Blij en gezond afvallen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Mamafiets, 20 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    Is er nog ruimte voor nog 1 extra in jullie groepje? :o:
     
    Mamafiets en Neuzeke vinden dit leuk.
  2. Sansaatje

    Sansaatje Fanatiek lid

    3 okt 2018
    4.777
    6.041
    113
    Vrouw
    Voor jou altijd!
     
    Magnolia29 vindt dit leuk.
  3. Sansaatje

    Sansaatje Fanatiek lid

    3 okt 2018
    4.777
    6.041
    113
    Vrouw
    Mamafiets vindt dit leuk.
  4. Sansaatje

    Sansaatje Fanatiek lid

    3 okt 2018
    4.777
    6.041
    113
    Vrouw
    Mamafiets vindt dit leuk.
  5. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.634
    113
    Hoi Ladies! Sorry, weinig reactie maar ik lees wel mee hoor! Het is een beetje druk :rolleyes: De weegschaal Gaf gister 81,8 aan, ondanks een cheatweekend met uit eten en een tripje langs de ijssalon! En dat terwijl ik ongesteld moet worden en dat meestal ook wel een kilo scheelt. Ben dus wel benieuwd hoe het er einde vd week voor staat :)

    @Neuzeke wat een vreselijk heftige tijd hebben jullie gehad! Ik had geen idee! Powervrouw ben je! ❤️

    Ik weet niet meer wie het vroeg maar het ‘volhouden’ voelt bij mij niet echt als een prestatie, ik eet echt heel lekker en heb bijna nooit het gevoel dat ik van alles moet laten. Ik eet alleen ‘anders’. Ook ik heb gedurende de zomer een hele tijd rond de 84,5 gezeten, maar sinds dat ik weer aan het werk ben zit er weer beweging in :thumup: Ik probeer later vanavond nog even uitgebreid te reageren op iedereen!:)
     
    Neuzeke, Mamafiets, Fien25 en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    Nou, dat sluit ik me gezellig bij jullie aan :roflmao:

    Ik ben met het 1 op 1 dieet sinds april zo'n 12 kg afgevallen. Na de vakantie kwam er weer 4 bij en nu blijf ik schommelen. Kan me er niet toe zetten. Sinds deze week begonnen met eetmeter bijhouden en niet boven m'n calorie budget uitkomen. Voelt niet als diëten, dus dat is heel fijn! Nu nog resultaat zien, ik ga dit weekend pas weer op de weegschaal :D
     
    Mississippi en Sansaatje vinden dit leuk.
  7. Merlino

    Merlino Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.210
    3.511
    113
    Vrouw
    Welkom Magnolia! Ik hoop dat de weegschaal komend weekend een goed begin laat zien!

    Hier gaat het als een speer. Denk ik, ik weeg me niet meer tussendoor maar aan mijn broeken merk ik het al.

    Ik heb al 3 keer hard gelopen, die zombies zijn fantastisch haha, bedankt voor de tip!
     
    Mamafiets, Magnolia29 en Sansaatje vinden dit leuk.
  8. Fien25

    Fien25 Fanatiek lid

    10 okt 2011
    1.657
    418
    83
    Wat goed zeg! Het is ook beter om als graadmeter je eigen kleding te gebruiken. Soms val je niet direct af in kilo's maar wel in cm!
     
  9. Fien25

    Fien25 Fanatiek lid

    10 okt 2011
    1.657
    418
    83
    Wat knap dat je 12 kilo bent afgevallen! Ik ben ook in April begonnen, en er zijn nu in totaal 10 kilo af, en m'n streefgewicht is bereikt.

    Lastig hè, op gewicht blijven. Sport je ook? Dan helpt bij mij heel goed. Ik kan toch lekker blijven eten, en me dingen gunnen, zo lang ik maar lekker blijf bewegen.
     
    Neuzeke en Magnolia29 vinden dit leuk.
  10. Fien25

    Fien25 Fanatiek lid

    10 okt 2011
    1.657
    418
    83
    Wow, al 39 kilo afgevallen! Wat mag jij trots op jezelf zijn!

    Succes met de laatste kilo's. Dat zal je zeker gaan lukken!
     
  11. Fien25

    Fien25 Fanatiek lid

    10 okt 2011
    1.657
    418
    83
    Ik denk dat dat voor veel vrouwen het meest lastig is. Hoe door te gaan, als je stil staat. Ik denk dat het belangrijk is om niet alleen te focussen op de kilo's, maar meer op de cm's die je ook verliest. Daarnaast ben je bezig met je gezondheid. Door gezond te eten en te bewegen, wordt je fitter. Dat is ook een heel fijn en belangrijk doel.

    Ik heb zelf ook een maand stil gestaan. Ik vond dit ook erg lastig. Ik heb ook gemerkt dat ik juist meer moest gaan eten, om af te vallen. Ik ben blijven sporten, en ik zag mijn lichaam toch langzaam veranderen (in cm's).

    Afvallen gaat nooit direct met een dalend lijn. Er zijn altijd pieken of stilstand. Je lichaam moet zich ook aanpassen aan je nieuwe levensstijl. Probeer je dus niet blind te staren op de weegschaal.;)
     
  12. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.782
    25.857
    113
    Vrouw
    Stilstaan is vreselijk. Zo demotiverend.
    Wat helpt is goed gedrag belonen ipv goed resultaat.
    Zo geef ik mezelf iedere goede dag (aan eetplan gehouden) een euro cadeau. En in de herfstvakantie tel ik die bij mijn kledingbudged en dan ga ik los in de stad :D

    Vandaag het plan wat moeten aanpassen. Ik had gisteren geen boodschappen gedaan. Dus t was even zoeken wat ik nog op voorraad had (gewerkt dus gen tijd voor de winkel)

    Ontbjjt: yoghurt met halve sinaasappel en pittenmix
    Lunch: blikje tonijn met rode puntpaprika bosui en guacamole
    Diner: hete kip (gemarineerd met veel sambal en beetje soyasaus) met paar champignons, rode puntpaprika, rode ui feta en ijsbergsla.

    Drinken: koffie en thee (heb nieuwe smaak ontdekt: pickwick vanille caramel ... yum:p)

    Beweging: wandelingetje in de lunchpauze. Verder te druk geweest en in de avond te lui :oops:

    Morgen wordt een uitdaging. Weer werk en nu is echt bijna alles op.
    Vanavond wordt ook een uitdaging. De ijswagen komt hier iedere donderdag langs. En mijn mannen willen dan heel graag ijs...
     
    Magnolia29 en Mississippi vinden dit leuk.
  13. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.022
    15.559
    113
    Vrouw
    Ik heb eigenlijk niet zo een moeite met doorgaan, ook als het wat moeilijker gaat (ik heb ook medische kilo's dus weet dat ik heel snel terug gewicht kan bijkomen maar dat is dan niet echt vet)
    Eens ik zelf zie hoe dik ik ben, kan ik heel makkelijk schakelen en heb ik niet zo een grote moeite met vanalles laten.
    Maar ik moet het echt eerst zelf inzien en dat duurt soms wel eventjes bij mij.
     
  14. Sansaatje

    Sansaatje Fanatiek lid

    3 okt 2018
    4.777
    6.041
    113
    Vrouw
    Ongesteld en opgeblazen en totaal geen rem meer; gisterenavond rode wijn en chocolade en chips. Ik geef me er even aan over, ik haal niets nieuws dus op=op.
     
    Magnolia29 vindt dit leuk.
  15. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    Hier was er vanochtend 0.4 af :thumup: Dus het begin is er weer, fijn!
    Maar het weekend is altijd mijn valkuil. Ik koppel het weekend aan gezelligheid en dus lekker (en te veel) eten. Mijn doel voor dit weekend is dus eetmeter bijhouden en niet boven mijn calorie budget uitkomen. Ben benieuwd :o:;)
     
    Mississippi, Fien25 en Sansaatje vinden dit leuk.
  16. Fien25

    Fien25 Fanatiek lid

    10 okt 2011
    1.657
    418
    83
    Haha, ik geef je een hand. Ik heb gisteravond ook heerlijk genoten van een rood wijntje. Moet kunnen toch, en helemaal als je je feestje van de maand hebt:D.

    En s'middags geniet ik gewoon van een klein stukje pure chocolade. :p
     
  17. Fien25

    Fien25 Fanatiek lid

    10 okt 2011
    1.657
    418
    83
    Als het weekend je valkuil is, is het misschien een idee om een extra sport moment in te lassen? Dan kan je toch gezellig meedoen met eten, maar blijft alles toch mooi in balans.
     
    Magnolia29 vindt dit leuk.
  18. Merlino

    Merlino Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.210
    3.511
    113
    Vrouw
    Lekker! Ook hier het weekend normaal altijd een uitdaging...alleen nu had ik gisteren een heeeeeeel gezellige verjaardag en heb ik toch een paar wijntjes gedronken. Heb me wat betreft eten niet laten gaan, dus dat is wel goed. En ach, helemaal niks is ook weer zo weinig.

    En ik wil me zo graag wegen, maar ik ben bang dat als ik dan zwaarder ben ik gelijk weer opgeef, dus ik probeer het echt uit te stellen tot maandag.

    Hebben jullie nog een ontzettend lekker recept voor het avondeten, iets met heel veel groente? Ik ben een beetje inspiratieloos.
     
    Magnolia29 vindt dit leuk.
  19. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.022
    15.559
    113
    Vrouw
    https://www.colruyt.be/nl/lekker-koken/zalmfilet-met-pestokorstje-en-spinaziepasta

    Ik doe de groenten ×2.
     
  20. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.782
    25.857
    113
    Vrouw
    Weekend.... ja vind ik ook lastig. Ik houd ook wel van een wijntje
    Of 2
    :D
    En dan een kaasje erbij. Of toastjes. Gezellig zaterdagavond filmpje kijken samen op de bank.

    Nouja... deze zaterdag niet. De oude bank gaat eruit. Dinsdag wordt de nieuwe geleverd. Dus het wordt een filmpje kijken op de campingstoel :roflmao:
    Of we maken een dansvloertje :D

    Pfff. Wat meer beweging tegenover het extra eten zetten is goed. Ik beweeg in het weekend toch al meer omdat ik doordeweeks veel kantoorwerk doe. En in het weekend meer huishouden. Maar ik heb ook gemerkt met het vullen van de eetmeter dat de lekkere dingetjes vaak wel heel hard gaan in calorieën. Dat krijg ik er niet afgesport in 1 keer o_O

    Wat ik mezelf wel regelmatig gun en wat ook prima past is een klein handje pure moccaboontjes heerlijke pure chocolade in mini brokjes zodat je lekker langzaam kan snoepen.

    Recept met veel groenten .... houd je van pittig @Merlino ?
    Dit vind ik erg lekker. Had 'm gisteren ook, maar dan met champignons en preo en zonder tomaten (kortom... gooi in de pan wat je toevallig nog hebt liggen :D)
     
    Magnolia29 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina