Blij en gezond afvallen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Mamafiets, 20 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.829
    25.927
    113
    Vrouw
    Wat fijn!
    Succes met je laatste kilootjes :thumup:
     
    Liekje81 vindt dit leuk.
  2. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.829
    25.927
    113
    Vrouw
    Hey dames.
    De eerste dagen zitten er alweer op voor mij. En het gaat goed :). Ik hen de spreekwoordelijke knop weer gevonden.

    Gisteren zo'n lekkere lunch gemaakt voor mezelf. Een restjes salade:

    Handvol verse spinazie
    Halve zoete aardappel in blokjes gesneden en 4 minuten in de airfryer.
    1 rode biet in blokjes gesneden en 2 minuten in de airfryer.
    Klein handje cashewnoten grof gehakt en 1 minuut in de airfryer (in een bakje)
    Alles in een grote schaal. Dressing g vsn olijfolie met appelazijn erover.
    Yum! Dit ga ik vaker maken :D

    Gisteravond mo heen de kinderen voetbal kijken met een bakje chips erbij. Dus toen ben ik maar vroeg naar bed gegaan.

    Maandag ook lekker getraind. Viel wel tegen. Schrma was: 2 min, 3 min, 6 min, 6 min, 7 min. Maar na de 2e 6 ben ik naar huis gewandeld. Mn benen zijn er nu nog vetmoeid van. Dus training van vandaag schuift naar morgen. Dan nog eens hetzelfde schema proberen.
     
    Armina en Liekje81 vinden dit leuk.
  3. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.656
    21.161
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Goed bezig weer @Mamafiets !

    Ik vanochtend 5km hardgelopen. Waren laat wakker, dus geen ontbijt op. Net magere kwark met blauwe bessen en noten. Dan tussendoor parika en gekookt eitje. Vanavond gewoon met de pot mee. Aardappels, spercieboontjes, gehaktballen. En Ben & Jerry's ijs. :p
     
    Armina en Mamafiets vinden dit leuk.
  4. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.829
    25.927
    113
    Vrouw
    Oooooooh :p:p
     
    Liekje81 vindt dit leuk.
  5. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.656
    21.161
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Mn favoriet! :p

    20220817_204304.jpg
     
    Mamafiets vindt dit leuk.
  6. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.829
    25.927
    113
    Vrouw
    Grrr.
    Donderdag is hier visdag. Lekker hating/kibbeling bij de lunch.

    Dus ik 5 voor twaalf naar de markt (viskraam staat daar tot 12 uur).
    Is ie met vakantie :cry::cry:

    Menu van de dag aangepast.

    Ontbij Griekse yoghurt met frambozen en aardbeien uit de tuin en zonnebloempitten

    Lunch: 2 volkoren rogge crackers met houmous, tomaat en komkommer
    1 cracker met philadelphia en komkommer

    Avondeten: op de huid gebakken zalm (van de plus ipv de markt:cry:) met haricots verts en een halve zoete aardappel (in blokjes, gegrild)

    Eerste week gaat altijd zo lekker. Ik houd daarvan. De focus goed. En ik verlies een bende vocht, waardoor je het ook direct merkt :D
     
  7. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.656
    21.161
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dat is ook toevallig. Hier, ben 1x per 2 weken vrij op donderdag, dan ook kibbeling. :p
     
    Mamafiets vindt dit leuk.
  8. Armina

    Armina Niet meer actief

    Goed bezig:thumup:.
    Dit is mijn laatste vakantieweek. Wij zijn niet weg geweest (wel dagjes uit) maar wat het avondeten betreft wel net gedaan alsof we kampeerden. Een beetje makkelijk dus.
    Vanaf volgende week ga ik mijn eetplan weer invoeren. Ik blijf nu op 71kg hangen maar dat bevalt mij niet.
     
    Mamafiets vindt dit leuk.
  9. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.656
    21.161
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik ben van mn hielspoor af! Heb afgelopen half jaar maar 2x per week kunnen hardlopen erdoor. Dat wilde ik niet opgeven, helemaal niet toen ik las dat het wel een jaar kan duren. Gisteren hardgelopen, vandaag ook en nu echt nergens last van. Blij! Kan ik weer naar 3 a 4x per week. Gebruik ik de crosstrainer bij heel warm of heel nat of glad weer.
     
    Gymgirl en Mamafiets vinden dit leuk.
  10. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.829
    25.927
    113
    Vrouw
    Wat fijn!
    En nu zorgen dst ie niet meer terugkomt.

    Ik heb gisteren poging 3 gedaan tot het uitlopen van les 15 van m'n schema. Gelukt :)
    (Schema 2, 3, 6, 6, 7 min hardlopen met steeds 2 minuten wandelpauze).
    Kan ik ook eindelijk weer door :D

    Vanavond ga ik dit recept proberen:
    https://www.diabetesfonds.nl/recepten/gegrilde-venkelsalade
    Met een gebakken kabeljauwfilet erbij omdat het een lunchgerecht is en een beetje weinig vrees ik.

    Ben erachter gekomen dat mijn jodium inname laag is (door weglaten brood) en dat kabeljauw dit ook in grote mate levert. Streven is na een week alle vakjes op groen in de eetmeter. Ben redelijk goed op weg :D
     
    Liekje81 vindt dit leuk.
  11. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.829
    25.927
    113
    Vrouw
    Nou dames. De eerste week zit er weer op voor mij. En met resultaat :D
    Ik ben dus 2,4 kilo afgevallen :eek:!
    Zal wel groot deel vocht zijn. Maar nog. Zit dus ongeveer op t niveau van voor de vakantie. Prima uitgangspunt om door te gaan dus.

    Moet wel zeggen dat ik vandaag mijn cheatmaal van gisteren op heb. (Liep even anders, dus gisteren was kliekjes)
    Hele kip (marinade van heel veel sambal en chilisaus) met feta, paprika, tomaat, komkommer en ijsbergsla.
    En een biertje om te blussen :D

    Morgen weer op schema en trainen.

    Vrijdag, zaterdag en zondag ga ik op fietsvakantie. Dus dan let ik wer even minder op. Maar genoeg beweging zou ik denken.
     
    Liekje81 vindt dit leuk.
  12. Armina

    Armina Niet meer actief

    Vandaag weer mijn eerste werkdag.
    Ontbijt:
    kwark met aardbeien.
    Plakje suikerbrood. Niet gezond natuurlijk. Mijn moeder nam dat gisteren mee en kon dat vanochtend toch niet weerstaan.

    Lunch:
    Salade van rucola, sperziebonen komkommer en zalm.

    Avond:
    Pasta met rode saus en italiaanse roerbak groente.

    Gisteren was mijn dochter jarig en we hebben nog een tom pouche over. Die eet ik vanavond bij de thee en dan stop ik echt met snoepen :oops::D
     
    Mamafiets en Liekje81 vinden dit leuk.
  13. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.656
    21.161
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik had een weekend met straatfeest incl bbq, een verjaardag en chinees eten. Ik was gelijk 1,5 kilo zwaarder. Baal ik dan toch van. Dus vandaag weer terug naar gezond. Moest ook weer werken vandaag, vakantie voorbij. En geen gekke dingen op het programma. Vandaag weinig op, want op werk weinigntijd om te eten. Gekookt ei als ontbijt. Kwark met fruit en noten als lunch en tussendoor 1 cracker, een gekookt ei en een paprika. Avond met gezin mee, gebakken aardappels en bloemkool en kipschnitzel. En net dropjes. :rolleyes: :roflmao: Maar niet de halve zak maar een handje.
    Ik ga eind van de week pas weer op de weegschaal staan.
     
  14. Novi

    Novi Niet meer actief

    Ik probeer toch wat minder bezig te zijn met afvallen. Ik ga er iets te fanatiek mee om. Ik probeer nu om de week te wegen. Vandaag heb ik gewogen en zat op 61,7 nog ruim 3 kilo te gaan :)

    @Neuzeke Ik ben wel helemaal verslaafd aan de Isey Skyr :D Vandaag heb ik aardbeien witte chocola gekocht. Ben erg benieuwd hoe die smaakt!
     
  15. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.108
    15.619
    113
    Vrouw
    Ik heb nu blueberry pie.
    Heerlijk ook.
     
    Novi vindt dit leuk.
  16. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.829
    25.927
    113
    Vrouw
    Alleen die namen al @Neuzeke en @Novi . Klinkt heerlijk :) misschien moet ik ze ook eens proberen.

    @Liekje81 Die 1,5 ga je ook snel weer kwijtraken. Heb gemerkt dat je veel minder vocht vasthoud met koolhydraatarm/beperkt. En als je dan even los gaat (zeker ook met die zoute Chinees erbij) dan neem je weer vocht op. Paar dagen minderen en het vocht vliegt er weer af.

    @Armina werkze weer. Jouw lunch ziet er lekker uit. Was dat met gerookte zalm?
    Suikerbrood kan ik ook niet weerstaan. De echte van de bakker met roomboter :p
    Gelukkig is die verleiding hier in Limburg maar moeilijk te krijgen. Wij hebben weer andere specialiteiten :D

    @Novi te fanatiek is niet goed. Heb er zelf ook een beetje last van. Maar komend weekend ga ik los van de weegschaal en zonder keukenweegschaal of app helemaal in mijn eentje weg. Even los van alles. Zal me benieuwen wat het me brengt.
     
  17. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.829
    25.927
    113
    Vrouw
    Mijn dag vandaag:

    Ontbijt: yoghurt met aardbeien en een schep havermout

    Lunch: volkoren stokbroodje met hummus komkommer tomaat en gekookt ei

    Avond: tartaartje met doperwten en salade (rucola, paprika, tomaat, feta, olijfolie)

    Zometeen nog een rondje hardlopen. Schema: 5, 6, 7, 8 minuten met 2 minuten wandelpauze ertussen.
     
  18. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.656
    21.161
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, is in 2 dagen alweer 0.8 af van de 1,5 gelukkig.

    Vanochtend hardgelopen, wat warm al zeg. Ben daar zo slecht in. Geef mij maar rond de 10 graden, kan ik nog lekker in een tshirtje lopen en wil mn lijf tenminste mee.

    Ik had gehoopt in de vakantie nog af te vallen, door gebrek aan motivatie niet gelukt. Nu het normale ritme er weer is, hopelijk wel. Het eten overdag is het probleem niet, alleen na het avondeten...
     
    Mamafiets en Armina vinden dit leuk.
  19. Armina

    Armina Niet meer actief

    Klopt, met gerookte zalm.
    Het suikerbrood is inmiddels op. Mijn dochter vindt het ook lekker:). Het was ook niet zo'n groot brood.

    Gisteren kreeg ik een lunch aangeboden bij het bedrijf waar ik op bezoek was. Een kommetje met pasta gekozen. En bekertje yoghurt met granola om het enigszins gezond te houden.

    'S avonds pasta met rode ssus en veel groente. Ook nog gesport.

    Volgende week beginnen hierdeacholen weer. Dan gaat alles weer met een vast ritme, dat maakt het toch makkkelijker vind ik (sporten en op eten letten).
     
  20. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.829
    25.927
    113
    Vrouw
    Ik vind het juist heerlijk dat de jongens nog 1,5 eeek vrij zijn. Geen gestress in de ochtend.
    Het ritme van zelf moeten werken hebben we wel weer.

    Scheelt dat ze groot zijn en zich (meestal) goed vermaken met elkaar.

    Vandaag een hongerdag. Wat normaal prima genoeg is, is dat nu niet. Vervelend. Avondeten is recept van lowcsrbchef (gevulde puntpaprika). Ik heb er krieltjessalade naast gezet. En ik eet gewoon tot ik genoeg heb vandaag. (Heb ook even geen zin in wegen rn schrijven)

    Vanavond wordt een lange avond. Man en oudste gaan baar PSV. En ik heb jongste beloofd dat hij de wedstrijd op tv mag kijken.
    En ik heb Hot krokantjes gekocht om erbij te snaaien :p

    Dit weer vind ik dus echt heerlijk. Warm, maar niet benauwd of overdreven heet. Ik heb echt zin in fietsen nu. Al denk ik dat het in de heuvels wel afzien wordt als deze temperaturen blijven. :D
    Mn spulletjes heb ik vanmiddag uitgezocht. Tentje, matje, kookspullen, slaapzak. Alles moet nog in de tassen passen. Maar komt goed :D
     
    Liekje81 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina