Blij en gezond afvallen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Mamafiets, 20 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.968
    31.638
    113
    Vrouw
    :roflmao:
    Zonder te lezen exact hetzelfde geantwoord :roflmao:

2. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.968
    31.638
    113
    Vrouw
    Oh die wijn he :cry:
    Ging best goed vandaag. Maar die portfles staat nog open.
    1 glaasje. En dan ga ik meteen weer overstag met chocola. Had niks gekocht dus prima. Maar nu was de koffiebonen bestelling binnen gekomen. En daar zit altijd een zakje met chocolaatjes/snoepjes bij....

3. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.286
    3.965
    113
    Vrouw
    Okay, jij klinkt voor mij al als keukenprinses dus. Ik heb wel bouillon, maar die linzen hè? Ik weet dus niet eens hoe ik eraan kom. Ik dacht misschien uit een kerstpakket van ooit ofzo? Geen idee. Ik probeerde de kasten leeg te houden, dus heb vorige week opgeruimd en alleen alles wat over datum was weggegooid en de rest gehouden en weinig boodschappen gedaan onder het mom van eerst de voorraad op……nu wel spijt. En, als ik dus de hele week tot de boodschappen (okay, tot donderdag) moet leven op een pompoen, knolselderij en linzen…..dan roepen die pepernoten donderdag natuurlijk al vanaf de parkeergarage dat ze me nodig hebben.

Topweek wordt dit :eek:

Mamafiets vindt dit leuk.
  4. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.968
    31.638
    113
    Vrouw
    Oef.
    Ook niks meer in de vriezer?
    Geen kans om nog ergens tussendoor naar de winkel te gaan? Of dat iemand uit de buurt wat meeneemt?

Keukenprinses valt wel mee hoor. Meestal gooi ik op goed geluk wat bij elkaar. Als je verse producten gebruikt lijkt het vaak al snel heel wat :D
    En ik maak regelmatig recepten uit kookboeken of allerhande enzo. Om weer eens wat andere smaken te proberen.

5. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.286
    3.965
    113
    Vrouw
    Nouja, ik heb pannenkoekenmix nog. En ik heb eieren en brood. Dus ik ga gewoon aan de kook hier, en als het niet te eten is…wordt het brood met ei.

Hebben jullie ook weleens van die weken, dat alles, maar dan ook echt alles, chaos is? Zieke kinderen, boodschappen, de was, examen, uitvaart, enz., allemaal tegelijk. Met als resultaat: huis ontploft, raar eten, was tot aan het plafond en dan is het pas maandag…vrijdagavond wil ik niet eens weten hoe het er hier uitziet.

maakt niet uit, komt allemaal goed natuurlijk!

6. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.286
    3.965
    113
    Vrouw
    Je was trouwens wel mooi weer een halve kilo kwijt! Super! Gaat de goede kant op zo toch?

7. Sansaatje

Sansaatje Niet meer actief

Weet je wat heerlijk is met linzen? Een salade van linzen met blauwe bessen, zongedroogde tomaat, pistachenoten en een dressing van mosterd, olijfolie en balsamicoazijn. Vult als een malle en heel gezond, al is het meer iets voor einde van de zomer als de blauwe bessen op hun best zijn.

Mississippi en Neuzeke vinden dit leuk.
  8. Sansaatje

Ik houd echt van wijn. In de zomer wit en/of met bubbels en in de herfst/winter rood. Ik kan ook geen maat houden, ik kan rustig de hele fles leegdrinken op 1 of 2 avonden. :$

Mississippi en Mamafiets vinden dit leuk.
  9. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.968
    31.638
    113
    Vrouw
    Hier hetzelfde.
    Maar een portie gaat er ook goed in.
    En af en toe speciaalbier

Oei... nu klink ik een beetje alcoholist :)

10. Sansaatje

Haha, valt mee en anders ik ook. :roflmao:

Ik houd enkel niet van Port (behalve op vakantie in Portugal en dan het liefst witte Port) maar ik ben verre van vies van een goede Smoked Porter en goede Whisky. :D

Mamafiets vindt dit leuk.
  11. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    :roflmao: Zo herkenbaar! Ik houd ook van een wijntje en een biertje. Wijn past prima in een kha dieet gelukkig ;)
    Vanochtend gaf de weegschaal nog steeds 80,5 aan, was op zich wel blij, heb namelijk het weekend niet echt dieetvriendelijk gegeten :oops: Merk ook dat ik nu best wel meer trek heb in zoetigheid en lekkers daardoor! Maar ik ben tot nu toe weer goed bezig!
    Vandaag op het menu:

o: Griekse yoghurt met walnoten
    L: twee crackers vezelrijk met filet en 2 snoepkomkommertjes
    A: hamburgersalade met gebakken ei en kaas.
    Vermoedelijk nog een wijntje vanavond ;)

Neuzeke vindt dit leuk.
  12. Sansaatje

Recept voor de salade? :)

13. Sansaatje

Ik heb vanmorgen havermout met geraspte appel en kaneel gemaakt en gegeten en voor de lunch een speltbroodje met filet American en als avondeten stamppot boerenkool.

Mississippi vindt dit leuk.
  14. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Heeel eenvoudig! Twee hamburgers bakken, twee gebakken eieren met kaas (evt spek, maar daar houd ik niet zo van) op een bedje van gemengde sla, komkommer, tomaat, augurk, pijnboompitjes en avocado. En dan een beetje mayonaise erbij. Eigenlijk gewoon wat je op een goed broodje hamburger zou doen, maar in plaats daarvan lekker veel sla :)

Sansaatje en Merlino vinden dit leuk.
  15. Sansaatje

Sounds Good!

16. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.968
    31.638
    113
    Vrouw
    Hoi dames. Hoe gaat het met jullie?

Ik had na het weekend erg veel moeite me te herpakken. Maar vandaag weer een goede dag :)

Ontbijt: brinta
    Lunch: zakje ijbergslamelange met handje noten, geitenkaas (bolletjes) en dressing van yoghurt met mosterd en honing.
    Diner: boerenkoolstamppot met rookworst. (Deel van de aardappels vervangen door pastinaak en erbij sausje van gebakken paddestoelen en beetje roquefort)

En nu ligt de rest van de roquefort naar me te roepen in de koelkast :roflmao:
    Ik vind dat ik 'm verdiend heb door eindelijk weer eens een zombie-run training te doen. Het was heerlijk weer en het lopen ging goed (alle zombies afgeschud :roflmao::roflmao:)

17. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Wat heerlijk dat je die zombie training doet! Ik wil ook weer starten met hardlopen, maar gebrek aan tijd! Hihi laat die roepende roquefort nou lekker in de koelkast joh! Je bent supergoed bezig geweest vandaag! Je kunt het! :)

Hier ging het op zich wel goed, echter had ik een studiemiddag met lunch, alleen maar belegde broodjes en geen tijd om even wat anders te maken, dus uiteindelijk maar twee bruine broodjes gegeten met gezond en tonijnsalade. Niet de beste lunch, had er ook meteen last van… :rolleyes: Verder prima dagje, vanochtend Griekse yoghurt met walnoten en als avondeten courgetti met Italiaanse gehakt balletjes in tomatensaus (echt goddelijk!) en natuurlijk naar m’n werk gefietst en terug (dik uur bij elkaar). Nu de meiden op bed en weer aan het werk; lessen voorbereiden!

Mamafiets en Neuzeke vinden dit leuk.
  18. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    14.006
    19.201
    113
    Vrouw
    Ik ben deze ochtend gaan ontbijten met de oudste.
    Het heeft mij enorm gesmaakt .
    Bewust geen vooropgesteld ontbijt gekozen want dan zat ik met verse fruitsap, koffiekoeken, zoet beleg ,...
    Dus het werd muntthee, 1 kleine portie granola met vers fruit en yoghurt en 1 ei met volkoren soldaatjes.
    Best fijn dat je daar gewoon kon kiezen wat je wou.

Vanavond was het ipv salade met kip , voor mij volkoren wrap met avocado en kip en voor de rest frieten van het frituur :D.

Deze avond eet ik nog een rijstwafel met paprika poeder en probeer ik nog een hoop water naar binnen te gieten.

Mamafiets en Mississippi vinden dit leuk.
  19. Armina

Armina Niet meer actief

Wel aardig vandaag.
    Ontbijt: volkoren boterham met vruchtenhagel (ok niet zo gezond :oops:)
    Lunch: 2 spelt boterhammen met sandwichspread.
    Tussendoor: volkorencracker met 30+ kaas.
    Avond: 3 pannenkoeken met stroop en poedersuiker :)oops::oops::oops:)

En net twee digestive chocolade koekjes gegeten. Nu ik het zo opschrijf denk ik :confused::|

En vanochtend gesport. 30 minuten crosstrainer en fitnessoefeningen.

Iemand tips voor gezond broodbeleg? Ik zit toch vaak met zoet of vet en kan eigenlijk geen goed alternatief bedenken.

20. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.968
    31.638
    113
    Vrouw
    Houmous (ik vind de pikant of tomaat variant van de plus erg lekker)
    En dan extra beleggen met plakjes komkommer/tomaat
    30+ kaas/gekookt ei/ kipfilet/ ham/ rosbief/ fricandeau met komkommer/ tomaat/ avocado
    Gebakken appel met kaneel
    Guacamole

Armina vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina