Blij en gezond afvallen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Mamafiets, 20 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    Wat gaan jullie goed dames! En het afvallen hoeft niet altijd snel te gaan (ook al willen we dat allemaal wel:D), als het er maar afgaat hè.

Vanochtend weer lekker gebody-pumped. Ik merk dat ik s'ochtend veel energieker ben om te sporten dan s'avonds.

Het weekend moet ik werken helaas. Gelukkig heb ik geen zittend beroep, en maak ik aardig wat stappen. Dat helpt enorm met de dagelijkse beweging:thumup:.

Doordat ik 11 kilo ben afgevallen, paste mijn uniform niet meer. Gelukkig heb ik van de week een nieuw uniform gelegen. Ik moet enorm wennen, want niets valt ruim meer. Alles zit voor mijn gevoel echt veel strakker.

Maar dat is juist een fijne motivatie om weer verder te gaan. Het is stiekem heel fijn om te merken dat je kleding ineens veel losser zit.

Voor de dames die al veel zijn afgevallen, hoe doen jullie dat met nieuwe kleding aanschaffen? Wacht je tot je je doel hebt bereikt, of shop je tussen door al voor een kleinere maat?

2. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    Welkom!

Bij mij hoeft er ook niet veel meer af hoor. Maar gezellig meeschrijven mag altijd:p

3. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.672
    18.743
    113
    Vrouw
    Gewogen en met kleding 77,9 dus terug prima.
    Ze hebben mij er ook tussen genomen met mijn beugel dus mijn kaken gaan hopelijk snel pijnvrij worden, zodat ik terug met MRA kan kan slapen.

Mamafiets. Start 20-9-2021 76,2. Huidig: 74,6. Streef: 68,2. Afgevallen: 1,6 in 1 weken. Te gaan 6,4 kilo

Neuzeke. Start 18-8-2021 86,9. Huidig: 77,9
    Streef: 74,5kg. Afgevallen 9 kilo in 8,5 weken. Nog 3,4 kilo tot doel 1 en 7,9 tot doel 2.

Mississippi Start 26-02-2021 97,5 kg Huidig: 80,5 kg Streef: 75,0 kg. Afgevallen 17,0 kg in ruim 7 maanden. Te gaan: 5,5 kg.

Merlino Start 16-09-2021 61,4 kg Huidig 58,5 kg Streef 53,5 kg Afgevallen 2,9 kg in 2 week. Te gaan 5 kg.

Fien25
    Start: 74 kilo (19 April 2021)
    Huidig: 62,9 kilo
    Afgevallen: 11,1 kilo
    Doel: 60 kilo

Armina:
    Start: 78 kilo (18 Sep) Huidig: 77 kilo. Afgevallen:1 kilo, tussendoel 74 kilo, einddoel 70 kilo.

Magnolia29. Start januari '21. Totaal afgevallen; 13,6 kg. Doel: nog 17 kg te gaan

4. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.285
    3.965
    113
    Vrouw
    Hoi meiden,

hoe gaat jullie weekend? Hier wel redelijk. De hele dag in de tuin gerommeld, nu gaan we lekker patatjes eten en vanavond neem ik lekker een wijntje (of twee). Ben benieuwd naar de weegschaal maandag!

Mississippi vindt dit leuk.
  5. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Lekker hoor! :) Het is ook prachtig weer! Ik heb al een wijntje op :p en wij eten ook patatjes (ik niet), maar wel een kaassoufflé en een hamburger met alles erop en eraan maar zonder broodje ;) Vandaag wel een stukje slagroomtaart gesnoept :oops: Was bij mijn opa en oma en die hadden het speciaal in huis gehaald omdat wij kwamen, dus kon ook niet weigeren ;) Verder gaat het tot nu toe prima zonder man, wij meiden vermaken ons wel :D

Neuzeke en Merlino vinden dit leuk.
  6. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.672
    18.743
    113
    Vrouw
    Hier een stukje taart gegeten vandaag.
    Nog geen 4de van wat ik anders zou eten :D:roflmao:.
    Zolang ik wil afvallen hou ik mij toch wat in en beperk ik dat zondigen echt tot 2 keer per week zoals de diëtiste ook voorstelde.
    Ik denk nu ook wel vrij bewust na over mijn zondigen dus dat systeem van 2 keer per week is niet slecht voor mij :D en het feit dat er mij iemand opvolgt helpt ook wel :).
    Ik kies dan ook voor iets wat ik echt de moeite vind en niet meer zoals vroeger chips en drankje en taartje en koffiehoek .
    Mijn en en en leek nooit veel tot ik een moest opschrijven wat ik at :|

7. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.383
    30.688
    113
    Vrouw
    Pfff. Hier waardeloos.
    Vanmorgen vroeg op vanwege voetbal en ben zo ontzettend moe :(
    Middag met jongste de trein naar Sittard genomen voor een middagje winkelen
    Hij had nieuwe winterjas nodig.
    Was heerlijk weer, dus zoon wilde een ijsje. Omdat ik na al het geloop vond dat ik wat verdiend had zelf een milkshake gepakt en heerlijk samen op terras gezeten ermee :)

Eenmaal thuis was ik zo moe dag ik op de bank in slaap was gevallen. Geen boodschappen meer gedaan.
    Man was naar zijn ouders geweest. Dus die hadden niks gehaald (en was moe).

Lang verhaal kort: avondeten was de spareribs schotel XXL. :oops::p
    Met een groot glas bitter lemon.

Eerst uitslapen. Daarna weer door met lijnen.

8. Armina

Armina Niet meer actief

Vanochtend op de weegschaal gestaan maar helaas, geen verandering. Vorige week had mijn dochter 2 studiedagen en ik merk dan toch dat ik het lastiger vind om aan mijn eetplan (= niet snoepen) te houden. Ook niet gesport afgelopen week. Wel vrijdag door de Efteling gesjouwd. Maar goed.. nieuwe week, nieuwe kansen.... :thumup::D

Mamafiets, Mississippi en Neuzeke vinden dit leuk.
  9. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.285
    3.965
    113
    Vrouw

Mamafiets. Start 20-9-2021 76,2. Huidig: 74,6. Streef: 68,2. Afgevallen: 1,6 in 1 weken. Te gaan 6,4 kilo

Neuzeke. Start 18-8-2021 86,9. Huidig: 77,9
    Streef: 74,5kg. Afgevallen 9 kilo in 8,5 weken. Nog 3,4 kilo tot doel 1 en 7,9 tot doel 2.

Mississippi Start 26-02-2021 97,5 kg Huidig: 80,5 kg Streef: 75,0 kg. Afgevallen 17,0 kg in ruim 7 maanden. Te gaan: 5,5 kg.

Merlino Start 16-09-2021 61,4 kg Huidig 57,4 kg Streef 53,5 kg Afgevallen 4,0 kg in 3 week. Te gaan 3,9 kg.

Fien25
    Start: 74 kilo (19 April 2021)
    Huidig: 62,9 kilo
    Afgevallen: 11,1 kilo
    Doel: 60 kilo

Armina:
    Start: 78 kilo (18 Sep) Huidig: 77 kilo. Afgevallen:1 kilo, tussendoel 74 kilo, einddoel 70 kilo.

Magnolia29. Start januari '21. Totaal afgevallen; 13,6 kg. Doel: nog 17 kg te gaan

10. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.285
    3.965
    113
    Vrouw
    Nou, hier is er ruim een kilo af :eek:

Gisteren heb ik geholpen mijn broertje te verhuizen, hij gaat samenwonen met zijn vriend. In een appartement op 4 hoog. Zonder lift. Heb zo’n spierpijn :|

Maar voor de lijn is dat blijkbaar wel goed :D

11. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.672
    18.743
    113
    Vrouw
    Wat gaan jullie deze week koken dames ?

Ik heb bijzonder weinig inspiratie.
    Ontbijt, middag en tussendoor gaat prima
    Maar met die 3 lekkere in huis, is het toch wat zoeken naar iets wat voor iedereen werkt en ook gerechten die echt nog het gerecht zijn wat ik bedoel (de diëtiste stelt soms dingen voor waarvan ik mij afvraag of er buiten de groenten nog wel iets hetzelfde is :D)

12. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.383
    30.688
    113
    Vrouw
    Ik heb nog geen idee.
    En ook niks in huis :|

Het was me ook wel weer het weekendje geweest. Pfff. Maar wel zoon terug in zijn eigen bed gekregen en wat kunnen bijslapen.
    Gisteren eindelijk het zwembad opgeruimd (wat was dat ding smerig :|)
    Zaterdagavond was helemaal fout. Avondeten met spareribs en frieten. En in de avond een glas port met chocolaatjes.
    Zondag wel weer een beetje in het gareel. Maar niet toe gekomen aan boodschappen. Oudste mocht koken (pannenkoeken:p) Dus dat was weer even niet heel erg slank. En in de avond nog een glaasje :p.

Maar ondanks dat toch een halve kilo eraf. Dus dat geeft wel weer moed om door te gaan.

Vanmorgen brinta gegeten
    Tussendoor: peperkoek met kaas
    Lunch: half afbakstokbroodje (bruin) met ham, kaas, ei, tomaat en aioli (hmmm. Gelukkig zat er tomaat bij :roflmao: dst is toch gezond)

Vanavond weet ik dus nog niet. Denk dat ik kip ga halen en daar weer een berg sambal op gooien. Lekker met paprika, en champignons. En dan salade van ijsbergsla en tomaat ernaast om te blussen.
    En proberen van de La Trappe af te blijven die in de koelkast ligt :D

13. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.672
    18.743
    113
    Vrouw
    Ik heb ondertussen wel wat gerechten

Vandaag :spruiten met spek (ik vegetarische burger en de rest worst)
    Morgen : volkoren pasta met spinazie, tomaat en zalm (iedereen)
    Woensdag: salade met gegrilde kip (iedereen)
    Donderdag : nasi van bloemkoolrijst (man en ik, kinderen zo een goedkope hamburger in de microgolf

Luna86 en Mississippi vinden dit leuk.
  14. Armina

Armina Niet meer actief

Ik ben vrijwel altijd inspiratieloos. Ik plan meestal twee tot drie dagen vooruit. Vandaag snijbonen, aardappels en een vegetarische sateschnitzel. Morgen bloemkool, aardappels en een vleesvervanger. Ik heb mijn dochter voor woensdag pannenkoeken beloofd.

15. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.285
    3.965
    113
    Vrouw
    Pfff hier ook geen inspiratie voor het eten. En erger nog, met boodschappen doen heb ik echt van die dingen meegenomen waarvan ik me nu afvraag wat ik ermee moet maken. Ik ben al niet zo’n keukenprinses, maar ik heb dus in huis:
    Tomaten
    Komkommers
    Erwten
    Linzen
    Knolselderij
    Pompoen
    Pitabroodjes
    Aardappels

Wij eten sowieso heel weinig vlees maar ik heb dus en geen vlees en geen vleesvervangers in huis. Serieus, hier kan je toch niks van maken?

En boodschappen doen wordt ook lastig want wij wonen in het midden van nergens en moeten een uur fietsen voor de bewoonde wereld…..en zijn al continu elkaar aan het aflossen met werken en thuis zijn. En met twee kinderen die niet zo ver kunnen fietsen…

dus, de eerste die iets lekker bedenkt met bovenstaande dingen die krijgt…een portie :D

16. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Hier ging het ook even niet lekker :rolleyes:
    Te veel gegeten dit weekend (van alles een beetje, zeg maar) en ben vandaag weer goed begonnen :thumup: Moet ook wel, zoontje wordt woensdag 2 en dat vieren we zondag. Dus dan zal ik ook weer wat meer en anders eten. Wil wel graag de -0.5 gemiddeld per week aanhouden. Nog even aan de bak dus de komende dagen ;)

Mississippi en Neuzeke vinden dit leuk.
  17. Sansaatje

Sansaatje Niet meer actief

Je zou soep kunnen maken van de pompoen en knolselderij, daar kun je de aardappel ook nog in doen. Je kunt pitabroodjes dan gebruiken om in de soep te dippen. ;)

18. Sansaatje

Sansaatje Niet meer actief

Hier ook belabberd, was echt de motivatie kwijt. Veel wijn en lekker en dat tikt aan. Nu geen wijn en lekkers meer. Vandaag wel ontbeten met eieren en avocado’s en als lunch twee boterhammen met kaas en tomaat. Hopelijk snel weer motivatie.

19. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.285
    3.965
    113
    Vrouw
    Jaaa!!! En ik heb ook nog kaas!!! Kan ik van die lekkere pitapuntjes met kaas erop maken. Je bent fantastisch, schuif je morgen aan?

20. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.383
    30.688
    113
    Vrouw
    Gebonden soep met pompoen, knolselderij, erwten, linzen (ok die zou ik achterwege laten want die dingen vind ik niet te nassen, maar je hebt ze gekocht dus ik neem aan dat jullie ze wel lusten:roflmao:)
    En dan dippen met de pitabroodjes.
    Neem aan dat je wel nog bouillon in huis hebt.

Wij hadden vanavond spaghetti met saus van courgette, paprika en tomaat in de blender met peso. En gehakt, prei en zongedroogde tomaatjes gebakken met flink wat Italiaanse kruiden en peper.

Morgen de pittige kip met paprika tomaat en ijsbergsla

Deel Deze Pagina