Ik had liever de oorspronkelijke versie van mijn naam gehad, Maria. Blijf ik een prachtige klassieke naam vinden... Mijn naam is een variant van Maria en de klank vind ik op zich niet verkeerd, maar ik snap nog steeds niet waarom mijn ouders het nodig vonden om het ingewikkeld te spellen (M.yriam). Mijn achternaam is al niet makkelijk voor veel mensen, het wordt heel vaak verkeerd geschreven. Dan ook nog eens constant mijn voornaam verkeerd geschreven zien staan vind ik erg irritant.
Ik ben er wel tevreden mee, gewoon een simpele en duidelijke naam maar niet te populair. Gewoon Lizette, als kind Liz of Lizzie. Voor mijn kinderen ook gewone namen gekozen die niet te populair zijn maar wel iedereen kent.
rehtse (achterste voren ) ben niet ontevreden met mn naam. Zou hem zelf niet uitgekozen hebben, mijn vader wilde me Angela noemen (hij vond Angela Groothuis een lekkerding) en mn moeder wilde Danielle (vond vaders weer niets) dus werd het deze naam. Zelf zou ik iets stoerders voor mezelf hebben uitgekozen. Ik vind mijn naam best vrouwelijk en elegant, en dat ben ik eigenlijk niet zo. Daarbij is de naam ook heel populair onder mijn generatie, vond ik als kind niet zo leuk. Als mijn naam ergens geroepen word kijken er altijd 3. Als ik in de winkel loopt en iemand roept hey Es! roep ik al Hey! en dan is t voor een ander hahaha
Ik vind mijn naam wel prima. Héél gewoon qua klank, voorkomen, etc. Niet echt móói, ook absoluut niet lelijk. 't Is gewoon mijn naam. Eknein <-> Toen mijn ouders me de naam gaven, hoorden ze hem nergens, vrij bijzonder maar met eenvoudige klank. Toen ik jong was, waren er echter wel wat mensen met dezelfde naam in de omgeving, dat vonden ze wel jammer Ondertussen hoor ik hem trouwens weer nooit, maar misschien ligt dat ook aan de regio. Tussen 2000-2010 is hij redelijk populair geworden, nu weer dalende. Ik weet niet of ik hem voor mezelf had gekozen, want ik kan echt niet meer beoordelen of ik hem nu mooi vind of niet Zou anders misschien iets van Sofie of Floor of Merel gedacht hebben, iets relatief korts, eenvoudigs, Nederlands, beetje stoer-meisje-naam. Nou ja, volgens mij past hij dan dus wel goed. Ik zie mezelf niet zo gauw met een naam als Amelia of juist Chelsey
Anne Ik ben altijd blij geweest met mijn naam. Is simpel en word nooit vergeten. Ik zat wel altijd met naamgenootjes in de klas, dus op mijn werkjes stond ook altijd standaard de eerste letter van mijn achternaam. Dat vond ik weer minder.
Ik heet Anouschka en vind mijn naam eigenlijk niet zo leuk. Het word standaard verkeerd geschreven en omdat ik ook nog eens een lange achternaam heb is het altijd vervelend als instanties bel en ze een emailadres nodig hebben (voornaam.achternaam is mijn email). Zelfs op mijn werk staat mijn naam overal verkeerd (ook op m'n naam bordje). En buiten dat om vind ik het gewoon geen leuke naam.
Ik vind mijn naam uhh.. neutraal! Ik heet Denise. Vroeger vond ik het verschrikkelijk dat iedereen standaard het nummer van Blondie begon te zingen. Inmiddels kan ik erom lachen
Ik ben blij met mn naam Sara. Staat nu hoog in de top 20 ook maar ken geen Sara's van mijn leeftijd. Ik hou ook van simpele namen
Ik vind mijn naam(Kyra) niet zo geweldig. Vind het niet bij me passen. Vaak als ik geroepen word heb ik echt zoiets van 'oh wacht dat ben ik'.
Ik heet ellehciM en vind dat vaak een beetje een wat hoerige naam haha, zijn altijd van die types in films en zo... Ik vind dat dus niet zo mooi, maar aan de andere kant zou ik ook weer niet weten hoe ik anders zou moeten of willen heten.
Ik ben nu wel blij met mijn naam, maar vroeger (basisschool) vond ik het echt stom. Het is een naam die je weinig hoort en ik wilde eigenlijk gewoon zoals "iedereen" heten; Linda ofzo. Enige nadeel is dat ik vaak iets hoor als "ik ken een hond en die heet ook ...". Alhoewel....lang geleden dat ik dat gehoord heb. Ik heet trouwens T o s c a
Ik ben blij met met mijn naam (elineC). Af en toe verkeerd geschreven, uitgesproken of verward met Eline, dat vond ik vroeger wel vervelend. En natuurlijk de vragen of ik vernoemd ben. Maar ondanks dat, gewoon tevreden ermee
Ik vind mijn naam prima. Angeliek. Anders geschreven, dus nadeel dat ik altijd moet zeggen: met l i e k. En toch mijn dochter ook een apartere spelling gegeven, haha. Vonden we wel passen. Mijn naam kom je niet heel veel tegen, zeker niet zo gespeld. Ben wel blij dat het een redelijk 'normale' naam is. Vind ik tenminste, haha. Ben eraan gewend. Wij wilden voor onze dochter een gewone Nederlandse naam die niet teveel voorkomt.
Nee ik vind mijn naam niet mooi: ecyo.j (omgekeerd) Is een Engelse naam, mijn broertje heeft een Scandinavische naam en mijn zusje een Russische naam. Die van hen vind ik wel leuk, die van mezelf niet. Maar ik lig er echt niet wakker van hoor!
Of het bij me past weet ik niet, je raakt ermee vergroeit en voor een deel word je wie je bent door je naam denk ik. Ik ben blij dat mijn ouders niet een ontzettend populaire naam hebben gekozen (Myrte), maar ook niet iets heel raars. Nu hoor je de naam vaker, maar ik ben altijd de enige in de klas en zelfs op de hele school geweest die mijn naam had. Het wordt wel vaak op andere manieren gespeld, maar dat is met zoveel namen zo.