Ik heb zaterdag ontdekt dat ik zwanger ben. Ik had die dag ongesteld moeten worden, en had een positieve test. Maar nu is mijn vraag: hoeveel weken ben ik dan nu zwanger? De eerste dag van mijn laatste menstruatie was 18 april. Het is nogal een domme vraag, aangezien ik toch echt al een keer eerder zwanger ben geweest. Ik dacht namelijk dat je 2 weken 'cadeau' kreeg en dat ik dus nu mijn derde week in zou gaan. Nu lees ik echter dat er wordt gerekend vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie en dan zou ik dus al mijn vijfde week ingaan. Dus wie verschaft mij even duidelijkheid ?
heb van die calculators op internet die dat dan precies uitrekenen als je de duur van je cyclus weet en de latste dag van je menstruatie. Maar ik denk iets tussen de 4 en 5 weken nu dan. gEFELICITEERD!
Alle belangrijke data over je zwangerschapschap op een rij: Je menstruatie begon op zaterdag 18 april 2015. De datum van de conceptie (de bevruchting) is zaterdag 2 mei 2015. Je eerste trimester (week 1 t/m 12) begint op zaterdag 18 april 2015. Je tweede trimester (week 13 t/m 27) begint op zaterdag 18 juli 2015. Je derde trimester (week 28 t/m 40) begint op vrijdag 30 oktober 2015. Hoeveel weken zwanger? Dit is de 5e week van je zwangerschap. Vandaag ben je 4 weken en 2 dagen zwanger. Je hebt nog ongeveer 250 dagen te gaan. Lees over de 5e week van je zwangerschap. Je uitgerekende datum is vrijdag 22 januari 2016. Rond deze datum ga je bevallen.
Je krijgt de twee weken voor de eisprong inderdaad cadeau. Maar tussen je eisprong en NOD zitten (gemiddeld) ook twee weken. Als je dus op (of net na) NOD positief test, dan ben je 4 weken en zit je in de 5e week.