Blij met een dooie mus? Wat moet ik hier nu mee?

Discussie in 'De lounge' gestart door daphnev85, 13 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Hahah top idee 😂

2. Knapie

Knapie Fanatiek lid

5 nov 2013
    1.524
    0
    0
    Ik kon in mijn reactie de woorden niet goed vinden maar ieder punt dat je hier beschrijft is precies hoe ik er over denk!!!

3. Eefje00

Eefje00 Fanatiek lid

27 okt 2014
    1.556
    666
    113
    Ik vind het nog wel wat dat je verwacht dat schoonmoeder voor jou moet opkomen, als ze zelf decennia lang in hetzelfde schuitje zit. Ze kan niet eens voor zichzelf opkomen, zowel naar haar man niet als haar zoon...maar verwacht wel dat ze dat voor jou doet?!
    Als jij niet met een agressieve man kunt leven, dan is het aan jou om hier iets tegen te doen...en niet aan een ander slachtoffer.

Een vakantie met schoonmoeder in een studio zie ik ook niet zitten, maar dat had je meteen duidelijk moeten maken ipv 'ja leuk' te zeggen.
    Ik zou ook not amused zijn als mijn partner dit had gedaan.

4. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Over je schoonmoeder, ik heb er hier helaas ervaring mee. Mijn schoonouders zijn niet meer helemaal mee door ouderdomskwalen. Mijn schoonmoeder zet rustig een waterkoker op de grond aan terwijl mijn zoontje daar aan het rondkruipen is (om een voorbeeld te noemen). Medicijnen en naalden slingeren daar overal rond, ook als we van te voren afspreken dat we langs komen (en zo kan ik helaas nog wel even doorgaan).

Groot verschil is dat mijn vriend het ook ziet en dat hij ook echt niet wilt dat zijn ouders oppassen.

Maar debiel zal ik ze nooit noemen, debiel is een scheldwoord en vind ik niet van toepassing op mensen die door ouderdomskwalen niet meer (helemaal) mee kunnen komen. Ze verdienen nog steeds respect.

5. daphnev85

daphnev85 Niet meer actief

Er zijn 2 mogelijkheden:

Aangezien sm in de zelfde situatie zit gedurende vele jaren kan ze:
    * zelf haar vent buitensmijten (want daar praat ze alle dagen over, dat ze er genoeg van heeft) en haar eigen recht op geluk eisen. En als ze getuige is van FYSIEK GEWELD van haar zoon tov mij waar ze met haar neus op staat te kijken kan ze tenminste proberen de situatie te kalmeren en gewoon STOP roepen! Ik verwacht niet dat ze helemaal aan mijn kant staat, maar letterlijk weglopen en zeggen doei! het wordt me hier te warm onder de voeten vind ik sorry hoor LAF! Ze zit indezelfde situatie maar tegelijkerheid zegt ze met haar houding tegen haar zoon ja doe maar! goed bezig!!
    * of ze kan het allemaal nog enkele jaren ondergaan tot aan haar dood (om het cru te zeggen) maar dan moet ze ook haar kop houden en hier niet elke dag komen janken.

Want zoals vele dames hier preken, geluk daar moet je zelf voor opkomen dus trek je mond open. Zeker! 100% gelijk.

Voor ik mijn partner leerde kennen was ik een zelfverzekerde vrouw, genietend van het leven. Beetje bij beetje tijdens mijn relatie kwam ik in een gevangenis terecht, hij heeft me moraal gebroken en is was nog maar een schim van mezelf. Hij heeft onze relatie als een dictatuur beschreven in onze laatste sessie met de psy. Maar, er waren ook goede momenten, en ik wil dit verder gaan ontdekken. Ik ben er nog altijd van overtuigd dat er een kans voor ons is, in ieder geval, ik wil er voor vechten. En hij ook want geloof me, hem meekrijgen naar een psy... Misschien hebben we beiden ongelijk en zullen we er niet uitkomen, maar ik zal tenminste kunnen zeggen dat ik/we er alles aan gedaan hebben om het te doen lukken.

Niemand van jullie weet hoe mijn situatie met vriend/sm/familie is. Dit is ook onmogelijk aangezien we elkaar niet persoonlijk kennen. Als ik mijn sm een debiel vind, dan is dat zo, ik heb nog altijd een gevoel met de realiteit, wat zij meer en meer begint te verliezen. Als jullie daar een probleem mee hebben dan moet je niet op dit topic reageren. Misschien overdrijf ik wel, en druk ik mezelf in een slachtofferrol, maar dat is omdat ik het werkelijk ook ben geweest. Nu pas zie ik in dat dit geen gezonde relatie was/is en ik wil er alles aan doen om dit om te buigen tot een gezonde relatie. Maar dit kan alleen maar met vallen en opstaan. En met veel tijd. Dus IK probeer de situatie te veranderen, dat kan niet gezegd worden over mijn sm of vriend. Maar toch krijg ik de indruk dat ik hier meer afgemaakt wordt dan diegenen waarover ik klaag. Sorry maar ik dacht dat een forum daarover ging, open discussies zonder veroordelingen....

6. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Heb niet het hele topic gelezen.

Heeft je sm ook een annuleringsverzekering afgesloten?

Sterkte ermee. Ik kan er helemaal inkomen dat je dit een buitengewoon ongemakkelijke situatie vindt.

7. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Ik zou doe vakantie lekker skippen en samen met je meisje thuis blijven :)

8. Eefje00

Eefje00 Fanatiek lid

27 okt 2014
    1.556
    666
    113
    Maar is jouw schoonmoeder dan geen slachtoffer? Zij maakt hetzelfde mee, maar dan veeeeel langer. Misschien weet ze niet eens hoe ze moeten reageren als ze haar zoon jou ziet slaan, ze weet misschien niet beter. Zij zal ook wel een schim zijn van de vrouw die ze ooit was.

9. daphnev85

daphnev85 Niet meer actief

Geen idee, ze zou om 14u komen om iets af te geven maar heb ze nog altijd niet gezien. En eerlijk gezegd, annulatieverzekering of niet, ze ziet het maar... Ze moest maar niet zo voorbarig een reis geboekt hebben zonder ons te contacteren.

10. Koon

Koon Niet meer actief

Serieus??
    Jij meent dit?

Dus jij zou in het geval van TS (incl geschiedenis) staan te springen, je schoonmoeder om de nek vliegen van dankbaarheid en verder je mond houden?
    Vind je het heel erg als ik dat niet geloof...

TS, ik ging ook echt niet mee. En mijn kind ook niet.
    Ik bewonder je vechtlust en wilskracht, maar ik denk dat voor mij de relatie echt klaar zou zijn. Wat erg om te horen dat je jezelf zo bent verloren de laatste jaren.
    Sterkte.

11. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Goed gezegd, en laat ik vooropstellen: ik heb met je te doen. En ik bewonder je ook, want ik vrees dat ik in dezelfde situatie het bijltje erbij neer had gegooid.

Maar ik denk wel dat hier meerdere zaken spelen. Je 'hebt last' van je schoonmoeder. Zo zou ik het formuleren althans. Mijn oplossing: op afstand houden. Natuurlijk, zij is ook slachtoffer. Maar jij ook, en jij moet nu voor jou en je dochter opkomen. Zij werkt dat tegen, of in elk geval niet mee, dus zij moet minder betrokken worden bij jullie leven. Dat betekent misschien niet meer oppassen, dan maar naar de opvang.

Het tweede probleem (ook een obstakel in de oplossing van bovenstaand probleem) is je relatie. Ik denk dat er vanavond een heel goed gesprek gevoerd moet worden. Over hoe jullie denken je doel (een gezonde en gelukkige relatie) te gaan bereiken, wat jullie daarvoor moeten doen en laten. Doen is bijvoorbeeld tijd aan elkaar besteden, laten is dan met de hele extended family op vakantie. En laten is ook je schoonmoeder deel laten nemen aan de relatie.

Misschien kan je zelfs een extra sessie inlassen met de therapeut?

Sterkte in ieder geval. En respect dat je zo je best doet.

12. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Nou ja, of je nu in eerste instantie akkoord hebt gegeven of niet voor die hele vakantie, vind ik boeken zonder overleg gewoon erg dom. Wie weet ben je toch van gedachten veranderd, is er iets tussen gekomen of had je zelf andere wensen betreft de vakantie.
    Je kan gewoon niet zo over iemands tijd beslissen.

13. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    Maar je kunt je schoonmoeder niet veranderen. Als zij zo doet, doet ze zo. Laat dit los want je bereikt er niets mee.

Zie dit hele vakantiegedoe als een leermoment. Duidelijk zijn. Dus niet ja zeggen als je nee bedoelt. Verder duidelijk zijn in (en uitspreken van!) je verwachtingen. Jullie hadden blijkbaar hele andere verwachtingen van het idee 'vakantie'.

En voor jezelf opkomen dus. Ik lees heel veel voorbeelden in je posts waarin blijkt dat je vriend vanalles bepaalt en beslist. Waar ben jij dan? Ik lees alleen maar hij, hij, hij. Uit dit topic bijv:

Ik ben het helemaal hiermee eens:

14. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Dat ze erover klaagt tegenover jouw betekend toch niet dat ze er dan ook maar wat van moet zeggen tegenover haar man. Ze wil waarschijnlijk ook haar ei kwijt zoals jij dat hier wil.Jullie zitten in hetzelfde schuitje dan zou JIJ juist toch ook moeten weten hoe het is, je komt tenslotte ook niet voor jezelf op. Ze is waarschijnlijk zelf net zo bang als dat jij bent. Dat maakt jullie zoals jij het zelf zegt beide "laf$. Niet iedereen is sterk genoeg om er ook daadwerkelijk iets aan te doen.Wie weet heeft ze zich erbij neergelegd dat hun relatie zo is.

Je situatie dus nu gaan botvieren op je SM vind ik dan ook niet terecht.

Mijn advies ga behalve in relatie therapie ook apart van hem in therapie en zorg ervoor dat je weer die zelfverzekerde vrouw word.

15. QueenC

QueenC Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een vraagje, is je man een mamakindje?

Want zoals ik het zie hoort hij aan jouw'n kant te staan en volgens mij sta jij alleen.
    Je sm weet dit en gebruikt haar zoon om jou dwars te zitten...
    Heb ik gelijk?

En sommige oordelen wel erg hard vindt ik. Het is altijd makkelijker om te roepen wat een persoon moet doen, zit zelf maar eens in die situatie en dan is het allemaal niet zo makkelijk.

Maar ik ben het er wel mee eens dat sommige zeggen dat jij eens wat meer voor jezelf moet opkomen meid...
    Jullie zijn op dit moment zo'n slecht voorbeeld voor je kind.

Dat jij zo met je sm omgaat is ook absoluut niet goed voor haar om dit zo te zien.

En die vent van je moet eens een echte vent zijn en jou steunen en niet mammie;)

16. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Jeetje wil nog veel vrouwen hier spreken als ze zelf mishandeld worden. Wat een K*T reacties, net of je in deze situatie nog postief over iemand kan praten. TS ik denk dat deze relatie niet meer te redden is en ik denk dat je dat ook niet moet willen. Nu is je dochtertje nog klein maar volgend jaar krijgt ze al veel meer mee, wil je haar dit voorbeeld geven? Dat mannen vrouwen mogen slaan, kleineren enz...? Maar ook hoe jij met hem en zijn moeder omgaat? En wat betreft deze vakantie, dat ze lekker met z'n tweeën gaan. Ik begrijp er uit dat dit was om je relatie een oppepper te geven, kun je je sm echt niet bij gebruiken.

17. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ja, ik meen het serieus.

Ik denk zelf namelijk dat de schuld zeker niet allemaal bij haar SM ligt maar voor een groot deel ook bij haar. En dat baseer ik op de situaties die zij schets met haar SM terwijl ze zelf precies hetzelfde doet...

TS heeft zelf aangegeven dat ze het een goed idee zou vinden als SM mee gaat en daarna lopen klagen als ze echt mee gaat.
    Zelf laat ze haar kind bij haar SM omdat ze geen andere oppas hebben maar wel klagen over dat ze debiel is en het allemaal zo verkeerd doet.

Ik vind TS maar een klaagvaak.

18. Vagans

Vagans Niet meer actief

Wat vervelend ts!
    Ik zou wit heet zijn en mooi niet mee gaan. Zo merkt hij meteen dat jij niet over je heen laat lopen. Dit is geen goede basis voor het opnieuw opstarten van een relatie lijkt mij. Veel suc6 met je keuze!

19. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik denk dat je eens heel diep moet schamen met dit soort uitspraken. TS is mer vriend in therapie en wat precies vind je hier goed aan om je relatie te redden? Als mijn schoonmoeder zoiets zou doen dan zou ik haar een ENORME debiel vinden! Er werkelijk niets in overleg gegaan en TS moet alles maar slikken?

En dan ook nog weglopen als een klein kind?? Meis, trek je conclusies, ik zou het geen dag langer uithouden met zo'n mafklapper!

20. Moli

Moli Niet meer actief

+1!

Deel Deze Pagina