Blij en gezond afvallen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Mamafiets, 20 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.825
    25.923
    113
    Vrouw
    Haha. Mama is goed bezig :thumup:
    Jij hebt echt zware periode achter de rug. Had er hier en daar al wat van meegekregen.
    Zo vervelend als je wil opbouwen en je lijf zegt 'nu nog even niet'. Maar dat komt wel weer. Rustig aan.
     
    Neuzeke vindt dit leuk.
  2. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.825
    25.923
    113
    Vrouw
    Mijn dag van vandaag.

    O: Yoghurt met frambozen en aardbeien en pittenmix met cranberry.
    L: twee kommen broccolisoep met volkoren croutons (uit 1 snee brood)
    D: biefstuk met paddenstoelenmix en gegrilde zoete aardappel (dit was een succespercentage. Man vond het ook heerlijk. :D)
    T: handje pure chocolade moccaboontjes

    Drinken: koffie groene thee en water

    Beweging: te weinig. Alleen een kort rondje wandelen tijdens de lunchpauze en even op en neer naar school met de fiets (2 km totaal dus dat telt niet echt)

    Ik ben aan het zoeken naar een manier om het bewegen beter in mijn schema te passen. In de zomervakantie ging ik om de dag hardlopen. Maar dinsdag school en werk is gestart is dat helemaal ingestort (ook omdat we nog flink geklust hebben hier).
     
  3. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.457
    10.660
    113
    Nou hier is het begin heel moeilijk. En gisteren helemaal een flutdag qua eten. Dus ik begin maar opnieuw. En start met niet meer snoepen. Eerst terug naar dat en dan de stap naar gezondere versies. Even geen puf om die stap ineens te doen dus dan maar op deze manier.
     
    Neuzeke en Mamafiets vinden dit leuk.
  4. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.825
    25.923
    113
    Vrouw
    Kleine stapjes. Elke verbetering is er 1.
    En kijk of je ongezond kunt vervangen door iets wat gezonder is.

    Succes
     
    Syane vindt dit leuk.
  5. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.825
    25.923
    113
    Vrouw
    Weekend dtaat voor de deur. Met 2 gebeurtenissen die niet passen bij mijn dieet. Maar waar ik heel hard van ga genieten.

    Vanavond gaan man en ik voor het eerst in twee jaar samen uit eten.
    Morgen ga ik lunchen met mijn moeder, broer en zus voor de verjaardag van mijn vader. Een jaarlijkse traditie die heel fijn en gezellig is.

    Twee restaurantjes dus. En ik ga lekker kiezen waar ik zin in heb. En er een wijntje bij pakken (vanavond dan) :D

    En dan zondag weer terug naar het dieetplan.
     
    Mississippi vindt dit leuk.
  6. Sansaatje

    Sansaatje Fanatiek lid

    3 okt 2018
    4.777
    6.041
    113
    Vrouw
    Hier ook een belabberde week. De weegschaal is ook stuk. Denk kwestie van batterijen vervangen. Weekend ook vol met van alles en uit eten met man dus maandag maar op streng.
     
  7. Sansaatje

    Sansaatje Fanatiek lid

    3 okt 2018
    4.777
    6.041
    113
    Vrouw
    Al zit ik nu wel te ontbijten met koolhydraatarme crackers met humus. (In de avonden is het lastig)
     
  8. Merlino

    Merlino Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.210
    3.511
    113
    Vrouw
    Balen van de je flutdag, maar die mogen er ook zijn he! En stap voor stap werkt voor mij ook het beste, anders dan hou ik het echt niet vol.

    Dus kop op, je kunt het, hè?
     
    Neuzeke en Syane vinden dit leuk.
  9. Merlino

    Merlino Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.210
    3.511
    113
    Vrouw
    Ah wel super gezellig! Ik had altijd een weegschaal waarvan de batterij iedere week leeg was, maar dat kan ook komen omdat ik er dan te vaak op ga staan...en mijn zoon ook want hij vindt het magisch, die getalletjes.
     
    Sansaatje vindt dit leuk.
  10. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.825
    25.923
    113
    Vrouw
    Tja... lagen we van dat etentje maar gewoon heel erg genieten.
    Weetje... ontspanning is ook herl belangrijk als je wil afvallen. Dus lekker genieten ervan.

    Mijn eerste kantoordag had collega lekkers meegenomen. Speciaal om te vieren dat we er weer waren. Tja.... tussendoortje was dus een minigebakje met amandelspijs en noten. Woest lekker :p
    En vanavond restaurant dus. Net de menukaart bekeken. Staan echt top visgerechten op :) Dus dat komt goed.

    Verder wel gewoon gezond. Met yoghurt met aardbeien en pitten, tomaatjes tussendoor en koolsalade met een havermuffin sls lunch.
     
  11. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.103
    15.618
    113
    Vrouw
    In mijn dieet zijn 2 momenten voorzien dat ik mag "zondigen".
    Het probleem is wel dat als ik zondig (als er een jarige is ofzo) ik heel de tijd zondig.
    Want dan is het een alcohol vrij drankje met te veel suiker, taartje, tapasplank,....

    Dat heb ik ook aangegeven dat ik het op zo momenten wel moeilijker vind.
    Ik neem nu wel een mini stukje taart en ga bewust de iets gezondere zaken nemen maar toch is het te veel dan.
    Maar dan is het de rest van de week wel de vijs op. Ik weet dat constant toegevingen doen richting eten toe, resulteert in een stijgend gewicht en dat is demotiverend en dat helpt ook niet.
     
    Mamafiets vindt dit leuk.
  12. Fien25

    Fien25 Fanatiek lid

    10 okt 2011
    1.657
    418
    83
    Goedenavond dames,

    Zou ik met jullie mee mogen schrijven? Mijn clubje is stil komen te vallen, en ik vond het stiekem heel fijn om af en toe gezellig te kletsen en tips uit te wisselen.

    Ik ben zelf in april begonnen, met koolhydraatarm eten. Mijn doel was 10 kilo eraf, en dat is gelukt:p. Stiekem best trots op mezelf, want de afgelopen 10 jaar heb ik veel afval pogingen gedaan, maar zonder positief resultaat.

    Ik ben nu op een punt aangekomen dat ik nog een stapje bij wil zetten, om nog lekkerder in m'n vel te zetten. Het liefst wil ik met buik nog wat platter, en gewoon fitter worden. Ik heb niet direct een streefgewicht hiervoor.

    Het koolhydraatarm eten heeft me voor m'n gevoel wel veel gebracht. Mijn lichaam voelt zich veel fijner, ik kan weer normaal naar het toilet, en de enorme suger rush is afgenomen. Ik probeer nu een balans te vinden, en meer kolhydraat beperkt te eten.
     
    Mamafiets en Syane vinden dit leuk.
  13. Merlino

    Merlino Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.210
    3.511
    113
    Vrouw
    wauw! Jij bent goed bezig!! Gezellig dat je meeschrijft! Reageer morgen even uitgebreider, nu even slapen met twee zieke kindjes
     
    Fien25 vindt dit leuk.
  14. Sansaatje

    Sansaatje Fanatiek lid

    3 okt 2018
    4.777
    6.041
    113
    Vrouw
    Heb je dan tips voor recepten die je wilt delen? Ik zie echt door de bomen het bos niet meer als het om koolhydraatarm eten op internet gaat. :confused:
     
    Fien25 vindt dit leuk.
  15. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.825
    25.923
    113
    Vrouw
    Hoi dames.

    Welkom @Fien25

    Mijn dagen van verleiding zitten erop. Gisteren echt heerlijk ui eten geweest met man. (Teveel wijn en schandalig lekker toetje :p)
    Vandaag zelfgebakken appeltaart van mij moeder en lunch (boerenomelet vol groenten, dus dat was best ok).

    Morgen weer terug in het normale stramien. Heb alleen nog geen idee wat man voor boodschappen heeft gehaald.
     
    Fien25 vindt dit leuk.
  16. Fien25

    Fien25 Fanatiek lid

    10 okt 2011
    1.657
    418
    83
    Echte recepten vind ik lastig. Wat ik voornamelijk heb gedaan in het begin, is om zoveel mogelijk koolhydraten schrappen en vervangen voor groente opties.

    Als ik spagetie bolognese maakte, deed ik voor mezelf geen pasta koken, maar courgette spagetie. Gerechten met rijst, vervangde ik met bloemkool rijst. S'middags at ik geen brood, maar maakte ik een lunch met ei. Bijvoorbeeld een gevulde omelet, of een wrap van ei met rucola en zalm.

    Wat echt een aanrader is, is om lijnzaad crackers te maken. Ik vind ze goddelijk, ze zijn ideaal voor ontbijt / lunch of tussendoor. En je stoelgang gaat er enorm door vooruit:D. Als er interesse is, kan ik het recept delen. Het is super makkelijk en snel om te maken.
     
  17. Fien25

    Fien25 Fanatiek lid

    10 okt 2011
    1.657
    418
    83
    Wat ook een goede tip is, is om zoveel mogelijk zelf te maken. In pakjes, zitten vaak veel verborgen suikers.

    Ik maak sinds een aantal maanden mijn eigen granola. Het is veel makkelijker, dan ik zelf verwacht had, en heerlijk om te eten. In ontbijtgranen en granola's zitten ook veel suikers. Zelf kan ik eigenlijk niet zonder mijn granola ontbijt:p.

    Ik denk dat het belangrijkste is, dan je niet compleet omslaat en andere recepten gaan koken / klaar maken als je begint met koolhydraatarm eten. Maak kleine stapjes voor jezelf, en probeer langzaam wat nieuwe dingen uit.

    Bloemkool rijst vind ik ook echt heel fijn om te gebruiken. Je kunt het vaak vers kopen, maar ook op de vriezer afdeling.
     
  18. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.103
    15.618
    113
    Vrouw
    Mamafiets, Fien25 en Mississippi vinden dit leuk.
  19. Merlino

    Merlino Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.210
    3.511
    113
    Vrouw
    Mamafiets. Start 20-9-2021 76,2. Huidig: 76,2. Streef: 68,2. Afgevallen: 0 in 0 weken. Te gaan 8 kilo

    Neuzeke. Start 18-8-2021 86,9. Huidig: 80.5
    Streef: 74,5. Afgevallen: 6,4 kg in 5 weken. Te gaan 6kg.


    Mississippi Start 26-02-2021 97,5 kg Huidig: 82,5 kg Streef: 75,0 kg. Afgevallen 15,0 kg in ruim 6 maanden. Te gaan: 7,5 kg.

    Merlino Start 16-09-2021 61,4 kg Huidig 59,2 kg Streef 53,5 kg Afgevallen 1,9 kg in 1 week. Te gaan 6 kg.
     
  20. Merlino

    Merlino Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.210
    3.511
    113
    Vrouw
    Nou, meiden, het gaat voor mijn gevoel heel langzaam, maar beter dan niks, haha. En het weekend was eigenlijk ook niet echt heel goed, was weer te gezellig in het zonnetje met een biertje en een wijntje...moet ik eigenlijk niet doen, maar dan denk ik weer, ach, misschien is het wel weer de laatste dag van het jaar dat het kan. Ben nogal makkelijk over te halen, oeps

    Leuk dat het etentje gezellig was geweest Mamafiets! En Neuzeke, dat recept klink heerlijk, ga ik komend weekend eens proberen!

    Heb de afgelopen week wel 12.000 stappen per dag gezet gemiddeld, dat is al een hele verbetering! Ik moet echt weer dat hardlopen oppakken, maar achteraf voelt het altijd lekkerder dan vooraf als je nog moet, dus ik heb even een schop onder mijn kont nodig.
     
    Mamafiets vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina