Blij en gezond afvallen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Mamafiets, 20 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Novi

Novi Niet meer actief

Hoi dames,
    Mag ik hier meelezen/schrijven? Ik probeer een paar kilo af te vallen. Mn BMI is goed, maar ik voel me niet fijn bij m'n huidig gewicht. Ik was altijd slank en nu "gewoon". Toen ik bikini's voor de zomer ging passen was ik er echt klaar mee. Ik vind afvallen wel lastig, omdat ik vaak feestjes en diners heb. Ik probeer nu te compenseren door overdag minder en gezonder te eten en frisdrank en chips en chocola te laten staan. Het afvallen gaat voor mijn gevoel erg langzaam met (tot nu toe) een halve kilo per week. Maar dat ik niet het gevoel heb er veel voor te moeten laten bevalt me dan toch ook wel weer. Ik lees graag mee om wellicht nog wat nuttige tips te gaan gebruiken :)

2. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.152
    23.235
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Welkom! Halve kilo per week is gewoon netjes hoor! Vooral als je geen enorm overgewicht hebt. Hier gaat het nu ik een gezond bmi heb ook langzamer.

Novi vindt dit leuk.
  3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Welkom Novi! Een halve kilo per week is een keurig, gezond tempo om af te vallen. Bij mij ging het in het begin wel vlotter, zeg ik eerlijk. Maar toen verloor ik vooral ook veel vocht. Het gaat bij mij nu ook langzamer.

Ik vind minder eten vrij moeilijk, daarom ben ik vooral anders gaan eten. In plaats van 4 boterhammen met hagelslag en vlokken bij het ontbijt en dan nog een keer bij de lunch, eet ik nu Griekse yoghurt bij het ontbijt en soep & rauwkost tussen de middag. Dat scheelt al enorm! Ook het laten staan van frisdrank en sapjes (in ieder geval door de week) zorgde bij mij al voor een flinke beperking. Dus zonder echt minder te eten, ben ik een kilo of 8 kwijt.
    De avonden vind ik nog steeds lastig. Dan heb ik wel vaak 'honger', waarvan ik best weet dat het geen honger is maar vooral trek. Zeker nu in een drukke / stressvolle periode vind ik het dan 's avonds lastig om allerlei verleidingen te weerstaan. Terwijl ik dit typ, ligt er vanuit de bijkeuken een twix naar me te roepen...
    Beste plan is om dan maar op tijd naar bed te gaan, niet alleen vanwege de snaai-zin maar ook omdat ik door mijn werk nu gewoon moe ben. De combinatie, zeg maar. Want als ik nog 2 uur blijf zitten, gaat die twix toch wel op. En ben ik morgen weer moe!

Novi vindt dit leuk.
  4. Novi

Novi Niet meer actief

Ik heb een paar weken de eetmeter van het voedingscentrum ingevuld om eens te zien wat ik nou eigenlijk binnen krijg. En daardoor zit ik nu tijdens momenten van verveling op een komkommer of andere snackgroente te knagen. Helpt toch enigzins al is chocola wel veel lekkerder natuurlijk :roflmao:

Mamafiets vindt dit leuk.
  5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ja, komkommer en snoeptomaatjes liggen hier ook binnen handbereik.
    Ik pak ook wel eens zo'n rijstwafel met een smaakje.
    En suikervrije drop. Maar daar moet je niet te veel van eten, laxeert nogal.

Novi vindt dit leuk.
  6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ah, vanochtend 71,8. Dus toch nog gelukt om onder de 72 te komen! Ik wil proberen dat in ieder geval tot het einde van de week vast te houden. In het weekend heb ik twee feestjes, dus zal ik daarna toch wel weer iets hoger uitkomen. Maar als ik een beetje rond dit gewicht blijf, ben ik daar voor nu wel tevreden mee.

Zonnestralen en Liekje81 vinden dit leuk.
  7. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.152
    23.235
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Haha herkenbaar! Vooral de avonden, overdag geen last van. Rijstwafels pak ik dan vaak.

8. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.152
    23.235
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik kom na de zaterdag altijd aan en geef mezelfde maandag en dinsdag om minder streng te zijn. Meteen weer 800 gram zwaarder sinds zaterdag. Gaat echt zo snel weer omhoog dan, dat gewicht. Helaas gaat het er minder snel af :roflmao: Maar altijd vanaf de woensdag doe ik weer gewoon en is het in het weekend toch weer zo dat ik af ben gevallen tov het weekend ervoor. Vrijdag uit eten, dus ik ga pas weer maandag op de weegschaal denknik, haha.
    Vanochtend wel al lekker 5km hardgelopen, zit bijna onder de 30 minuten :thumup:
    Net een bakje kwark met fruit en noten op, dan zit ik wel weer ff vol.

Novi vindt dit leuk.
  9. Novi

Novi Niet meer actief

Welke noten doe je door de kwark @Liekje81?

10. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.152
    23.235
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Zonnepitjes, amandelen, pompoenpitten, soms wat chiazaad.

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Nou, ik lijk toch weer even de vorm te hebben gevonden. Gisteren 71,8 en vandaag 71,4 kg. Dat motiveert dan toch weer!

Ik heb vandaag een jegging aan, waarin ik er heerlijk slank uitzie. Ook fijn!

En ik zit nu even op de wc. Terwijl mijn zoontje van 8 op de gang aan me staat te vertellen dat ik niet te veel van de merci-tjes moet eten die ik gisteren heb gekregen. Want daar zitten veel calorieën in en dat verstoort je lijnproces.
    Jullie snappen dat hij geen enkel eigenbelang heeft bij dit verhaal. :roflmao:

Mamafiets en Liekje81 vinden dit leuk.
  12. Novi

Novi Niet meer actief

@tupp neem je helemaal niks van de merci of mag je van jezelf op een bepaald moment wel iets lekkers? Ik heb dit weekend een doos bonbons gehad en die staat nog netjes dicht in de kast. Eigenlijk denk ik dat ik het beter weg kan geven, want ik vind het lastig om bij 1 te houden. Dan werkt helemaal niet nemen beter.

13. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.152
    23.235
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Begin week kom ik altijd aan, dat is er nu weer af. Morgen uit eten, dus ik ga zaterdag maar niet op de weegschaal, haha. Wacht er wel een paar dagen mee. Ik hoop eind volgende week op -10 te komen.

14. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik twijfel nog. Kon ik het er maar bij 1 laten. Maar dat lukt vaak niet.

15. Novi

Novi Niet meer actief

Ik heb vandaag heel weinig gegeten en net een stuk taart op. Ik zit vandaag totaal nu aan 1000 calorieën, maar door die taart voel ik me toch schuldig :| Niet echt ontspannen op deze manier :roflmao:

16. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.383
    30.688
    113
    Vrouw
    1000 calorieën is echt weinig.
    Vergeet de taart (is toch niks meer aan te doen) en pak nog wat gezonds zou ik zeggen.

Ik wil vanaf volgende week weer gaan oppakken. Heb alvast rauwkost ed besteld.
    Vandaag nog pizza op. Hadden besteld. Morgen de restjes. Weekend rustig aan. Dan eens kijken of ik er nog even goed tegenaan kan voor de zomervakantie.

Novi vindt dit leuk.
  17. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik sluit me aan bij mamafiets: 1000 calorieën is (te) weinig. Dat kan juist tegen je gaan werken: je metabolisme verandert. Je lijf gaat als het ware in spaarsstand, waardoor je eerder vet opslaat dan dat je het verliest. En dat is alleen nog maar het nadeel wat betreft afvallen. Als je dit dagen-weken achter elkaar doet, krijgt je niet genoeg voedingsstoffen binnen om je lijf gezond te houden. Vermoeidheid, haarverlies e.d.

Er zijn wel apps en sites waarmee je op basis van je huidige gewicht, je streefgewicht en je beweging per dag kunt laten uitrekenen hoeveel calorieën per dag goed is.

Was het lekkere taart, trouwens?

Novi vindt dit leuk.
  18. Novi

Novi Niet meer actief

Ik heb het berekend (heb je wellicht nog een site die zeker betrouwbaar is?) en kom uit op een behoefte van 1379 calorieën. Ik denk dat ik daar meestal wel aan zit. Gister heb ik de eetmeter ingevuld om te checken of die taart niet teveel van het goede was, maar verder hou ik het niet meer gedetailleerd bij. De taart was lekker!

19. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.152
    23.235
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik zou dan echt gedacht hebben: o, 1000 pas? Doe nog maar een stukje taart dan :roflmao:
    En ach, 1 keertje wat weinig calorien kan geen kwaad lijkt me?

20. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ik kom ook weer met een update. Ik ben niet meer superactief op zwangerschapspagina, maar lees nog wel een paar keer per week mee.

Ik ben nog niets afgevallen (ik was 2 kg aangekomen de eerste periode), maar wel stabiel en ik doe inmiddels al 2 maanden krachttraining, meestal 3x per week. En mijn gewichten zijn flink omhoog, dus ik heb waarschijnlijk wel spiermassa opgebouwd en ben vast wel wat vet kwijt. Mijn eetpatroon heb ik niet aangepast, behalve dan extra eiwitten na krachttraining. En vandaag ben ik na de training (bovenlijf) gaan hardlopen, pfff, echt geen conditie, ben 15 minuten weggeweest en heb daarvan ongeveer de helft hardgelopen. Maar als extra na al een intensieve krachttraining, is het een goed begin.

Verder helpt het qua afvallen vast niet mee dat ik veel stress heb, heel slecht slaap en ik denk dat ik in de overgang ben.

Deel Deze Pagina