Ik probeer ook gezondere keuzes te maken. Ik vind alleen pasta vervangen door courgette wel een dingetje, dan heb ik echt na een uur weer honger! Wat ik vandaag gegeten heb: Ontbijt: twee volkoren boterhammen met pindakaas Tussendoor: appel Lunch: kwark met fruit en noten Tussendoor: niks want ik zit op kantoor en mijn banaan zat dus te ver onderin mijn tas Avondeten: Foe yong hai (vega) met zilvervliesrijst Vanavond ga ik voor het eerst beachvolleyballen, ik ben benieuwd!
Hoi. Ben een dagje werken en meteen een hele lap om bij te lezen Klinkt als een goeie diëtist @Neuzeke t is fijn om zo een vervanglijst te hebben. Het moet ook niet als straf voelen. Voor mijzelf. Ik beperk koolhydraten. Maar 30-50 gram per dag is voor mij echt te weinig. Dan zit ik de hele dag te rekenen. En ik wil ook graag fruit en volkoren brood etc blijven eten. Pasta vervangen door courgette doe ik ook zelden. Extra groente door de pastasaus wel. En naar verhouding minder pasta doe ik ook. En altijd de volkoren variant. Mijn moeder had een dieet waarbij de regel was dat een product ok is wanneer koolhydraat/vezels lager is dan 6. Ik zorg dat die verhouding op het einde van de dag klopt. Houd alles bij in de eetmeter van voedingscentrum. Meteen ook een beeld of ik geen tekorten ga opbouwen. Menu's en recepten delen ben ik helemaal voor Lijst maken ook Zal daar dadelijk een begin mee maken. Dan kan iedereen zichzelf aanvullen.
Mijn dag: Ontbijt: yoghurt met aardbeien en cranberry/pittenmix Tussendoor: appel Lunch: omelet met bleekselderij, wortel, ui, gember en kerrie (recept uit happy Healthy boek was verrassend lekker) Diner: broccoli soep met 1/3 meergranen stokbrood (ongeveer 100g) recept soep ook uit het boek, maar brood heb ik er zelf bij bedacht. Wil wel iets te soppen hebben Avond: handje (35 g) noten/gedroogd fruit mix. Drinken: koffie, groene thee en water. Beweging en ontspanning: half uurtje wandelen (3 km) Calorieën kwam op maar 1246 uit. Maar geen trek.
Blij en gezond afvallijst Mamafiets. Start 20-9-2021 76,2. Huidig: 76,2. Streef: 68,2. Afgevallen: 0 in 0 weken. Te gaan 8 kilo ** Voeg jezelf toe door te quoten en dan de //QUOTE weg te halen. Het leek me wel leuk als iedereen haar eigen kleur kiest. Ik heb voor mezelf ook startdatum en tijd bij gezet. Maar vul voor jezelf gewoon in wat je kwijt wil )
Mamafiets. Start 20-9-2021 76,2. Huidig: 76,2. Streef: 68,2. Afgevallen: 0 in 0 weken. Te gaan 8 kilo Neuzeke. Start 18-8-2021 86,9. Huidig: 80.5 Streef: 74,5. Afgevallen: 6,4 kg in 5 weken. Te gaan 6kg.
Mamafiets. Start 20-9-2021 76,2. Huidig: 76,2. Streef: 68,2. Afgevallen: 0 in 0 weken. Te gaan 8 kilo Neuzeke. Start 18-8-2021 86,9. Huidig: 80.5 Streef: 74,5. Afgevallen: 6,4 kg in 5 weken. Te gaan 6kg. Mississippi Start 26-02-2021 97,5 kg Huidig: 82,5 kg Streef: 75,0 kg. Afgevallen 15,0 kg in ruim 6 maanden. Te gaan: 7,5 kg.
@Mamafiets ik tel inmiddels ook geen khd meer, ben ik al vrij snel mee gestopt overigens. Mijn vuistregel is dat alles wat ik eet max 5 gram khd mag zijn, beetje zoals jouw moeder dus! Daarnaast probeer ik elke maaltijd voldoende groenten, eiwit en vooral ook goede vetten te eten. Verder eet ik vrijwel geen fruit, hoewel ik sowieso geen fruiteter ben, dus dat mis ik ook niet. Af en toe aardbeitjes Ik houd ook al heel lang niet meer bij wat mijn dagtotalen zijn. Wel als ik even twijfel of ik nog wel goed ga, of ik merk dat ik weinig afval, dan doe ik hem af en toe weer even invullen in Myfitnesspal. Ik let dan vooral op de macro’s. Naast Kha doe ik ook Intermittent Fasting. Ik eet nooit voor 12:00 uur en na 19:00 uur. Een gemiddeld dagje ziet er bij mij zo uit: o (12:00u): Griekse yoghurt 10% met handje walnoten. l (15:00u): meestal een goedgevulde salade, soms soep of een omelet met groenten en heel soms vezelrijk crackers met humus, filet of smeerkaas. Altijd met rauwkost erbij. d (18:30u): varieert heel erg, maar ik eet pertinent geen aardappels, rijst, brood of pasta. Die vervang ik voor courgetti, bloemkool(-rijst) of ik maak zelf kha brood, wat echt heel lekker is! Ook verkopen ze op de markt bij bakkerij t stoepje slankelijntjes, zijn Kha bolletjes die echt heel lekker zijn! Tussendoortjes doe ik niet aan, af en toe een wijntje wel. Verder drink ik alleen koffie, thee en water Ik fiets elke dag naar mijn werk (4x per week ruim een uur), maar verder beweeg ik eigenlijk niet zoveel. Wat doen jullie aan beweging? Ik merk dat ik niet zo goed weet wat ik kan doen, maar vooral ook wanneer dan… Hoe doen jullie dat? Zullen we een vast weegmoment afspreken? Welke dag wegen jullie je?
Ik weeg 2 keer per week thuis en dan op de echte goede weegschaal (vet rond de organen, spiermassa,....) is enkel bij de diëtiste. Ik zie dan zelf thuis wel of ik afval maar bepaalde zaken zijn wel goed om te weten .
Maar hoe weet je dan dat iets minder/meer dan 5 gram koolhydraten heeft? Is dat letterlijk etiketten lezen?
Mijn moeder kijkt niet naar exacte hoeveelheid. Maar naar verhouding khd/vezels. Dus als er 24 g khd in zit en 6 g vezels dan is het ok (want 24/6 = 4) Zit er 15 g khd in en 1 g vezels dan niet (want 15/1=15) Grens ligt bij 6. Daaronder is het ok. Voor mezelf trek ik die regel naar de hele dag. Dus alles opgeteld moet het onder de 6 komen. Wat in de praktijk op neerkomt dat ik vaak extra groente pak. En van de koolhydraatrijke producten de volkoren variant. Door de vezels raak je verzadigd. Ik weeg op maandagochtend (want op maandag gestart). Maar soms ook stiekum tussendoor maar dat schrijf ik niet op omdat het toch teveel schommelt als je te vaak weegt. (Vanmorgen was er wel alvast 0,8 af in 2 dagen Maar dat telt dus nog niet. Is ws ook vocht. Dat gaat altijd zo hard in het begin) Vanmorgen havermoutmuffins gebakken voor de lunch. Dat was lekker. Maar ook niet iets wat ik heel vaak ga doen. Vind zelf bakken wel heel leuk, maar ook altijd een hoop gedoe. Het recept en het resultaat (wat er over is ) Vanavond deze: Ben benieuwd.
Ja. Heet happy Healthy. Staan ook weekmenu's in. Maar die gast is wel erg groot fan van havermoutpap en dat vind ik dus echt heel erg vies. Ontbijt is bij mij dus meestal yoghurt met fruit en granen. Online staan ook best veel recepten. De principes sta ik bijna volledig achter. Ik ben wat milder met eten van koolhydraten. Vooral ook omdat je met het volledig schrappen van een hele groep aan producten je het risico loopt op tekorten. Maar principe van vers en onbewerkt Plus aandacht voor slaap, ontspanning en beweging Wat mij ook opvalt is het gebruik van plantaardige melk. Vind ik niet echt lekker. Weet iemand wat daar de reden achter is? @Neuzeke Dat stond ook in jouw lijstje dacht ik? Sojamelk ipv gewone melkproducten. De lasagne vanavond was erg lekker. Ook vullend genoeg met de ricotta en kaas
Het is room die word vervangen door alpro soja. In vergelijk met vele andere soja producten smaakt dat niet vies
Mamafiets. Start 20-9-2021 76,2. Huidig: 76,2. Streef: 68,2. Afgevallen: 0 in 0 weken. Te gaan 8 kilo Neuzeke. Start 18-8-2021 86,9. Huidig: 80.5 Streef: 74,5. Afgevallen: 6,4 kg in 5 weken. Te gaan 6kg. Mississippi Start 26-02-2021 97,5 kg Huidig: 82,5 kg Streef: 75,0 kg. Afgevallen 15,0 kg in ruim 6 maanden. Te gaan: 7,5 kg. Merlino Start 16-09-2021 61,4 kg Huidig 59,5 kg Streef 53,5 kg Afgevallen 1,9 kg in 1 week. Te gaan 6 kg.
Nou, meiden, hier zijn de eerste kilo's eraf. Telt eigenlijk niet helemaal omdat ik vorige week ook mijn menstruatie had en dan ben ik altijd al zeker een kilo zwaarder...maar toch, het motiveert wel! Ik heb gisteren voor het eerst hardgelopen in plaats van gewandeld, dat ging niet zo best, wat erg dat mijn conditie zo slecht is. Maar mijn vriend was ook mee en hij is 1,93 meter en ik ben maar 1,53 meter...dus ja, dan ren je je wel kapot Hoe gaat het bij jullie, houden jullie het nog vol?
Wat goed dat je bent gaan hardlopen Heb je een opbouwschema? Ik heb de app van zombi 5k (na de eerste 4 weken betaald). Dat motiveert wel leuk met een verhaal over zombies die achter je aan zitten Hier gaat het goed . Vanmiddag broccolisoep gegeten. Heb er croutons bijgemaakt van volkorenbrood (in stukjes snijden, beetje zout, peper en olijfolie erop en dan 2 minuten in de airfryer) Was heerlijk. En een tipje voor wie van salami worst ed op brood houd, maar dat niet doet omdat het te vettig is. Bak m uit in een droge koekenpan en laat daarna even uitlekken. Nog extra lekker omdat het lekker warm en knapperig wordt Dit deed mijn man vanmiddag. Werkt super.
Ik woog deze ochtend onder de 80 en hoop die 8 vooraan dus nooit meer terug te zien . Ik at deze middag 3 volkoren crackers, verse groentensoep en 2 grote glazen water. 1 met tomaat en leerdammer 1 met humus en komkommer 1 gesopt in mijn soep. Zo meteen ga ik een appel eten en een theetje drinken. Deze avond eet ik wortels, ui en pompoenburger. Sneukel deze avond is 2 maïswafels met paprika. Beweging is beperkt tot revalidatie en 30 min wandelen.
Ik deed hardlopen met Evy altijd, maar nu jij het over zombies hebt, ga ik dat straks proberen haha, lijkt me fantastisch!! Jeej, onder de 80!! Dat is toch ook wel een mijlpaal toch! Waarvan ben je aan het revalideren? Je pompoenburger klinkt heerlijk!! Ga je die zelf maken?
Ja heel blij mee. Het werd door de kinderen zelfs onthaald met een YES GOED E MAMA . Niet zelfmaken hoor, gewoon gekocht bij de AH( staat ook op de lijst). Ik krijg revalidatie voornamelijk omdat ik een heel zware cmv besmetting heb opgelopen vorig jaar en daar lichamelijk echt een enorm klap kreeg. Enkele maanden ervoor had ik Lyme opgelopen en vlak na de cmv kreeg ik kanker dus het gaat allemaal traag ( in mijn ogen) maar ik maak vordering en dat is belangrijkste. Soms denk ik zelfs dat ik mss wel al een rondje zou kunnen lopen, maar dan zetten ze mij tijdens de revalidatie eens op de loopband en denk ik oeps een beetje overschat