Blij maar geschrokken

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door suusjesanne, 8 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Envy91

Envy91 Niet meer actief

Lees alle voorgaande reacties eens terug. Bij een zwangerschap van ongeveer 4 weken geeft clearblue 1-2 weken aan.

bozoe vindt dit leuk.
  2. Roetje08

Roetje08 Niet meer actief

Meerderen hebben het je al proberen duidelijk te maken.

1. Bruin bloed is oud bloed, een innesteling zorgt soms voor een bloeding (en die heeft waarschijnlijk 5-7 dagen geleden plaatsgevonden = oud bloed). Het kan zijn dat je dit vorige zwangerschappen niet hebt meegemaakt, iedere zwangerschap is anders. Enkel rood bloed is zorgwekkend, maar dan nog wil dit niet zeggen dat het fout zit.

2. Lees eerst de bijsluiter van de zwangerschaptest voor je je zorgen maakt om de indicatie. En daarbij, niet iedereen maakt even snel hcg aan. Dus je kan gerust even ver in de zwangerschap als iemand anders zijn en toch een andere indicatie krijgen. Net zoals de één een tuurstreepje heeft op 10dpo en de ander pas op 13dpo.

Voor nu ben je echt wel zwanger, en ik leidt uit je bezorgdheid uit dat het zeer gewenst is. Dus proficiat en geniet ervan :thumup:

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.931
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Nee ... 4 weken aanduiding op een zwangerschapstest heeft hier in NL nooit bestaan. Ook in 2011 niet ;)
    Ik was vanaf 1997 al bezig met zwanger raken en heb alle testen wel gezien, maar die echt niet :D

Theprinces en MamaZijnIsDeBom vinden dit leuk.
  4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.931
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Bevruchting moet binnen 12 uur na de eisprong plaatsvinden, anders sterft het eitje.

Maar een innesteling kan tussen de 5 en 12 dpo plaatsvinden (gemiddeld tussen 7 en 10), dus pas later een posi test is dan logisch als er pas rond 10 dpo een innesteling heeft plaatsgevonden, aangezien er pas na de innesteling hcg vrij komt.

De cb geeft idd aan wanneer de eisprong ongeveer was en daar moet je dan idd 2 weken bij optellen.
    Maarja... cb digi met indicator is bagger want hij geeft het vaak niet juist aan :)

5. suusjesanne

suusjesanne Niet meer actief

Het gekke is, is dat ik op dag 15 mijn eisprong heel duidelijk gevoeld heb.
    Snap er niks meer van. Kreeg gewoon op mijn nod dat bruin verlies. Ik weet het, elke zwangerschap is anders maar ben gewoon heel erg bang.

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.931
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Dan heb je dus de groeipijn gevoeld
    De eisprong zelf voel je bijna niet.
    Dus stel dat je eisprong op dag 17 was, met een innesteling rond 9 dpo en dus op cd 26, dan zit je nu 5 dagen na de innesteling en klopt de uitslag van je test.

En nogmaals... bruin bloed is oud bloed en dus van je innesteling een dag of 5 geleden. Kan geen kwaad.

7. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.839
    113
    Ik begrijp niet zo goed waar je je druk om maakt. Je test klopt toch gewoon en bruinverlies kan inderdaad gewoon van de innesteling zijn.

Hoe vindt je partner het dat je "onverwachts" zwanger bent?

8. suusjesanne

Ja omdat ik toch uitleg dat ik nooit innestelingsbloed gehad heb?
    Ik vind het erg moeilijk te bevatten allemaal.
    Partner is geschrokken maar heel blij.
    Hopelijk blijft hij/zij zitten.
    Heb eerder miskraam gehad met 6 weken

9. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    Waarom ben je zo bang om iets te verliezen wat eigenlijk een ongelukje was of in iedergeval totaal niet gepland? Tenminste, dat is wat ik opmaak uit je openingspost. Ik snap dat het wel gewenst is, maar vind je angst tov de tot standkoming een beetje apart. En het is niet dat je er nu al weken aan gewend bent. Je weet het pas sinds vandaag als ik het zo begrijp. De meeste mensen moeten eerst een poos van de schrik bekomen.

babyhope vindt dit leuk.
  10. suusjesanne

Jammer deze reactie!
    Ik ben aan de andere kant heel blij maar ook geschrokken. Maar ik zou het vreselijk vinden als het mis gaat!
    Zal vast ook wel vreemd van me zijn..

louan vindt dit leuk.
  11. frummelke86

frummelke86 Fanatiek lid

17 feb 2017
    2.041
    2.727
    113
    Vrouw
    Waar ben je van geschrokken? Het is toch vrij logisch dat je heel goed zwanger kunt worden van onveilige seks (vooral in de tweede week van de cyclus). Waarin zit de schrik?

Van harte gefeliciteerd met de zwangerschap. Zoals al heel vaak beschreven : een innestelingsbloeding is heel normaal en de test laat ook zien dat er sprake is van een zwangerschap

12. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    Volgens mij vraag ik wat veel mensen denken maar niet durven vragen. En ik denk aan mezelf, als ik in een periode dat ik eigenlijk niet zwanger wil worden, dat toch wordt, ik daar niet gelijk zo blij mee zou kunnen zijn, dat ik ook gelijk bang ben om het te verliezen. Ik zou dan de 1e paar dagen in iedergeval denken, als het goed gaat, is het een cadeautje en zo niet, dan is het zoals het eigenlijk gepland was.

Jammer dat je mn reactie zo negatief opvat, ik probeer me alleen in te leven in je denkwijze.

babyhope en bozoe vinden dit leuk.
  13. louan

louan Niet meer actief

#33 louan, 8 jul 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 jul 2018
    Maar ze kan toch gewoon geschrokken zijn van een positieve test? Ook al is het misschien een ongelukje en weet je dat je zwanger kan raken. Kan het toch als een 'shock' bij je aankomen. Want ergens verwacht je toch niet dat die ene keer raak is. Niks raars aan. En dan heb je ook alle recht om bang te zijn dat je het verliest.

TS gefeliciteerd hopelijk een mooi kindje over 9 maanden:D.

14. suusjesanne

Lief van je!

Dank je wel!

louan vindt dit leuk.
  15. suusjesanne

Als mijn eisprong nog later was lijkt het me sterk.. dat zou betekenen dat ik 6 dagen voor mijn ei zwanger ben geraakt. Die kans is er maar wel heel klein volgens mij

16. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.931
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Zeer goed zaad kan zelfs tot 7 dagen overleven ;)
    Dus het kan zeker hoor :)

17. Zonnetje13

Zonnetje13 Fanatiek lid

17 aug 2015
    1.189
    541
    113
    Bij mijn zoontje had ik op 10dpo een innestelingsbloeding (beetje roze) en op 14 en 15 dpo (4 weken zwanger dus) en met 5 en 6 weken zwangerschap een beetje bruinverlies..

18. Fearfull

Fearfull Fanatiek lid

11 jan 2018
    1.015
    294
    83
    Vrouw
    Je praat in de IK vorm. Zij is jou niet. Jij zou het zo hebben gedaan en gedacht. dat wil niet zeggen dat TO dat ook zou denken en doen. Je moet niet denken voor een ander..

TS nogmaals ik ben 6 dagen voor ei zwanger geraakt en teste op 15 dpo met 1-2 zwanger van CB. Hoogstwaarschijnlijk had ik ook wel op minder dpo positief kunnen testen. Iedere vrouw is anders en zo zie je maar weer dat het bij jou ook anders kan aangezien je voorafgaande zwangerschappen ook anders waren. Niet meteen in paniek raken. Laat het even bezinken. Nogmaals gefeliciteerd!

19. suusjesanne

Nou vanmorgen met een action test getest en deze is spierwit terwijl het andere vakje een streep geeft dus de test is niet mislukt!
    Gistermorgen voordat ik de clear blue deed had ik met de Action test een heeeel licht roze streepje. Nu niks dus...

20. suusjesanne

Zie nu buiten afleestijd heel licht roze streepje net zoals gistermorgen. Voelt toch niet goed

Deel Deze Pagina