Heel herkenbaar hoor. Ik merk echt dat de zoet/vreet behoefte vrijwel weg is nu ik kha eet en dus geen toegevoegd suiker binnen krijg. Maar ik weet zeker dat als ik een snoepje neem (ik heb echt een zwak voor de rood/zwarte dubbeldekkers) dat de verpakking leeg gaat. En dat als ik thuis een bakje chips neem, het niet bij een bakje blijft. Bij een ander kan ik mij wel goed inhouden, thuis ga ik los. Ik ben idd ook te zwaar geworden door savonds toch nog even wat lekkers te pakken, en overdag toch nog een extra broodje pasta of hagelslag te nemen, terwijl ik al genoeg heb gehad. Een koekje bij de koffie werden er minimaal 4. We hebben nu alleen snoep voor de kinderen in huis (en bij hun heb ik ook een rem erop gezet, ik vul de bak niet meer in 1x want dan hadden ze aan het einde van de week niks meer, nu er minder in de bak zit eet vooral de oudste minder snoep), en in het weekend een zak chips voor de oudste en soms voor de jongste. Mijn man pakt daar dan soms ook wat van, maar vaak ook niet.
Zo heb ik het ook. Ik kan beter alles laten staan, dan maar 1 koekje of 1 stukje chocola. Dan ga ik helemaal los.
Heb mezelf net naar buiten gesleept om een kettle bell workout te doen. Blij dat ik het weer gedaan heb, morgen niet meer vanwege de spierpijn denk ik.
Goed bezig! Ik heb net een half uur op de crosstrainer gestaan en als dochter paardrijles heeft ga ik even 45 minuten wandelen. Ik wil voor thuis ook work out doen, maar nog niet aan toe gekomen wat dan. Doe dat dan het liefste via Youtube. Moet alleen nog dingen ervoor in huis halen. Tips welke youtube? Geen HIIT, dat beviel me niet.
Ik heb er geen ervaring mee, maar hoor veel mensen die fitnessblender gebruiken. Gebruik zelf de betaalde app van Jillian Michaels, die heeft allemaal programma’s erop staat met ene dag bovenlichaam, andere dag onderlichaam, en dan een rustdag ofzo.
Ik heb de app verlies buikvet. Fijne app vind ik zelf. En gratis (wel reclame, maar die kan je skippen) de oefeningen xijn heel divers. Daar gebruik je alle verschillende spiergroepen in je buik en rug wel mee. Wat betreft je rug... zou dan een fysio om advies vragen wat goed is om te doen. Goed getrainde romp is ook juist heel goed voor je rug lijkt me.
Goed bezig @Liekje81 en @TotalBella! Ik heb net een half uur hardgelopen. Althans, een half uur: steeds 8 min hardlopen en 2 min wandelen. Ik kon een half uur aan een stuk. Maar heb al een paar maanden niet meer wekelijks gelopen. Dus het leek me wijs om weer even wat stappen terug te gaan in het opbouwschema. Ik ben vrij gevoelig voor blessures.
Oeh. Lastige dag had ik gisteren ook. Gewoon de hele dag hongerig. Zo niet leuk. Wel goed dat je dan toch voor de quinoa salade hebt gekozen. (Is die lekker of smaakt het net zo vies als het klinkt. Heb zelf nooit quinoa) Hier viel de avondmaaltijd tegen in khd en calorieën. Ik had sate gemaakt met zelfgemaakte pindasaus en salade. Op zich heel prima. Alleen in de saus en marinade toegevoegde suikers van ketjap en gembersiroop. Maar wel goddelijk lekker Voor de jongens had ik aardapoelkroketjes erbij. Maar had op t einde echt nog trek, dus ook daarvan wat mee gegeten. 'S avonds film gekeken met oudste. Hij eet daar lekker chips bij. Ik had voor mezelf snackworteltjes en tomaatjes gekocht. Maar had daar zoooooo geen zin in. heb een bakje kwark met banaan gepakt. Vanavond weer film (we gaan volgende vrijdag naar fantastic beasts 3, dus deel 1 en 2 moeten voor die tijd herhaald worden ). Eens kijken of ik dan wel aan de wortel ga . Eten vandaag gaat verder prima en zonder hongeraanvallen. Ontbijt: brinta Lunch: haringsalade met appel en rode biet Avond: vegaburgertjes met salade
@Mamafiets ik vind quinoa echt lekker, staat hier regelmatig op het menu, kinderen en man vinden het ook erg lekker. Ik moet deel 1 en 2 ook even gaan kijken voor ik naar de bios ga voor deel 3. Het is alweer zo lang geleden dat ik die gezien heb. Waar kijk je ze?
Wij kijken vanaf de eigen harde schijf. Maar ze staan ook op 1 van de streamingdiensten dacht ik. Weet niet zeker welke. HBO of Netflix. Was wel echt leuk gisteren. Was vergeten hoeveel humor er in die films zit. Ben benieuwd naar deel 3
Ik zag net al dat ze op HBO staan. Man en kinderen vinden er helaas niks aan, ga met een vriendin. Zelfde met Harry Potter, heb ik met dezelfde vriendin gekeken. Hoef ik thuis ook niet mee aan te komen helaas.
Leuk dat je meedoet @tupp En goed bezig met lopen Verstandig om rustig op te bouwen. Wat betreft snoepen is bij mij ook vaak alles of niks. Alleen koekjes of gebakje kan ik gewoon 1 van pakken. Maar drop, chocolade of chips .... Moet ik gewoon niet aan beginnen.
Doe ik ook altijd, weer opbouwen. Heb een ontstekig in mn voet gehad en al 7 weken niet hardgelopen. Als ik volgende week weer ga beginnen, pak ik ook mn beginnersschema er weer bij. Ik heb halve marathons gelopen, maar nu met kind loop ik max 10.
Heb gisteren een maaltijdsalade met quinoa op, echt lekker. Had het echt nog nooit op. Zelf nog nooit wat mee gemaakt, maar ik ga eens op zoek naar recepten.
Ik kom ook weer eens kijken. Geen idee wat ik weeg, ik denk misschien iets meer dan toen ik me hier eerder meldde. Net toen ik het sporten weer op wilde pakken, kregen we toen covid met het hele gezin en ondanks dat ik geen koorts heb gehad en behalve hoofdpijn en wat spierpijn en hoesten niet echt ziek ben geweest (was ook net geboosterd), heeft mijn conditie helaas wel een flinke klap gehad. Wel het wandelen weer opgepakt daarna, maar vooral veel zorgen qua kinderen de laatste 2 maanden. Komende week heb ik het sporten oppakken op mijn agenda staan. @Liekje81 Ik sport met fitnessblender.com, ik heb 1 programma gekocht, FB Strong, dat is vooral krachttraining met ook een heel klein beetje cardio en heel klein beetje hiit. Programma is zo opgezet dat je meestal elke week zo’n volgorde hebt: benen/billen, bovenlijf, core, benen, bovenlijf, optionele herstellende rek-workout, rustdag hebt elke week. Voor mij is 5x per week echt wel te veel, dus ik verschuif dan telkens de volgende training met een dagje of 2, dan verschuift de rest mee. Goed uitgebalanceerde krachttraining is echt goed voor je rug, ook mijn zwakke plek namelijk. Uiteindelijk wil ik graag ook erbij gaan hardlopen, maar ik denk dat mijn algehele conditie en spierkracht nu zo is, dat ik het bij krachttraining en wandelen houd de eerste paar maanden. (wil ook niet meteen een blessure oplopen)
Welkom terug @MamavanLieverd Covid kan echt erin hakken he. Zelfs als je nauwelijks ziek was. Had ik ook. Succes met terug opbouwen. Luister goed naar je lichaam. De balans vinden tussen te snel te veel willen en covid als smoes om lui te blijven liggen. Kan best lastig zijn. Lekker @Liekje81 Dat is echt snel gegaan. Ik heb een prima week gehad. En sluit hem af met een van mijn lievelingsgerechten. Boeuf bourguignon En daar moet rode wijn in. Dus raad eens waarmee ik nu lekker onderuitgezakt zit (bewaren kan niet en weggooien is zonde ) Wel na dik 1,5 uur fietsen vanmiddag. Dus ik vind dat ik wat verdiend heb. Morgen wegen. Ben benieuwd.
Goed bezig @Liekje81! En goed @Mamafiets om af en toe ook gewoon lekker te genieten! Ik was vandaag bij mijn ouders. Daar heb ik een plakje bananencake op. Maar verder van de blokjes kaas & chips afgebleven. En keurig water gedronken. Gisteren aten m'n man & zoons patat. Voor mezelf had ik een salade gemaakt van avocado, komkommer en gerookte zalm. Dat was lekker! En er moest ene halve avocado doorheen, dus ja: ik moest als lunch vandaag natuurlijk nog een keer hetzelfde recept maken. Ik ontbijt tegenwoordig met een bakje Griekse yoghurt. Wel de volle variant (10%). De magere vind ik ècht niet lekker. Ik doe er een klein beetje honing bij of wat diepvriesfruit (als ik niet vergeet het de avond ervoor uit de vriezer te halen.) Als ik de bakje Griekse yoghurt net op heb, heb ik steeds het gevoel dat ik wel wat meer op zou kunnen. Maar gek genoeg voelt het de rest van de ochtend juist goed gevuld. Terwijl ik als ik brood eet juist meer eet en sneller weer trek heb. Echt het effect van suiker, denk ik. Rond 10 uur eet ik meestal een appel. Maar soms sla ik die over omdat ik nog vol genoeg zit, dan eet ik hem tussen de middag of rond half 4. Als lunch eet ik soep. Die maak ik zelf en vries ik in porties in. Die is vrij mager, want ik doe er naast de bouilonblokjes en wat kruiden alleen soepgroente en ei doorheen. Vroegah ook gehakt, maar ik eet tegenwoordig bijna geen vlees meer. Bijkomend voordeel is dat dit veel vet en calorieën scheelt. Naast de soep eet ik wat rauwkost en een klein handje noten en een plak kaas. 's Avonds eet ik wat de pot schaft. De ene keer AVG, de andere keer pasta, nasi, risotto. En 1 keer per week pizza. Ik ben nu 3 weken bezig. Tot nu toe vind ik het prima vol te houden. Ik ben ook meer dan tevreden over het tempo van afvallen. Morgen ga ik weer wegen, vrijdag zat ik op 75,6 kg terwijl ik begon op 79,5 kg. Mijn eerste doel is 75 kg. Nu ik merk hoe vlot het gaat, wil ik wel door naar 72 kg. En een gezonde buikomtrek. Die heb ik bij de start niet gemeten, maar zit nu met 80 cm op het randje tussen gezond en te hoog. Ik merk aan mijn broeken wel dat ik er al een paar cm verloren ben. De uitdaging zal straks zijn om goed op gewicht te blijven als ik mijn doel bereikt heb. In de zomer wil ik wel graag weer een ijsje of radler kunnen pakken.