Woensdag ingeleid worden ik ben nerveus wie kan mij geruststellen??

Discussie in 'De bevalling' gestart door biebster, 24 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. biebster

biebster Lid

19 jan 2015
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo lieve dames!!!

Ik word woensdag ingeleid omdat het met mij niet echt heel goed gaat hoge bloeddruk en bloedverlies ik hou heel veel vocht vast en slaap niet meer eet niet meer noem maar op ik zit er finaal door heen..

Maar nu ben ik zo bang voor wat er komen gaat je hoort zoveel nare verhalen of btr gezegt je leest zoveel nare verhalen.. ik ben ook bang dat ik mijn dochter niet blij maak door dat ik haar eruit laat halen en dat ze er wat aan over houd... zijn er vrouwen die ook ingeleid zijn en waar het wel goed ging natuurlijk ook de negatieve verhalen mogen gedeeld worden maar hoop dat er ook wat mooie bevallingen tussen zitten.. ik ben trouwens woensdag 39+2 dgn zwanger dus opzich ben ik wel ver genoeg heb ik her idee..

Bedankt alvast voor de reacties..

2. wappelke

wappelke Actief lid

10 jul 2015
    274
    51
    28
    Vrouw
    Zelf heb ik geen ervaring met inleiden de 1e moet nog komen maar wilde je wel even succes wensen voor woensdag. Heb vertrouwen in je eigen lichaam en kijk uit naar het feit dat je bijna een mooi dochtertje in je armen kunt sluiten.

Succes en geniet van de mooie momenten

3. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Ja hier positief met 39 wk

Ik Heb er 5 uurtjes totaal over gedaan. En een gezonde zoon op de wereld gezet.

Ik was ook heel erg ziek vandaar kreeg ik 10 juli een ballon erin en volgende ochtend zat ie er helaas nog maar had we 3 cm gegeven en dus werden vliezen gebroken en infuus erin en dat was 07:15 uur precies en 13:15 uur was hij er... Het ging heel snel maar zou het zo weer doen

4. biebster

biebster Lid

19 jan 2015
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel voor de steun ja ik ben ook heel blij dat ik dr eindelijk ga zien! Dus dat stelt mij ook wel gerust :)

5. biebster

biebster Lid

19 jan 2015
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    Erg fijn om te horen!! Ja ik heb al wat ontsluiting ongv 2 cm dus ik denk niet dat ik een ballon hoef maar ik weet niet wat ze pcies van plan zijn maar fijn om te horen dat het goed was gegaan :)

6. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Sorry vergeten te zeggen ja dat had ik ook 2 cm maar de bbmmond was nog niet verweekt vandaar dat ik eerst de ballon ervoor kreeg en dat voelde je wel maar is zeker te overzien

Veel succes!!

7. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Bij de eerste twee braken mijn vliezen spontaan met 36 weken, in het ziekenhuis kreeg ik wee opwekkers omdat de weeën niet door zette,

Bij derde zijn mij de vliezen gebroken op 37 weken door de gynaecoloog en kreeg ik meteen een infuus met wee opwekkers,

Ik heb alle drie de bevallingen als heel prettig ervaren en heb zelf absoluut geen nare ervaringen aan het inleiden,

Bij de vierde zal ik ook ingeleid gaan worden met 37 weken en ik kijk er alweer helemaal naar uit,

Het beste dat je kunt doen is het gewoon op je af laten komen, bij een eventuele weeën storm proberen om niet in paniek te raken ( zelf heb ik alle drie de keren geen weeën storm gehad maar ik weet wel dat hoe meer je zelf paniek raakt hoe slechter je ademhaling is en hoe minder goed je weeën kunt opvangen )

Probeer het niet volgens een boekje te doen maar laat het op je af komen !

Oh, alle drie de kinderen hebben trouwens geen moeite gehad na de geboorte en al helemaal niet iets wat gelinkt zou kunnen worden aan de inleiding,.
    Succes woensdag !

8. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Hier met 39 weken ingeleid . Heb rond 12.00 gel gekregen, rond 16.00 nog eens en om 21.30 een Ruggenprik gevraagd want had been weeën en de ontsluiting schoot niet op (1,5 cm) . Toen rond 22.30 de Ruggenprik zat had ik binnen anderhalf uur 10 cm en na 2 gefeakte persweeen was hij er.
    Na de Ruggenprik was het appeltje eitje! :)
    Prima ervaring dus

9. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Werd ingeleid omdat hij onmogelijk lag en als m'n vliezen zouden breken dan moest ik plat omdat hij er nooit niet uit zou komen op de manier hoe hij lag. ( en dus een spoed keizersnede zou worden) ze hebben hem toen goed geduwd en meteen besloten in te leiden

( lag er omdat ik minder leven voelde / was niet zo )

10. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Mijn buurvrouw is destijds ingeleid met 37 weken, dus 2 weken vroeger dan jij nu. Ze heeft een kerngezond kereltje gekregen dat nu vrolijk door de straat huppelt. Hij deed het van het begin af aan prefect. Enige wat iets minder ging was het drinken aan de borst omdat hij de kracht er nog niet voor had maar een weekje later was dat probleem over.
    De bevalling zelf duurde redelijk lang maar het langste gedeelte was het wachten tot het ballonnetje z'n werk had gedaan (zij had met 37 wk nog 0 ontsluiting). Toen de weeën eenmaal op gang waren ging het aardig vlot.

Laat het, net als bevalling die natuurlijk begint, op je af komen. Er zijn vrouwen die het inleiden vreselijk vonden en er zijn vrouwen die het erg mee viel.
    Het komt goed. En mocht er toch iets aan de hand zijn dan ben je in het ziekenhuis waar ze alles bij de hand hebben toch?
    Geniet van de laatste dag met je dikke buik en bedenk dat je al heel snel je meisje vast kan houden en kan bewonderen.
    Ik wens je een goede bevalling toe.

11. beccie86

beccie86 Actief lid

12 sep 2012
    299
    0
    0
    Bij me dochtertje ingeleid met 38,2 weken.
    Had al 3 cm dus ballon of gel was niet nodig. 8:30 hadden ze de vliezen gebroken en pas rond 10:00 weeopwekkers( omdat de vliezen breken geen weeën opwekte. Kreeg uiteindelijk pas rond 12:00 weeën en 13:04 is onze meid kern gezond geboren:)
    Veel succes voor woensdag

12. Nuf

Nuf Actief lid

6 jan 2015
    395
    1
    0
    Hier met 40.5 ingeleid. Wat resulteerdr in een kz. Me zoontje is het er nooit mee eens geweest geloof ik dat ik hem eerder heb laten komen... maar mss is dat ergens een invulling... maar kk merk aan zikn extreme ik wil zelf bepalen gedrag dat het daar vandaan kan komen ( heeft ie al echt vanaf dag 1 dat gedrag)

13. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Beide keren ingeleid, met 39w3d en 38w6d. Mn zoontje is ziek geboren en had daardoor een hele slechte start, maar dat lag achteraf gezien niet aan de bevalling.
    Bij mn dochtertje op dinsdag opgenomen om te primen. 2x 2 pilletjes gehad, toen pakte mn lijf het zelf op. Nachtje lekker geslapen (voor zover dat al lukte). Woensdag 10:00 vliezen gebroken en infuus gekregen, 15:00 bevallen en 19:00 lagen we weer in ons eigen bed. Vanaf de 1e minuut een prima start!
    Succes woensdag!

14. Jeszjuh

Jeszjuh Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.253
    13
    38
    Bij mij is de inleiding na 24 uur uitgelopen op een spoed keizersnee. Maar dat wil niet zeggen dat dat ook bij jou gebeurd, vriendin van mij is ingeleid en heeft gewoon een mooie dochter opde wereld gezet zonder problemen. Heel veel succes!

15. Jeszjuh

Jeszjuh Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.253
    13
    38
    Heel herkenbaar... Hier t zelfde verhaal

16. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Ingeleid met 39.2 kreeg alles zat nog dicht, kreeg sochtends gel en smiddags weer. Eind van de middag braken mn vliezen en daarna begonnen de weeën. Wel een weeen storm maar kreeg een phetedine prik in mn been 2x. Heb de bevalling toen als prettig ervaren. Kleine man ging het goed mee met mij daarna ook, placenta kwam los en niet ingescheurd. (Ik werd ingeleid vanwege hoge bloeddruk & enorm veel vocht vast houden had Pe/hellp)
    Komt vast helemaal goed, beste is om het over je heen te laten komen. Misschien kan je van te voren bespreken over eventuele pijn medicatie mocht je dat willen?
    Heb er in totaal vanaf breken vliezen en geboorte 7 uurtjes over gedaan.

17. Riannevh

Riannevh Lid

30 jul 2012
    19
    1
    0
    Hier ook 2 keer ingeleid en bij de eerste na 18 uur weeën en 3 kwartier persen is het een keizersnede geworden (lag sterren rte kijken)en de tweede is ook uitgelopen op een keizersnede met nog eens behulp van de vacuümpomp., hij was niet ingedaald en lag sterren te kijken Bij de eerste was ik 39.4 weken en bij de tweede 42 weken maar hij wilde er echt niet uit! Beide inleidingen als zeer positief ervaren

18. Minime3

Minime3 Bekend lid

13 okt 2013
    674
    133
    43
    Hier 3x ingeleid.
    De eerste keer had ik last van de hoge bloeddruk en zwangerschapsvergiftiging. Waardoor het voor mij en de baby wat vervelend werd tijdens de bevalling. Een verdoving en magnesium heeft goed zijn werk gedaan. 4 uurtjes in totaal.

De tweede geen complicaties en een bevalling van1,5 uur gehad.

Derde was helemaal geweldig, begon met inleiden op 4cm. Half uurtje later had ik mijn baby in de armen.

T is te doen voor mij, maar hoor ook hele vervelende verhalen om mij heen. Wens je alvast heel veel succes en geniet van jullie kleintje!

19. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Ik ben ingeleid met 37.4 ivm hoge bloeddruk en vocht vasthouden. Mijn zoontje is uiteindelijk met 38 weken geboren, het verweken van de bmm duurde erg lang. Maar toen ik eenmaal 2 cm ontsluiting had braken mijn vliezen spontaan om 5.00 in de ochtend. Mijn zoontje werd 's avonds om 21.08 geboren. Wel een heftige bevalling met weëenstorm van 3 uur (ze konden mijn weëenactiviteit niet monitoren, reden onbekend) en vroegtijdige persweëen omdat meneertje een sterrenkijker was én een kruinligging had. Maar had volgens de gyn niets met inleiden te maken.

Veel succes woensdag!!

20. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.185
    823
    113
    Hoi,

Hier ook ingeleid, heeft wel wat lang geduurd maar was wel heel relaxt en rustig. Deze keer word ik waarschijnlijk weer ingeleid omdat verwacht wordt dat de functie van de placenta bij 38 weken weer te weinig wordt. Vindt het prima. het komt wel weer goed.

Probeer je vooral rustig te houden en vertel dat je er tegen opziet en vooral gerustgesteld wilt worden. Zolang je je rustig houdt gaat het vaak best goed. Het voordeel is dat je kindje tijdens zo'n inleiding heel goed in de gaten gehouden wordt dus daarover hoef je je geen zorgen te maken.

Deel Deze Pagina