Blij en gezond afvallen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Mamafiets, 20 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Hoe gaat het dames?

Ik begin het nu aan m’n kleding te merken, dat is toch wel echt een goede motivatie om zo door te blijven gaan.

Mamafiets vindt dit leuk.
  2. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.383
    30.688
    113
    Vrouw
    Dat is lekker!

Hier is de knop eindelijk weer om. Gisteren gestart (alweer). Voornemen is om iedere ochtend, nadat ik xoon naar school heb gebracht, eerst een korte workout te doen (app verlies buikvet beginnersprogrsmma. Dagelijks ongeveer 15 minuten). Les 1 en 2 gedaan (gisteren en vanmorgen dus) rn dat voel ik!

Met eten vermijd is suiker zoveel mogelijk. Eet zoveel mogelijk vers en zelfgemaakt. En heb minimaal 1 maaltijd, bij voorkeur 2, echt koolhydraatarm.

Gisteren:
    Ontbijt: brinta
    Tussendoor: appel
    Lunch: kibbeling (donderdag is kibbelingdag van de markt :D)
    Tussendoor: bakje yoghurt met mandarijn
    Avond ijsbergsla met pastasaus (gehakt, verse groenten en kruiden) De rest had pasta ipv ijsbergsla.

Vandaag:
    Ontbijt: brinta
    Lunch: witlofsalade met ei en cashewnoot
    Tussendoor: appel
    Avond: rest pasta van gisteren, maar nu dus voor mij ook met gewone spaghetti.

De uitdaging: ik heb jongste een tripje naar de Mac beloofd. En hij wil dan binnen zitten met een milkshake en frietjes.
    4 uur heeft hij fysio (ziet hij tegenop) en dat ligt praktisch naast de mac. Is een soort van omkopen dus, dat hij daarvoor zijn best gaat doen:rolleyes:.
    Dus ook nog lekker tegen etenstijd dat we daar zitten. Als het mij lukt om gewoon alleen ern kop koffie te pakken dan ga ik mij heel goed voelen over mijzelf.

3. TotalBella

Goed bezig dus! lekker wat je eet op een dag! Afwisselend en gezond.
    Sporten moet ik ook echt wat meer gaan oppakken, maar ik ben allang al blij dat het eten nu goed gaat ondanks dat ik niet veel sport, voorheen lukte dat alleen samen en zodra het sporten er dan bij in schoot ging het snaaien ook weer beginnen.

4. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.383
    30.688
    113
    Vrouw
    Ik voel mij heel goed over mezelf :D
    Nu nog de avond zonder snaaien :) gaat lukken.

TotalBella en Snoepjes vinden dit leuk.
  5. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.152
    23.235
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Haha, als ik, 1x in de 2 weken, op donderdag vrij ben, haal ik voor tussen de middag met dochter ook kibbeling op de markt!

6. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.152
    23.235
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dat laatste heb ik ook. Heb nu iets met mn voet al 4 weken. Foto's gemaakt, niks op te zien. Gaat al wat beter. Maar ik kan dus niet hardlopen, wat ik normaal 3 a 4x per week doe. Dan denk ik meteen: het heeft toch allemaal geen nut en snaaien maar.

TotalBella vindt dit leuk.
  7. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.152
    23.235
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik ben echt goed bezig! Gisterenavond 2 slagroomsoesjes op, rest van de avonden sinds maandag niks gesnaaid. Soms een paar rijstwafels. Ma, di, vrijdag crosstrainer. Woensdag 12,5 km gefietst heen en weer naar de apotheek, met op de terugweg flinke tegenwind. Normaal pak ik de auto. Overdag meer fruit gegeten en geen kaastengels/lekkere broodjes met eisalade enzo. En ik ga straks skeeleren met een vriendin.
    Ik was gisteren op de weegschaal gaan staan. Maandag 77,0. Gisteren 76,2. Yes!

Fien25, Mamafiets, Armina en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.383
    30.688
    113
    Vrouw
    Gisteren weer een uur gefietst. Pittig ritje met 2 hoge bruggen en stevige tegenwind op de dijk langs de Maas. Maar wel heerlijk in het zonnetje met blote armen :)

Verder prima gegeten de hele dag. In de avond bewust gezondigd: groot glas port met donkere chocolade :p

Vanmorgen heeft man een zondags ontbijtje gemaakt met danerolles, vers geperst sap en kaiserbroodjes. Het sap heb ik genomen, de rest mochten de mannen opeten. Heb er een volkoren boterham met kaas bij gegeten.

Al met al dik tevreden over mezelf :D

Komt zoon net aan. Huiswerk voor kookles: maak iets met chocolade die je au bain marie gesmolten hebt. Met getto's van de gesmolten chocolade en het eindresultaat.
    De keuze werd een chocoladecake overgoten met gesmolten chocolade :eek:
    Morgenmiddag gaat hij aan de slag.
    Kans bestaat dat ik deze week een plakje chocoladecake zal zondigen :rolleyes:

9. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.152
    23.235
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Zo hebben vriend en dochter cupcakes gemaakt vanochtend. En het ruikt zo lekker!

Ik heb nog lekker half uur op de crosstrainer gestaan. 6 dagen beweging gehad, dat komt echt nooit voor :roflmao: En geen enkele.avond gesnaaid, met uitzondering van 2 slagroomsoesjes vrijdag. Vandaag zondag frietdag. Superlekker, maar zooooveel calorien. Vind dat dan toch zonde van mn werk. Maar wil mezelf ook niet alles ontzeggen.

10. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.383
    30.688
    113
    Vrouw
    Goed bezig?
    Hebben frieten gesmaakt gisteren?

11. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.383
    30.688
    113
    Vrouw
    Ik heb gisteren vanaf kwart voor 5 (start wedstrijd) alle lijngedachten laten varen. Gewoon lekker genieten van de sfeer in het stadion. Meebrullen en juichen. Snoepjes en een wafel snoepen.
    En na afloop 2 Vietnamese loempia's (de beste die ik ooit gehad heb :p) en op de terugweg langs de mac (milkshake en MC kroket :D)
    Topavond gehad. 5-0 :D:D
    (Voetbal interesseert me eigenlijk niks, maar zo leuk om te doen met de kinderen)

Vanmorgen weer braaf m'n bakkie brinta. En zometeen even kijken wat er aan groenten ligt voor de lunch. Denk dat ik een omelet ga maken met ..... wat we hebben :D
    Vanavond wordt het pittige kip met paprika en courgette. En ijsbergsla om te blussen.

Als zoon vanmiddag zijn cake gaat bakken dan neem ik zeker ook een plak. Maar zal het bij 1 houden.

Liekje81 vindt dit leuk.
  12. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.152
    23.235
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, zeker wel, haha. Wel teveel gegeten. Baal er dan toch van. En zaterdag uit eten, dat vind ik dan ook weer zonde vna mn werk.
    Heb het vandaag ook moeilijk, heb al de hele dag honger. En ik weet dat het de zgn hoofdhonger is, want ik heb al goed gegeten, dus ik heb geen echte honger.
    Maar goed, stand na 1 week: precies -1 kilo. Dus daar moet ik me maar aan vast houden.

TotalBella en Mamafiets vinden dit leuk.
  13. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.152
    23.235
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, zie mn post hiervoor, haha. Maar zaterdag uit eten, dus denk dat ik dan zondag de frietdag even oversla :D

14. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.383
    30.688
    113
    Vrouw
    Hele kilo eraf. Lekker :thumup:

Zie nu dst ik hiervoor 'goed bezig?' Met vraagteken schreef. Dat moest natuurlijk 'goed bezig!' Met uitroepteken zijn

Liekje81 vindt dit leuk.
  15. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.672
    18.743
    113
    Vrouw
    Ik krijg van de diëtiste 2 snaai momenten per week.
    Dus frietjes en uw slagroomsoesjes zou prima kunnen.
    Bij die frietjes dan wel geen frikandel ofzo maar stukje kip ofzo.

16. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.152
    23.235
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, zonder enig snaaimoment gaat me ook niet lukken hoor, haha. Maar bij de frietjes kwamen dan weer een hoop snackjes :roflmao:
    Komend weekend wordt sowieso lastig. Uit eten en dan dag erop verjaardag van vader en zus. Als ik dan ook nog friet ga eten, zit alles er volgende week weer aan. Dus ik ga lekker uit eten (maar sla het brood vooraf over dan wel ) en ik neem gewoon een gebakje zondag. Maar ik sla de friet dan maar even over. :thumup:

17. TotalBella

Netjes toch die kilo!

Wij gaan zaterdag ook uit eten, en er zijn nou niet heel veel kha dingen te bestellen (sushi). Ga er maar gewoon van genieten en rustig (en niet teveel) eten. Neem alleen een toetje als er iets is wat ik heeeeel erg lekker vind (meestal niet), en laat de wijn wel achterwege.
    Volgende week ook weer uit eten en de dag erna verjaardag van m’n moeder. Ga dan ook maar weer bewust genieten en goed naar m’n lichaam luisteren. Ben ondertussen al 6,5 kilo kwijt (in 5 weken, heb al 3 dagen geen ontlasting gehad dus zal van de week wel weer wat meer af zijn).

Liekje81 vindt dit leuk.
  18. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.672
    18.743
    113
    Vrouw
    Je kan ook vooraf veel water drinken.
    Zo doe ik het ook, als we op bezoek gaan.
    Ik ben nogal van de hapjes en vind een volle water maag dan wel handig :D

TotalBella vindt dit leuk.
  19. TotalBella

Dat is ook wel slim, ga ik doen.

Neuzeke vindt dit leuk.
  20. TotalBella

Dit is trouwens wel een leuk account om te volgen: AE0D1E74-F24B-4F2D-AF45-FFBD147B5714.png

Ze doet vaker dit soort vergelijkingen, dingen die als gezond bestempeld worden zijn vaak slechter als bv een plak cake ofzo.

Liekje81 en Neuzeke vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina