Als je vent zulke dingen doet dan denk ik niet dat hij wil dat het goed komt.... ik zou dus zoooooo niet mee gaan! Laat hem lekker met z'n mammie in z'n sop gaarkoken.
Dus als iemand anders zomaar voor jou een reis boekt, zonder overleg voor een datum, zonder overleg voor een plaats (nog niet besloten of het skiën of zo'n wordt), dan vind je dat zomaar goed? Nou hier echt niet hoor. Als ik het goed vind dat er een derde partij meegaat op vakantie, verwacht ik toch dat we met zijn drieën een datum overleggen. Zomaar wat voor me regelen zou ik echt niet accepteren. Dat staat toch los van het feit dat ts het goed vindt als haar schoonmoeder meegaat? Of mis ik nu iets? Een gezonde relatie tussen jou en je sm vind ik het niet. Ik begrijp alleen echt niet dat je je dochter daar laat als je het niet vertrouwt met oppassen. Dan konden man en schoonmoeder de hoogste boom in, maar als mijn kind daar miet veilig is, gaat hij/zij daar niet heen.
Ik noem haar niet debiel omwille van dat, want ik zit in hetzelfde schuitje, dan ben ik ook een debiel. Ik noem haar debiel omwille van haar reacties, hond de schuld geven omdat ze vriend zijn paspoort verloren heeft ed... Debiele excuses om niet maar te moeten toegeven dat ze fout is.
Neen ,ik heb geen keus. Het is sm of niemand anders. Ik ga mijn dochter nu ook niet bij een onbekende laten wanneer vriend er niet mee akkoord is. Zoals iemand anders reeds zei, het is geven en nemen in een relatie, hij is ook vader dus zolang we samen geen andere oplossing hebben gevonden kan ik haar enkel bij sm laten. Het is nu ook niet dat mijn kind er niet volledig veilig is, al zijn er veel dingen die mij storen, ze zal onze dochter nooit opzettelijk pijn doen.
Ik zou wel willen het beste ervan maken, maar ik weet dat het niet mogelijk is. Als we elk apart onze studio zouden hebben dan zou dit al veel beter zijn. Maar telkens als ik iets wil doen met de kleine slaagt ze er in om zichzelf uit te nodigen. Dat zal niet anders zijn op vakantie. Dus neen, ik geloof er niet in dat het goed zal verlopen. Deze namiddag is ze er nogmaals in geslaagd. Ik rij zondag naar belgie naar mijn ouders, tijdens de weg zou ik stoppen omdat vriend weg is op wedstrijd met de paarden. Ik ga de wedstrijd kijken en daarna rij ik door naar belgie. Zo afgesproken met vriend enkele dagen geleden. Komt ze dit te weten en belt ze me op om te zeggen dat ze met mij mee gaat in de wagen tot aan de wedstrijd, wedstrijd bekijken en daarna keert ze terug met haar zoon. Op zich geen probleem, ze mag gerust mee, maar het is weer de manier waarop.... En altijd slaagt ze er in om het zo te regelen en dan achteraf ben ik de ondankbare als ik het niet zie zitten...
JA natuurlijk vind je vriend het geweldig. Ma mee en skieen. Maar zou gewoon gaan en dit zien als een leuke vakantie gaat het niet trek daar je eigen plan. Koop een slee met rekje een goede pak voor de kleine. En ga lekker sleeen wandellen als hun zo nodig moeten skieen samen. Neem 1 a 2 lessen zie je vanzelf of je aan leg hebt vind je het niets kun je ook lekker na buiten genieten van de bergen koppetje leeg maken of denken wil ik zo verder
Ja, maar het punt van de korte vakantie was toch om samen te zijn en aan de relatie te werken? Op deze manier zit dat er niet in. Zeker als iedereen hun eigen gang gaat.
Hier zie ik op zich niks verkeerds in maar gezien jullie relatie snap ik best dat jij het anders ziet. Aangezien zij een grote rol speelt in jullie relatie haar misschien eens meenemen naar een therapiesessie alhoewel ik me oprecht afvraag waarom je daar überhaupt naartoe gaat, ben je bang om alleen te zijn of ben je bang dat ie achter je aan komt of dat ie je dochtertje afpakt of is het het beroemde 'ondanks alles hou ik nog van 'm'...wat doet je hemelsnaam blijven?!?
Ja ik hou van hem, en wij gaan samen in therapie enerzijds voor onze relatie en aan de andere kant voor hem omdat er veel problemen vanuit zijn jeugd nog invloed hebben op hem (waarvoor nogmaals dank aan schoonmoeder om hem zo'n fantastische jeugd te geven ) heeft ze trouwens ook al voorgesteld om met ons mee te gaan naar de sessies... Buiten de 3 bezoekjes per dag en de vele telefoontjes per dag van smorgens 8u tot saovonds 22u, wat moet ik nog meer op geven? Mijn plaats in ons bed??
Vlak je schoonvader niet uit hè, die losse handjes heeft je vriend immers van hem...tuurlijk is je schoonmoeder een storende factor in jullie relatie maar denk ook dat je op bepaalde punten meer op haar lijkt als dat je zou willen. Wens je oprecht veel succes, dat zal je nodig hebben...
Ik schrik echt van dit topic en de situatie waar je in zit! Je vriend gebruikt geweld tegen je en is geweldigdadig in het algemeen, je ben geisoleerd en je hebt geen familie/vrienden in de buurt. Je geeft zelf aan dat je niet meer zo spontaan bent als vroeger. Jullie zitten wel samen in therapie, maar gaat dit genoeg helpen om jullie relatie te redden? Hij moet 180 graden om?!? Hoe lang wil je hierop wachten? Straks is je dochtertje ouder, en ziet ze hoe haar oma bij jullie aan het uithuilen is en haar vader aggresief is naar haar moeder, ik ga er vanuit dat je dit niet wilt voor haar? Daarnaast heb je veel negatieve gevoelens tegenover je schoonmoeder. Als je met je vriend verder gaat wordt het tijd dat je haar gaat vergeven voor wat je jullie nu aandoet en wat ze in het verleden tov je vriend heeft gedaan. Met deze negatieve gevoelens kom je niet vooruit. Heel veel sterkte en een dikke knuffel *knuffel knuffer*, dit kan je volgens mij goed gebruiken!
Hem.. Hem moet je opgeven. Daar word je leven een stuk beter van . Je hebt een dochter! Over een paar jaar vind zei het heel normaal dat papa alles bepaald en mama fysiek en mentaal de grond in stampt . Wil je dat zei door haar vriendje word geslagen en gekleineerd als ze er 1 heeft? Of eerder misschien in de puberteit tegen papa ingaat en papa uit zijn slof schiet ?
klinkt als een navelstreng die nog vast zit.. Ik zou je vent eens de waarheid vertellen, want zoals ik het zie is hij getrouwd met jou en niet met zijn moeder.. Allemachtig.. Duidelijk zijn meid kom voor jezelf op, want jeetje zeg.. Jij bent niet ondankbaar het weekendje weg was voor jou enhem samen niet met jou en sm en je vent..
Ik heb niet het hele topic gelezen. Wat ik niet helemaal begrijp is dat jij je dochter blootstelt aan hetzelfde als waar jou vriend als kind aan is blootgesteld. Kies voor nu voor je kind. Zorg ervoor dat zij veilig is (dan bedoel ik niet alleen fysiek). Creëer voor jou en haar een veilige omgeving( en basis voor de rest van haar leven) zonder je vriend en probeer vanuit daar de problemen met je vriend op te lossen, als dat tenminste op te lossen valt. succes meid!