Ik inmiddels 4,5 kilo eraf! Het begint wat te worden. Zie het nu ook aan mn buik en op mn rug. Dat plakt niet meer zo tegen elkaar als jullie snappen wat ik bedoel, haha. Nog 7,5 te gaan.
Ik ga volgende week nog eens wegen. Ik denk dat er niet zoveel verschil zal zijn. Mijn makkelijke kilo's zijn er natuurlijk ook gewoon af, nu zit ik rond het gewicht waar ik altijd rond zat. Ik zag mijzelf gisteren in de spiegel en dacht : 3 kinderen en zo een platte buik, waar klaag je over en toen zag ik mijn bovenbenen en dacht ik : wat een joekels . Ik ga nooit slanke benen hebben. Ik heb enorm gespierde benen maar er zit nu echt nog te veek vet rond .
Die benen is hier ook. Ik heb gewoon wel echt heupen. Maar dan wel een mooie taille, tenminste, als ik op mn streefgewicht ben
Bij mij verdikken mijn hoofd en bovenbenen voornamelijk. Mijn hoofd slankt als eerst af en erna de billen maar die gaan echt traag.
Mamafiets. Nieuwe Start 1-1-2022 75,3. Huidig: 72,8. Streef: 68,0. Afgevallen: 2,5 in 14 weken. Te gaan 4,8 kilo Neuzeke. Start 18-8-2021 86,9. Huidig: 73.9 Streefdoel : 70 of nog ietsje minder. Mississippi Start 26-02-2021 97,5 kg Huidig: 78 kg Streef: 75,0 kg. Afgevallen 19,5 kg in ruim 8 maanden. Te gaan: 3 kg. Merlino Start 16-09-2021 61,4 kg Huidig 54,4 kg Streef 53,5 kg Afgevallen 7 kg in veel week. Te gaan 0,9 kg Fien25 Start: 74 kilo (19 April 2021) Huidig: 62,9 kilo Afgevallen: 11,1 kilo Doel: 60 kilo Armina: Start: 78 kilo (18 Sep) Huidig: 69 kilo. Afgevallen: 9 kilo, einddoel 70 kilo, nieuw doel: op 69 kilo blijven. Magnolia29. Start januari '21. Totaal afgevallen; 13,6 kg. Doel: nog 17 kg te gaan. Meintje: 78 kilo (start 23 oktober) Huidig ?, ik weeg me niet vaak. Tussendoor: 68 kilo, uiteindelijk doel 60 kilo MamavanLieverd: Start 75 (8-10-‘21) Huidig 77. Afgevallen -2. Doel 68 Liekje81 Start 21 maart 77 kilo. Huidig 73,4. Afgevallen 3.6. Doel 65 kilo. Tupp: Start 13 maart ong. 79,5 kg. Huidig 73,7 Afgevallen 5,8 kg. Doel: 72 kg. Nog 1,7! Totalbella: Start 78,0kg (14-2-‘22). Huidig 68,5kg Afgevallen 9,5kg. Doel: 64kg(?). Nog 3,5kg te gaan.
Door omstandigheden moest ik dinsdag uit eten (Griek) en woensdag Chinees eten. Dus wat er aan het begin van de week (na onze vakantie) zo vlot af was, kwam er net zo snel weer aan. Nu moet ik wel zeggen dat ik woensdag, behalve het avondeten, wel netjes ben geweest hoor. Dinsdag bij de Griek heb ik 2 colaatjes op. En uiteraard een dessert. En 's avonds nog een glaasje limoncello. (Als je zondigt, moet je het goed doen, haha). Dus vooral woensdag was ik niet zo blij op de weegschaal en daarom gemotiveerd om in ieder geval het ontbijt en de lunch goed aan te pakken. Gisteren heb ik me gewoon thuis ook weer netjes gedragen. En dat moet vandaag en zaterdag overdag ook, want zaterdag ga ik wéér uit eten. Het is vakantie en dan spreken we altijd gewoon wat meer af. En vaak gaat dat gepaard met uit eten of afhaal. Volgende week wordt het leven weer normaal. En eigenlijk, buiten de pizzeria zaterdag, de komende dagen ook wel. Ik woog vóór de vakantie 72,6 kg en na de vakantie 75 kg. Inmiddels, ondanks de etentjes, op 73,7 kg. En die opleving naar 75 kg vind ik niet eens erg. Mijn voornemen was om naar 72 kg te gaan, zodat ik een 'marge' heb. Ik vind voor mezelf 75 kg wel het maximale. Daarmee heb ik een BMI van 23,7 en dat is prima. Het enige wat me nog stoort, is dat ik wel een beetje een buikje heb. En mijn buikomtrek is, volgens het voedingscentrum, ook nèt te hoog. Dus daar wil ik wel vanaf. Nu heb ik gelezen over intermittent vasting en dat je daarmee wat meer vet verbrand. Dus dat wil ik de komende tijd proberen. Ik heb om mijn werk om half 11 een kwartiertje pauze. Dus dan zou ik op dat moment kunnen ontbijten. En dan gewoon lunch en avondeten en dan daarna niks meer eten. In ieder geval op 'gewone' dagen. Als we een feestje hebben zal ik vast ook nog wel 's avonds eten. Daarnaast moet ik van de fysiotherapeut oefeningen doen voor mijn rug. Daarmee pak ik gelijk mijn buikspieren mee. Dus hopelijk gaat dat ook helpen de boel weer wat meer 'binnen boord' te houden. Vroegah had ik fantastische buikspieren. Maar ja... kinderen. En daarna eigenlijk gebrek aan motivatie om het weer goed op te pakken.
Dat intermittend fasting doe ik doordeweeks veel. Op mijn werkdagen (3 om 4 per week) Ik kan niet om 6 uur al ontbijten, dan heb ik geen trek en geen zin er tijd voor voor te maken, ik moet al zo vroeg op dan. Dus dan heb ik net mn ontbijt op nu. Scheelt niks aan buikomtrek Die is wel 1 cm minder inmiddels, maar dat is gewoon voor het afvallen. Ik heb wel vaker IF gedaan, maar had niet het idee dat het veel uitmaakt tov wat ik doe in het weekend. Het gaat toch vooral om de balans tussen inname en verbranding.
Mamafiets. Nieuwe Start 1-1-2022 75,3. Huidig: 72,8. Streef: 68,0. Afgevallen: 2,5 in 14 weken. Te gaan 4,8 kilo Neuzeke. Start 18-8-2021 86,9. Huidig: 73.9 Streefdoel : 70 of nog ietsje minder. Mississippi Start 26-02-2021 97,5 kg Huidig: 78 kg Streef: 75,0 kg. Afgevallen 19,5 kg in ruim 8 maanden. Te gaan: 3 kg. Merlino Start 16-09-2021 61,4 kg Huidig 54,4 kg Streef 53,5 kg Afgevallen 7 kg in veel week. Te gaan 0,9 kg Fien25 Start: 74 kilo (19 April 2021) Huidig: 62,9 kilo Afgevallen: 11,1 kilo Doel: 60 kilo Armina: Start: 78 kilo (18 Sep) Huidig: 69 kilo. Afgevallen: 9 kilo, einddoel 70 kilo, nieuw doel: op 69 kilo blijven. Magnolia29. Start januari '21. Totaal afgevallen; 13,6 kg. Doel: nog 17 kg te gaan. Meintje: 78 kilo (start 23 oktober) Huidig ?, ik weeg me niet vaak. Tussendoor: 68 kilo, uiteindelijk doel 60 kilo MamavanLieverd: Start 75 (8-10-‘21) Huidig 77. Afgevallen -2. Doel 68 Liekje81 Start 21 maart 77 kilo. Huidig 72,5. Afgevallen 4.5 (op 5 mei). Doel 65 kilo. Tupp: Start 13 maart ong. 79,5 kg. Huidig 73,7 Afgevallen 5,8 kg. Doel: 72 kg. Nog 1,7! Totalbella: Start 78,0kg (14-2-‘22). Huidig 68,5kg Afgevallen 9,5kg. Doel: 64kg(?). Nog 3,5kg te gaan
Van if wordt gezegd dat het vetverbranding stimuleert. Als je in de ochtend calorieën verbrand, zonder eerst te hebben gegeten dan moet je lichaam dat uit vet halen. Die theorie las ik eens bij sportrusten. (Hebben meer interessante stukken over training en dieet.) De praktijk bij mij is dat ik dan de hele ochtend niet te genieten ben en bij de lunch 3 dubbel veel eet. En dan liefst in de vorm van boterhammen met chocopasta. Dus het is niet echt mijn methode Anyway... Hoi. Ik ben terug Jullie zijn allemaal weer lekker bezig is lees ik. Vakantie was heerlijk. Veel gewandeld, gefietst en gezwommen. Wat is de Veluwe toch geweldig mooi Topdag in calorieën verbranden was de dag dat we een ouder-kind tandem hadden gehuurd en ik dus met jongste samen op de fiets zat. Leuk rondje gefietst. Met ook veel hoogteverschillen en dat viel je wel op zo een zwaar huurkreng . Maar was wel gelijk het leukste uitje van de vakantie. Die avond ook uitgebreid uit gegeten. Inclusief woest lekker toetje En ook toch veel meer gesnoept en anders gegeten dan normaal. Dus bij thuiskomst na een week park plus 2 nachtjes mijn bij mijn moeder was ik gewoon weer terug bij af. Ik heb me de afgelopen dagen wel goed kunnen herpakken. En een lekker crackertje gevonden. De groentecracker met spinazie. Daarop philadelphia en komkommer of gewoon los bij de salade is een heerlijke lunch. Morgen moederdag en mijn laatste dag van mijn 2 maanden lange vakantie (ze noemen het sabbatical, maar dat vind ik meer een woord voor minimaal een half jaar vrij). Heb echt geen zin in maandag. Niet dat mijn werk zo vervelend is. Maar die ratrace elke dag weer Dus dan de nieuwe uitdaging om toch aan mijn beweging te komen en gezond te blijven eten. Eerst moederdag. Oudste heeft mijn cadeautje al gebakken. Dus er zal cake gegeten worden. De ochtend naar schoonma. Dus er moeten ook snoepjes gegeten worden. Maar de middag is voor mij. Dan ga ik lekker fietsen En het avondeten wordt asperges met beenham Hoe gaat jullie dag eruitzien?
Hier de groentecrackers met biet. Best lekker! Hier krijg ik zo mn kadootjes en gaan naar mn vader. Zijn gisteren al bij mn schoonmoeder geweest omdat we vandaag er niet zijn. Mijn moeder leeft niet meer. Zus, zwager en de kinderen zijn er dan ook, doen we elke 3 weken. Net mn yoghurt met blauwe bessen op.
Mijn collega eet tegenwoordig zoete puntpaprika, dan smeert ze daar Philadelphia op en dan een plak kalkoen/kip/ham. Ga ik ook eens maken, lekker en gezond! Hier weer streng bezig met Keto. Even weer pas op de plaats na een vakantie met iets teveel eten. Gaat boven verwachting goed ondanks de open chips/nootjes in de kast.
Honger! Ontbijt: halfvolle yoghurt met bessen, aardbeien en havermout Lunch: tonijnsalade met avocado (1 heel blokje tonijn op olie + hele avocado + paar tomaatjes + zilveruitjes) op 1 volkoren boterham Tussendoor: plak cake Avondeten: salade van kalkoenspekreepjes met champignons, ui, bladsla, tomaat, komkommer, paprika en aioli. Net nog een klein handje wijn (laatste restje van mijn moederdagfles. En nu honger Hoe dan
Ik weet natuurlijk niet welke hoeveelheden je aanhoud. Maar er vanuit gaande dat het gewoon redelijk normale porties zijn, zou je hier inderdaad geen honger mee hoeven leiden. Heb je de afgelopen dagen misschien veel suiker gegeten? Dat je suikerspiegel toch nog wat van slag is? Wel vervelend hè? Bij mij is het meestal wel zo dat als ik dit een dag of 3 gewoon netjes volhoud, dat ik dan dat hongergevoel ook wel weer kwijt raak. Ik sta de laatste dagen weer even stil op 74 kg. Hopelijk is er morgen wel weer wat van af, dat motiveert toch weer wat meer.
Ondanks de normale porties heb ik toch ook vaak nog echt honger hoor. Vergeleken met wat ik normaal at, is het gewoon echt heel weinig. Ik eet wel wat meer nog, vooral in de middag nog iets tussendoor.
Je kan tussendoor ook nog wat eten natuurlijk. Ik eet om 08u ontbijt, 10u soep of rauwkost, 13u lunch, 15u fruit, 17u30 avond eten en 19u rijstwafel en tussendoor veel water.
Doe ik idd ook. Ik red het echt niet op maar 3 maaltijden. Dan had ik ook nog honger. Als ik wat vaker eet, niet meer.
Hier exact zo en net doordat ik wat vaker eet, eet ik ook minder op de momenten dat ik eet . @Mamafiets nog een ongevraagde tip . Een volledige avocado is eigenlijk niet ideaal. Dat is bijna al het vet wat je op een dag eigenlijk nodig hebt , tijdens een afval fase.
Dat werkt bij mij juist andersom. Als ik 3 maaltijden aanhoud dan denk ik daartussen niet aan eten. Neem ik wrl tussendoortjes dan ben ik de hele dag met eten bezig. Dan moet ik wel goede maaltijden hebben natuurlijk. Vanmorgen 2 crackers met hummus en komkommer. Dst wad e het te weinig. Dus zojuist nog een gepakt met kaas en komkommer. Water, thee en koffie drink ik de hele dag door. Water gisteren aan de hand was geen idee. Had totaal meer dan 1500 kcal gegeten en zittend werk gedaan. Wel nog aan 9500 stappen gekomen met wandelingetje tussendoor. Wellicht sta ik in standje verbranden, wat op zich pofitief is. Vanmorgen zat ik in rekening geval weer ruim onder de 73 . Ben ook na mijn post naar bed gegaan en niet naar de keuken. Dus schouderklopje van mezelf verdiend @Neuzeke ik weet het. Hele avocado ik best veel. Maar eenmaal uit de schil kan je hem niet meer bewaren. En niemand in de buurt die de andere helft wil. Dus dan maar lekker opgegeten. T zijn gelukkig wel de goede vetten. Daar let ikmeer op dan op de exacte hoeveelheden.
Zonder af en toe flink trek val ik ook gewoon echt niet af. T hoort er een beetje bij. Maar moet natuurlijk niet te gek worden.