Wij zijn afgelopen weekend bij oma wezen logeren, gezellig met zn drietjes. Oma heeft bijna t hele weekend voor haar gezorgd. Vrijdagavond zijn we namelijk met zn tweetjes uit eten geweest + de bios en zaterdagavond hadden we een feestje + de ochtenden konden we heerlijk uitslapen. Was wel een tikkie onwenning hoor om de zorg aan een ander over te laten maar over een paar weekjes gaat ze 2 dagen in de week naar een gastouder dus wat dat betreft... En volgend weekend gaat ze een avondje bij opa logeren, zonder ons. Helemaal spannend! Maar denk persoonlijk dat t ook wel goed voor haar is om te weten dat er meer mensen zijn die voor haar kunnen zorgen anders kun je nooit meer iets met zn tweetjes ondernemen.
Dano is al vrij vroeg elke maandag bij mijn ouders gaan logeren, niet omdat wij weg moesten maar puur omdat wij op instorten stonden, Dano heeft hele extreme reflux gekregen vanaf dat hij 8 maanden oud was, elke nacht 4-6 keer wakker, en dan keihard huilen. Allebei werken en onze wallen hingen op de grond. Toen mijn moeder dat aanbood hebben we dat met beide handen aangepakt, eindelijk een nacht doorslapen, dit was toen hij ongeveer 13 maanden oud, we hadden dus al een pittige tijd achter de rug. Dit is eigenlijk nog steeds elke week zo, maar omdat hij nu sinds 1 maart doorslaapt gaat het vanaf volgende week niet meer gebeuren. Wij moesten wel, anders kon je ons beide wegbrengen.... Dano heeft toen hij 16 maanden was ook al eens bij een goeie vriendin van me geslapen omdat zij dat graag wilden. is heel goed gegaan. Wij zijn er dus vrij makkelijk in, maar alleen bij opa en oma en die vriendin! Ik ben heel blij dat Dano zo goed ergens anders slaapt, afgelopen weekend zijn we met een hele groep naar een groot feest geweest en Dano sliep bij opa en oma, hij vind het fantastisch daar, en wij hebben een toffe nacht achter de rug. iedereen blij!
pffff gelukkig MOET ik nooit naar feestjes dochter is 4 maanden maar mooi niet dat ze snachts bij een ander slaapt. word al raar bij t idee alleen.
Ja klopt, je moet je rust ook pakken. Maar ik heb me zooo schuldig gevoeld naar Dano toe, nu niet meer hoor.
Het zal mij ook moeilijk vallen de kleine ergens anders te laten slapen. Bij mijn ouders is het zoiezo een optie, alleen nu even niet. Mijn moeder is momenteel zwaar overspannen, dus dat schiet niet op. Jammer want het is zo'n lieverd. Maar dat komt wel weer. Even de tijd nodig. Mijn 'schoonouders' GEEN OPTIE echt niet, moet er niet aan denken. Bij mijn schoonmoeder had het gekunt, maar die nodigt gerust haar ex-man uit. De vader van mijn partner dus (en zijn vader kan en wil ik niet zien als 'schoonvader'). Het is een walgelijke vent mag ik je zeggen. Dus nee, daar niet. Er zal wel jaloezie uit ontstaan op ten duur. Jammer voor hen. In de toekomst zullen we om de beurt gaan mocht er wat zijn.
Mijn zoontje was 10 maanden toen hij voor het eerst bij mijn ouders ging logeren. En heeft sindsdien al wel een aantal keer gelogeerd. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het af en toe wel lekker vind hoor. Heb het ook nodig om af en toe iets voor mezelf te kunnen doen. Hij vindt het ook hartstikke leuk dus dat maakt het ook wel makkelijker. En ik heb wel feestjes waar ik naar toe "moet". Ik vind dat ik al mijn sociale contacten aan de kant kan zetten omdat ik nu een kind heb. Oppas vind ik ook prima, vind het vaak ook fijn om iemand anders dan de oma's te hebben. Als er hier een "oma" zit heb ik het gevoel dat ik nog thuiswoon en verantwoording af moet leggen. Wij hebben nu 2 meisjes maar daar ben ik toch niet zo tevreden over. Ten eerste komen ze altijd te laat, maar verder zijn ze ook niet zo geinteresseerd in ons zoontje. Ik weet nog dat ik de kinderen waar ik vroeger oppaste ook echt goed kende, maar ze komen eigenlijk nooit langs ofzo. Ze hebben hem eigenlijk al tijden niet meer gezien. Want hij ligt eigenlijk altijd al in bed als ze komen. Dus we hebben nu besloten om op zoek te gaan naar een andere oppas voor 's avonds. Maar als dat goed loopt is dat toch echt wel fijn.
wat ik moeilijker vind eerlijk gezegd.. is nu ik niet werk.. anne toch naar het kdv brengen sochtends dat vind ik veel erger dan uit logeren
Senna gaat ook mooi nog (lang) niet uit logeren. Het lijkt me zo raar voor haar dat, wanneer ze wakker wordt (en dat wordt ze zeker 3x per nacht) er opeens iemand anders dan mamma naast haar bed staat. Wanneer ze zelf aangeeft dat ze bij iemand wil logeren, ga ik er eens over nadenken.
Luca is ook nog niet uit logeren geweest maar dat gaat wel binnenkort gebeuren. 18 april heb ik feest van mijn werk en gaat Luca een nachtje logeren bij mijn ouders. 6 mei gaan wij uit eten met vrienden, naar de schouwburg en daarna stappen en dan slaapt Luca ook weer bij mijn ouders. Bovendien hebben we nog een cadeaubon liggen voor een weekendje Ardennen met 2 overnachtingen die in 2009 opgemaakt moet worden. Ook dan zal hij uit logeren gaan. Ik heb wel zin in die dingen maar vind het ook wel eng om Luca te laten logeren bij mijn ouders ondanks dat ik mijn ouders voor de volle 100% met hem vertrouw. Het geeft wel een raar gevoel. Veel liefs Nataly
Gelukkig ben ik er redelijk gemakkelijk in en soms heb je ook geen keus. Afgelopen maandag kreeg ik een telefoontje dat mijn oma op sterven lag. Heb gelijk Wesley naar de buren gebracht zodat wij afscheid konden gaan nemen van oma. Morgen is de begrafenis en gaat Wesley wederom naar de buren. Het voelt vertrouwd en heb er totaal geen problemen mee. Misschien komt dit ook doordat het overdag is en geen nacht.
Na een tijdje wel maar nu nog niet! Het is denk ik ook goed voor je kindje om m af en toe bij iemand anders te laten, en ook voor jezelf, je bent moeder maar ook vrouw van je partner en bovenal je eigen persoon en die heeft ook aandacht nodig!
Ik ga mijn zoon niet bij bij de opa´s en oma´s te logeren brengen, hij ziet ze namelijk beiden al 1x p. week. Als hij een keertje wil logeren,dan mag dat best,maar dan moet hij het zelf willen en aangeven, niet omdat ik dat zonodig wil/moet.