Ik heb ervan genoten hoor... maar het blijft toch jammer hoe je er minstens 2 weken over doet om 1,2 kg te verliezen, maar ik het er kennelijk in 1 dag weer aan kan vreten. Dat gezegd hebbende: lunch bij Brownies & Downies: aanrader. En 's avond uit eten met voorgerecht, hoofdgerecht en chocoladedessert was ook weer erg lekker. Vandaag nog een verjaardag. En oh ja, vrijdagavond had ik een borrel. Dus na het weekend maar weer even scherp zijn.
Ja echt he, helaas komt het er sneller aan dan eraf. Ik afgelopen week een kilo aangekomen Uit eten en gisteren een enorme snaaibui met chips, mergpijpen en drop. En al wat avonden wat lekkers op. Stom stom. Hoop komende week het beter te doen. Wel lekker mn rondje hardgelopen.
Ik ben vandaag jarig en heb dit weekend enorm veel gevroten Dus ik sla het weegmoment over a.s. dinsdag Vanaf morgen weer opletten.
Gefeliciteerd @Novi Ik heb er een beetje de balen in. Ik doe zo mijn best om actief te zijn. Maar mijn gewicht kruipt naar beneden. Gister avond ben ik van frustratie aan de mini loempia's gegaan.
Ik was 3 kilo bij door 1 week Frankrijk. Ik heb dagelijks gestapt om van achterover te vallen en bewust baantjes gezwommen maar de kaasjes met brood, vis die zwom in de boter waren niet ideaal. Ik ga voor blij en dik Al moet ik zeggen dat ik door kijken en observatie aan het zwembad ook wel zag dat ik mss wel wat tevredener moet zijn met hoe ik er uit zie.
Het tempo waarin ik afval valt me ook enorm tegen! Ik eet voor mijn gevoel niks en val een halve kilo per week af als ik geen rare sprongen maak Irritant he?
Zo had ik het voor ik bij de diëtiste ging Ik at toch nog wel vrij veel wat niet ideaal leek en zeker mijn ontbijt helemaal fout afgewogen. Ook veel te veel fruit en te weinig groene groenten. Te laat op de avond. Handjevol noten was bij mij eerder een bomvol hand,.... Eigenlijk vanalles . Ik ben in de periode dat ik bij haar vaak ging ook wel veel afgevallen -11k op een paar maand. Als ik deze week goed nieuws krijg rond mijn slapen en in augustus rond mijn andere medische zaken ga ik ook echt terug bij haar.
Grote porties zijn ook gewoon veel lekkerder Daardoor kies ik nu wel vaak voor voeding waar amper calorieën inzitten zodat ik in ieder geval lang kan kauwen!
Ik ben zo'n trage eter. Dan zou ik een eeuwigheid aan tafel zitten. Nu ik gestopt ben met roken probeer ik die aandacht/reflex/fixatie juist bij mijn mond weg te halen. Ik slaap nog steeds erg slecht. Misschien val ik daardoor niet zo snel af als ik zou verwachten. Dat plus de mini loempia aanval. Vandaag ga ik alleen het hoognodige doen. Misschien doet wat rust mijn gewicht ook goed.
Een stomme vraag misschien.. maar wil iemand een dagschema van voeding hier plaatsen? Ik zou graag wat meer afwisseling willen qua lunch en tussendoortjes, maar heb geen inspiratie
Haha aan mij heb je dan niet zoveel. Ik verdeel mijn maaltijden in 4x per dag eten. In totaal 6 volkoren boterhammen met avg. Mijn dochter blokkeert meer werk. Ik probeerde wat fruit te eten. Af en toe een banaan is wel lekker. Maar de laatste appels die we hebben gehaald waren gewoon goor. Surimi wraps vind ik een lekkere lunch waar ik nu niet aan toe kom (2 persoons): -Pak surimi -Paprika -Granny smith -Ui -Eetlepel yofresh -2 grote wraps of 4 kleine -Zout, peper en knoflook poeder naar smaak Gewoon snijden en mixen hoe je het lekker vindt. Evt wat citroensap druppels als je het een paar uur van tevoren maakt. Morgen is het plan om een goed stuk te gaan fietsen. Ik probeer rust en beweging een beetje af te wisselen met de kinderen. Mijn middelste heeft aangegeven het heel erg spannend te vinden, dus het is nog even kijken hoe ver we komen. Alleen gaan sporten is niet echt een optie met de uren die vaders werkt en de dingen die ik niet gedaan krijg met de kinderen om mij heen. Door de weeks zie ik hem enkele minuten per dag.
Dit is mijn diëtiste plan. ONTBIJT Start: 1 glas water 3 opties waarvan optie 1 de voorkeur bied. 1: 250 magere platte kaas of Griekenland yoghurt 0-2% of skyr met 30gvolkoren granen en 100g fruit. 2: 30g havermout met 150ml melk en 100g fruit. 3: 2 sneden volkoren, rogge of meergranenbrood of 3 volkoren crackers. Voorkeur hartig beleg,smeerkaas, platte kaas, ei. Beperk zoet beleg.
Broodmaaltijd 4 opties 1: 2sneden volkoren, rogge of meergranen brood of 3 à 4 volkoren crackers. Hartig beleg (70g) rosbies, kip, kalkoen, gerookte zalm, magere smeerkazen, ei,makreel,... + rauwkost, warme groenten , groenten soep zonder limiet. Kaas mag maar beperk , ookal is het light kaas. 2: gevulde volkoren of groentenwrap Voorbeelden: - gerookte zalm (60g), philadelphia light (20g), en groenten naar keuze. - kipfiler (70g) , pesto(15g) en komkommer 3 :volwaardige salade (groenten, koolhydraatrijk en vlees,vis of vleesvervanger) 4 : omelet van eieren met groenten naar keuze. 2 eierdooiers ( eventueel eiwit extra toe te voegen)
Warme maaltijd: Starten met water. Basis = 300g groenten. Toe voegen: 125 g mager vlees, vis of vlees vervanger. 130 g gekookte aardappelen of 125 g gekookte rijst of pasta Max 1 El olijfolie of vloeibare vetstof. Koudse saus : pickels,mosterd,Mayo light (DL -80%) of ketchup light (Heinz-50%).
Tussendoor: Verse groentensoep (zonder room, balletjes of deegwaren). Rauwkost 1 stuk fruit Portie(125g) magere fruit yoghurt, skyr of griekse yoghurt 0% Actimel of yakult 0% Gekookt ei Handje noten of olijven (25g) Gezondere koek <125 kcal per portie (bolletje gezond, hero b'tween zero, quacker granen reep,...) en laag verzadigde suikers. Peperkoek 0% Volkoren nicnac 30g Zelfgemaakte vanille pudding gemaakt met magere melk en zoetstof ipv suiker. Olympia rijstpap Optimel vanille vla 0% AH (125g) Melkunie chocolade of caramel pudding AH Idee skyr potje (AH hedft crème brulee , gebakken appel,...).
Gisteren: 9 uur een gekookt ei. 10.30 magere kwark met rood fruit en noten. 13.00 3 groentecrackers. 1 met tonijn en augurk, 1 met vega pate, 1 met light philadelphia. Ik wissel af met plakjes kipfilet, kaas, cottage cheese met komkommer. 15.30 gekookt ei, paprika en een los plakje kipfilet. Avondeten eet ik altijd mee met rest van gezin, maar dan minder aardappels, rinst of pasta en meer groente. Gisteren een maaltijdsalade met kip. Lekker makkelijk, dochter is niet thuis, dus we hebben geen zin om te koken.
Was dus een kilo aangekomen in een week, gelukkig alweer 700 gram van af. Zo zie je maar, snaaien is er niet goed voor. Vandaag vrij. Straks nog even sporten en vanavond eet ik kip met broccoli en een ketjapsausje. Makkelijk, snel en gezond en kha.
Mijn menu vandaag. Ontbijt: Yoghurt, aardbei, gepofte spelt. Tussendoor: Portie frambozen. Middag (nu dus). 4 volkoren crackers. 1 met kippenwit 1 met gekookt ei 2 met philadelphia south african style Daarbij 3/4de van een reuze komkommer. Namiddag: Waterijsje van boni. Avond: Volkoren pasta met tomaat, gerookte zalm,pesto en spinazie. Avond snack : Yoghurt. Sport : 6000 stappen en later op de avond fiets ik nog eventjes met 1 van de grote.
Gisteren: Ontbijt: halfvolle yoghurt met blauwe bessen en havermout Lunch: koolhydraatarme boterham met hummus en tomaat Salade van mix witte kool/peen met gedroogd fruit en honingmosterd dressing Diner: zilvervliesrijst met gebakken roerbakgroente (nasi/bami mix), peultjes sojasaus, gemberpoeder, koriander poeder en komijn. Gebakken kabeljauw Alles door elkaar als een soort alternatief nasigerecht Avond: lekkere donkere chocolaatjes, dadels, zelfgemaakte (door een vriendin) dadelbonbons en een glaasje port Vandaag (niet zo best. Druk, van Zwolle naar Limburg rijden. Stoppen bij zus. Fysio. Kapper. En nu kapot moe aan het wachten op de frituurbestelling) Ontbijt: halfvolle yoghurt met blauwe bessen en havermout Lunch: 2 witte bolletjes met philadelphia en komkommer Onderweg heel veel dropjes Diner: zeewierburger met frietjes
Ik heb vandaag voor het eerst noten afgewogen. Nou met 25 gram vul ik een holle kies Voelt niet echt als een tussendoortje!