nu hoorde ik laatst dat er in pindakaas ook vitamine A zit. heb het opgezocht op internet en de ene site zegt van wel maar die op van bv calve rept met geen woord over vitamine A. wel b en e dacht ik. maar hier is toch verder niets over bekend? pindakaas mag je toch gewoon eten als je zwanger bent? ik weet het niet meer
inderdaad worden we groot en sterk van had er nog nooit van gehoord trouwens dat dat niet mocht.. eet elke morgen een lekker beschuitje met pindakaas en hagelslag, heerlijk
Er is pas een nieuw onderszoek geweest dat als je veel pinda's en dus ook pindakaas eet tijdens je zwangerschap dat de kans op een kindje met astma groter is. Maargoed...... dat is pa snu bekend en voorheen mocht je het wel gewoon eten. Ik heb het mijn vorige zwangerschappen niet gegeten en toch 2 kindjes met astma dus gewoon doenhoor!
ik heb het ook gezien ja maar heb je ook de hoeveelheid gelezen?dan gaat het over 2,5 kilo per week ja dan zou ik ook gelijk allergies zijn hoor dat kun je toch nooit lekker vinden
Aha, zie je wel, ik wist al dat er iets mee zou moeten zijn, (met dat onderzoek) Hier ook gewoon lekker aan de pindakaas hoor.. En die vitamine A: je mag best vitamine A hebben, maar geen orgaanvlees, omdat daar zulke ontzettend hoge concentraties vitamine A inzitten... Behalve pindakaas zijn er heus nog wel weer voedingsstoffen die vit. A bevatten, da's juist gezond, heb je ook nodig, alleen je moet er niet teveel van hebben en dat krijg je dus wel als je orgaanvlees gaat eten of van die algemene multivitaminen gaat lopen bij-eten...
Heb tijdje terug gelezen dat je kindje van pindakaas meer kans heeft op allergieen... Maar eet het zelf ook wel af en toe hoor. Denk dat het wel meevalt.
Ik at voor ik zwanger was elke dag pindakaas, maar met het oog op mogelijke allergieen en astma (wat ook in de fam. voorkomt) eet ik het nu wat minder. Heb er ook minder zin in (choco fetisj gekregen ), dus dat scheelt, haha
Bij mij ook groote kans op allergieen en astma. De verloskundige raade mij aan geen Pinda's pindakaas te eeten!
Vitamine A zit in lever, vis, melk en boter. De ingredienten van pindakaas zijn *pakt pot erbij*: pinda's, maltodextrine, plantaardige olie, plantaardig vet en zout. ER ZIT GEEN VITAMINE A IN PINDAKAAS
Pindakaas, astma en zwangerschap Als zwangere vrouwen dagelijks producten van noten, zoals pindakaas, eten, kan dit het risico op astma bij hun kind verhogen tot wel vijftig procent. Dit blijkt uit een studie van Nederlandse onderzoekers onder leiding van epidemiologe Saskia Willers van de Universiteit Utrecht. Of dit verhoogde risico ook geldt wanneer zwangere vrouwen noten in onbewerkte vorm eten, is niet onderzocht. Saskia Willers: 'In noten zitten eiwitten die allergische reacties kunnen opwekken. Tijdens de zwangerschap komen die eiwitten in de placenta terecht. Daar beïnvloeden ze mogelijk de ontwikkeling van het immuunsysteem en de longen van het kind. Om zeker te weten of dit zo werkt, is meer onderzoek nodig. We vinden het dan ook nog te vroeg zwangere vrouwen af te raden noten en producten daarvan te gebruiken.' bron: astmafonds
Natuurlijk moet het verder onderzocht worden maar als je twee kindjes met astma hebt en behoorlijk heftig en je leest dit dan laat je de pot pinakaas wel staan hoor. Het zal allemaal wel reuze meevallen maar voormis is het genoeg dat bewezen is dat het er iets mee te maken heeft. Kleine moeite toch dan d epot te laten staan...
Mij is juist geadviseerd om wat vaker een handje nootjes/pinda;s te eten, omdat ik te weinig vet binnen zou krijgen...
Vind ik ook! Mijn broertje heeft astma, vooral vroeger best erg heftig en ook een aantal allergieen. Ook mijn vader en ik hebben snel last van bijv. eczeem. Mijn motto is 'baat het niet dan schaadt het niet'.. dus vandaar dat ik, ook al is het nog niet bewezen, de pindakaas laat staan.
ik eet het ook niet echt superveel want in het begin moest ik er steeds van overgeven, maar nu had ik er deze week weer een paar dagen zin in. weer es wat anders als vleeswaren. voorverpakte vleeeswaren mogen trouwens ook gewoon he?