Blij en gezond afvallen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Mamafiets, 20 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Novi

    Novi Niet meer actief

    We zitten in Turkije. Gaan jullie nog weg?

    Hoe lang ben je trouwens? Ik vind 69 kilo niet heel zwaar klinken.
     
  2. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.655
    21.160
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Lekker hoor! Wij gaan nog een week naar Landal Vennenbos. Al 3x verzet wegens corona, dus eindelijk kunnen we gaan!

    Ik ben 1.65, een bmi van 25 moet ik 67,9 wegen. Dus ik ben niet dik, maar ook niet superslank. Ik wil in elk geval terug naar 65, wat ik jaren woog na mn zwangerschap. Voor mn zwangerschap woog ik jaren 62. Dat zou mooi zijn, maar hoeft niet perse.
     
  3. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.655
    21.160
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Nou, wel een sportief dagje. 5 km hardgelopen. Toen 1 uur en 20 minuten met dochter geskeelerd en moest net mn auto bij de garage ophalen en ben op de step gegaan, nog 12 minuten gestept. Ben wel klaar voor vandaag. :roflmao:

    20220727_135613.jpg
     
    Mamafiets, Neuzeke, Armina en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Armina

    Armina Niet meer actief

    Goed bezig @Liekje81 ! Ik was wel van plan om te sporten vanochtend maar werd pas on half tien wakker. Nu slaap ik al een paar weken slecht dus blijkbaar had ik het nodig. Vsnmiddag met mijn dochter naar de film geweest. Vrijdag een nieuwe sportpoging.
     
  5. Armina

    Armina Niet meer actief

    Vervelend dat je ziek bent. Gaat het al weer beter?
     
  6. Novi

    Novi Niet meer actief

    Lief dat je het vraagt! Helaas voel ik me slechter dan gister. Mn zoontje heeft gisteravond 3 keer gespuugd en voelt zich nu ook erg beroerd. Dus ik gok dat wij vandaag de hotelkamer niet uit komen. Hopelijk morgen.
     
  7. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.655
    21.160
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Tov vorige week weer halve kilo lichter! Vandaag hardgelopen en eet vanavond kip met wokgroente en sausje. Vriend en dochter friet. Rest van de dag is ook gezond geweest, maar zit nu bij de intratuin een hele luxe koffie met een dot slagroom te drinken. :p
     
    tupp vindt dit leuk.
  8. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.828
    25.925
    113
    Vrouw
    Goed bezig dames.
    Hier gaat het niet goed kwa eten (net kebab op :oops:). Wel met bewegen. Ik heb mijn beginnersschema voor lopen weer opgepakt. Lekker op de blote voeten langs de zee.
    Vanmiddag schema: 2m, 3m, 5m, 5m, 5m met telkens paar minuten wandelen ertussen. Blij dat dit weer lukt.

    Man had een zeer onflatterend filmpje gemaakt van mij met jongste in zee. Je zag mijn billen bewegen bij elke stap :cry: dus ben ook weer meer gemotiveerd voor sport. Gezonder eten doe ik thuis weer.

    Ben ook nog van plan om het eiland volledig rond te fietsen (55 km).
     
  9. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.965
    7.895
    113
    Vrouw
    Ga je dat alleen fietsen? Ik wou dat ik iemand hier had die zo van fietsen zou houden. De laatste tijd ben ik er wel achter gekomen dat ik het heel prettig vind. Helaas deel ik dat met niemand in mijn omgeving. De kinderen kunnen inmiddels 40 km aan, maar nemen mij dat niet in dank af. Dus dat is niet de manier waarop ik het wil hebben.

    Qua eten gaat het hier echt rot. Ik hou het stoppen met roken nog wel vol. Maar sinds dien heb ik helemaal de vreterites. Hopelijk stopt dat een keer. Ik ben nu zo'n 2 maanden geleden gestopt.
     
  10. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.828
    25.925
    113
    Vrouw
    Ik fiets alleen inderdaad. Met de kinderen max 20/30 km. Man vind het ook wel leuk, maar we kunnen samen niet te lamg weg blijven.

    Stoppen met roken is ook echt moeilijk. Maar levert gigantisch veel gezondheidwinst. Meer dan afvallen. Dus je bent sowieso heel goed bezig!
    Fietsen heeft lang geleden mijn vader geholpen tien hij stopte. Toen nam hij mij regelmatig mee en sindsdien hou ik van fietsen :) (was toen 15 ongeveer)

    De truuk tegen vreterijen moet ik ook nog vinden. Als ik echt gemotiveerd ben lukt het meestal wel. (Ben ik nu niet. Want vakantie). Ik las ook eens dat het veel met gewoonte te maken heeft. Wanneer je gewend bent aan veel (kleine) tussendoortjes. Dan voel je dus bijna strijd iets in je mond. En heb je dat een half uurtje niet, dan ga je je onrustig voelen. Vroeger nam je dan een sigaret (gewoonte/mondgevoel/iets aan je handen). Nu krijg je snaaizin.
    Het enige wat echt werkt is 3 weken helemaal niks tussendoor om van die gewoonte af te komen (dus ook niet drinken). Dat is voor jou ju geen optie. Verleiding tot roken zou te groot kunnen worden. Wat je wel kan proberen is telkens wanneer je iets in je mond wil stoppen een glaasje water te pakken. (Mondgevoel). Heb je daarna nog zin, dan pak je het alsnog (niet te streng. Eerst van het roken af).
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  11. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Hier gaat het qua gewicht de verkeerde kant op. Ik geef de schuld aan de vakantie en daardoor totaal geen motivatie. Aan de ene kant denk ik: komt in september wel weer, maar dan zijn zoon en ik allebei jarig en dat vieren we in verschillende delen. Dus dat is ook niet de beste maand. Maar goed, er zitten 30 en in september en ik heb 5 feestjes. Dus 25 dagen om het goed te doen.
     
  12. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.655
    21.160
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier gaat het ook voor geen meter, haha. Wilde onder de 68 komen, maar weer 69 aangetikt. Net ook weer uit eten geweest. Het kon me even niks schelen. Nu vriend ook vakantie en dan veel minder snaaitrek op een of andere manier.
    Maandag op vakantie en neem mn hardloopschoenen ook lekker mee en oo vakantie koken we ook veel zelf, dus dat is wel beter. En dan verder overdag mn koolhydraatarme eetpatroon. Komt vast weer goed.
     
  13. Novi

    Novi Niet meer actief

    Hoe is de vakantie @Mamafiets? Nog veel aan het fietsen?

    Wij zijn weer thuis van 2 weken weg. Meteen gisteravond op de weegschaal gestaan en er is een kilo af. Had ik van te voren niet verwacht bij een ultra all inclusive vakantie :roflmao: Ik heb wel veel cocktails gedronken (we begonnen om half 11 sochtends :o:), maar qua eten heb ik weinig trek met zulk warm weer. Dus de dag bestond vaak uit een activia als ontbijt, broodje kip kebab met salade als lunch, tussendoor fruit en avondeten salade. Ik heb geen enkel ijsje op en de baklava heb ik ook laten staan. Helemaal niet bewust, maar dus puur vanwege gebrek aan eetlust. En ik ben natuurlijk een paar dagen ziek geweest. Ik ga vandaag meteen weer terug in het ritme van voor de vakantie. Ik was bang dat ik mn motivatie kwijt zou raken, maar dat is gelukkig helemaal niet zo.
     
    Mamafiets en Liekje81 vinden dit leuk.
  14. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.828
    25.925
    113
    Vrouw
    Lekker Dat je tijdens vakantie bent afgevallen zeg. Wel jammer dat t deels door ziekte is.

    Gisteren een mooie fietstocht door de duinen van 24 km.
    Klinkt niet heel ver, maar zat op een ouder-kind tandem met zoon. En das best pittig.
     
    Zonnestralen en Novi vinden dit leuk.
  15. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.655
    21.160
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Op vakantie, en net lekker hardgelopen. Vind het wel fijn, een weekje geen weegschaal. Ik bleef ook al een aantal weken stabiel, dus ik weet inmiddels wat ik wel en niet moet doen daarvoor. Dus ik hoop volgende week dinsdag niet aangekomen te zijn.
    Daarna wil ik echt nog wat kilo's kwijt, maar moet nog even wat motivatie vinden. :p
    20220810_084231.jpg
     
  16. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.828
    25.925
    113
    Vrouw
  17. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.655
    21.160
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Landal Vennenbos! Leuk park en een heeeeel leuk zwembad!
     
  18. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.828
    25.925
    113
    Vrouw
    Leuk! Veel plezier daar :)

    Hier zit het er alweer bijna op. Genoeg beweging gehad. Rondje eiland gefietst (52 km)
    Veel wandelingetjes door de duinen naar het strand om te gaan zwemmen.
    Paar keer looptraining langs de waterlijn.
    Fietstochtje met de tandemfiets met jongste.
    En vandaag suppen met oudste.

    Oudste wil nog een mountainbike huren en een tochtje met mij maken. Gaan we morgen doen (als er een fiets beschikbaar is voor hem)

    Vrijdag laatste dag :cry: Is weer voorbij gevlogen.
     
    Liekje81 vindt dit leuk.
  19. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.828
    25.925
    113
    Vrouw
    Hoi dames.
    Hoe gaat het bij jullie?

    Ik durf me hier bijna niet meer te laten zien :oops: Ben in de vakantie en de periode ervoor meer aangekomen dan wat ik dinsdag de start van dit topic af gegaan was :cry:. Ik paste een paar fijne broeken al niet eens meer o_O
    Dusssss. Werk aan de winkel.

    Vanmorgen op de weegschaal mezelf een enorme schop onder m'n kont gegeven. En een menuutje samengesteld:

    Ontbijt: halfvolle yoghurt met aardbeien en pittenmix (pompoen, zonnebloem, amandel, cranberry) en 2 dubbele espresso
    Tussendoor: water en thee
    Lunch: 2 volkorenboterhammen met hummus, tomaat en komkommer
    Tussendoor: handje walnoten en handje blauwe bessen. Thee en water
    Avondeten: https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1194824/frittata-met-zoete-aardappel-witte-kaas-en-spinaziesalade

    En straks na het werk maar eens kijken of m'n hardloopschoenen wel nog passen:rolleyes:
     
  20. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.655
    21.160
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Terug van vakantie en zelfs half kilootje afgevallen. :) Heb maar 1x hardgelopen daar, want was zo warm. En wel veel ijsjes gegeten, haha.
    Vanaf morgen lekker weer meer sporten en door voor de laatste 5 a 6 kilo!
     

Deel Deze Pagina