Blij en gezond afvallen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Mamafiets, 20 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    :roflmao: Hier kan ik ook wel een schop gebruiken! Man had zondag millionaire’s shortbread gemaakt. Dus nu al twee avonden lekker van zitten snoepen. Weekend was ook al niet best, met pasta en brood. Vandaag eet ik pannenkoeken bij m’n opa als lunch en morgen maak ik coq au vin, als m’n ouders komen eten en vrijdag Indische rijsttafel met schoonouders… blij als het weer gewone werkweken zijn, daar gedij ik qua dieet veel beter op! :oops:
     
    Magnolia29 vindt dit leuk.
  2. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    Ongeveer net zo haha! Ik vul in wat ik eet en dan zie ik hoeveel calorieën dat zijn. Ik eet rond de 1500. Laat alleen niet de kh, eiwitten en vetten zien.
     
  3. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    Leuke woordkeuze :o::roflmao:
     
    Mississippi vindt dit leuk.
  4. Sansaatje

    Sansaatje Fanatiek lid

    3 okt 2018
    4.777
    6.041
    113
    Vrouw
    Ik vind die verhouding wel handig. Ik heb aangegeven dat ik minder koolhydraten wil eten en dan past het zich er op aan.
     
    Magnolia29 vindt dit leuk.
  5. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    :roflmao::roflmao:
     
    Magnolia29 vindt dit leuk.
  6. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.115
    15.623
    113
    Vrouw
    Nieuw lekker dingetje op mijn lijst.
    Voor als er eens bezoek is en ik ook wat te knabbelen wil.
    20211019_094903.jpg
     
    Magnolia29 vindt dit leuk.
  7. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    Mijn menu voor vandaag;
    O; volkoren beschuitje met halvajam
    L; wortelwrap met ijsbergsla en kip kerrie salade
    T; eiwitreep van Wanna WaffandCream (lijkt wel een Kinderbueno, echt te lekker :| wel 230 cal, maar 1.3gr suiker bijv.)
    A; bloemkoolpizza
    T; warme appel met kaneel en een beetje yoghurt
     
    Mississippi vindt dit leuk.
  8. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.288
    7.848
    113
    Gelderland
    Pff hier ook even een schop nodig. Vorige week 1 keer gesport, deze week ga ik vanavond sporten en morgen wandelen. Heb erge behoefte aan suiker dus ik moet ff doorzetten.

    eten vandaag:
    O: 2 khb crackers met kaas
    T: gevulde koek
    L: 2 gebakken eieren en handje noten
    T: komkommer met brie en 2 stukjes gekookte worst.
    A: preiquiche

    op de gevulde koek na gaat het best oké vandaag. Straks moet ik van alles doen dus blijf lekker bezig tot etenstijd. Vanavond misschien nog een schaaltje kwark na het sporten en dan hopelijk morgen weer zo’n dag :)
     
    Mississippi vindt dit leuk.
  9. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.831
    25.929
    113
    Vrouw
    Hoi dames. Wat een agressie hier met al dat geschop:roflmao:
    Maar van flink schoppen krijg je ook weer een goede workout :thumup:

    Pfff. Vermoeiende dag op kantoor. T was superdruk. Maar ook wel leuk eindelijk de collega's weer life te zien.
    Helaas had de onze po bedacht om worstenbroodjes mee te nemen om het samen komen te vieren. Die heb ik me dus lekker laten smaken.

    Lunch was koolsalade met spekjes cranberries (lekker!!) En een wortel gembersoepje.
    Geen idee of het allemaal mager/gezond gemaakt us maar in elk geval een hoop groenten binnen :D

    Nu onderweg naar huis. Eens kijken wat de pot gaat schaffen

    Succes allemaal. Geef jullie allemaal nog een flinke schop de goede kant uit:D
     
    Mississippi en Luna86 vinden dit leuk.
  10. Armina

    Armina Niet meer actief

    Nou dank je wel :D.
    Gaat hier best aardig. Gisteren (te) weinig gegeten overdag. We zijn om een uur of elf weggegaan om te gaan wandelen. Tijdens de wandeling een sultana koekje. Na de wandeling een biscuitje bij de thee.
    Om half vier waren we weer terug en heb ik een plak ontbijtkoek gegeten.

    S' avonds een preitaart gemaakt. (Met dank aan @Neuzeke voor het delen van de website).
    Vroeg gegeten omdat mijn dochter en ik mee doen aan de zwemvierdaagse.

    Vandaag ontbijt yoghurt met noten. Lunch 2 volkoren boterhammen met kaas en huzarensalade. Zo de rest van de preitaart.
    Tussendoor een mini eierkoek en plak ontbijtkoek en twee cherrytomaatjes.

    Moet het eten van fruit ergens inpassen :thumup:

    OH ja, wat ik wilde zeggen: als ik overdag te weinig eet heb is ' s avonds de neiging om dorpjes te gaan eten.
    Moet af en toe echt op mijn handen gaan zitten, is gisteren niet gelukt.
    Zo weer zwemmen.
     
    Neuzeke en Mississippi vinden dit leuk.
  11. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.115
    15.623
    113
    Vrouw
    Volkoren ontbijtkoek staat bij mij op de lijst van magjes af en toe .
    Ik eet dat ook wel eens graag tussendoor.
    Ik moet wel 1tje nemen en wegleggen want ik vind dat zooo lekker.
     
  12. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.831
    25.929
    113
    Vrouw
    Lekker actief!
    Tja.. als je hele dorpen eet dan schiet het niet op met afvallen :roflmao:
     
    Mississippi en Magnolia29 vinden dit leuk.
  13. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    @Armina Dat dropjes snaaien ken ik :oops: Heb nu 'voor de af en toe' suikervrije in huis gehaald.

    Mijn menu voor vandaag;

    O: x
    T: appel
    L: 3 volkoren crackers; appelstroop, oude kaas, pindakaas
    T: Wanna reep
    D: broccoli, kipfilet, kaassaus (met extra veel kerrie en knoflook, heerlijk :roflmao:)
    Neem straks nog een schaaltje kwark met wat granola.
     
  14. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Lekker bezig ladies!

    Ik ben gisteren voor het eerst in jaren weer eens gaan hardlopen. Viel me niet tegen :) 4km in 25 minuten en dat ging nog best aardig! Heb jouw zombie app gedownload @Mamafiets was echt leuk! Voel het nu wel goed aan m’n spieren, maar geen echte pijn. Morgen weer :)

    Vandaag qua eten niet zo’n sterke dag:

    o: yoghurt met walnoten
    l: drie crackers met filet en een gekookt eitje
    t: chips :oops:
    a: coq au vin met twee stukjes stokbrood (kon het niet laten!)
    En wel drie wijntjes op :oops:

    Afgelopen nacht dramatisch geslapen ivm doorkomende hoektanden bij B., hoop echt dat het komende nacht beter gaat. Trek dat zo slecht! Fijne avond allemaal! :)
     
    Mamafiets en Neuzeke vinden dit leuk.
  15. Armina

    Armina Niet meer actief

    Ik heb een spijbeldag genomen vandaag.

    O: volkorenboterham met vruchtenhagel.
    L: cracker met 30+ kaas en cracker met jam.

    Vanmiddag met mijn dochter naar de film geweest en tijdens de film m&m gegeten ( niet de hele zak hoor!). Na de film koffie gedronken en mij laten verleiden tot een stukje appeltaart :oops:.

    Vanavond drie pannenkoeken.
    @Mamafiets : geen dorpen vandaag ;). Ook geen dropjes.

    Morgen ga ik er weer voor:thumup:.
     
    Mamafiets en Mississippi vinden dit leuk.
  16. Armina

    Armina Niet meer actief

    Meteen 4km vind ik best goed. Ik ben gestopt met hardlopen, mijn gewrichten trekken dat niet. Vind ik wel jammer.
     
    Neuzeke en Mississippi vinden dit leuk.
  17. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ja dat is zeker jammer! Met andere schoenen / speciale sokken kan ook al enorm schelen? Weet niet of dat nog een optie is? Vind hardlopen zo fijn omdat je dan zelf kunt bepalen wanneer je even gaat. Stapt de deur uit, doet een rondje en bent snel terug :) Viel me idd niet tegen die 4km. Vandaag wel iets meer spierpijn, dus even kijken of het lukt om vanavond weer te gaan ;)

    Nu heerlijk aan het koken voor morgen, Indische rijsttafel! Het ruikt hier zalig ❤️
     
    Armina vindt dit leuk.
  18. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.831
    25.929
    113
    Vrouw
    @Mississippi 4 km in 24 minuten kan ik alleen maar van dromen.
    Ik was al nooit snel. Maar sinds corona ben ik echt een slak. Maar dat boeit me niet.
    Ik had gisteren willen gaan, maar ben op de bank in slaap gevallen. Zo moe was ik. Vandaag thuis gewerkt. Maar voel me niet lekker. En het is echt vies weer :|

    Eten tot nu toe matigjes
    Ontbijt: yoghurt met stoofpeer.
    Lunch: kibbeling van de markt :)
    Diner: zalm van de gril met courgette en risotto (die probeer ik wat minder van te pakken, maar is zo lekker)
    Moet t nog maken en heb 0 energie. Dus ksn ook nog iets makkelijkers worden :|
     
    Armina vindt dit leuk.
  19. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.115
    15.623
    113
    Vrouw
    Ik at woensdag MCDONALD'S.
    Hamburger (visding) met een mini friet.
    We hebben dit weekend geen plannen dus mijn zondigen in 1 keer opgenomen (mss vind ik dit nog wel leuker :D)

    Vandaag eten we spaghetti.
    Voor mij 50/50 volkoren pasta en courgetti en een sausje vol groenten ( 6 tomaten, 4 wortels, 1 courgette, 2 paprika's, 1 ui, 2 rode uien en 1doosje champignons).

    Dit weekend :
    Witloof soep
    Witloof / ui en magere bouillon.

    Zalm met spinazie, gegrilde trostomaatjes en puree (ik eet dan amper puree).

    Boontjes met blokjes mager spek, gekookt ei, rode ui, magere dressing (fles), oven aardappel blokjes.

    Ik vind het eigenlijk wel fijn dat ik op dat vlak richting de oude neuzeke ga.
    Ik ben enorm veranderd op vele vlakken door het voorbije jaar maar mijn gewicht wil ik toch terug zoals voorheen :D

    Mijn bewegen is nog steeds beperkt maar daar maak ik mij niet druk om. Als ik mij mooi aan mijn schema hou is mijn 30 minuten stappen en dan revalidatie ook gewoon prima.
     
    Mississippi en Armina vinden dit leuk.
  20. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    @Neuzeke klinkt goed! :)

    hier: wordt vandaag een zondig dagje, mijn opa en oma komen zo op bezoek en nemen gebakjes mee om te vieren dat opa zijn rijbewijs weer met een jaar is verlengd (beste man is 85, maar zijn vrijheid is hem heilig). Vanavond komen schoonouders Indisch eten, dus dat wordt ook lekker rijst enzo… ben blij als maandag de vakantie er weer opzit, dan weer terug in het ritme! ;)

    Ben gisteren wel wezen hardlopen weer, door de plotselinge regen mijn rondje wel iets korter gemaakt, maar was echt zo fijn! Wil proberen om de dag te gaan, dus morgen weer! :)
     

Deel Deze Pagina