Dag 2. Hele drukke werkdag gehad, stik van de stress nu. Enorm de neiging als dochter in bed ligt, op de bank te ploffen met chips. Mn normale copingmechanisme, haha. Vanavond ga ik de stress er lekker uit crosstrainen!
Hoe vaak staan jullie op de weegschaal eigenlijk? Ik elke dag, maar dat werkt nogal demotiverend omdat gewicht over de week natuurlijk schommelt. Dus ik ga er vanaf nu elke maandag opstaan.
Ik heb maandag als officiële weegdag (op die dag “telt” m’n gewicht, maar sta er eigenlijk wel elke dag op. Het schommelen valt wel mee, meestal is het Max 500gr meer als ik een paar dagen geen ontlasting heb gehad, dat vind ik niet erg.
Ik 'officieel' elke maandag. En daartussen vaak 'stiekum'. Ik kan de schommelingen meestal heel goed herleiden. Veel thee drinken (en dus de hele dag plassen) = naar beneden schommelen. Alcohol of zout eten = naar boven schommelen. Dus filmavond met wijn en chips is geheid een halve kilo of meer eraan. Maar ook bijvoorbeeld met soep als avondeten zit ik vaak wat hoger de volgende dag.
Pff. Vandaag een rommelige dag. Jongste ziek thuis. Man half ziek thuiswerkend. Terwijl ik eigenlijk vandaag het rijk alleen zou hebben Maar we doen het er maar mee. Wel voor het eerst bij de boerderijwinkel hier in de buurt geweest (wilde dat al langer maar nooit tijd). Dus heb nu de kast vol verse groenten en fruit.
Echt weer een nadeel van vrouwelijke hormonen. Vrouwen hebben veel meer last van schommelingen in gewicht. Eigenlijk is het zelfs nog het beste om 1x per maand op de weegschaal te staan.
Ja, zit ook wat in. Misschien durf ik maandag niet eens, uit angst voor teleurstelling. Wel vaker poging gedaan en wel vaker dat er dan niks af gaat.
Heb gisteren ook weer 25 minuten op de crosstrainer gestaan en niks meer gesnoept of gesnaaid. Vanochtend op en neer naar de apotheek gefietst, 6 2 km enkele reis. Leuk, in de polder, keihard wind op kop op de terugweg. Bij intratuin wel een erg ongezonde koffie met slagroom op, maar avondeten minder gebakken aardappels gedaan en meer groente. En dan hopelijk vanavond weer uit de lekkerskast blijven! Ik denk wel dat ik ook overdag gezonder moet gaan eten, maar ik ga me eerst richten op dat gevreet in de avond.
Goed bezig vandaag! Hier gaat het eigenlijk wel erg lekker. Ik merk dat door het kha eten ik minder vreetbuien heb, minder zin in zoet heb en meer energie heb.
Lekker bezig dames. Mijn lunch was minder gezond. Broodje kroket en een broodje hamburger. Was met jongste naar de dierentuin. Zojuist met man over gehad. Morgen ga ik weer eens serieus beginnen. Want dit gaat natuurlijk niet werken zo.
Ik ga vanaf 30 maart naar de diëtiste. Eindelijk de stap gezet. Had altijd maat 46/48 en voelde mij prima. Maar sinds een jaar of 2 steeds een beetje erbij en sinds stoppen met roken helemaal. Maat 50 begint krap te zitten en ik voel op elk moment van de dag dat ik te zwaar ben... Bah. Hopelijk dus dan een goede stok achter de deur. En hopelijk over een paar maanden weer maat 46.
Ik ga ook bij een diëtiste. Veel beter dan alleen proberen in mijn geval. Ze gaf mij tips waar ikzelf niet aan dacht en ik kreeg handige ingrediënt lijsten en recepten. Door omstandigheden kwam ik terug bij (zonder mijn bewegen of eten te veranderen )en ook daarin was ze top. Had dit gebeurd zonder dat ik dit met haar kon delen, ik had het opgegeven. Nu mocht ik gratis gaan wegen en bleef ze motiveren. Veel succes.
Succes. En deel vooral de goede tips hier. Ik kan ze gebruiken Deze avond nog even lekker over de schreef gegaan met port en donkere chocola (zomaar midden in de week ) Morgen nieuwe dag. Nieuwe kansen.