijk is tijd voor mezelf in te plannen. hoop dat je dat ook kunt leren, helpt een hoop! en als je weet dat er goed voor je kindje gezorgd wordt, dan is het toch oke? (dan nog bel ik elke 5 min hoor... nee grapje) maar je snapt wat ik bedoel...
Mijn maag draait ook om, maar toch zou ik heel graag willen dat we een keertje 'moeten' , want ik denk wel dat het goed is. Overigens vind ik het ook gewoon rottig voor de opa en oma's om Fae snachts bij hen te laten, want ik wil hun nachtrust niet laten verstoren door m'n dochter. Ook al zouden ze het vast erg leuk vinden verder... Vanaf volgende week gaat ze 2 halve dagen naar de opvang. Een eerste stap. En binnenkort ga ik weer een dagje naar de sauna en dan zal ze dus een hele dag bij m'n schoonmoeder zijn. We gaan wel naar de sauna in het dorp waar m'n schoonmoeder woont , dat scheelt voor mijn idee weer. Maar oh.. moeilijk vind ik het beiden we, maar een klein stukje loslaten is ook erg belangrijk om te leren voor ons beiden.
Ik weet niet of je er mee blij moet zijn. Het lijkt me uitermate lastig. Maar als je je daar prettig bij voelt, dan is dat prima toch. Jammer dat het feestje dan toch niet doorgaat voor jullie.
Ik vind het wel lekker hoor om naar feestjes oid te gaan. Iris is nu 2x wezen logeren bij mijn moeder; ging prima. Mijn nichtje van 18 past wel eens op, maar vaak nemen we haar mee als t bij mensen thuis is. We gaan dan op tijd zodat ze daar nog even kan spelen, dan krijgt ze de fles, leggen we haar in t campingbedje en we nemen haar 's nachts mee naar huis. Ze slaapt dan weer lekker verder in haar eigen bedje. Gaat prima en wij zijn even lekker weg...
Het is bij ons nog niet voorgekomen dat hij zou moeten logeren maar dat komt ook omdat het nog niet nodig geweest is. Mijn vriend en ik gaan nog regelmatig op stap maar wij doen dit altijd apart dus ik met mijn vriendinnen en hij met zijn vrienden zodat er toch 1 iemand thuis is. Mocht het nu een keer voorkomen dat we samen een feestje hebben ja dan moet ik oppas regelen. Maar zolang het niet nodig is ben ik wel blij dat het niet hoeft maar mocht het toch een keer nodig zijn dan heb ik er denk ik geen problemen mee!
Ik vind het ook moeilijk om mijn zoontje uit logeren te laten gaan maar doe het wel. Niet alleen omdat ik soms iets heb waardoor je wel 'moet' maar ook omdat het voor hem leuk is om tijd door te brengen met opa & oma. 11 april is het weer zover... natuurlijk best spannend maar ik weet ook dat het heel goed zal gaan en kijk ernaar uit om 's avonds lekker uit eten te gaan met manlief, te dansen op het trouwfeest waarvoor we uitgenodigd zijn en dan lekker uit te slapen de volgende ochtend! Heerlijk!
Ons meisje heeft (nu al..) 2x bij mijn ouders geslapen. Ze slaapt ook al door en hun vinden het helemaal geweldig! De eerste keer had ik er wel wat moeite mee, maar de tweede keer kon ik het al makkelijker loslaten. Het is niet dat ik haar elke keer voor een avondje stappen meteen daarheen breng, maar gewoon voor feestjes waar we allebei heen moeten.
Wij brengen ons zoontje regelmatig bij mijn ouders uit logeren. De eerst keer (met 2maanden al) vond ik moeilijk, maar ik genoot er ook heel erg van. ik denk dat hij ong 1x in de 1,5 maand wel uit logeren gaat. Ook vrienden van ons die nog geen kinderen hebben vragen wel eens of hij mag komen slapen en dan gaan wij mooi wat leuks doen! Ik vind het heerlijk dat hij overal kan en wil slapen
Hahah ik herken het, ik d8 eerst ook tijdens mijn zwangerschap dat ik hem wel eens weg zou breneg voor een werkdag zodat ik lekker kon slapen de avond ervoor, maar...nee ik breng hem dus echt niet weg NOT hahah ik kan het gewoon niet en mijn mam ook niet dus hij blijft lekker bij ons, dan maar gaar de next day. We gaan weleens samen uit eten oid maar halen hem daarna gewoon op...ieder zijn eigen keuze hoor!
bij mijn ouders heb ik er helemaal geen moeite mee, Lasse gaat zaterdagavond voor het eerst voor oppassen naar mijn moeder, mijn man moet dan optreden en ik ga voor het eerst in jaren weer een keer kijken. naar mijn schoonouders gebeurd gewoon niet, moet er niet aan denken! verder vind ik het idee bij sommige mensen wel moeilijk, maar zal het denk ik wel doen. anders komen we nergens meer samen, kan me al niet herinneren wanneer we voor het laatst iets met elkaar gedaan hebben, dat is denk ik zeker meer dan 2 jaar geleden.
Als Esmee gaat logeren dan alleen bij mijn schoonouders, we weten zeker dat ze daar goed slaapt en hen er alles aan doen om het voor Esmee fantastische te maken. Mijn ouders durf ik nog niet. Esmee is nu 2x wezen logeren. 1x toen we een bruiloft hadden en 1x toen we gingen stappen met vrienden. Anders nemen we Esmee mee of we plannen het zo dat we oppas aan huis hebben tot een redelijk tijd.. Ik snap je aan de ene kant wel.. Vind het ook niet leuk om haar uit logeren te doen maar aan de andere kant is het wel leuk voor opa en oma en Esmee en ik vind het ook belangrijk dat wij samen nog leuke dingen doen!
Robin is nog nooit uit logeren geweest, maar dat is meer omdat ze nogal veel familie heeft die haar te logeren wil, als ik haar bij 1 breng, willen ze haar allemaal. En ik vind het niet bij iedereen even geschikt thuis voor een kleintje (onveilige situaties, honden die ik niet vertrouw enzo), dus dan voorlopig nog maar niet. Ik vind het geen probleem als ze hier thuis op komen passen, van mijn part blijven ze ook slapen.
Jo.. Hier ook genoeg mensen die haar te logeren willen maar ik bepaal, ik ben de moeder Dan maar scheve gezichten.
Ik heb er totaal geen moeite mee eigenlijk.... Benthe is tot nu toe 2x uit logeren geweest bij mijn schoonzusje. Haar nichtjes vinden het geweldig en kijken er al weken naar uit als ze komt. Ik vind het heerlijk, even tijd voor onszelf en lekker uitslapen...
@ jo79: dat hebben wij inderdaad ook. Ik heb mijn moeder en 2 vaders die allemaal apart wonen en ook nog een schoonmoeder... Dat zijn dus 4 opa's en oma's die allemaal afzonderlijk Tobe wel te logeren zouden willen hebben. Dat is me voorlopig echt veel te veel... Daarbij woont mijn schoonmoeder 2 uur rijden hier vandaan dus dat vind ik al een behoorlijke klus. Ik heb er nog geen vertrouwen in dat ZIJ er vertrouwen in heeft goed voor hem te kunnen zorgen, dus dat durf ik echt nog niet aan... Ik vind hem daar ook nog veel te klein voor trouwens.