Blij en gezond afvallen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Mamafiets, 20 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.776
    25.852
    113
    Vrouw
    Ohja.... er staat al bijna 2 weken een gruner veltliner in de koelkast (witte wijn)
    En die blijft me maar aanstaren. En ik vind het best goed van mij dst ie daar nog steeds staat :D
    *klopt zichzelf nog maar eens op de schouder

    En ik heb het zwaar gehad. Moet eigenlijk nog werken.
    Maar straks gaan we lekker zelfgemaakte pizza/flammkuchen maken:D nog even denken wat ik erop ga gooien
     
    Neuzeke en Magnolia29 vinden dit leuk.
  2. Merlino

    Merlino Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.210
    3.511
    113
    Vrouw
    Ik hou van pittig, maar wat is het? Haha volgens mij mist er een stukje?

    Hihi, zonder bank, weer eens wat anders.

    het is hier zulk vies weer, ik denk dat ik de open haard aan doe
     
  3. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.776
    25.852
    113
    Vrouw
    De link :roflmao::roflmao:
    http://sensitiefafvallen.nl/hete-kip-met-paprika/
     
    Magnolia29 vindt dit leuk.
  4. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    Extra beweging is inderdaad een goed idee. Mits het weer meewerkt :rolleyes:
    Man gaat dit weekend kachel in de woonkamer monteren (en leidingen leggen onder het huis), dus ik moet mezelf en de kinderen bezighouden haha. Morgen sowieso maar even aan de wandel en denk dat ik zondag met ze ga zwemmen. Oefenuurtje vanuit zwemles, dan mag N gratis heen.

    Heb de maaltijden in elk geval al gepland;
    Zaterdag gevulde puntpaprika met gehakt, kastanje champignons, prei en kruiden naar smaak. Bovenop feta kaas (verkruimelen) en cashewnoten. Half uur op 180gr in de oven, voila :D man en kinderen eten er dan rijst bij. Zondag zalm uit de oven met een goed gevulde salade, gebakken aardappels voor rest vh gezin.
     
    Mississippi vindt dit leuk.
  5. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.776
    25.852
    113
    Vrouw
    Die paprika klinkt lekker zeg.
    Ik moet t nog bedenken allemaal. Woest in elk geval druk dit weekend.
    Zaterdag twee voetbalwedstrijden voor de kinderen. Oude bank eruit. Kasten verplaatsen (en uitruimen).
    Zondag de parketvloer een grote beurt geven.
    Pffff. Zo geen zin in. Wel in het resultaat sls de nieuwe bank er staat dinsdag :D
     
    Magnolia29 vindt dit leuk.
  6. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.776
    25.852
    113
    Vrouw
    Poehpoeh. Extra bewegen is gelukt vandaag.
    Na een ochtend langs de lijn bij de mini-Fjes hebben we de oude bank naar de stort gebracht. Daarna wat kastjes uitgeruimd en man met 2 boodschappentassen een krat en 2 grote dozen vol boeken en spelletjes richting kringloop gestuurd.
    Intussen heb ik alle kastjes, stoel, hokker en tafeltjes de kamer uit gesleept en ben gaan stofzuigen en boenen.
    Daarna alles weer terug en weer terug ingericht.

    Rond 6 uur was t klaar en ben ik neergezegen in de enige stoel die we nog hebben. Man is frietjes halen. Dus ik ga vanavond lekker cheaten met een grote friet zuurvlees :D
     
    Fien25 en Mississippi vinden dit leuk.
  7. NORAH1979

    NORAH1979 Fanatiek lid

    18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Goedemorgen dames

    Kan ik me nog aansluiten bij jullie? Hopelijk wel en dan zal ik me ook even voorstellen :)
     
    Luna86, Magnolia29 en Neuzeke vinden dit leuk.
  8. Merlino

    Merlino Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.210
    3.511
    113
    Vrouw
    Welkom Norah1979!

    wow Mamafiets, je had de friet zuur vlees ook wel verdiend, wat een gesjouw en gewerk!

    hier gaat het weekend wel okay, gisteren wel twee wijntjes gedaan maar dat vind ik wel kunnen.

    volgende week is mijn man jarig. Straks maar weer op zoek, zo lastig vind ik het altijd, een cadeau.
     
    Mamafiets vindt dit leuk.
  9. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.021
    15.557
    113
    Vrouw
    Welkom in de club van de afvallers.
     
    NORAH1979 vindt dit leuk.
  10. Fien25

    Fien25 Fanatiek lid

    10 okt 2011
    1.657
    418
    83
    Welkom!:p
     
    NORAH1979 vindt dit leuk.
  11. Fien25

    Fien25 Fanatiek lid

    10 okt 2011
    1.657
    418
    83
    Goed bezig! Dat was een hele productieve dag!
     
    Mamafiets vindt dit leuk.
  12. Fien25

    Fien25 Fanatiek lid

    10 okt 2011
    1.657
    418
    83
    Ik zal mijn gewicht hier ook eens delen, en wat uitgebreider reageren. In April ben ik begonnen, en mijn doel was om er 10 kilo voor de zomer eraf te hebben.

    Mijn startgewicht was 74 kilo. Mede door de Corona winter, waren er wat kilo's bijgekomen. Ik voelde me totaal niet prettig in mijn eigen lichaam meer.

    Ik ben mede door koolhydraatarm eten en sporten 10 kilo afgevallen in 4 maanden tijd.

    Ik ben zelf heel trots op wat ik bereikt heb, want het is zeker 10 jaar geleden dat ik dit getal op de weegschaal heb gezien. Het heeft wel even geduurd, voordat ik zelf echt kon zien, dat de kilo's er af waren. Mijn broeken en mijn uniform gingen ineens ruim zitten. Dat was stiekem best fijn:D. Daaraan had ik door dat de kilo's er echt af waren.

    Ik merk wel dat ik het lastig vond, wat ik na mijn streefgewicht wil bereiken. Ik ben nu langzaam wat meer koolhydraten op een dag aan het eten. Ik gun jezelf nu ook dagelijks iets wat ik graag wil. Een stukje pure chocolade, een lekker wijntje s'avonds etc.

    Mijn gewicht blijft stabiel, en langzaam zakt het zelfs nog een beetje. Gisterochtend gaf de weegschaal 62,9 kilo aan.

    Er hoeft van mij perse niet veel meer af, maar ik merk dat ik het fijn vind om weer een doel te hebben. Ik wil kijken of het lukt om richting de 60 kilo te komen. De angst om terug te vallen, blijft altijd wel denk ik.

    Ik wil mijn lichaam nu meer gaan shapen. Wat mij heel goed heeft geholpen tijdens het afvalproces, is om meer krachtsport te doen. Dat is mijn beste tip:thumup:.

    Ik ga ook proberen om lekker actief mee te schrijven.:p
     
    Luna86, Magnolia29, Mamafiets en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Merlino

    Merlino Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.210
    3.511
    113
    Vrouw
    Hoi meiden!

    hoe is jullie weekend gegaan?
    Hier ging het best goed, ik ben benieuwd naar de weegschaal morgen!

    hoe gaat het met sporten bij jullie?
     
  14. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.776
    25.852
    113
    Vrouw
    Hoi dames.
    Mijn zondag ging goed. Weer flink uitgesloofd met huishouden. Zaterdag de woonkamer, vandaag het eetgedeelte en de verbinding met de keuken. Is allemaal parketvloer en dat heeft nu een nieuw laagje whitewash zeep. De vloer zelf doen is het werk niet zo. Maar echt alle meubels moeten aan de kant.... en dan is het ineens helemaal niet meer leuk om een massief houten keukentafel te hebben :roflmao:

    Maar.... man kon vandaag ook helpen. En we zijn weer een stuk verder met opruimen ook.

    Eten vandaag
    Ontbijt: glas vers sinaasappelsap met yoghurt en een gekookt ei
    Lunch: salade met gerookte zalm
    Diner: ovenschotel met prei, venkel en geitenkaas en een paar krulfrieten uit de airfryer.
    Avond: klein handje pure mokkaboontjes.

    Drinken: koffie en water.

    En nu ga ik even teruglezen en reageren :D
     
  15. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.776
    25.852
    113
    Vrouw
    Hoe meer zielen hoe meer vreugde.
    Welkom :)
     
  16. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.776
    25.852
    113
    Vrouw
    Twee wijntjes valt best mee.
    Ik ben stiekum een beetje trots op mezelf dat ik 't weekend zonder alcohol ben doorgekomen.
    En tegelijk vind ik het behoorlijk triest dat ik daar trots op ben :roflmao::roflmao::roflmao:

    Maar ik weet gewoon dat ik na een half glas de keuken in duik voor het betere snaaiwerk. Gewoon alle remmen los. Met alle gevolgen voor de weegschaal.

    Daarover gesproken.... die zuurvlees was vanmorgen goed te zien:oops:. Morgen officieel weegmoment. Maar ik vrees ervooro_O
     
  17. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.776
    25.852
    113
    Vrouw
    Daar mag je zeker trots op zijn.
    Zo lekker als kleding merkbaar ruimer zit.

    Op gewicht blijven Is vaak lastiger dan het afvallen zelf. Je moet echt de balans vinden.

    Spieropbouw is zeker goed. Van krachttraining zelf val je niet veel af. Maar wanneer je gespierder bent verbruik je automatisch meer energie. En bewegen en sporten gaat makkelijker.
    En het ziet leuk uit :D
     
    Fien25 vindt dit leuk.
  18. NORAH1979

    NORAH1979 Fanatiek lid

    18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Dankjewel!

    Ik zal me even voorstellen; ik ben een 42 jarige mamma van 2 jongens, 11 en 3 jaar. Ben nu 5 jaar samen met mijn huidige partner en eigenlijk al m'n hele leven moeilijk gevonden om gewicht op peil te houden. Ik schommel tussen maat 40 en 46. Voornaamste waar het mij aan ontbreekt is motivatie en stok achter de deur. En na de laatste lockdown is het weer helemaal mis gegaan.
    Hopelijk lukt het mij door mee te schrijven en te lezen om weer op het 'juiste pad te komen.
     
    Fien25 en Mamafiets vinden dit leuk.
  19. Merlino

    Merlino Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.210
    3.511
    113
    Vrouw
    Mamafiets. Start 20-9-2021 76,2. Huidig: 74,6. Streef: 68,2. Afgevallen: 1,6 in 1 weken. Te gaan 6,4 kilo

    Neuzeke. Start 18-8-2021 86,9. Huidig: 79,2
    Streef: 74,5. Afgevallen: 7,7 kg in 6weken. Te gaan ongeveer 5kg tot doel 2.
    Doel 3 : 70 kg


    Mississippi Start 26-02-2021 97,5 kg Huidig: 82,5 kg Streef: 75,0 kg. Afgevallen 15,0 kg in ruim 6 maanden. Te gaan: 7,5 kg.

    Merlino Start 16-09-2021 61,4 kg Huidig 58,5 kg Streef 53,5 kg Afgevallen 2,9 kg in 2 week. Te gaan 5 kg.
     
  20. Merlino

    Merlino Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.210
    3.511
    113
    Vrouw
    Nou, hier is er weer ruim een halve kilo af!

    @Mamafiets: na al dat werk is dat zuur vlees weer weg hoor, kan niet anders!

    @NORAH1979: zet je jezelf ook in de tabel?

    @Fien25: ik zou ook graag wat strakker willen worden. Ik sportte pre-Corona echt 5 keer in de week, maar door een blessure kan ik nu niet meer doen wat ik deed. Ik probeer nu andere sport te zoeken maar vind het echt moeilijk om iets te vinden wat niet voelt als “moeten”. Wel lekker dat de weegschaal nog steeds zakt.

    @Neuzeke (en andere meiden, sorry als ik jullie vergeten ben), hoe is het weekend gegaan? Wat zei de weegschaal vanmorgen?

    kom op dames, we kunnen het!!
     
    Mamafiets vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina