Precies, zo is het! Er zou nog wel +- 20/25 kilo af mogen, een hele hoop dus. Al ligt mijn focus daar totaal niet op, want dat werkt voor mij heel demotiverend. Dat voelt namelijk op dit moment als iets onmogelijks. Wilde het gewoon aankijken in stapjes van 5 kilo. Ik val overigens nu nog wel af, maar op een gegeven moment heb ik daar natuurlijk iets minder controle over i.v.m. de zwangerschap. Dus mijn doel voor nu is ook om mijn mindset blijvend te veranderen, niet teveel aan te komen en fitter te worden. Hoe gaat het met jouw proces?
Oh zie nu pas dat je zwanger bent, gefeliciteerd! Dan moet je natuurlijk voorzichtig zijn. Hier gaat het lekker, ik ben nu 7kilo kwijt in 5,5 week geloof ik. Ik heb boeken van de foodsisters(kha en suikervrij), ben er erg blij mee, ik heb geen honger en eet erg lekker (soms pas ik een recept aan als het niet bevalt). Heb geen vreetbuien meer en ook geen behoefte aan slechte dingen. Ik wil in het midden van gezond bmi zitten, dan moet ik naar 63 kilo, nog 8 kilo te gaan. Het sporten zou beter kunnen gaan, dat schiet er nog wel bij in. Maar voor nu al blij dat het eten wel goed gaat.
Dank je wel! En wat een knappe prestatie! Je eet dus koolhydraatarm? Heb ik ook een aantal keren geprobeerd, viel er dan ook wel veel mee af, maar wist het dan nooit vast te houden. Ben echt fan van brood, pasta, aardappelen… Sporten moet ook echt een gewoonte worden, maar dat is wel lastig hè.
Dankjewel. Ja koolhydraatarm. Heb er niet zoveel moeite mee. En af en toe kan het best, was laatst uit eten en toen heb ik onwijs genoten van m’n 2 verse witte broodjes bij m’n biefstuk. En straks op vakantie in Frankrijk ga ik ook echt wel stokbrood eten, maar (hopelijk) met mate. Eet nu als brood sportbonk, bevat een stuk minder koolhydraten dan gewoon brood, doe het altijd even in de broodrooster.
Hoi. Ik ben langzaam weer op aan het krabbelen. Bahbah. Dat een verkoudheidje er zijn in kan hakken. Was wel een kilo kwijt vanmorgen. Als die volgende week nog steeds kwijt is ben ik tevreden. Dan daarna weer op normale wijze afvallen. @Liekje81 frustrerend als je biet verder afvalt. Dan toch iets meer naar je eten gaan kijken en kijken wat anders kan. Blijft toch zoeken naar wat bij jouw lijf past. En bij je smaak. Ik probeer wel bij elke maaltijd een deel groente te eten. Soms lunch ik met alleen maaltijdsalade. Soms een boterham en daarnaast wat salade. Of soep. Vezels helpen ook om lekker gevuld te blijven. En zorgen voor een tragere opname van de koolhydraten. Welkom @Holagente . Voor jouw geld vooral dat je je goed niet voeden he. Afvallen komt over 9 maanden wel weer. Maar gezond eten is natuurlijk juist nu heel belangrijk. Wat een mooie motivatie ook
He bah, mamafiets, een griepje. Gaat lekker bij jullie met al die zieken @Liekje81 Het kost tijd om iets te vinden dat voor jou werkt, en je geeft niet op, dat is top! Ik weet niet hoe het staat met mijn gewicht of het afvallen, het is hier een beetje een chaos. Ik reageer ook iets minder vaak, maar lees wel al jullie berichtjes. En jullie doen het super!
Vanochtend ontbeten met fruit, yoghurt en gekookt eitje. Vult me nog meer dan ik had verwacht. Ik heb worteltjes liggen voor tussendoor.
Hier gaat het prima. Ik had gisteren plots super veel zin in zoet en vettig maar heb mijn schoenen aangetrokken een appel en flesje water in mijn rugzak gestoken en ben gaan wandelen . Ik had gisteren dus 14494 stappen ipv 9 à 10 000 .
Lunch: 2 volkoren crackers met Huttenkase en komkommer en een peer. Voor vanavond roerbakgroente met kip en een sesamsausje. Voor tussendoor vanmiddag heb ik nog een eitje en of yoghurt met fruit, of crackers met kipfilet.
Ik kwam daarnet familie tegen, die ik al super lang niet meer zag. Ammmmmaaaaai neuzeke zo verdikt (ik zeg het mooi z want hij gebruikte het woord vervet). Vroeger zou ik dat dus erg gevonden hebben. Nu zei ik : augustus 2021 woog ik dik 11 keer meer, dus je ziet mij op een goed moment . Sukkel . Ik heb op zijn buikje getikt en gezegd :hier kan ook wat af e .
Ben weer zo goed als beter. Wel nog hoesten en snotteren, maar de energie is terug Snap dat je het druk hebt. Zoveel mensen in huis . Echt superlief en goed van jullie.
Ja mijn wandelen loopt de laatste weken echt super. Ik ga iedere voormiddag wat wandelen en rond 20u30 à 21u doe ik met onze middelste zoon de rest. Ik zit altijd rond de 10 000 stappen op die manier. Ik heb er natuurlijk meer maar ik heb mijn stappenteller op mijn gsm dus de gewone bewegingen die ik tussendoor doe (trap op en af, was wegleggen, poetsen ,....) word niet geteld ( dan ligt hij op tafel). Ik zie mij nog staan op de revalidatie. Volledig in het rood na 500 stappen en oefeningen op een trapje van 10 cm. Gelukkig is dat voorbij.
Ik ben vandaag weer "officieel" gestart met lijnen. Energie is terug. Ben gelijk weer begonnen met buikspieroefeningen in de ochtend. Workouts van 15 minuten. En dat ging prima. Wordt weer de standaard iedere werkdag Rond 10 uur ben ik begonnen met de badkamer poetsen. En dan echt grondig. Ik had al antischimmel spul gehaald, want in de douche had ik overal die vieze zwarte voegen die je niet normaal schoon krijgt. En de vloer over kalkaanslag. En toen bedacht ik dat ik ook de kast helemaal leeg wilde maken en uitsoppen. En omdat de kast leeg was en er een vieze schimmel+kalk vlek onder de kast zat heb ik heel de kast weggehaald. Etc. Etc. Om 12 uur even lunchen en relaxen. Om 13 uur weer door. Om 14.30 heb ik het laatste potje terug op zijn plek gezet. Ben kapot!!! Maar het is wel helemaal schoon en fris. En ik ben wel actief genoeg geweest vandaag Eten vandaag: Ontbijt: brinta Lunch: 3 volkoren spelt crackers met philadelphia komkommer en tomaat Tussendoor: goed bezig havermoutreep (kijkend op de ingrediënten lijst is de naam goed bezig niet helemaal correct, maar deze lag nog in de kast en ik had echt trek.) Avondeten: gebakken zalm met gegrilde pastinaak en winterpeen. (Voor de rest met risotto)
Dat is dan wel echt een enorm verschil. Fijn dat het zo goed gaat Fitbit-achtige horloge niks voor jou? Dan mis je nooit stappen.
Ik ben vanmorgen, na dochter naar school gebracht te hebben, meteen doorgelopen daar de supermarkt voor wat boodschappen. Thuis ben ik gaan sporten, en daarna meteen de zolder en bovenverdieping schoongemaakt, 2 wassen gedraaid/opgehangen en 2 wassen afgehaald en opgevouwen(en opgeruimd). Morgen komt het strijken wel. Gegeten: 12:00 gebakken ei met geraspte kaas en zongedroogde tomaatjes, witte kool salade (met appel en wortel, dressing van mayo, yoghurt, mosterd en olie) en 3 rosbiefrolletjes (rosbief met kruidige olie) 15:30: bakje snoeptomaatjes Straks: Chili sin carne, voor mij zonder rijst, voor de rest met. Na het eten m’n jongste ophalen, die is bij een vriendinnetje spelen/eten.
Ik at vandaag: Ontbijt: Glas water Grote schep magere yoghurt, gepofte spelt en 2 kiwi's. Voormidsag: 2 tassen thee Deze middag: Glas water Berg rauwkost met een stuk steak. 2 glazen spuitwater. Namiddag : Stuk verse ananas Tas thee Zo meteen: Glas water. Kip met gebakken champignons. Glas cola zero Deze avond: Klein potje met gepofte chips . Aantal stappen zal rond de 12000 zijn vandaag.