Blij en gezond afvallen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Mamafiets, 20 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Mamafiets. Nieuwe Start 1-1-2022 75,3. Huidig: 72,8. Streef: 68,0. Afgevallen: 2,5 in 14 weken. Te gaan 4,8 kilo

Neuzeke.
    Start 18-8-2021 86,9.
    Huidig: 73.9
    Streefdoel : 70 of nog ietsje minder.

Mississippi Start 26-02-2021 97,5 kg Huidig: 78 kg Streef: 75,0 kg. Afgevallen 19,5 kg in ruim 8 maanden. Te gaan: 3 kg.

Merlino Start 16-09-2021 61,4 kg Huidig 54,4 kg Streef 53,5 kg Afgevallen 7 kg in veel week. Te gaan 0,9 kg

Fien25
    Start: 74 kilo (19 April 2021)
    Huidig: 62,9 kilo
    Afgevallen: 11,1 kilo
    Doel: 60 kilo

Armina:
    Start: 78 kilo (18 Sep) Huidig: 69 kilo. Afgevallen: 9 kilo, einddoel 70 kilo, nieuw doel: op 69 kilo blijven.

Magnolia29. Start januari '21. Totaal afgevallen; 13,6 kg. Doel: nog 17 kg te gaan.

Meintje: 78 kilo (start 23 oktober)
    Huidig ?, ik weeg me niet vaak. Tussendoor: 68 kilo, uiteindelijk doel 60 kilo

MamavanLieverd: Start 75 (8-10-‘21) Huidig 77. Afgevallen -2. ;) :roflmao: Doel 68

Liekje81 Start 21 maart 77 kilo. Huidig 74,4. Afgevallen 2.6. Doel 65 kilo.

Tupp: Start 13 maart ong. 79,5 kg. Huidig 74,3 Afgevallen 5,2 kg. Doel: 72 kg. Nog 2,3 te gaan.

Totalbella: Start 78,0kg (14-2-‘22). Huidig 68,5kg Afgevallen 9,5kg. Doel: 64kg(?). Nog 3,5kg te gaan.

2. TotalBella

Ik had gister voor het eerst een beetje moeite. Was ontzettend moe (slecht geslapen), sporten ging niet lekker en had de hele dag snaai-zin. Had zo’n zin in chocola, maar heb het niet genomen. In plaats daarvan een paar blokjes kaas gegeten en wat knoflook olijven met sambal. Na het avondeten zat ik vol dus heb de avond goed overleefd.

Liekje81 vindt dit leuk.
  3. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.410
    23.590
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik vind t echt tegenvallen met vlagen. Het afvallen gaat erg traag, en kost me dus best moeite qua eten. Maar ik wil wel echt doorzetten, want ik heb nog steeds overgewicht. Ik herken ook alle valkuilen bij mezelf dan hoor, haha. Te vaak op de weegschaal staan. Dat het niet snel genoeg gaat. En dan dus maar weer op willen geven. Het is zo'n psychisch gebeuren wel.

4. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    Het is inderdaad lastig om het weer rustig op te bouwen. Ik wil zo graag weer, maar mijn lichaam wil nog niet volledig mee. Krachttraining lukt gewoon nog even niet.

Ik heb mijn groepslessen nu gewoon even aangepast. Ik ben van de week voor het eerst naar power yoga geweest. En stiekem was dat best heel fijn. Daarna even kort in de sauna, en ik voelde me die avond weer als herboren. Om te ontstressen echt heel fijn om af en toe te doen:p.

Mamafiets vindt dit leuk.
  5. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    Wat vervelend dat je even een dipje hebt. Wat mij heel erg hielp met eten, om lekkere gezonde alternatieven in huis te hebben, zodat ik mezelf niet het gevoel gaf dat ik nu helemaal niets meer mocht.

Ik ben echt een zoete kauw, en houd enorm van chocolade. Af en toe pak ik gewoon een stukje extra pure chocola (haha, met caramel, mijn favoriet:D).

Maar ook van een heerlijke omelet met groente kan ik enorm van genieten. Een bakje met Griekse yoghurt en eigen gemaakte granola is hier ook favoriet.

Kijk wat bij jou past, en waar jij enorm van kunt genieten (en past bij je gezonde levensstijl). Ontgun jezelf niets, maar kijk naar gezondere alternatieven. En af en toe gewoon wat lekkers pakken hoor, anders houd niemand het vol.

Succes!

Liekje81 vindt dit leuk.
  6. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    Goed bezig:thumup:!

TotalBella vindt dit leuk.
  7. TotalBella

Vervelend die dipjes. Maar afvallen hoort traag te gaan, het is er nl ook niet in 1 week afgegaan. Als het snel gaat ben je aan het crashen en dat is op de lange termijn niet goed. Probeer een feestje te maken van je maaltijden, een gebakken ei met bosui en zongedroogde tomaat is echt lekker. Smeer er na het afkoelen kruidenkaas op, hand sla erin en oprollen. Klinkt misschien gek, maar het is echt heel lekker. Ik kan net als @Fien25 echt genieten van Griekse yoghurt met gemengde ongebrande noten en wat fruit (ik doe gewoon uit de vriezer), beetje honing erdoor als je het wat zoeter wil.
    Plan elke week een cheat meal in, en een ongezond snack moment, misschien helpt dat om het beter vol te houden. Je kan trouwens ook elke dag iets lekkers nemen als je het maar inplant en het uitkomt je je calorie inname. Succes, je bent al goed bezig!

8. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.410
    23.590
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja al die gezonde dingen vind ik best lekker hoor, maar voor mij haalt het het niet bij alle ongezonde dingen :roflmao:
    Net een paaslunch gehad bij een collega, en heb mezelf alles gegund wat ik wilde vandaag. Vanavond maar weer aan de kip met roerbakgroente, haha.
    Probleem met elke dag wat lekkers is dat ik geen maat kan houden. Het is dan voor mij makkelijker om niks te nemen. En dan wel gewoon zo'n lunch eten wat ik wil.
    Bedankt voor jullie steun! En dat ik lekker kan klagen, haha. Ik ben al wel echt trots op mezelf dat ik doorzet en niet meteen weer opgeef.:thumup:

Fien25 en Mamafiets vinden dit leuk.
  9. TotalBella

@Liekje81: daar mag je ook zeker trots op zijn!
    Herken dat echt van geen maat kunnen houden, doe daarom ook alleen buiten de deur cheaten.

Liekje81 vindt dit leuk.
  10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.896
    19.379
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb van die rijstwafels met kaassmaak. Ze zijn er ook in andere soorten (bbq enzo). Die vind ik wel goed werken als ik snaai-zin krijg. Dam voldoet zo'n rijstwafel beter aan mijn behoefte dan een komkommer ofzo. Eén zo'n wafel heeft 50 calorieën. Beter dan chips of koek. Slechter dan komkommer.

Ik lig nu heerlijk in de achtertuin in de hangmat. Normaal zou ik daar een Radler bij gepakt hebben om de lente te vieren. Of de zomer. Of het begin van het weekend. Of de zon. :roflmao: Maar ik houd me nu netjes in. Het helpt wel dat ik weet dat ik dit weekend al genoeg ga cheaten. Anders had ik het denk wel gedaan.

Mamafiets en Liekje81 vinden dit leuk.
  11. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.410
    23.590
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    O ja, die zijn lekker! Ga ik eens op boodschappenlijstje zetten.

12. Armina

Armina Niet meer actief

Ik heb maiswafels met zeezout. Dat zout proef ik niet zo overigens maar vind deze lekkerder dan rijstwafels. Soms smeer ik er een beetje pindakaas op. Dat mag want gezonde vetten :D.

13. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.896
    19.379
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vind gewone rijstwafels echt smerig. Maar die met kaas zijn wel prima. Ik denk dat het in combinatie met pindakaas inderdaad ook lekker is.

14. TotalBella

Oh rijstewafel met pindakaas en banaan, superlekker

15. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    19.047
    31.741
    113
    Vrouw
    Beetje snacken en maat houden. Dat is voor mij ook een uitdaging. Dan liever volle bak streng.
    En alleen bij decimale gelegenheden iets extra's of helemaal los (ligt aan de gelegenheid :D)

De uitdaging is nu om niet alles aan te grijpen als "speciaal "

Rijstwafels houd ik niet van. En die met een smaakje al helemaal niet :| dan eet ik liever een volkoren-spelt-cracker met iets erop. Of een stuk fruit.

Wat vaak ook helpt bij lekkere trek is 10 minuten wachten voor je het gaat pakken. Als het een impuls-snaaizin moment is dan is het daarna weg. Had je echt trek dan moet je iets eten.
    Ik doe dat wanneer ik ineens zin in iets krijg wanneer ik de keuken inloop. Dan wordt die zin veroorzaakt door het moment zelf. Als ik me dan beheers met de gedachte 'over 10 minuten mag' het, dan ben ik het kwijt na die tijd. Want dan ben ik alweer bezig met iets anders en is het moment weg.

Mijn lastigste momenten blijven de avonden. Meestal weet ik mijzelf wel tevreden te houden met een handje noten. Maar niet altijd...

Voor vanavond heb ik een lekker kaasje gekocht. De mannen zijn naar PSV. Dus ik ga lekker in mijn eentje genieten (als jongste er straks in ligt)

Morgen naar mijn moeder. Lange rit. Jongste gaat mee. Middag: plantjes kopen. Avond uit eten. Voornemen: genieten en gezonde keuze maken.
    En zaterdag gaan we de gekochte plantjes in de tuin zetten. En 's avonds weer terug. Ik denk dat jongste dan onderweg wil eten. Dus dat wordt foute boel bij de grote gele M. :roflmao:

Zondag Pasen. Dus luxe ontbijtje (ook niet erg: eitje, sap met yoghurt en volkorencracker voor mij)
    En ik ga asperges scoren voor het avondeten :D. Heb ze aan de weg nog niet gezien.

Over asperges gesproken.... ik heb echt een lekker omeletje gemaakt vanavond:
    Groene aspergetips in de koekenpan (hele bodem bedekt). Even bakken. 3 eitjes met wat melk, peper en dragon klutsen en eroverheen. En daarover een klein handje geraspte parmezaanse kaas.

Fien25 en Liekje81 vinden dit leuk.
  16. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    14.052
    19.241
    113
    Vrouw
    Mijn tussendoortjes lijst.
    Zo mag ik er max 3 per dag en die vallen niet onder zondigen.

Verse soep zonder balletjes of room
    Rauwkost
    1stuk fruit (100-150g).
    1 potjes magere fruit yoghurt , skyr of Griekse yoghurt 0%
    Actimel of yakult 0%
    Gekookt ei
    25 g noten of olijven
    Schaaltje zelf gemaakte vanille pudding.
    Olympiade rijstpap
    Optimel vanille vla 0%
    Melkunie chocolade of caramel

Koek:
    Zelfgemaakte brownie op basis van zwarte bonen.
    Gezonde appelcake
    Chocolade cake met havermout
    Dadelballetjes met kokos

Sneetje peperkoek 0%
    30 g volkoren nicnac
    Maïswafels
    Havermoutreep
    Hero B'tweem zero
    Bolletje havermout of graantje
    Quasar gehanteerd
    Kellog's special k (chocolade of rode vruchten)

Chips alternatieven
    Popchips
    Geroosterde kikkererwten

Fien25 vindt dit leuk.
  17. TotalBella

@Mamafiets: Je ei met asperges klinkt erg lekker, ben alleen bang dat m’n jongste dan m’n bord leeg komt eten :roflmao:, die is gek op ei en groene asperges.

Wij gaan zaterdag lunchen in Amsterdam, vrienden van ons hebben daar een horeca zaakje. Even vieren dat ik een nieuwe functie heb. Wilden eerst uit eten maar dat komt nu niet zo goed uit, dat doen we wel als m’n man ook promotie heeft gemaakt (is hij vandaag voor gevraagd).
    Met Pasen ga ik cruffins maken, croissantdeeg in een muffin vormpje, wil er dan framboos en een paasei in doen. Verder lekker een eitje en yoghurt met fruit. Voor de rest heb ik afbakbroodjes gemaakt. Avondeten weet ik nog niet.

Mamafiets, Fien25 en Neuzeke vinden dit leuk.
  18. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    Weer een nieuwe lading granola, die klaar is om de oven in te gaan:). Makkelijk te maken, overheerlijk, en past in een gezonde levensstijl:p.

Super lekker met wat blauwe besjes, of aardbeien.

Ik denk dat deze ontbijt change voor een groot deel heeft bijgedragen aan mijn gewichtsverlies. Zoveel gezonder, en zonder toegevoegde suiker.

Bijgevoegde bestanden:

Liekje81 vindt dit leuk.
  19. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    14.052
    19.241
    113
    Vrouw
    Veel granolas zijn dan ook absoluut niet gezond.
    Ik wist dat er verschil op zat maar het lijstje met degene die wel oké zijn en de hoeveelheid die eigenlijk maar "mag" ligt wel wat anders dan wat ik nam.

Is het een speciaal receptje?

Fien25 vindt dit leuk.
  20. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    Ik heb een recept van het internet gepakt, maar zelf aangepast naar mijn eigen wensen:p.

Ik zal het hier delen, voor wie het leuk vindt om uit te proberen:).

Benodigdheden:
    - walnoten 400 gr
    - lijnzaad 100 gr
    - zonnebloempitten (gepeld) 100 gr
    - pompoenpitten 100 gr
    - kokoschips 75 gr
    - kokosolie 2 el
    - kaneel 1 el
    - vanille aroma 1 tl
    - water 1 el

Ik hak de walnoten grof, en stop ze samen met het lijnzaad, zonnebloempitten en pompoenpitten in een kom. Dan voeg ik de kaneel toe, en roer het om.

De oven zet ik op 165 graden. De bakplaat bekleed ik met bakpapier.

In een steelpan doe ik de kokosolie, water en de vanille aroma. Heel kort warm ik het op, en roer het door elkaar. Het mengsel doe ik weer in de kom, en roer het om.

Vervolgens doe je het mengsel op de bakplaat, en mag het 25 min de oven in. Om de 5 min roer ik het om. De laatste 10 min doe ik de kokoschips erbij. En voila, de granola is klaar:D.

Je huis ruikt de komende uren ook heel erg lekker naar vers gebakken appeltaart:roflmao:.

Liekje81 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina