Blij en gezond afvallen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Mamafiets, 20 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    Wellicht een ander gezond alternatief! Ik vindt ze heerlijk, en maar 8 calorieën per glas

Bijgevoegde bestanden:

Neuzeke vindt dit leuk.
  2. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.674
    18.749
    113
    Vrouw
    Voor wie toch eens wil zondigen .
    20220415_163513.jpg 20220415_163456.jpg 20220415_163428.jpg

Fien25 en TotalBella vinden dit leuk.
  3. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    Ik heb mezelf vandaag stiekem verwend met een nieuwe sport legging. Nou ja, het zijn er uiteindelijk toch 3 geworden :roflmao:. Of ik ze alle 3 houd, gaan we zien. Ik hoop ze volgende week na het paasweekend binnen te hebben ;).

Mijn 'oudjes' heb ik al jaren, en ik merk dat ik telkens aan het sjorren ben, omdat ze afzakken tijdens m'n training. Ik hoop dat dat probleem met een hoge taille straks verholpen is.

Vandaag gaf de weegschaal 65,3 aan. Vorige week was dat nog 66,4 (wel pas na m'n ontbijt gewogen). Ik heb het gevoel dat er toch zeker een halve kilo weer af is. Ik merk aan m'n buik dat mijn vetpercentage nog omlaag kan. Dat zwembandje hoop ik er stiekem voor de zomer af te hebben.

Qua kilo's voelde ik me tussen de 63 en 64 kilo's het fijnst. Dat wordt mijn eerste doel voor de komende tijd.

Ik heb gisteravond nog een lesje zumba gedaan. Dat was echt alweer een tijd geleden. Heerlijk gevoel daarna:p.

Liekje81 vindt dit leuk.
  4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Morgen en overmorgen lijn ik even niet. Vandaag nog wel. We aten vanavond risotto, lekker! Maar wel vrij veel calorieën. En het vult niet echt, vind ik. Althans, niet als je een beschaafde portie neemt van 200 gram. (Natuurlijk ook groente gegeten!) Eerlijk gezegd heb ik nu best wel trek. Ik ga maar gauw naar bed! Maar ik denk dat ik morgen echt met honger wakker wordt. Mijn man heeft allerlei lekkers gehaald voor het paasontbijt. Aangemoedigd door jongste zoon die mee was naar de winkel. Misschien toch maar een bakje Griekse yoghurt eten vooraf, zodat ik me niet te veel te buiten ga! En tussen ontbijt en het verjaardagsfeestje maar even hardlopen ofzo.
    Ik ben met 74,3 kg het weekend in gegaan. Hopelijk vandaag toch ook nog wat kwijtgeraakt. Maar ik ga er toch vanuit dat ik na het weekend toch wel weer terug over de 75 kg ga. Ergens wel jammer. Maar ik ben nu al wekenlang zó braaf geweest (op 1 werkborrel na) dat ik nu ook wel even gewoon wil genieten. En ik vind het met een verjaardag / feestje ook echt niet gezellig om te lijnen.

5. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

@tupp lekker van genieten, ik doe met je mee. Vandaag en morgen ga ik even niet zo opletten. Maandag weer in het normale ritme.

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Mamafiets. Nieuwe Start 1-1-2022 75,3. Huidig: 72,8. Streef: 68,0. Afgevallen: 2,5 in 14 weken. Te gaan 4,8 kilo

Neuzeke.
    Start 18-8-2021 86,9.
    Huidig: 73.9
    Streefdoel : 70 of nog ietsje minder.

Mississippi Start 26-02-2021 97,5 kg Huidig: 78 kg Streef: 75,0 kg. Afgevallen 19,5 kg in ruim 8 maanden. Te gaan: 3 kg.

Merlino Start 16-09-2021 61,4 kg Huidig 54,4 kg Streef 53,5 kg Afgevallen 7 kg in veel week. Te gaan 0,9 kg

Fien25
    Start: 74 kilo (19 April 2021)
    Huidig: 62,9 kilo
    Afgevallen: 11,1 kilo
    Doel: 60 kilo

Armina:
    Start: 78 kilo (18 Sep) Huidig: 69 kilo. Afgevallen: 9 kilo, einddoel 70 kilo, nieuw doel: op 69 kilo blijven.

Magnolia29. Start januari '21. Totaal afgevallen; 13,6 kg. Doel: nog 17 kg te gaan.

Meintje: 78 kilo (start 23 oktober)
    Huidig ?, ik weeg me niet vaak. Tussendoor: 68 kilo, uiteindelijk doel 60 kilo

MamavanLieverd: Start 75 (8-10-‘21) Huidig 77. Afgevallen -2. ;) :roflmao: Doel 68

Liekje81 Start 21 maart 77 kilo. Huidig 74,4. Afgevallen 2.6. Doel 65 kilo.

Tupp: Start 13 maart ong. 79,5 kg. Huidig 73,7 Afgevallen 5,8 kg. Doel: 72 kg. Nog 1,7 te gaan.

Totalbella: Start 78,0kg (14-2-‘22). Huidig 68,5kg Afgevallen 9,5kg. Doel: 64kg(?). Nog 3,5kg te gaan.

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Net nog even gewogen: 73,7 kg. Trots momentje. Toen ik begon woog ik ruim 79,5 kg. Ergens in de afgelopen maanden heb ik zelfs 81 kg aangetikt. Ik ben blij dat er nu al zoveel af is. Dat zie ik niet alleen aan de weegschaal, maar ook in de spiegel! En de inspanning valt me eerlijk gezegd mee. Er zijn moeilijke momenten, maar het lukt me toch goed om het vol te houden. Ik zit in de goede mindset nu. Ik denk dat het scheelt dat ik nu bewust (veel) minder suiker binnenkrijg. Het zijn denk ik toch die suikerpieken die de lekkere trek versterken en over-eten uitlokken.

Ik ben wel benieuwd hoe het na vandaag en morgen is. Dat er weer wat gewicht bij komt, weet ik zeker. Maar ik ben benieuwd wat de suikers met me doen. Man en zoon hebben suikerbrood gekocht! Daar zeg ik geen nee tegen!! Dit weekend in ieder geval niet. Mocht er dinsdag nog wat over zijn, is dat wel de ultieme uitdaging, haha.
    Ik ben vooral benieuwd hoe makkelijk of moeilijk het na dit weekend zal zijn om weer terug in het ritme te komen.

Mamafiets, Liekje81, Neuzeke en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.674
    18.749
    113
    Vrouw
    Wij hadden gisteren familie bezoek en ik heb met toch wel een beetje ingehouden.

Thuis vertrokken en veel water gedronken.
    Daar vooral rauwkost gegeten die bij de hapjes stonden .
    Voor ik begon met bbq te eten heb ik terug veel water gedronken en heb ik eerst een bomvol bord met groenten gegeten en erna 1stuk vlees met groenten en sausje.

Zo meteen moeten we naar een restaurant gaan ontbijten en ga ik minder kunnen opletten.
    Het is ook niet zo goedkoop dus om nu enkel fruit en yoghurt te eten is ook zonde :D.

Ah volgende week start school terug en kan het weer wat strakker.

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    De school-/werkweken zijn inderdaad makkelijker hè. Wij hebben na dit paasweeeken nog 1 schoolweek en dan twee weken vakantie. We gaan dan ook een paar dagen naar de camping. Ik denk dat het dan lastiger is om mijn nieuwe eetgewoontes vol te houden.

10. TotalBella

1090B7F1-E542-4C5E-9B0A-D9C57393A5B7.jpeg
    Wij hebben dezelfde week vakantie en gaan een week naar centerparcs met vrienden. Als het met ons eigen gezin was zou het makkelijker zijn, maar met vrienden erbij ga je toch sneller borrelen en snaaien. Ik hoop idd dat ik mezelf straks weer weet te herpakken. Maar dat komt vast wel goed.

Ik ga zo wel genieten van het paasontbijt. Cruffins, de ene met kaneelsuiker en de ander met witte chocola en framboos.

Fien25 vindt dit leuk.
  11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Dat ziet er heerlijk uit, Totabella! Mijn ontbijt bestond een croissant met hagelslag, suikerbrood met boter, krentenbol met kaas en een boterham met zalmsalade. Ik heb er wel braaf water bij gedronken. (Maar wel feestelijk gemaakt met een aardbei, blauwe bessen, muntblaadje en een scheutje citroensap.)
    Ik merk wel dat ik me totaal niet verzadigd voel. Sterker nog: ik heb honger. Gek is dat toch eigenlijk, dat je dan met inname van véél meer calorieën gewoon meer eetlust overhoudt dan na een kommetje Griekse yoghurt.

Die Grieks yoghurt neem ik dadelijk alsnog wel als lunch, voordat we naar mijn ouders gaan voor mijn vaders verjaardag.

Ik kwam trouwens net ook nog een receptje tegen dat ik wel eens wil proberen als lunch; bananenpannenkoek.

TotalBella vindt dit leuk.
  12. TotalBella

@tupp ja dat merk ik ook. Door geen toegevoegde suiker te eten heb ik vrijwel geen honger gevoel meer, en van een bak Griekse yoghurt met wat fruit en nootjes zit ik ook heel lang vol.
    Banaanpannekoek is wel lekker idd. Beetje Griekse yoghurt erbij en wat fruit, eventueel wat honing als je dat lekker vind.

13. TotalBella

Net nog even gesport, zit nu nog bij te komen in het zonnetje. Jongste wil straks graag skeeleren in de buurt. Ik heb ook nog ergens skeelers liggen dus gaan we samen.

14. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik blijf compleet vasthangen. Zelfs weer halve kilo aangekomen. Heb alleen donderdag een uitgebreide lunch gehad, en 3x gesport. Niet echt motiverend.

15. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.387
    30.701
    113
    Vrouw
    Oei. Die zien er wel erg lekker uit.

Mijn man is vanmorgen met de danerolles aan de gang gegaan. Heb er 1 van gegeten met ham en kaas . Verder vers geperst sap met yoghurt en een eitje.

En vandaag 40 km gefietst. Was heerlijk. We gingen naar schoonma. En zij woont op ongeveer 20 km. Dus leuke route gepakt. Man ging met de kinderen met de auto.
    Voel mn benen wel nu.

Afgelopen dagen waren lastiger. Was naar mijn moeder om haar te helpen met de tuin. En -gewoon omdat het kon- zijn we gaan uit eten. Ik had een pastagerecht met gamba's. Oef.... dat was lekker ..... en veel! .... en met een zoetig sausje ..... Heb maar geen toetje genomen (paste ook echt niet meer :p)
    Dat was de vrijdag.

De zaterdag de hele dag in de tuin gewerkt. En zoontje beloofd op de terugweg bij MC Donald's te gaan eten. Dus dat was ook niet de lichtste maaltijd. :|

Denk niet dat ik morgen een min op de weegschaal ga zien.
    Maar wel een mooi tuintje daar

16. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Nou, de 'schade' na het Paasweekend: zondagochtend 73,7 kg. Vandaag na 2 dagen 'zondigen' 75,1 kg. 1,4 kg erbij in 2 dagen. Bizar dat het er zo veel sneller bij komt, dan dat het er vanaf gaat.
    Maar niet getreurd: dit was ingecalculeerd. Nu weer netjes in het stramien en dan verdwijnt het ook wel weer. Ik kwam tenslotte van (ongeveer) 80 kg. En mijn doel is om uiteindelijk tussen 72-75 kg te blijven.

17. TotalBella

Hier ook schandalig genoten en ge-cheat. Heerlijk. Weegschaal wat minder blij, maar dat is er zo weer af. Vandaag weer straks!

@Liekje81 heb je weer motivatie. Gewicht gaat nooit in een rechte lijn naar beneden, het gaat met hobbels. Ik zou echt gaan meten en maar 1x in de maand wegen.

18. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.674
    18.749
    113
    Vrouw
    Hier ook wat bij maar de schade is beperkt.
    Uiteindelijk nog best goed gegaan, want we hebben toch 2 weken paasvakantie achter de rug en dan is het toch een tikkeltje anders, dan tijdens schoolperiodes.

Ik heb de komende 14 dagen ook geen speciale zaken op het programma, geen feestjes, verjaardagen of activiteiten. Dus als ik nu nog eens 14 dagen zonder zondigen kan doordoen, gaat het vast goed komen.

19. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Poeh, hier precies hetzelfde erbij, in 5 dagen. Ik baal ervan.

@TotalBella ik zal idd eens gaan meten. Meet je dan met meetlint over je navel? Ik zie ook nog niks hoor en merk het ook niet aan kleding. Maar ik heb nog steeds motivatie! Vandaag gewoon weer gezond eten en vanavond ff crosstrainer.

20. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dat scheelt een hoop he, geen speciale zaken. Hier volgende week ook vakantie, lekker midweekje Zeeland. Dan heb je al snel wat lekkers hier, een frietje daar. Maar ik hoop het toch een beetje te beperken.

Deel Deze Pagina