Blij en gezond afvallen

Discussion in 'Algemene clubs' started by Mamafiets, Sep 20, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,146
    23,230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Nu 5. Pre kind liep ik halve marathons onder de 2 uur, haha. Maar op de 5k was ik heel goed als amateur, laatste 3 wedstrijden voor ik zwanger raakte, werd ik 7e, 8e en 6e.
    Ik heb allerlei blessures gehad vorig jaar. Dat wijt ik ook aan mn gewicht toen. Mn lijf had 12 kilo extra mee te zeulen tenslotte. Ik merk met nu weer 9 kilo eraf het veel makkelijker gaat. Maar voor nu ben ik dus al blij dat ik weer op die 5 zit. Nu nog onder het half uur. Eind september weer een wedstrijdje.
    Tussendoor hoop ik het naar 6 a 7 beetje op te bouwen, dan ben ik weer tevreden.
    Ik loop 2x, wegens hielspoor lukt het even niet vaker. Anders 3 a 4x. Nu dus wat vaker op de crosstrainer.

Zonnestralen and Novi like this.
  2. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

Apr 22, 2017
    12,605
    8,356
    113
    Female
    Ik ben vanavond wezen zwemmen met mijn oudste. Ik heb het lang niet gedurfd vanwege mijn figuur. Vanavond vond ik het eigenlijk wel weer leuk om te doen. We zijn op de fiets gegaan. Al met al best wat beweging voor een avondje.

Morgen gaan we denk ik naar het strand fietsen. Onderweg komen we langs een aardbeien machine. Mijn oudste wil heel graag taart bakken met mij. En er moeten wat dingen op die ik standaard had liggen om te kunnen bakken. Ik vrees dat ik er niet onderuit ga komen. Hopelijk kan ik het maken met hem zonder zelf meer dan een hap te willen.

Liekje81 and Neuzeke like this.
  3. Novi

Novi Niet meer actief

Wij hadden vandaag friet en snacks op het werk. Ik had mijn salade mee :roflmao: Vond ik op zich niet vervelend. Ik had meer last van de vragen waarom ik geen friet nam en dat ik het toch makkelijk kan hebben. Lief bedoelt natuurlijk, maar het voelt ook een beetje ongemakkelijk.

4. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,146
    23,230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Antwoord: dat wil ik graag zo houden :roflmao:

5. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

Apr 22, 2019
    18,358
    30,650
    113
    Female
    Dat is het irritante als je al redelijk slank bent, maar je wil nog een beetje kwijt. Zie maar een positieve support te vinden.

Hier is de vakantie begonnen :)
    Dus ik ga in standje relaxen en uitrusten (en inpakken en wassen en last minute boodschappen en ... :roflmao:)

6. Novi

Novi Niet meer actief

Jaaa wij hebben nu ook vakantie! Gaan jullie nog weg?

7. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

Apr 22, 2019
    18,358
    30,650
    113
    Female
    Dinsdag naar Dalfsen Overijssel en zaterdag door naar Texel voor 2 weken.
    Lekker met de tent :)

8. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,766
    18,910
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Voor mij zit het schooljaar er ook op! Althans: ik moet volgende week nog wel werken natuurlijk. Maar gevoelsmatig is de vakantie begonnen. Dat luiden we altijd traditioneel in op het terras. En dat was dan alleen nog maar de vrijdagmiddag en -avond. Afgelopen week aardig wat feestjes gehad (ik had zelf groep 8, zoon zit in groep 8, collega's die met pensioen gaan etc.) Kortom: niet de beste week om te lijnen. En nu weer een enorme voorraad snoep en chocola in huis. Ook altijd gevaarlijk.

Ik moet zeggen dat de 'schade' me meevalt. Ik ben wel aangekomen, maar het is redelijk binnen de perken gebleven. Zeker als ik bedenk wat ik allemaal gegeten heb! Ongeveer 1-1,5 kg erbij. Ik ga dit weekend weer even goed opletten. Maandag ga ik een dagje weg met vriendinnen. Dus dan wil ik mezelf niet te veel beperken. En dan de dagen erna ook weer rustig aan doen.
    Ik vind dat in vakanties altijd wel lastiger.

9. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,146
    23,230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier vanavond aan de bbq. Maar we doen simpel. 1 hamburger en wat kipstokjes per persoon. Afbakbroodje kruidenboter, salades/rauwkost en wat frietjes. Heb expres al gesport vandaag en nog weinig op. Hopelijk valt het dan morgen mee op de weegschaal, haha.

10. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,146
    23,230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Na de vakantie gewoon weer aan de slag! Ik moet nog een week en dan pas vrij. Wij gaan de middelste week weg. Met dagjes weg kan ik mezelf gelukkig wel in toom houden, heb ik afgelopen meivakantie gemerkt. En dan loop je ook meer. Maar het zal wel wat vaker minder gezond avondeten zijn ben ik bang. Maar ja, wil ook niet elke keer wat amders eten dan vriend en dochter. En ik neem mn hardloopschoenen lekker mee.

11. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,146
    23,230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier half uur op dr crosstrainer gestaan vanochtend. Mn hielspoor en andere pijntje aan die voet is bijna weg!! Eindelijk, na maaaaaanden. Hopelijk snel weer 3x per week lopen en 1 a 2x crosstrainer. Lopen is wat ik het leukste vind.

12. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,766
    18,910
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Een vakantie is voor mij wel 6 weken hè. Dat is wel lang om te zeggen 'ik zie het na de vakantie wel weer'. Oké, de eerste week en de laatste week werk ik wel. Maar kortere dagen en deels thuis. Sowieso niet het gebruikelijke ritme. Dat maakt he gewoon makkelijker om meer de snacken en snaaien tussendoor.
    Ach, ik moet er gewoon alert op blijven. Vandaag in ieder geval een prima dag tot nu toe.

13. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,146
    23,230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    O ja, haha. Dat scheelt idd wel.

14. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,146
    23,230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Grrr, had niet op de weegschaal moeten gaan staan vanochtend. Gisteren bbq. Vrijdag 68,2. Vanochtend weer 69. Ik zit al 3 weken tussen 68 en 69 in. Fijn om in elk geval niet meer aan te komen, maat had gehoopt onder de 68 te komen deze week. Beetje demotiverend. Echter pak ik het vamdaag dan wel goed op. Gezond gegeten en straks ook kip met groente. 5km hardgelopen. Dus dan maar weer vol goede moed verder en hopen volgende week eindelijk onder de 68.

15. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,766
    18,910
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Vorige week was de laatste week van het schooljaar. Met de nodige (afscheids-)feestjes. Heel gezellig, maar qua lijnen niet de beste week. Ik had in het weekend eigenlijk netjes willen doen. Maar dat is niet gelukt. Er is gewoon te veel verleiding in huis nu.
    Gisteren gingen we naar de Efteling. Super gezellig, maar ook weer een slechte dag als het op lijnen aankomt. En dat is op de weegschaal ook te zien. Ik wil graag stabiel blijven. Maar nu gaat het wat te hard omhoog. Nu dus weer proberen om 1,5 kg eraf te krijgen voor we op vakantie gaan. Maar ik moet gewoon weer even in de goede mindset komen. Vandaag ging wel weer goed, al is de dag nog niet voorbij. Zaterdag begon ik ook goed, maar ik heb toen 's avonds toch veel gesnoept. Dus vanavond ga ik maar vroeg naar bed, denk ik.
    20220726_171254.jpg

16. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,146
    23,230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik blijf een beetje tussen de 68 en 69. Mis even de motivatie minder te snaaien zodat de laatste kilo's er ook af gaan. Ik hoop het zo de komende weken even te houden en als we vakantie hebben, heb ik vriend als stok achter de deur. Net als in het weekend, dan heb ik minder de neiging me vol te proppen 's avonds. Overdag gaat altijd wel goed. Dan merk ik dat ik echt een nieuw eetpatroon heb, ipv op dieet te zijn zeg maar.

Net wel superlekker hardgelopen! 5km in 29.45! Lang geleden binnen het half uur. Helemaal blij! Over 2 maanden een klein dorpswedstrijdje. Dan hopelijk nog een minuutje of 2 minder.

17. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,766
    18,910
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Goed bezig hoor Liekje81, ik zou willen dat ik 5 km in een half uur kon lopen.

En met snaaien toch een gelijk gewicht houden, is ook prima toch. Ik heb ook wel periodes dat ik redelijk gelijk blijf. Daarna vliegt het er vaak ineens vanaf.

18. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,146
    23,230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, dat laatste stuk is zeker zo! Wat dat betreft heb ik hoop dat ik die laatste kilo's ook nog wel kwijt raak, en weet ik dat ik redelijk makkelijk op gewicht kan blijven. Dus voor nu vind ik het wel even goed. :)

Mijn snelste 5 km was in 26.08. Toen was ik wel in topvorm en nog 6 a 7 kilo lichter, haha.

19. Novi

Novi Niet meer actief

Kan het niet zo zijn dat je door spieropbouw van het sporten minder afvalt @Liekje81?

Ik lig nu op vakantie ziek op bed en krijg alleen water binnen. Dus afvallen gaat nu wel :roflmao: Maar ik kom dan toch liever wat aan deze weken. Ik eet hier wel gezond, fruit en salades. Veel trek heb ik niet in de warmte. Alleen gingen er tot ik ziek werd ook veel cocktails in gedurende dag, dus ja dat helpt niet. Wel doe ik iedere dag mee met een les aquagym. Super leuk! En constant met de kinderen mee de trappen op voor de glijbanen :o:

Liekje81 likes this.
  20. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,146
    23,230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Haha nee, is echt gewoon weer dagelijks in de avond snaaien. :| zoveel spieropbouw zal ik niet hebben, ik sport altijd al veel.

Balen dat je ziek bent! Waar zitten jullie ergens?

Share This Page