Hoe gaat het hier met iedereen? Ik heb op zaterdag een beetje een cheatday, dan is het makkelijker vol te houden. Eet niet alles wat los en vast zit hoor Maar toch even wat minder streng in het weekend. Jullie ook?
Ik gebruik de boeken van de foodsisters, ben nu bezig met de 3e week van het 8 weken slank boek. Als deze klaar is ga ik verder met de dieetcyclus. Ik cheat eigenlijk niet wekelijks. Als ik uit eten ga dan eet ik wel wat ik lekker vind, maar probeer wel gezondere keuzes te maken. Eet bv geen broodplankje meer, en neem alleen een toetje als er iets op staat waarbij ik het waard vind om te cheaten (maar dat is er meestal toch niet)
Ik ben nog 2 kilo afgevallen en zit nu op 68 kg. Gaat goed dus. Wij eten op zaterdag altijd patat met (ik dan) één snack. Dat ben ik tijdens het afvallen blijven doen. De rest van de dag let ik wel op wat ik eet.
Hoi ladies! Al een tijd niet meegeschreven in dit topic, maar wilde toch even mijn trots met jullie delen deze week eindelijk onder mijn streefgewicht van 75 kg gekomen! een dik jaar na mijn start, met 97 kg, nu de 74,1 aangetikt ❤️ Wil nog doorzakken naar 72, zodat ik wat marge heb. Maar voor nu ben ik heel trots! Zet ‘m op hier allemaal!
Superknap!! @Mamafiets, al gewend aan je vrije tijd? Wat moet dat gek zijn, je zal wel even nodig hebben om te wennen! Hier heb ik helemaal geen tijd gehad om bezig te zijn met afvallen. Ik heb ook geen idee hoe het gaat, haha. We zijn druk bezig met voorbereidingen, vanaf volgend weekend komen er drie vluchtelingen bij ons wonen, dus wil alles even echt netjes (pffff wat een zooi kan een mens verzamelen hè?) Ik lees gauw bij!
Wauw. Wat goed van je dat je mensen wil opvangen. Snap dat het druk is nu. Heb je een eigen ruimte voor deze mensen? Weet je hoe lang ze (ongeveer) zullen blijven? Als je nog spullen nodig hebt dan laat maar weten. (Maar gezien hoe goed alle inzamelacties lopen zal dat wel goedkomen denk ik) Gewend aan vrije tijd? Ja helemaal vind het heerlijk. We zijn hier ook heel druk met opruimen enzo. Appartement van schoonvader moet leeg gemaakt worden. Genoeg te doen dus. Man is daar druk en neemt steeds spullen mee. En daar moet ik dan ruimte voor maken. En net bezig geweest met het moestuintje weer netjes te maken. Was helemaal vergeten dat ik er vorig haar ook een paar aardappels in gestopt had. Dus heb nu een kilo aardappels uit de grond getrokken En lekker fietsen op mijn nieuwe fiets zodra het kan (Man thuis en vrij) Ben bang dat straks terug wennen aan werken veel moeilijker gaat zijn Kortom. Ik ben lekker actief. Maar vind het lastig om goed op mijn eten te letten. Kook wel gezond, maar snoep ook graag (beetje de vakantiestemming snoepgedrag ) Maar begin mei wil ik een lange fietstocht door de Limburgse heuvels maken. En dan is een paar kilo minder zeer wenselijk.
@Mamafiets: ja vrije tijd is misschien niet de juiste bewoording, he? Want je hebt zo te lezen je handen vol! Maar je kan wel wat meer zelf indelen en hebt de druk van werken naast al die andere dingen die je doet niet, dat lijkt mij ook heerlijk. Wij hebben van onze omgeving zoveel spullen gehad, heb voorlopig niks nodig denk ik! Hoewel ik natuurlijk niet weet waar ik niet aan gedacht heb, we komen vast nog dingen tegen. Ben ook heel benieuwd hoe het zal zijn, hoor! Maar we zijn wel gewend aan met veel samen leven. En ze hebben twee aparte slaapkamers en een soort woonkamertje met klein keukenblok. We hebben twee badkamers, welke we dan wel met zijn allen moeten delen, maar het is niet anders. Mocht het heel lang duren kunnen we misschien nog wel ergens een douche creëren. @Memmiee: jij gaat ook lekker! Al 5 kilo! En een cheatdag is juist top als dat ervoor zorgt dat je het zo kan vol kan houden, toch? @Armina: jij gaat ook lekker zeg! Bijna je streef bereikt! @Fien25 Ook jij bent goed bezig, zeg! Focus op strakker worden snap ik helemaal. Lukt het ondanks je blessure weer om te gaan sporten, jij had last van je knie toch? @alle-anderen-die-ik-ben-vergeten: hoe gaat het met jullie? Ik heb vanmorgen weer eens op de weegschaal gestaan. 44,4 kg! Dus een hele stap naar beneden. Maar had vorige week ook niet gewogen dus dat zal het zijn. Ik zit dagelijks op behoorlijk aantal stappen en door al het regelgedoe snack ik veel minder dan ik normaal zou doen. Ik heb inmiddels dus ook bijna mijn streef bereikt, nog 0,9 kg! Ik ga dus een beetje meer eten om te stabiliseren, ik vind mezelf nu eigenlijk ook wel goed dus als ik een beetje tussen de 53-55 kg ga schommelen ben ik superblij! Ik wil ook graag gaan focussen op strakker worden, maar vind een sportschool echt niet leuk (krachttraining). Bootcampen vind ik wel heel leuk, dus misschien ga ik als ik er tijd voor kan vinden dat weer eens proberen. Kickboxen doe ik nog wel 1 keer in de week en daar heb ik ook altijd heel veel spierpijn van dus dat werkt vast ook, haha. Heel verhaal, sorry! Succes deze week, meiden!
Mamafiets. Nieuwe Start 1-1-2022 75,3. Huidig: 74,1. Streef: 68,0. Afgevallen: 1,2 in 3 weken. Te gaan 6,1 kilo Neuzeke. Start 18-8-2021 86,9. Huidig: 73.9 Streefdoel : 70 of nog ietsje minder. Mississippi Start 26-02-2021 97,5 kg Huidig: 78 kg Streef: 75,0 kg. Afgevallen 19,5 kg in ruim 8 maanden. Te gaan: 3 kg. Merlino Start 16-09-2021 61,4 kg Huidig 54,4 kg Streef 53,5 kg Afgevallen 7 kg in veel week. Te gaan 0,9 kg Fien25 Start: 74 kilo (19 April 2021) Huidig: 62,9 kilo Afgevallen: 11,1 kilo Doel: 60 kilo Armina: Start: 78 kilo (18 Sep) Huidig: 70 kilo. Afgevallen: 8 kilo, einddoel 70 kilo. Magnolia29. Start januari '21. Totaal afgevallen; 13,6 kg. Doel: nog 17 kg te gaan. Meintje: 78 kilo (start 23 oktober) Huidig ?, ik weeg me niet vaak. Tussendoor: 68 kilo, uiteindelijk doel 60 kilo MamavanLieverd: Start 75 (8-10-‘21) Huidig 75. Afgevallen 0. Doel 68
Ik val even in als het mag. 2 jaar geleden woog ik 12 kilo minder dan nu. 12 kilo! Ik ben nu net zo zwaar als op het laatste van mijn zwangerschap van dochter, weeg nu 75 kilo en ben 1.65 lang. Ergens tijdens Corona ben ik meer en meer gaan eten en snoepen en ik heb het zo moeilijk met afvellen. Het bewegen is het probleem niet, maar het snaaien is zo'n gewoonte geworden. Ik ben elke avond alleen, dus zo gauw dochter in bed ligt, trek ik de kast met lekkers open. Ik klets graag hier mee als stok achter de deur. Want ik heb nu echt overgewicht. Een gezond BMI moet ik nog 9 kilo voor afvallen, maar ik zou het fijn vinden om in elk geval weer onder de 70 te zitten.
Welkom! Wat balen van de kilo's erbij, he! Maar wel fijn dat je weet waar je valkuil zit. Misschien kun je in plaats van te snaaien iets van een nieuwe hobby uitzoeken? Of misschien een youtube-work out doen? Als je alleen bent zijn je mogelijkheden natuurlijk ook beperkt, maar zoiets kan misschien? Of gezonde alternatieven voor het snaaien (worteltjes/komkommer/tomaatjes met een lekkere dip)? En het mooie weer komt eraan, dat vind ik altijd wel een goede motivator!
Ik merk dat het hier EINDELIJK terug begint te keren. Nooit gedacht dat ik zoveel ging bijkomen maar had ik nergens naar gekeken was het nog een pak meer geworden. Dua als er terug 73,9 staat, kom ik terug meer schrijven
Heel herkenbaar hoor, bij mij is de knop nu om, maar ik weet hoe lastig het is. Heb je de app MyFitnessPal al? Of een andere app waar je je eten in bij kan houden. Bij mij was dat altijd wel een eye opener om te zien hoeveel onnodige calorieën je dan naar binnen werkt.
Ik heb op zolder een crosstrainer staan. Als ik die nou eens ga gebruiken Ik zie zo goed waar het mis gaat, maar ja, er wat aan doen is lastiger. Moe van werk, stress, voel je je al niet lekker in je vel. Kind naar bed --- > snaaien. Ik ga vanaf vandaag gewoon elke dag op die crosstrainer, al is het maar een half uurtje. Hopelijk heb ik dan minder de neiging om daarna te snaaien, want dat is dan toch zonde van je work out.
Welkom! Wij zitten ongeveer gelijk met lengte geeicht en doel Het is idd een kwestie van het ook echt doen. Ik begin ook iedere dag met de beste bedoelingen en een gezond ontbijt. Waar het eindigt.... wisselt nogal Eten bijhouden helpt mij echt. Zodra ik opschrijf wat ik eet ga ik afvallen. Vind het helaas wel veel gedoe steeds. De eermeter (voedingscentrum) is hierbij mijn favoriete app. En mijn ervaring is ook dat ik na sporten minder zin heb in ongezond. Maar juist meer in yoghurt, noten of fruit. Vermoeidheid en stress zijn killing voor afvallen. Daarvan wil ik alleen maar ongezond en veel. Soms is het gewoon beter om een uurtje extra slaap te pakken dan om hard te gaan sporten. Van slaaptekort gaan je hormonen ook nog eens tegenwerken. Succes!
Ik heb in elk geval lekker 25 minuten op de crosstrainer gestaan. Precies een aflevering van een comedyserie die ik op netflix dan kijk. Misschien moet ik gewoon maar vast mn tanden poetsen tegen het snaaien Ik eet zo nog wel een rijstewafel ofzo.