Afvallen vanaf april 2022

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door didi79, 23 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. didi79

    didi79 Bekend lid

    10 nov 2014
    552
    312
    63
    Vrouw
    West Brabant
    Hoi,

    Ik wil graag ongeveer 15kg afvallen en wil vanaf 1 april er weer vol voor gaan. Maar zoek wat meiden die met me mee doen, zodat we elkaar kunnen steunen en tips kunnen uitwisselen. Maar wil niet drastisch dieeten, want dat werkt niet.
    Ik weeg nu 97kg, na 3 kinderen, maar heb dit jaar eigenlijk nog niet de motivatie kunnen vinden. Maar de knop moet om!
    Eerder al eens hypnose geprobeerd en dat werkte toen wel (-13kg), dus ook dat wil ik wel weer oppakken!
    Wie doet er mee?
     
    Mamavanvier95 vindt dit leuk.
  2. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.182
    2.834
    113
    Ik moet ook écht.
    Probeer wel gezondere keuzes te maken, maar die suiker blijft een ding.
    Heb wel een tijd koolhydraat beperkt gedaan en dat beviel opzich wel, maar hield dat gewoon niet vol. Telkens anders koken was gewoon onhandig. Overweeg ook om naar een dietiste te gaan.

    Er moet bij mij ook zoiets af.
     
  3. didi79

    didi79 Bekend lid

    10 nov 2014
    552
    312
    63
    Vrouw
    West Brabant
    Wat leuk dat je mee wilt doen @MamaChantal Mag ik vragen hoeveel je wilt afvallen?
    Ik wil ook advies vragen van een diëtist, en heb een referentie gehad van iemand, dus wil het nu nog via de huisarts spelen, voor de zorgverzekering!
     
  4. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.482
    6.169
    113
    Maar wat moet je anders koken dan? Ik eet ook kha maar maak voor de rest gewoon aardappel/rijst/pasta erbij, maar niet 2 aparte gerechten.
     
  5. didi79

    didi79 Bekend lid

    10 nov 2014
    552
    312
    63
    Vrouw
    West Brabant
    Ik wil ook gewoon mee eten met man en kinderen, met eventueel wat (kleine) aanpassingen. Kindjes moeten eerder aankomen dan afvallen, dus die mogen meer koolhydraten, voor mij zal ik dat beperken. Mijn extra probleem is dat ik weinig lust qua groente..
     
  6. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.881
    3.850
    113
    Vrouw
    Yes I'm in! Afgelopen week vrij geweest, morgen ga ik aan de slag. Na mijn zwangerschap flink aangekomen, nu zou ik graag 10-15kg kwijt willen. Mocht ik zwanger worden gaat er een streep door het plan (en val ik waarschijnlijk toch zo'n 10kg af). Mijn idee is om in april, mei en juni 3 a 4 kg per maand af te vallen.

    Ik heb een dieet liggen, opgesteld met diëtiste. Dus dat ga ik weer oppakken. Daarnaast wil ik weer meer gaan bewegen, al blijf ik dat lastig vinden met werk/kind/huishouden/etc.

    Ik hoop dat we elkaar kunnen motiveren en gemotiveerd kunnen blijven houden:D
     
  7. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.182
    2.834
    113
    Als het kan laat ik aardappels nu ook staan. Maar we eten regelmatig ovenschotels e.d. en dan vind ik het lastiger. Bloemkoolrijst,courgettepasta e.d. zijn niet zo aan mij besteed.
    Zelf ook wel pizza gemaakt, maar echt vullend is dat dan niet.
    Ontbijt en lunch gaan prima, maar het avondeten is dan best een dingetje.
    Ontbijt at ik griekse yoghurt met low sugar granola.
    Lunch meestal een salade, omelet, soep e.d.

    Ik wil er +- 15 af. Huisarts ben ik nog niet geweest, binnenkort even een afspraak maken.
     
  8. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.482
    6.169
    113
    Bij ovenschotels kan je nog jouw deel in een aparte schaal doen, of wel alles in 1 schaal maar dan een gedeelte zonder koolhydraten doen, moet je alleen onthouden aan welke kant je dat hebt gedaan :roflmao:
     
    MamaChantal vindt dit leuk.
  9. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.507
    2.503
    113
    Nederland
    Ik meld me ook graag bij je aan! Ik probeer sinds de jongste er is al af te vallen en dat gaat met enorme ups en downs. Vorig jaar was ik erg goed bezig tot vakantie begon, daarna weer aan het jojo-en en ik wil nu die dalende lijn wat langer aanhouden en stabiel blijven.

    Ik ben vandaag al begonnen, gister nog al het lekkers opgegeten dat ik nog had liggen met m'n man (nouja niet alles, maar wel veel:roflmao:).

    Ik durfde me vanmorgen niet te wegen, maar ik schat dat ik tussen de
    61/63 weeg. Zal me er morgenvroeg eens aan wagen. Ik wil er zo'n 6 kilo af hebben, en dan zie ik wel of ik nog verder wil afvallen of niet. Alles onder de 60 is sinds ik 30 ben bijna onmogelijk.o_O
     
  10. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.482
    6.169
    113
    @brownielover dat heb ik met alles onder de 68. Ik woog (voor de oudtse) altijd rond de 68, nooit minder, maar dat gewicht is eigenlijk ook te zwaar. Wil nu dus echt 4 kilo er onder komen.
     
  11. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.507
    2.503
    113
    Nederland
    Oh vervelend is dat hè. Bij mij is 60 echt de grens. Daarboven ben ik te zwaar. Vanmorgen gewogen, 62 kilo:oops: woog 2 weken geleden nog 60.5:|

    Gister ben ik de dag goed gekomen. Wilde eigenlijk nog wel bewegen (wandelen o.i.d.) maar daar ben ik niet aan toe gekomen. Misschien vanavond.
     
    TotalBella vindt dit leuk.
  12. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.881
    3.850
    113
    Vrouw
    Nou, hier is de start nog niet zo lekker gegaan. Onze dochter is ziek, dus vandaag veel stil gezeten en pannekoeken gebakken in de hoop dat er dan maar iets in ging. Zit nu braaf aan een schaaltje komkommer, maar ben bang dat geen zoden meer aan de dijk gaat zetten vandaag :rolleyes: morgen een nieuwe poging.
     
  13. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.507
    2.503
    113
    Nederland
    Ah beterschap met je dochter! Morgen weer een nieuwe kans toch. Ging het verder wel redelijk met je voeding? Pannekoeken zijn zo slecht nog niet toch.:)
     
  14. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.881
    3.850
    113
    Vrouw
    Ze zit inmiddels aan de antibiotica en vanavond had ze weer praatjes. De koorts is gezakt van 40.7 naar 38.3 dus het gaat de goede kant op.

    Ja verder ging het goed! De pannenkoek was het probleem niet inderdaad, maar het beleg stiekem wel. Het begon heel behouden met kaas en champignons. Maar 't eindigde met heel veel suiker en stroop :|:roflmao:

    Vandaag wel m'n eerste weegmoment gehad, niet blij met wat ik woog maar wel blij dat ik nu een soort 0-meting heb.
     
  15. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.507
    2.503
    113
    Nederland
    Oh wat fijn dat het weer wat beter gaat. Zo sneu als die kleintjes ziek zijn!

    Hahaha nou als je maar genoten hebt van die pannekoek.:p Ik zat gisteravond met m'n vriendin bij haar thuis in de jacuzzi. Normaal als wij een serie kijken is dit wijn+hapjes. En we hadden nu alleen maar cola zero gehad. :D

    De weegschaal kan echt confronterend zijn. Hoeveel kilo wil jij afvallen? Ga je je omtrek ook bijhouden in cm's?
     
  16. Butchke

    Butchke Fanatiek lid

    23 nov 2009
    2.821
    1.309
    113
    aan het genieten van het leven
    Limburg
    Ik lees (en schrijf af en toe) graag mee.

    2 weken geleden gestart met de cursus fit en slank. Veel goede waardevolle tips en het voelt niet als een dieet. Ik eet meer dan ooit, wel alleen vitale voeding en geen fatale voeding.
    Ik woog 2 weken geleden 67,5kg en er moet in totaal minimaal 8kg af.
    Ik ben er nu 2 kwijt.

    Ps. Ook kale pannenkoeken zijn heeeeeeel slecht heb ik geleerd :D (eigenlijk alles waar bloem in zit)
     
    TotalBella vindt dit leuk.
  17. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.507
    2.503
    113
    Nederland
    Wat goed al zeg van je! Heb je ook een cheatday? En ben je met boodschappen nu niet veel duurder uit? Ik zag vandaag ook ergens een cursus met een voedingsboek erbij, maar ben bang dat II dan qua boodschappen ineens allemaal dure dingen moet halen waar de helft dan van word weggegooid omdat alleen ik het dan eet.:p
     
  18. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.881
    3.850
    113
    Vrouw
    Tijdens mijn zwangerschap kon ik niet eten, dus ben daarna enorm aangekomen. Mede omdat ik vond dat ik na 8 maanden spugen mezelf best even mocht laten gaan. Wat gerommel met mijn schildklier hielp ook niet.

    Mijn bmi is nu echt te hoog, die zou onder de 78kg moeten zijn, dus officieel moet er dan iets meer dan 5kg af. Maar zelf voel ik me beter rond de 70kg, dus dan is er flink werk aan de winkel. Voor mijn zwangerschap woog ik 68, maar dat gaat niet meer haalbaar zijn.

    Mijn omtrek laat ik even buien beschouwing. Te confronterend :rolleyes::DIk heb wel een weegschaal die redelijk het percentage spiermassa en vetmassa meet, dus dat hou ik er wel bij in de gaten.
     
    brownielover vindt dit leuk.
  19. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.881
    3.850
    113
    Vrouw
    Zal ik je mijn dieet sturen in een pb? Valt hier enorm mee. Geloof niet dat ik veel duurder uit ben.
     
  20. Butchke

    Butchke Fanatiek lid

    23 nov 2009
    2.821
    1.309
    113
    aan het genieten van het leven
    Limburg
    De eerste weken heb je geen cheatday. Vanaf week 4 mag je 1 dag cheaten met mate;). Dus een wijntje, klein handje chips oid.

    Boodschappen zijn absoluut niet duurder. Integendeel. Ik haal ook bijna niets lekkers/slechts meer in huis:thumup:
    Dus super veel magere yoghurt+kwark voor de eiwitten, alleen puur volkoren producten, fruit, veeeeel aardappelen en groente voor de vezels, minder vlees en vis. Pasta is verboden, daarvoor in de plaats gebruik ik gele wortel nasi, courgette spaghetti, bloemkool en broccoli rijst en linzen penne. Gezin eet gewoon mee maar snackt nog lekker tussendoor zoals gebruikelijk ;). Ik snack met magere yoghurt en fruit+groente.
    Je moet 6x per dag eten (voor mij echt veel) en minimaal 2 liter water drinken.
    Alle producten waar suiker aan is toegevoegd, is eigenlijk verboden.

    Ik vind het erg makkelijk vol te houden en behaal goed resultaat.
     

Deel Deze Pagina