Blij en gezond afvallen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Mamafiets, 20 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    Misschien een leuke tip voor de dames die gezond aan het eten zijn. Ik heb vandaag voor het eerst een groente- en fruit box van de Lidl opgehaald (NL).

Ik vind veel groente en fruit vaak toch wel duur, en ik hoorde goede verhalen over deze box. Via de good to go app kun je ze bestellen voor 2,99 euro.

Ik heb al direct veel inspiratie voor wat ik de komende dagen ga maken. Veel groentes en fruit gebruik ik al dagelijks. Ik vind het stiekem ook wel leuk om verrast te worden, en mijn creativiteit te gebruiken.

Bijgevoegde bestanden:

Luna86 en Mamafiets vinden dit leuk.
  2. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.383
    30.688
    113
    Vrouw
    Lekker zo'n box :thumup:

Ik moet even biechten :oops:
    Vanavond film gekeken met oudste zoon en daarbij een bakje studentenhaver ('best ok nog) en 2 bakjes chips (oeps) en 2 glazen bitter lemon genomen.

Morgen weer gezond :|

Fien25 vindt dit leuk.
  3. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.383
    30.688
    113
    Vrouw
    Hoi dames.
    Hoe gaat het met jullie?

Beetje stil hier. (Nadat ik zelf ook even stil ben geweest) Maar ik blijf dit topic maar als lief dagboek gebruiken :D

Vandaag een goede eetdag, maar slechte beweegdag.
    Ik heb weer last van mij borstspieren wat ademen zwaar maakt en bewegen dus lastig (sta zwaar te hijgen als ik even naar zolder loop). Rust helpt. En ademoefeningen. En rekken. En fysio.
    Maar training dus niet.

Eten ging goed. Ik heb vandaag 87% uit de schijf van 5 gegeten. 1258 kcal (is weinig, maar mijn verbruik zal ook laag zijn)
    Ontbijt: gekookt eitje en glas yoghurt met sinaasappelsap
    Lunch: salade met rucola, jonge bladsla, tomaat en mozzarella en dressing van olijfolie, wijnazijn en mosterd
    Tussendoor: mandarijn
    Avond: kippensoep met veel groenten en 2 volkoren boterhammen met philadelphia.
    Toetje: Skyr met een banaan

Mississippi en Armina vinden dit leuk.
  4. Loesje1988

Loesje1988 Fanatiek lid

24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
    Hoi!
    Ik ben ook bezig met afvallen.
    Sinds juni ben ik 9 kilo, bijna 10 kilo afgevallen. Het gaat langzaam,maar de kilo's blijven eraf,en dat is het belangrijkste.
    We zijn net terug van 10 dagen all in Turkije maar ben zelfs 400 gram afvallen,ondanks de rijst en patatjes

Er moet nog zeker 15 kilo af en dan ben ik op het gewicht dat ik was voor de zwangerschap. Ben zo blij als mn oude kleding weer gaat passen,heb zoveel kleding in mn kast wat nu niet past en dat is zo frustrerend:cry:

Ik sport weer ,niet zoveel als voorheen maar goed,en let ook op mn koolhydraten, vooral met avond eten. Zou meer afvallen,als ik geen chocolade/chips zou eten in de avond, maar heb de hoeveelheid aanzienlijk verminderd:roflmao:

Fien25, Mamafiets en Armina vinden dit leuk.
  5. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.383
    30.688
    113
    Vrouw
    Goed bezig :thumup:
    Langzaam is ook beter. Al wil je liefst meteen alles kwijt zijn :roflmao:

Beetje genieten af en toe moet ook kunnen. Wat betreft genaaid in de avond. Zijn er gezondere alternatieven? Bijvoorbeeld ongezouten noten of volkoren krackertje met magere kaas. Of fruit. Of rauwkost.
    En dat je dan de chips chocolade dan elkeen in het weekend doet of bij gelegenheid.

Loesje1988 vindt dit leuk.
  6. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Ik probeer ook wat af te vallen, ik lees hier al even mee. Het is wel wat stil inderdaad dus nu ga ik me ook maar melden;)
    Ik wil eigenlijk zo'n 15 kilo eraf... Liefst 20 maar weet niet of dat haalbaar gaat zijn.
    Ik neem wel de tijd, heb geen haast en wil boven alles gezonder gaan eten en meer energie hebben. Als ik daardoor dan wat afval is dat mooi meegenomen.
    Ik let vooral op de koolhydraten. Probeer slechte suikers zoveel mogelijk te bannen.
    Ik heb fysiek werk, dus weinig lust om extra te sporten.

Loesje1988 en Mamafiets vinden dit leuk.
  7. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.383
    30.688
    113
    Vrouw
    Mamafiets. Start 20-9-2021 76,2. Huidig: 73,5. Streef: 68,2. Afgevallen: 2,7 in 6 weken. Te gaan 5,3 kilo

Neuzeke. Start 18-8-2021 86,9. Huidig: 77,2
    Streef: 74,5kg. Afgevallen 9,7 kilo in 9 weken. Nog 2,7 kilo tot doel 1 en 7,2 tot doel 2.

Mississippi Start 26-02-2021 97,5 kg Huidig: 80,5 kg Streef: 75,0 kg. Afgevallen 17,0 kg in ruim 7 maanden. Te gaan: 5,5 kg.

Merlino Start 16-09-2021 61,4 kg Huidig 57,4 kg Streef 53,5 kg Afgevallen 4,0 kg in 3 week. Te gaan 3,9 kg.

Fien25
    Start: 74 kilo (19 April 2021)
    Huidig: 62,9 kilo
    Afgevallen: 11,1 kilo
    Doel: 60 kilo

Armina:
    Start: 78 kilo (18 Sep) Huidig: 76 kilo. Afgevallen: 2 kilo, tussendoel 74 kilo, einddoel 70 kilo.

Magnolia29. Start januari '21. Totaal afgevallen; 13,6 kg. Doel: nog 17 kg te gaan.

8. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.383
    30.688
    113
    Vrouw
    Zo. Moest een eind terug voor de lijst. Maar hier is ie dan. :)
    Nieuwe dames zijn welkom om zich toe te voegen (als je dat wil;))

Vandaag een redelijke dag. Thuis gewerkt dus weinig beweging. Nog niet fit genoeg voor fikse lunchwandeling. In plaats daarvan mindfullness oefening 'vertrouwen' gedaan. Dus ik zal er maar op vertrouwen dat die energie wel weer terugkomt.

Eten:
    Ontbijt: bordje brinta
    Lunch: soep van gisteren (kip/groente) met een boterham philadelphia
    Tussendoor: appel
    Diner: wrap tortilla met avocado, baconreepjes en tomaat. (Plus tweede portie zonder wrap en met sla)

Drinken: thee, koffie, water

Loesje1988 vindt dit leuk.
  9. Armina

Armina Niet meer actief

Ik heb vanavond de 2e helft van de intake gehad voor de personal training.
    Kort samengevat:
    van alles iets te veel :oops::roflmao:. Te zwaar (wel gewogen vlak na het eten en gekleed, dat scheelt toch iets, toch?), vetpercentage te hoog en middelomvang iets te breed.:rolleyes:.
    Volgende week ga ik beginnen, heb er zin in.

Hier ging het eind vorige week iets minder. Overdag lukt het mij wel om gezonde keuzes te maken maar 's avonds vind ik het gewoon lastig. De ene keer lukt dat mij beter dan de andere. Vorige week donderdag had ik een avondinspectie en had toen ik thuis was om 10 uur toch nog trek. De verleiding om dan iets zoets te nemen was te groot. Maar goed, ik doe het niet elke avond. Heb overigens thuis niet meer gewogen. Ik doe dat het liefst 1x per week op dezelfde dag.

Mississippi vindt dit leuk.
  10. Armina

Armina Niet meer actief

Ik zag hem ook op de eetmeter staan. Ik haal op een goede dag 52%. Blijkbaar heb ik een voorkeur voor producten die niet in de schijf van vijf staan.

Een glas yoghurt met sinaasappelsap? Is dat gewone yoghurt met eens scheut sinaasappelsap?

11. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.383
    30.688
    113
    Vrouw
    Ja. Wel vers geperst. 1 sinaasappeltje volstaat op een groot glas yoghurt. Even roeren en je hebt een heel lekkere drinkyoghurt.

Ik zit er ook vaak ver onder. Maar ben me eens gaan verdiepen in de alternatieven die ze geven. En zondag er een doet van gemaakt zo hoog mogelijk te komen :roflmao:
    Vandaag niet gelukt. Brinta valt er buiten (toegevoegd zout, wat in mijn geval geen probleem is want bij voedingsstoffen xit ik steeds in 'groen' met zout). En baconreepjes zijn natuurlijk veel te vet. Wat meteen al 1/3 van de calorieën is op de hele dag ...
    Maja... wel lekker. En ik hoef dan weer geen vet toe te voegen voor het bakken.

Armina vindt dit leuk.
  12. Loesje1988

Loesje1988 Fanatiek lid

24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
    Ja ik weet precies waar het aan ligt,en wat de vervangers kunnen zijn. Heb voordat ik moeder werd, 2 jaar KHbeperkt gegeten. Had toen 1 cheatday per week,en dat werkte prima inderdaad,dus dat is inderdaad wel een goeie om weer op te pakken.
    Vind het nu gewoon lastig om die goede balans te vinden. Herstellende van ptss,randje postnatale depressie en kom nu langzaam uit mn burnout na 1 jaar,dat werkt ook allemaal niet echt mee,als je gewicht wilt kwijtraken en gezond wil koken,want energie is soms ver te zoeken. Soms is een wasmachine aanzetten al een hele taak,laat staan nadenken over boodschappen etc
    Gelukkig werkt mn man vooral laat en nacht,dus wordt op die dagen ook minder in de verleiding gebracht om te snaaien in de avond.

Mamafiets vindt dit leuk.
  13. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    Welkom!

Is het voor jezelf niet fijner, om eerst mentaal (ik hoop dat ik het zo mag zeggen) te herstellen, voordat je aan afvallen gaat denken?

Als ik je verhaal zo lees, denk ik dat het verstandig is om eerst figuurlijk weer lekker in de vel te zetten, voordat je dit letterlijk gaat omzetten (even een doordenkertje:D).

Afvallen kost mij altijd veel energie. En het lijkt erop dat dat op dit moment nog even ontbreekt. Logisch natuurlijk, want je zit in een pittige tijd.

Maar super goed dat je herstellende bent, en denkt aan afvallen en gezond worden! Hopelijk voel je je snel weer, zoals je vroeger was.

Meeschrijven is altijd gezellig!

14. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.383
    30.688
    113
    Vrouw
    Heftig.
    Wees vooral niet te streng voor jezelf. Langzaam kom je er ook en is waarschijnlijk beter te combineren met herstel. Want dat kost ook vreselijk verl energie.

15. Loesje1988

Loesje1988 Fanatiek lid

24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
    Ja de eerste maanden was ik daar natuurlijk helemaal niet mee bezig,en was ik vooral bezig met de dag door te komen en mijn mentale herstel.
    Merk wel,nu ik sinds juni,weer regelmatig sport,dat dat mij ook heel goed doet. Het is iets wat ik fijn vind en je maakt natuurlijk ook een stofje aan,waardoor je je goed gaat voelen. Doe vooral cardio en nog niet veel krachttraining.
    Even weg van thuis,even iets voor mezelf en op die manier werk je ook aan jezelf.

Voor nu ben ik ook nog niet heel strikt op het KHbeperkt zoals ik dat voorheen wel was.
    Maar het begin is er,en doordat er wat kilo's vanaf zijn,voel ik me ook al stukken beter.

Met de tijd kom ik er wel, lichamelijk en geestelijk:D

Mamafiets, Fien25 en Luna86 vinden dit leuk.
  16. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    Dat is natuurlijk hartstikke goed, als sporten (en stiekem het afvallen) je extra energie geven. Dan zou ik daar zeker op je eigen tempo lekker mee doorgaan.

17. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.792
    9.311
    113
    Gelderland
    Laatste dagen weer wat actiever bezig en zie het gelukkig meteen terug op de weegschaal. Nu wil ik dat punt voorbij waar ik maar niet onder raak..

Heeft iemand van jullie toevallig de boeken van Lot Beukers? Ik zie dat er wat kha hapjes in staan maar ben bang dat dat aanbod te weinig is. Mocht iemand ervaring met 1 van haar boeken hebben hoor ik het graag!

18. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Nou, weet niet wat het is maar ik ben echt zo moe...
    Ik slaap niet best (vroeg wakker) maar dan nog. Kan dit bij het wennen horen aan minder koolhydraten? Vind het best lastig en hoop dat ik wel weer meer energie ga krijgen, juist daarom wil ik minder koolhydraten/suikers

19. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.792
    9.311
    113
    Gelderland
    Ik herken het niet van minder suiker eten, wel dat ik veel hoofdpijn had. Is het te linken aan de wintertijd of het andere weer? Grote kans dat je lichaam sowieso moet wennen aan minder suikers en dat het over een aantal dagen al een stuk beter gaat!

20. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Normaal heb ik geen winterdipje ofzo, wel heb ik het altijd koud maar dat staat los van diëten in mijn geval. Hoofdpijn heb ik niet echt maar voel me gewoon loom. Beetje futloos. Misschien is het ook wat compleet anders natuurlijk. Donderdag nog griepprik gehad enzo. Weet het niet...

Deel Deze Pagina