Dat valt nog best mee @Armina . En morgen gewoon weer door. Hier een goede dag. Ontbijt: brinta Lunch: witlofsalade met feta en walnoten Avondeten: 2 volkorenboterhammen met philadelphia, gerookte zalm, omelet en rucola Avondsnack: handje walnoten met dadels. En lekker druk geweest met opruimen, wasjes en enkele korte wandelingen (kind naar school, ophalen en oefenen met fietsen): 12000+ stappen
Nee dat is waar. Maar het voelt wel zo . Meer het idee dat ik ook iets gezonds had kunnen eten denk ik. Voor de chips ben ik "gestraft". 's Nachts misselijk en nodig naar de wc moeten. Chips valt niet altijd goed bij mij.
Oh wat vervelend dat soms slecht valt, ja of juist niet zodat je het dan niet meer eet Had je gister wel een goede dag? Ik woog vanmorgen onder de 70 , man zei gister al dat het het nu echt goed ziet dat er kilo’s af zijn (inmiddels al 8 en zonder moeite). Morgen ga ik bowlen en eten met m’n werk, geen idee wat we te eten krijgen, het is shared dining dus er komen allemaal hapjes op tafel. Ben benieuwd, ga mezelf niks ontzeggen en ga ook lekker genieten van een wijntje.
Gisteren dagje Efteling met dochter. Heb groenvoer meegenomen en geen frietjes en snacks op. Wel een pistoletje met tonijnsalade. Vanochtend weer op de weegschaal gestaan. Vrijdag 76,4 en nu 75,5! (2,5 week geleden nog 77, maar na een kilo afgevallen te zijn, kwam ik weer aan, tot ik sinds vrijdag dus zoveel mogelijk kha eet) Dit kha had ik veel eerder moeten doen! En heb buiten al het geloop gisteren niet gesport uit luiheid. Dat ga ik het weekend wel weer oppakken.
Dagje efteling vind ik ook sporten hoor. Je legt heel wat kilometers af daar volgens mij. En goed dat je gezond bent blijven eten die dag.
Nou, echt hoor. Heb nog steeds last van mn benen Ben als dokterasassistente zoveel lopen op een dag niet gewend, haha. Ik heb ook helemaal geen behoefte meer aan de hele dag snaaien. Kon de friet prima laten staan, en heb ook niet wat dochter niet op kon opgegeten. Geen snoep geschept, geen ijsje op. En het gaat me prima af. Had dit eerder moeten weten
Hier gaat het ook nog steeds lekker. Helaas weinig tijd gehad voor fietsen. Maar wel aardig wat stappen iedere dag. En elke ochtend het buikspierkwartier Vandaag zoon uit school gehaald met zijn fiets. Dat wilde hij graag, maar kan nog niet zonder ondersteuning (zijwieltjes en ik moet er naast blijven lopen voor de angsthaas zonder evenwichtsgevoel) Dus totaal 2 km lopen. Eten vandaag: Ontbijt: brinta Lunch: meergranen triangel met tonijnsalade (blikje tonijn met avocado zilveruitjes rn sjalotje) Diner: kalkoen rolletje met aardappel en spinazie
Dat klopt, wij waren onlangs in een pretpark dat een stuk kleiner is als de eftling en ik had 17 000 stappen. Ik heb er wel 3 dagen van moeten bekomen, eventjes mijn lichaam die zei:niet overdrijven e mens. Stijf was ik niet, want ik wandel altijd wel veel .
Nou, dit eigenlijk. Ik eet niet zo vaak chips, zeker niet 's avonds. Hooguit een paar stukjes meeslepen als mijn vriend het eet. Maar soms bezwijk ik, heb ik spijt en eet het voorlopig niet meer . Gisteren en vandaag ging weer goed. Gisteren van 9 tot 17:30 in een online meeting gezeten. Met drie kwartier lunchpauze. Heb een eiwrap met spinazie gemaakt voor de lunch.. Ontbijt kwark met mandarijn en noten. Avond: Kipshoarma (1 broodje) met groente ernaast. 'S middags een biscuitje bij de thee. Had gewoon geen tijd om te snaaien
Welke app gebruik jij? Ik rijg vaak last van mn rug als ik aan de buikspieren ga, dus moeten oefeningen zijn die mn rug niet teveel belasten.
Heb een lastige dag vandaag, en dat komt puur omdat ik dagelijks op de weegschaal sta. Dat moet ik echt niet meer doen! Als ik dan niet elke dag wat ben afgevallen, denk ik al snel: waar doe ik het voor? Terwijl ik gisteren zo enthousiast was. Mn hele lijf schreeuwt om ongezond eten vandaag. En ik moet echt oppassen dat ik niet te streng ga zijn met dat koolhydraten tellen. Ben de hele dag bezig met hoeveel gram ik op heb al. Vanavond eet ik tijdens de zeemeerminzwemles van dochter een kant-en-klaar maaltijdsalade, en het valt me dan best tegen hoeveel koolhydraten er in mijn favoriete zitten! Dus nu heb ik die met Quinoa gekozen, met 32 gram ipv meer dan 60 gram koolhydraten in degene waar pasta bij zit. Stiekem denk ik dan: tja, die met pasta is ook niet zo ongezond, haha. Nou ja, even mn hersenspinsels van net in de supermarkt
Mag ik ook meekletsen? Ik ben 3 weken geleden begonnen met lijnen. Ik woog 79 kilogram (1,78 m) en mijn eerste doel is om onder 75 kg te komen. En daarna door naar 70. Eigenlijk doen de kilo's er minder toe. Ik wil vooral weer in mijn broeken passen. Ik volg niet een speciaal dieet. Wel gebruik ik de app My Fitness Pal om calorieën te tellen. Soms is het een beetje schatten hoor, ik weeg niet alles precies. Maar het idee dat ik iets wat ik eet moet invoeren op de app, weerhoud me vaak al. En dat werkt vrij goed. Ik mik nu op 1600 calorieën per dag. Tenzij ik sport, dan tel ik die er weer bij op. Daarmee val ik nu iets meer dan een kilo per week af. Maar de eerste weken gaan altijd harder, dat is vooral vocht (màn wat moest ik veel plassen in het begin!) Tot nu toe kan ik het goed volhouden. Ook omdat ik snel resultaat zie. Maar dat zal wel steeds lastiger worden. Dus dan is een kletsgroepje wel fijn. Ook om inspiratie op te doen voor lekkere, calorie-arme lunch of tussendoortjes. Aan het avondeten heb ik namelijk niet veel veranderd. Ik eet gewoon met het gezin mee. Wel met het verzoek aan mijn man om even geen pasta met roomsaus mee te nemen. (Crisis! Dat waren al 1200 calorieën in 1 maaltijd!) Dus voor mij zit de 'besparing' vooral in gezonder ontbijten en lunchen en even kappen met ongezonde tussendoortjes.
Elke dag wegen werkt inderdaad juist demotiverend. Meestal weeg ik op maandag en vrijdag. Dan weet ik hoe ik het weekend inga en er weer uitkom. Maar heel eerlijk: laatst hadden we op zondagavond Chinees gegeten. Toen heb ik mooi pas op dinsdag gewogen!
Ik weeg bewust 1x in de week en dan op zaterdagochtend. Als ik toch ben aangekomen dan kan ik dan besluiten om ook in het weekend wat strenger te zijn. Ik heb namelijk wel de neiging om door te slaan.
Welkom! Ik volgde in eerste instantie ook geen dieet, maar met meer bewegen en minder snaaien kwam ik er niet, vandaar toch over op kha. Avondeten doe ik redelijk met het gezin mee, alleen dan minder pasta, rijst en aardappels, en met de wekelijkse frietdag zit ik braaf aan de groente met kip,, haha.
Welkom @tupp. M’n moeder is vandaag jarig, was even met de jongste langs gegaan vandaag, heb een ontzettend lekker gebakje gegeten! Morgen viert m’n moeder dr verjaardag. M’n vader heeft al 2 appeltaarten gebakken die ik zeker niet ga afslaan(die is nl echt het lekkerst van allemaal). Net wezen bowlen en daarna heerlijk gegeten, voornamelijk vlees en groente, maar ook een broodje en een paar patatjes, en een paar glazen wijn. Heb met mezelf afgesproken dat ik thuis voorlopig nog niks ga snacken, maar op een feestje wel ga genieten. Maar dan ook wel keuzes maak in wat ik echt lekker vind.
Ja, dat heb ik ook hoor. Wij hebben niet elke week een feestje. Als ik op een verjaardag ben, doe ik gewoon mee. In ieder geval met de taart. Misschien moet ik dan bijvoorbeeld chips niet doen. Maar ik ga ook niet alles afslaan of calorieën tellen. Als ik de rest van de tijd oplet, moet dat af en toe best kunnen. Op vrijdagavond neem ik meestal ook een ongezonde snack. Ik tel die calorieën wel mee, dus ook op vrijdag is de energiebalans negatief. Alleen komt er dan stiekem een keer een groter deel uit suiker. Vorige week had ik een koek. En gisteren een schaaltje zoete popcorn. De rest van de week neem ik dat soort suikerrijke snacks niet. Dat is namelijk wel de voornaamste oorzaak dat ik nu te zwaar ben. Ik zat echt in een patroon van bijna elke avond warme chocolademelk met slagroom. Op mijn werk ook vaak chocolademelk. Ontbijt en lunch; boterhammen met hagelslag. En tussendoor graasde ik eigenlijk wel elk koekje en stuk chocola dat ik tegen kwam. En op een basisschool is dat best veel, met al die traktaties. Al deze dingem weglaten scheelt echt honderden calorieën per dag. Ik ben echt suikerverslaafd. En heb als ik eenmaal iets eet, te weinig zelfbeheersing. Het lukt me niet om 1 stukje chocola te eten. Dat wordt altijd meer. Stroopwafels eet ik standaard per twee. Gaat eigenlijk nergens over. Gewoon tegen alles nee zeggen, is in die zin makkelijker dan proberen het met mate te doen.