Blij, maar toch ook bang

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kimmiej89, 17 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jon

Jon Actief lid

15 aug 2007
    192
    0
    0
    Wat goed nieuws voor jou, na een periode van teleurstelling! Gefeliciteerd hoor!!

2. Stay123

Stay123 Bekend lid

31 mei 2013
    996
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoiii meiden!

Ik kom ook even met jullie meepraten. Hier ook PCOS, maar eigenlijk redelijk snel zwanger geworden. Laatste menstruatie was 4 december.. en vorige week zaterdag voor het eerst positief getest (+ nog 30 zwangerschapstesten die ook positief waren). Eerste echo op verzoek van de huisarts al 14 januari... niets te zien alleen verdikt baarmoederslijmvlies. Gister de tweede keer een echo (ivm eventuele bbz en mk), maar dit keer was er een dooier en vruchtzakje te zien... iets meer gerustgesteld..ze gaf aan dat ik pas 5 weken en 2 dagen zwanger ben. 18 februari mag ik nu terug komen voor een echo (9 weken) om te kijken naar de baby. Hopelijk klopt er een dan een hartje en is het goed gegroeid.

Ik heb al jullie verhalen gelezen en het is zoo herkenbaar... elke dag last van 'menstruatiekrampjes' en dan denk iK: oowjeee is het nu erger dan de vorige keer en zal ik nu een miskraam krijgen... Dus elke keer naar de wc en zit ik weer te broekstaren terwijl er niets aan de hand is :).

Ben heel benieuwd en hopelijk gaat alles goed, maar die angst die blijft....

3. blokzijl08

blokzijl08 Actief lid

6 nov 2013
    236
    0
    16
    ja inderdaad heel herkenbaar!
    positief blijven denken maar met elkaar!

4. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

12 jun 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Had dit in de eerste weken ook. Hoort ook bij dat je moeten wennen aan dat het nu echt zover is denk ik. Bij ons ging het pas na de 20-weken-echo echt 'leven' (ook doordat we het geslacht nu weten). Voor die tijd bleef het een mix van angst, blijdschap en soms zelfs beetje spijt (Jemig, waar ben ik aan begonnen?!).

Kamertje zijn we al wel heel vroeg mee begonnen trouwens, juist als afleiding :D Wij hadden eigenlijk ook zoiets van: als het misgaat proberen we gewoon opnieuw. Dus dan is het werk al verzet. Maar dat is voor iedereen anders natuurlijk.

5. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Ik vroeg mij af, sommige mensen zeggen echt: "Ik voel me zwanger". Hebben jullie dat ook? Ik weet niet of ik dat heb omdat ik niet weet hoe dat voelt denk ik haha. Soms voel ik me heus erg happy ofzo en soms ben ik angstig dat het mis kan gaan ofzo, dus ik vroeg mij af, voelen jullie je zwanger en hoe voelt dat dan?

6. Stay123

Stay123 Bekend lid

31 mei 2013
    996
    0
    0
    Noord-Holland
    Hihi ik weet ook niet hoe zwanger voelen voelt :D aangezien het de eerste is.... als een beetje pijnlijke borsten, menstruatiekrampen en moe aan het einde van de dag je zwanger voelen is... dan voel ik mij absoluut zwanger:p maar geen andere emoties als anders:$ dus ik ben ook heel benieuwd naar hoe de anderen zich voelen ;)

7. Raatje

Raatje Lid

23 apr 2013
    89
    1
    8
    NULL
    NULL
    Hoi kimmie ik wil nog even reageren op dat je nog niks voelt aan je borsten. Ik ben vandaag 7 weken zwanger en voel heeel af n toee een steekje en ook niet eens elke dag, maar verder ook geen uit elkaar knallende boobs. Ik heb maandag een vroege echo gehad en het hartje klopte!!

Volgens mijn verloskundige ligt de piek op 9/10 weken en heb ook vriendinnen die toen pas wat aan hun borsten voelden. Maar ook ik ben wel onzeker hoor.

Gefeliciteerd voor iedereen!

8. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Haha ik vroeg het me echt af. Ik hoor iedereen over borsten. Het enige wat ik heeeel soms heb is als ik moet niesen, dan voel ik een steekje, maar meer niet. Ze zijn ook nog niet groter ofzo. Maar goed niet iedereen is natuurlijk hetzelfde.

Wat goed dat het hartje klopt.!!!!! Wel vroeg al dat je een echo mocht. Ik mag pas over 3 weken voor een echo...duurt lang...:p

9. PrettyMuffin

PrettyMuffin Bekend lid

25 feb 2012
    937
    0
    16
    Het 'hoera ik ben zwanger' gevoel kwam bij mij pas na de 12 weken echo. Toen kon ik het loslaten en gewoon gaan genieten :) Borsten doen bij mij ook niks, al zegt m'n vriend wel dat ze steviger en groter zijn geworden. Ik merk er niks van :p

10. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Meid, hou er rekening mee dat je hormonen voor veel angst en bezorgdheid zorgen; heb ik ook nog steeds (12 weken). Er zijn blije momenten en momenten dat ik me om alles zorgen maak.

Bedenk dat het je hormonen zijn; dat helpt soms.

11. Raatje

Raatje Lid

23 apr 2013
    89
    1
    8
    NULL
    NULL
    Ik heb helaas al een keer een miskraam mee gemaakt.het was dit keer de bedoeling dat ik later een echo zou krijgen, maar ik was toch erg onzeker. Daarom mocht ik eerder langskomen. Wat ontzettend mooi en emotioneel om dan het hartje te zien kloppen.

Nu moet ik vier weken wachten voor de volgende echo en sinds vandaag zit ik alweer af te tellen hiernaar pff.. die eerste 12 weken is gewoon super onzekere tijd..

12. Raatje

Raatje Lid

23 apr 2013
    89
    1
    8
    NULL
    NULL
    Wat een fijne manier om er zo naar te kijken, dat het door je hormonen komt. Als ik terug ga naar mijn gevoel toen ik de miskraam kreeg, wist ik al dat het niet goed zat. Toen was ik ook veel meer gestresst. Ik merk dat dat nu anders is, maar die onzekerheid blijft. Ga me nu ook voornemen dat het de hormonen zijn ;)

13. limbootje26

limbootje26 Actief lid

3 okt 2012
    270
    0
    0
    heerlen limburg
    misschien moet ik dat ook maar doen idd, alsof alles van mn hormoontjes afkomt haha nog anderhalve week tot eerste echo uitzingen :)

14. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Je hoeft het niet te vertellen hoor, maar hoe voelt het dan als je weet dat het mis is? En hoe verschilt dat met hoe je je nu voelt? Alleen als je het wil vertellen hoor..

15. blokzijl08

blokzijl08 Actief lid

6 nov 2013
    236
    0
    16
    hallo,

ik voel me inderdaad ene moment heel happy andere moment onzettend angstig. Manlief word er gek van hahaha. Verder heb ik ook nog niet veel klachten denk dat ik me daardoor niet echt zwanger voel. Hoop gewoon dat het idd de hormonen zijn hahaha. Afleiding voor ideenen van kinderkamer etc. helpt echt!! Word daardoor erg afgeleid en ben daar dan lekker druk mee.

16. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Is alweer even geleden, maar hoe gaat het met alle zwangeren hier?

17. limbootje26

limbootje26 Actief lid

3 okt 2012
    270
    0
    0
    heerlen limburg
    Hier alles goed. Nog steeds lekker onzeker haha... en met jou??

18. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Haha gezellig dat ik je hier ook spreek haha. Ik zal je via je profiel een uitnodiging sturen..maar met mij ook goed en ook nog ongeduldig..:)

19. blokzijl08

blokzijl08 Actief lid

6 nov 2013
    236
    0
    16
    hallo,

Zelfde hier alles goed maar nog steeds lekker onzeker. Moet zeggen dat ik wel wat meer rust krijg. Verder nog steeds weinig klachten. Jullie dan? Al wat veranderingen?

20. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Sinds 2 dagen pijn in de borsten, haha toch nog gekomen.
    En nog steeds extreem ongeduldig. Wil zo graag zien of horen dat het hartje klopt. Volgende week naar de Vk zie gaat proberen naar het hartje te luisteren, las alleen op internet dat dat gevaarlijk kan zijn??? lekker vaag

Deel Deze Pagina