Blij en gezond afvallen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Mamafiets, 20 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Armina

Armina Niet meer actief

Wij gaan straks naar mijn moeder en blijven iig één nachtje slapen Vanavond eten wij stamppot boerenkool. Morgen patat. Ze heeft ook altijd wel wat lekkers in huis als wij komen maar ga proberen mij in te houden. @Mississippi : volgende week inderdaad weer een "gewone" week. Ik vind het dan ook makkelijker om gezonder te eten.

Vanochtend gewogen : niets afgevallen maar ook niets erbij, ben niet ontevreden. Ik heb overigens een gewone weegschaal dus kleine wijzigingen zie ik niet.

Neuzeke en Mississippi vinden dit leuk.
  2. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    #282 Devilschase, 23 okt 2021
    Laatst bewerkt: 23 okt 2021
    Havermout in een koolhydraatarm dieet? Apart, want havermout bevat 60 gram khd per 100 gram en is echt totaal niet koolhydraatarm.

Hier eten wij al iets van 2 jaar koolhydraatbeperkt. Werkt echt heel goed. In het begin aten we ook geen rijst meer maar ik viel veel te veel af terwijl ik niet khd beperkt ben gaan eten om af te vallen. Dus nu eten we ook 2x pw rijst of pasta.

Mijn broer en zijn vriendin zijn er beide 20 kg mee afgevallen in 5 maanden tijd. Die aten khd arm maar zijn nu over gegaan op khd beperkt.

Ik wens jullie allemaal heel veel succes!!!

Mississippi vindt dit leuk.
  3. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.383
    30.688
    113
    Vrouw
    Als je echt heel strikt kha of keto wil eten dan is havermout idd ook niet toegestaan.
    Maar in de meeste kha/beperkte diëten is het juist wel toegestaan vanwege de vezels en goede voedingsstoffen.
    Wanneer je de dag start met een bordje havetmoutpap dan voed je je met goede voedingsstoffen, vezels (ook goed voor je darmwerking ) en tot de lunch heb je waarschijnlijk geen trek.

Enige nadeel wat ik kan bedenken is dat ik het vreselijk vies vind :roflmao: Dus ik ga er echt niet aan beginnen. Mijn moeder heeft een tijd kha gegeten met als enige uitzondering haar bordje pap in de ochtend. En dat beviel uitstekend. Suiker hing heel goed en ze viel goed af.

Tot ze te lang doorging met te eenzijdig eten. Waardoor ze tekorten opbouwde. Nu eet ze weer meer gevarieerd en ook vaker koolhydraatrijke dingen erbij.

4. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.383
    30.688
    113
    Vrouw
    Hoe het hier gaat. Ik heb me een paar dagen niet lekker gevoeld. Beetje koortsig (zo voelde het maar temperatuur bleef tond 37) en niet fit. Zelftest was negatief gelukkig.
    Afgelopen nacht enorm liggen zweten en nu weer beter. Echt maf. Alsof ik echt koorts heb gehad o_O
    Na al dat gezweet op de weegschaal gestaan. Meer dan een kilo eraf tov maandag :D (ik weet dat dat vocht is, maar is wel leuk om te zien)

Ik heb me een nieuw doel gesteld.
    Ik ga proberen 85% calorieën uit de schijf van 5 te halen (geeft de eetmeter leuk weer) Kwam er juist vanmorgen achter dat brinta dus niet meetelt omdat daar zout aan toegevoegd wordt :cry:. Maar is wel volkoren, dus ik maak dit wel nog gewoon op. Daarna op zoek naar een alternatief.

Eten vandaag:
    Ontbijt: brinta
    Tussendoor: kiwi
    Lunch: weet ik nog niet
    Diner: zalm met courgette, tomaat en risotto

Mississippi vindt dit leuk.
  5. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.672
    18.743
    113
    Vrouw
    #285 Neuzeke, 23 okt 2021
    Laatst bewerkt: 23 okt 2021
    Ik zie aan alles dat ik vermager nu.
    1st vooral mijn gezicht erna mijn borsten maar nu is het echt overal. Mijn boeken fladderen aan mijn billen en buik dus tijd om terug mijn oude stapel uit te halen.
    Als ik nu die broeken vast heb schrik ik toch wel wat van hoe breed die waren :|

Fien25, Luna86, Mississippi en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.383
    30.688
    113
    Vrouw
    Mééén wat was die zalm lekker zeg.
    En de risotto lekker met veel roomboter en witte wijn gemaakt.
    Zit na te genieten met een wijntje op de bank terwijl MSN de keuken asn het opruimen is :D

Ohja... eetmeter ingevuld. Maar witte wijn staat niet eens in de schijf van 5 :eek: Is toch van druiven :rolleyes::roflmao:

Haha. Nouja... je merkt t. Heb bij het eten ook een glas gehad :roflmao:

7. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.383
    30.688
    113
    Vrouw
    Wat een lekker gevoel is dat.:thumup:
    Je begint het bij mij voorzichtig aan ook te zien :) Heb ineens weer een riem nodig.

8. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.672
    18.743
    113
    Vrouw
    Druiven is ook niet goed e :D.
    Drink je nu minder als voor je begon op te letten of pas je dat niet echt aan?

9. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.672
    18.743
    113
    Vrouw
    Hier zag je de eerste 5 kilo enkel mijn gezicht versmallen.
    En riem was zo rond de 5 kilo gestart maar nu is het fladderen en dan moogde uwe riem nog 2 keer rond u draaien dat is gewoon lelijk :D

Mamafiets vindt dit leuk.
  10. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.383
    30.688
    113
    Vrouw
    Minder vaak vooral.
    Maar als de fles open is dan moet t ook op :D
    Vooral wijn. Dat kan je niet bewaren. Dus vandaag 2 glazen plus wat er door de risotto ging. en morgen nog eens omdat het op moet.

11. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.383
    30.688
    113
    Vrouw
    Dames
    Een dilemma:
    Het is zondagmiddag even na half 4.
    Ik heb vandaag een wasje gedraaid. Gefikst. Boodschapje gedaan. Gezond gegeten. De groentensoep voor vanavond staat te pruttelen.
    Het is prachtig weer. We hebben een rondje gewandeld.
    En nu moet ik kiezen.
    Optie 1: omkleden en een hardlooptraining in het herfstzonnetje
    Optie 2: lekker blijven zitten waar ik zit en zorgen dat die wijn van gisteren op komt.

12. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.672
    18.743
    113
    Vrouw
    Voor mij hoort bij dit topic nr 1 :roflmao:
    Als je nummer 1 doet, doe je mss vanavond nr 2 sowieso :D

13. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.383
    30.688
    113
    Vrouw
    Ben net terug
    Was lekker buiten.:)
    Nr 2 na het douchen :D

Magnolia29 vindt dit leuk.
  14. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    Wat heerlijk is dat hè, als ineens je kleding te groot is. En dat je straks hoogstwaarschijnlijk in een kleinere maat kleding kan shoppen:p.

Ik denk dat de grootste motivator is om zo door te blijven gaan, want je doet het hartstikke goed! Daar mag je trots op zijn!:thumup:

Hier ben ik van kleding maat 40/42 naar een 36/38 gegaan. En ja, wat voelt dat goed zeg! En verdwijnt helaas ook vet van plekken waar je het liever niet van hebt, maar dat nemen we maar voor lief:roflmao:.

15. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    Hier blijf ik mooi op gewicht. Ik ben daar stiekem heel trots op:p. Wel merk ik aan mijn broeken dat ze iets ruimer bij mijn taille zitten. Wellicht gaan er toch nog wat cm van af.

Ik heb helaas niet de mogelijkheid om meer dan 2x in de week te sporten, vanwege de jongste die nog thuis is. Maar vanaf december gaat hij vaker naar de peuterspeelzaal, en wil ik kijken of het lukt om nog iets vaker te sportschool te bezoeken.

Thuis sporten komt er bij mij gewoon echt niet van. Dan wint de bank het gewoon altijd:roflmao:. Ik vind het knap dat veel dames deze discipline wel hebben:thumup:.

Neuzeke en Mamafiets vinden dit leuk.
  16. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.383
    30.688
    113
    Vrouw
    Vandaag maatje 40 geshopt :D
    Ben er blij mee.
    Afgelopen dagen niet heel hard gelijnd. Maandag efteling (alles gegeten wat me voor de neus kwam, maar ook genoeg adrenaline in de achtbanen en een kleine 20.000 stappen gezet)
    Dinsdag nog zo moe van de maandag dat ik de halve dag in bed heb doorgebrachto_O

Vanmorgen de stad in geweest en mooie nieuwe kleren gescoord.
    Lunch op terras was een omelet met veel groenten op donkerbruin brood.
    En man heeft heerlijke lasagne gemaakt :D

Morgen weer een beetje opletten en schrijven.

Fien25 en Armina vinden dit leuk.
  17. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.672
    18.743
    113
    Vrouw
    -11kg voor neuzeke.
    Te gek voor woorden.
    Medicatie goed ingesteld, apneu veel beter onder controle, meer beweging en de juiste producten kiezen om te eten.
    Wat een verschil in nog geen 3 maand tijd.
    Ik moet binnen 2 weken naar de arts die mij in augustus op mijn dikste woog, ik ben benieuwd naar haar reactie :D.

Luna86, Mamafiets, Mississippi en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. Armina

Armina Niet meer actief

Goed werk dames! Hier gaathetwel aardig. Met name in de avond moet ik soms op mijn handen zitten om niet nog een koekje te nemen. Gisteren ging dat niet helemaal goed :oops::roflmao:. Ik heb besloten om het serieus aan te pakken en ga vanaf volgende week één keer in de week sporten met een personal trainer. Heb er zowaar zin in :thumup:.

19. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    #299 Mississippi, 27 okt 2021
    Laatst bewerkt: 27 okt 2021
    Goed bezig @Neuzeke @Armina en @Fien25 !@Mamafiets heerlijk hè als je dan in een kleinere maat iets kunt kopen! Van het weekend een jas gekocht in maatje L, daar was ik al heel blij mee ❤️
    Hier wil het maar niet lukken om onder die 80 te komen! Grrr… 80,2 nu! Moet morgen wel ongesteld worden dus het zal waarschijnlijk daarmee te maken hebben want heb me best netjes gedragen de afgelopen dagen! :) Gisteren 4km in 22 minuten hardgelopen, dus het gaat al de goede kant op! Ben blij dat er weer ritme in de dag zit want daardoor gaat het eten ook een stuk beter ;) Fijne avond allemaal!

Mamafiets en Fien25 vinden dit leuk.
  20. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    Super knap dat je de keuze hebt gemaakt om met een personal trainer aan de slag te gaan. Dan kan een hele goede motivatie zijn om er volledig voor te gaan. Super dat je er veel zin in hebt.

En s'avonds een keer een koekje pakken, is niet erg, als je het de volgende dag gewoon maar weer oppakt. We hebben allemaal onze mindere momenten. Juist wat we daarna doen, is belangrijk.

Mamafiets, Mississippi en Neuzeke vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina