Blij en gezond afvallen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Mamafiets, 20 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.377
    30.680
    113
    Vrouw
    Kan van de griepprik komen misschien.
    Hopelijk binnenkort weer meer energie.
    Ik ben met donker weer ook veel minder energiek.

2. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.377
    30.680
    113
    Vrouw
    Lekker doorgaan met wat goed voelt :thumup:

3. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.377
    30.680
    113
    Vrouw
    Hier even een dipje.
    Ochtend en begin middag ging goed. Al ben ik erg moe na de drukke dinsdag. Maar vandaag vrij fus geen probleem verder. Standaard brinta ontbijtje gehad en lunch was tonijnsalade.
    Daarna boodschappen voor hartige taart
    https://www.boodschappen.nl/recept/bakken/quiche-en-hartige-taart/

Bodem niet heel gezond, maar zag er te lekker uit.

Maar daarna bericht van man. Hij was bij zijn vader omdat de huisarts langs zou komen. (Ivm niet lekker). Toch naar seh voor onderzoek en voor zekerheid koffertje mee.
    Zorgelijk allemaal. Alles duurde lang. Longfoto hartfilmpje bloedprikken. Overleg artsen onderling.
    Uiteindelijk toch opgenomen ivm hartritmestoornis :cry:

Taart doe ik morgen wel. Net frietjes laten bezorgen. Ik had de seaweedburger met frietjes mayonaise en een radler.
    Man is nog in ziekenhuis bij zijn pap.

4. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Ah sterkte daar, hopelijk valt het mee en is iedereen snel weer thuis.
    Een dipje is totaal niet erg, de rest van de dag was al heel goed en morgen pak je de draad weer op

Mamafiets vindt dit leuk.
  5. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.672
    18.739
    113
    Vrouw
    Hier gaat het best prima.
    Ik heb weinig momenten dat ik echt moeite heb met hoe ik nu moet eten.
    Mijn mannenvolk at gisteren McDonald's en dan twijfel ik eventjes maar ik vind zo vettige rommel niet de moeite om als zondig moment in te schakelen.

Ik heb wel een hele slechte week achter de rug op slaapvlak (mijn apneu beugel kon wegens tandvlees problemen amper gedragen worden) en zie het aan mijn weegschaal.
    Niet bijgekomen ofzo maar veel minder af ,als in andere weken.

6. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    @Mamafiets ah sterkte met je schoonvader! Hopelijk knapt hij snel weer op! Wees maar niet te streng voor jezelf!

@Neuzeke klinkt niet best dat van die beugel. Slaap je dan slecht? Apneu is toch dat je moeilijk ademt als je slaapt? Ik vind de Mac ook altijd precies net niet lekker genoeg om voor te zondigen, dus ik herken je gevoel!

hier alles zijn gangetje, eten gaat prima. Gisteren nog lekker rondje hardgelopen, morgen weer! Alleen waren de batterijen van de weegschaal leeg, vandaag eindelijk weer nieuwe gehaald, dus morgen wegen! Ben zo benieuwd of ik nu onder die 80 zit eindelijk… :oops:

7. Armina

Armina Niet meer actief

Sterkte @Mamafiets

8. Armina

Armina Niet meer actief

Vandaag en gisteren ging het wel goed. Gisteren heeft mijn dochter pizza gegeten. Dat doen wij vaak als mijn vriend een week van huis is. Normaal gesproken eet ik dat ook een pizza maar dat voelde toch niet goed, zo vlak na de intake. Daarom heb ik een salade met rucola, tomaatjes en mozzarella gegeten, met een kipschnitzel er bij. Vandaag ontbijt met yoghurt en noten. Tussendoor een volkorencracker met kaas. ‘s Middags twee volkorenboterhammen met filet americain. Tussendoor een banaan en een chocochip koekje (zwak moment).
    Vanavond heb ik een snijbonen stamppot gemaakt met spekjes, rode puntpaprika en ui. Als toetje een peer.

Vervelend vind ik dat ik vaak ‘s avonds (nu ook) weer trek heb terwijl ik naar mijn gevoel bij het avondeten wel genoeg gegeten heb.

9. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    Het duurde bij mij dik 2 weken voordat ik van de sugar rush af was. Ik voelde me de eerste weken ook echt niet prettig. Weinig energie en moe. Daarna ging het gelukkig een stuk beter. Ik denk dat mijn lichaam echt moest afkicken van de suiker.

Neuzeke vindt dit leuk.
  10. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Yes! Vanochtend 79,5! :D Ben zo blij! :D

11. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.672
    18.739
    113
    Vrouw
    Ik stop idd regelmatig met ademen als ik mijn beugel niet draag.
    Mijn apneu is ontstaan na mijn ingreep door de verandering van spierspanning.
    Mijn tong slaat dus naar achter en sluit ofwel volledig ofwel bijna volledig af (bijna volledig is te vergelijken met door een rietje ademen).
    Mijn beugel zorgt er dus voor dat mijn onderkaak een stuk naar voor staat, waardoor mijn tong niet meer volledig kan afsluiten.
    Maar als ik dus mijn beugel niet draag heb ik dus prijs de hele nacht en ik heb sowieso al een remslaap probleem en word belachelijk veel onbewust wakker tijdens de nacht.

Volgende week word ik nog eens een nacht opgenomen om dit probleem te bekijken en controleren of het wel voldoende is mijn beugel.

12. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.672
    18.739
    113
    Vrouw
    Is direct zo anders e, die 8 er af :)

Mississippi vindt dit leuk.
  13. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Jeetje, dat klinkt vreselijk, :( hopelijk kunnen ze iets doen om je te helpen hiermee, lijkt me erg vermoeiend zo.

14. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ja echt! Ben zo trots ❤️

Neuzeke vindt dit leuk.
  15. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Heel fijn Mississippi! Nu nooit meer die 8 vooraan.

Hoop dat ze je wat verder kunnen helpen Neuzeke, klinkt vermoeiend en frustrerend.

16. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.377
    30.680
    113
    Vrouw
    @Mississippi *emoji van de dansende banaan*
    Goed bezig. Als ik een 10-tal moet overschrijden beland ik altijd acuut op een plateau. Van 81 naar 80 geen punt. Maar daarna weken bezig voor 79,9 :roflmao:

@Neuzeke Lijkt me vreselijk vermoeiend apneu. Sterkte ermee

Ik ben nog steeds niet lekker. Straks toch maar naar de teststraat, want morgen afspraken buitenshuis.
    Laat diëten nu even voor wat het is. Niet dat ik me volledig laat gaan.

17. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Het kost me nu wat meer moeite...
    Er is wat voorgevallen op mijn werk en dat blijft maar door mijn hoofd gaan.
    Ondertussen kost het me nu dus extra veel moeite om netjes te blijven qua eten want eigenlijk heb ik gewoon zin in een pot Nutella en een lepeltje....:oops:

18. Armina

Armina Niet meer actief

Wat vervelend. Kan je er met iemand over praten? Ik herken dat wel, als ik ergens de pest over in heb wil ik ook snoepen. Heb je een gezonder alternatief voor handen?

19. Armina

Armina Niet meer actief

Ik heb gisterochtend op de weegschaal gestaan en ben een kilo aangekomen, helaas. Nu begon ook mijn maandelijkse ongemak en heb ik een stille hoop dat het daar aan ligt. Het verklaard iig mijn zucht naar zoet vorige week. (Wat ik wel in de hand heb weten te houden).

20. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Ja lukt wel.. De kat ligt op schoot, al heel lang. Dus dan kan ik niet opstaan om wat lekkers te pakken:D

Ik heb er met 1 collega over gepraat en met mijn man, maar aankomende week moet er zeker met over gepraat gaan worden en daar zie ik tegenop.

Jammer van die kilo maar natuurlijk wel te verklaren. Volhouden en dan is deze er straks zo weer af:thumup:

Deel Deze Pagina