Jeetje wat naar voor je zeg. Ik hoop dat je snel een huis kan vinden in een veilige omgeving. Mijn ouders wonen in Leiden in een kakbuurt. Zo zie ik het nog steeds maar ik ben er nu alleen maar blij om als ik zie in wat voor soort wijk je ook kan wonen. Zelf woon ik nu al jaren in een dorp aan zee met mijn gezin en hoewel we wel naar een stad moeten om kleding e.d. te kopen, zou ik hier nooit meer weg willen. Als ik naar Den Haag kijk, waar mijn man en ik werken, krijg ik het spaans benauwd aan de gedachte om daar te wonen. Maar het is maar wat je gewend ben hoor.
Hey meis, misschien een rare vraag, maar ben je bang voor buitenlanders? Het valt me namelijk op dat je het in je berichten steeds over buitenlanders hebt. Ik weet wel dat in die wijken veel allochtonen wonen, maar op zich hoeft dat niet te betekenen dat je de straten niet op kunt. Misschien lijkt alles 100x zo erger in jouw ogen omdat je dit soort buurten niet gewend bent? Nu ik al je berichten heb doorgelezen klinkt het meer alsof jij je afschermt van de andere bewoners en de buurt. Ik geloof best dat het een nare buurt is, maar ik denk dat jij het voor jezelf erger maakt dan dat het in werkelijkheid is.. In mijn werk kom ik dit erg vaak tegen (ik ben cultureel maatschappelijk werker) en is het o.a. mijn taak om het contact tussen bewoners te verbeteren. Het is vaak de angst voor het onbekende. Urgentie zul je hoogstwaarschijnlijk niet krijgen. De voorwaarden voor het verkrijgen van urgentie zijn tegenwoordig ZEER streng! Je moet er zelf het beste van maken. Door alleen maar angstig binnen te zitten boek je geen vooruitgang. Probeer eens in contact te komen met een wijkagent of (buurt)opbouwwerker / sociaal cultureel werker bij jou in de buurt. Ga een gesprek aan!