Hi, Even een vraag! We zijn al sinds jan 06 bezig voor een beeb In maart 06 een MK en in dec weer. Nu is het al weer juli en nog steeds niets. Zou ik opnieuw een afspraak kunnen maken met een GYN of moet ik opnieuw een jaar wachten. Wat vinden jullie
Hoi Nique, Wat vervelend zeg! Ik zou gewoon een afspraak maken, het geeft mij iig meer rust. Het wachten duurt al zo lang. Succes met het nemen van een beslissing. Heb het er ook goed over met je partner. Ik hoop dat het hoe dan ook snel weer raak is bij jullie! Nogmaals, véél succes! Liefs Bloemetje
Hoi Nique Als je je ongerust maakt gewoon lekker een afspraak maken met de gyn hoor! Die stelt je misschien gerust en gaat het zwanger worden misschien ook makkelijker omdat je dan wat relaxter bent. Veel succes. groetjes vruchtje
He meid, Ik zou zeker contact opnemen met je HA of Gyn hoor. Je hoort dan wel van deze persoon wat het "protocol" is en wat de mogelijkheden voor jullie zijn. Kan me niet voorstellen dat ze je klakkeloos wegsturen...maarja....leer de MMM kennen
hey meid jou verhaal lijkt op de mijne in dec 2005 begonnen en in januari '06 zwanger en in oktober '06 zwanger Beide miskramen Nu ben ik het zat en 2 weken geleden naar huisarts gegaan. Over 3 dagen gesprek met gynaecoloog! Dus gewoon aan de bel trekken meis! Liefs!
Bedankt voor de tips, ik zal binnenkort ( na deze ronde ) contact opnemen met de gyn, misschien krijg ik inderdaad meer rust. Blondie: onze verhalen lijken inderdaad op elkaar ben benieuwd hoe het jou vergaat veel suc6 bij de GYN Suc6 allemaal
Hoi Nique en Blondie, Ook ik heb 2x een miskraam gehad in 2006, de laatste in september 06, en hoopte op een derde snelle zwangerschap die dan wel goed zou aflopen. Toen dat in juni nog niet zo ver was, ben ik naar mijn huisarts gegaan en ik kreeg gelijk een doorverwijzing voor de gynacoloog. Ik hoefde dus niet een jaar te wachten na mijn laatste miskraam. Dus gewoon afspraak maken en je verhaal vertellen en de kans is groot dat je direct een doorverwijzing krijgt. Voor als jullie willen weten wat er dan op je af kan komen, onderstaand mijn ervaring. Zelf ben ik afgelopen dinsdag voor het eerst bij de gynacoloog (afgezien van de bezoekjes ivm miskramen) geweest. Ik zag er enorm tegenop maar ben nu ontzettend blij dat we de stap gezet hebben. De dokter was ontzettend aardig en heeft heel duidelijk uitgelegd wat de stappen zijn die nu gezet worden. Ook zijn de onderzoeken direct van start gegaan, daar was ik zelf verbaasd over maar natuurlijk heel blij mee. Omdat ik twijfel of ik elke maand een eisprong heb - ik gebruik Ovu-testen en heb sommige cyclussen geen streepjes en die cyclussen ben ik ook nauwelijks ongesteld - is er direct een echo gemaakt en zijn mijn folikels gemeten (dag 8 van mijn cyclus). Morgen ga ik terug voor een tweede folikelmeting (dag 10) en dan kunnen ze zien of mijn eitjes goed groeien. Eind van deze cyclus moet ik bloed laten prikken en aan de hand daarvan kunnen ze zien of ik een eisprong heb gehad. Waarschijnlijk volgende cyclus nog een keer dezelfde stappen, met ook bloedprikken op dag 3. Verder zal ik komende twee maanden temperaturen, dat deed ik eerder ook wel maar niet altijd op de goede manier en goede tijd (in bed voor het opstaan). Kortom, de molen is wel gelijk vol van start gegaan. Maar uiteindelijk willen we allemaal graag zwanger worden, zekerheid over eventuele redenen waarom het niet (weer) wil lukken en hulp om daar dan wat aan te doen. Ik ben in ieder geval weer vol goede moed en mijn vriend en ik gaan er vol tegen aan deze zomer! Gelukkig is sex het probleem niet en kan ik daar ondanks alles nog vol van genieten . Veel succes voor iedereen.
Haha ik had net een topic geopend en later zag ik jou berichtje nog elders en nu hier weer. Fijn dat het meeviel en er stappen zijn gezet. Ik heb maandenlang ovutesten gebruikt en elke maand knalpositief en ovulatiepijn enkele uren erna... Ik neem ook fotootjes mee van ovutesten om haar een beeld te geven en neem mijn templijsten mee. Dus ik zal wel niet hoeven te tempen, omdat ik het wel op de "juiste manier"heb gedaan. Bloedprikken kan ik dus wel verwachten maar dat vind ik niet erg. Ik ga jou en Nique nu in de gaten houden en steunen! Nique zet die stap hoor om de huisarts in te schakelen! Liefs, Paula
Ha meiden, Vandaag het tweede bezoek aan de fertiliteitsarts afgelegd. Gekeken werd of mijn follikels gegroeid zijn en yes, twee grote eitjes staan klaar voor de sprong ! Echt gek om dat zo bewust mee te maken en te kunnen zien op de echo, maar ook heel geruststellend om te zien dat het kennelijk nog wel allemaal werkt. De dokter adviseerde niet te lang meer te wachten met klussen, dat zijn de leukere doktersadviezen die gelukkig niet vervelend zijn om op te volgen ! Over twee dagen wordt er nog een keer gekeken en ik ben benieuwd wat we dan zien op de echo. De week erop volgt een bloedproef en dan zit mijn eerste cyclus-monitor erop. En dan afwachten tot het NOD moment... De arts vertelde trouwens dat, mocht er een zwangerschap volgen, zij de eerste drie maanden van de zwangerschap nog blijft volgen en begeleiden. Pas daarna ga je naar de verloskundige of een andere gynacoloog. Dat geeft me ook een heel goed gevoel omdat ik wel heel erg op zie tegen de eerste drie maanden van een zwangerschap, vanwege de eerdere miskramen. Tot zover deze update. Ik hou jullie op de hoogte en ben ook benieuwd naar jullie ervaringen. Het beste allemaal! groetjes, Pooltje
De fertiliteitsarts dacht dat er niet veel mis met ons is. Wel drukte ze mij op het hart dat het verstandig zou zijn om wat af te vallen omdat overgewicht ook miskramen kan veroorzaken. Dus nou ja zucht dan gaan we maar weer de strijd aan met de overtollige kilo's. Geen crash dieet maar gewoon langzaam aan. Ze heeft mijn templijstjes gezien en na mijn verhaal van de onregelmatige maanden na mijn eerste miskraam zat ze te denken aan PCO syndroom. Imwendige echo gehad op controle PCO..niet aanwezig en dat wist ik eigenlijk ook wel. Ze zag heel dik baarmoederslijmvlies en vroeg waar ik in mijn cyclus zat. ik zei over 3 dagen moet in ongi worden. Hmm zei ze: je kunt best wel zwanger zijn.. Uiteindelijk ben ik nu op HCG geprikt en vanmiddag de uitslag. Mocht ik zwanger zijn: 3 maanden lang controle bij gyn. Mocht ik niet zwanger zijn: 1.Chromosomenonderzoek 2.Verhoogde foliumzuur inname (5 mg per dag) en vitamine B6 (150 mg per dag) Verder geen onderzoeken van het niet zwanger worden want dat is niet aan de orde. Het is meer wel zwanger worden, maar niet zwanger blijven! Liefs, paula
Hee Paula, Balen dat de uitslag negatief was! Zou toch wel geweldig zijn geweest als je bij het eerste bezoek aan de gynacoloog gelijk al zwanger bleek te zijn... Succes met de verdere onderzoeken. Weet je eigenlijk waarom je foliumzuur en vitamine B6 moet slikken, is dat voor als je zwanger bent of bevorderd dat ook het zwanger worden : Ik ben al weer lange tijd gestopt met het slikken van foliumzuur omdat ik inmiddels al weer 10 maanden probeer zwanger te worden. Ik was van plan er weer mee te beginnen na een positieve zwangerschapstest, maar wellicht is dat toch niet wijs gezien mijn twee eerdere miskramen . Het beste en hopelijk hebben we eind dit jaar niet alleen maar negatieve ervaringen te delen !
Hi Blondie, Pooltje en anderen natuurlijk, Wat goed te lezen dat jullie beiden de stap naar de Gyn al hebben gemaakt en goed te lezen wat ons staat te wachten.' Balen Blondie dat je test negatief was,hoe is het nu dan? We hebben ook nog twee dagen tot aan de NOD dus weer spanning... Ook ik temperatuur en test me elke maand suf. Wat mij opviel is dat na mijn curretage mijn cyclus een beetje in de war is(tussen 22 en 28 dagen) Tijdens mijn laatste zwangerschap is er ook een cyste ontdekt deze is gelijk met de curretage weggehaald. Er is ook gekeken of het geen endo was. (gelukkig niet het geval) In jan van dit jaar voor het laatst bij de gyn geweest hij zie dat alles goed was maar bij zwangerschap gelijk moesten bellen in principe sta ik dus nog onder behandeling bij hem. Denk dat ik vanmiddag maar een ga bellen want de wachtlijst is erg lang.... Dit weekend gaan we op vakantie dus zal de komende twee weken niet posten. Maar hoop dat als ik terug ben dat we allemaal iets positiefs te melden hebben :wink :
Wij zijn eerst bij de huisarts geweest, die heeft ons het advies gegeven eerst het zaad van mijn vriend te laten onderzoeken. Achteraf was ik blij met dat advies, het bleek namelijk dat zijn zaad niet goed was. Toen heb ik zelf de fertiliteitsarts gebeld die ik nog kende van toen mijn zus voor ICSI ging en we konden daar meteen terecht... Maar naar de gyn is natuurlijk alvast een heel goed idee. Succes in ieder geval en alvast een hele fijne vakantie!
Toch nog snel even een heel positief berichtje voor de vakantie. Waah dames vanmorgen positief getest ik kan het haast niet geloven. Morgen nog maar een keer........ We kunnen het haast niet geloven, we gaan er weer positief de zwangerschap in. Maandag de gyn bellen en na de vakantie een echo maken. Ik laat jullie natuurlijk zo snel mogelijk iets weten. Suc6 allemaal
Hey Nique, Wauw, gefeliciteerd met jullie positieve test En ook heel veel sterkte met de eerste weken, blijf positief en geniet van jullie vakantie! Update van mijn 1e MMM-gang: Ik heb vorige week drie inwendige echo's gehad. De follikels groeien en groeien en het lijkt erop dat er twee eitjes zullen springen dit weekend. Maandag wordt er weer een inwendige echo gemaakt. Wel super heftig zo vaak naar het ziekenhuis en van zo dicht bij je eisprong meemaken, maar het is voor het goede doel . Wel mijn eerste crisis met mijn vriend gehad, want die voelde zich nogal ongemakkelijk nu de sex niet meer spontaan is maar 'moet' . Dat gevoel heeft hij nooit eerder gehad. Tot nu toe had ik niet echt laten merken wanneer de tijd rijp was en over ons sexleven hebben we niks te klagen, dus meestal kon ik hem op de juiste avonden wel verleiden - maar nu lukte het hem niet meer. Ik was even bang dat dat het hele weekend zo zou blijven, maar gelukkig hebben we vanmorgen lang samen gedouched en is het weer goed gekomen . He, het beste allemaal. Voor degenen die op vakantie gaan: geniet ervan en het schijnt dat veel zwangerschappen in de vakanties ontstaan, als alle stress en drukte van het dagelijkse leventje even achter wordt gelaten!