Ik vind mijn naam prima, past ook wel bij mij. Op de basisschool vond ik 'm wat minder, maar dat kwam omdat je mijn naam niet zo veel hoorde. De laatste jaren wordt ie weer wat populairder.
Mijn naam vind ik best ok hoor. (N.atasja) Het hoort bij mij. Ik zou ook niet weten hoe ik anders had willen heten. Vroeger op school zaten er best veel met mijn naam. Allemaal leuke meiden.
Ik heb een hele aparte naam, zover ik weet ben ik de enige in nederland. Wel namen die er op lijken. Nadeel vind ik anonimiteit. Als ergens mijn naam staat weet je dat ik het ben, geen twijfel mogelijk. Ook altijd je naam 2x moeten zeggen, "goh wat apart" "waar komt dat vandaan?" Nee, ik zou mijn kinderen graag een aparte naam geven, maar niet zo apart als de mijne....
Hier een "normale" naam maar weinig die mij bij mijn volledige naam noemen en altijd afkorten tot Ri. Bij mijn kinderen dus korte namen gekozen.
Ja ik ben blij met mijn eigen naam. Vind alleen dat hij te veel voorkomt. Ik baal ook als ik iemand hoor die dezelfde naam heeft als mij. Maar ik heb nogal een drang om uniek te zijn! (ik heet trouwens M.arije)
Ik vindmijn eigen naam helemaal niets! Mijn broer en zussen hebben leuke vlotte nederlandse namen en ik een veel te lange franse naam. Ik heb weleens aan mijn moeder gevraagd wat haar 'mankeerde'?! Het zullen de hormonen wel geweest zijn, denkt ze 😂 Gelukkig is er een korte koosnaam, die ik wel leuk vind voor in de plaats gekomen; Lina.
Ik heb mijn naam nooit echt mooi gevonden en een beetje vervelend dat hij zo vaak voorkwam. Echter, ik zou niet weten wat ik anders wel een mooie naam voor mezelf zou vinden. Mijn man vond zijn naam verschrikkelijk. Ook een naam die super vaak voorkwam, dus heeft hij toen hij 18 was zijn naam veranderd. Dit is dan ook de reden dat we onze zoon drie voornamen hebben gegeven. Mocht bij de naam niet mooi/fijn vinden die we hem gegeven hebben, heeft hij genoeg letters om er een andere naam van te maken. Het is blijkbaar makkelijker als je de letters voor je nieuwe naam niet hoeft 'te kopen'.
Tja, blij met mijn eigen naam? Ik zou deze naam niet hebben gekozen. Maar de reden waarom ik deze naam heb vind ik wel leuk! Iedereen noemt mijn naam niet voluit, gelukkig een vlotte afkorting
Mijn oma vond haar naam altijd vreselijk. Ze heette Hinke en heeft dat toen ze volwassen was veranderd in....Henny. Nou echt zeg, ze had beter Hinke kunnen houden, vind ik veel beter dan Henny.
Super blij met mijn eigen roepnaam. Het is een rechtsstreekse vernoeming naar mijn oma. Ben heel blij, dat mijn ouders dat gedaan hebben. Bovendien houd ik zelf niet zo van meisjesnamen eindigend op -a, en mijn eigen naam eindigt ook niet op -a. Past dus precies bij mijn eigen smaak ! De naam is wel een beetje jaren '60/70; je hoort hem nu bijna niet meer. Ik heb nooit bij iemand in de klas gezeten met dezelfde naam en ook op de hele lagere school was er niemand die zo heette. In het vervolgonderwijs was er 1 meisje op de hele school (niet in mijn klas) dat ook zo heette, maar de schrijfwijze was anders. Ik zou geen andere naam willen hebben, vooral ook omdat ik hem van mijn ouders gekregen heb.
Ik ben wel blij met mijn eigen naam (Kim). Niet supermooi ofzo, maar in ieder geval niet pestgevoelig en ik kan er over heel de wereld mee uit de voeten (wat ik voor mijn eigen kids ook belangrijk vind). Je hoort mijn naam wel vaak, maar dat vind ik niet zo storend.
Ja hoor, hij is niet apart, maar je hoort het ook niet dagelijks. Wat ik ook fijn vind, is dat je hem niet makkelijk af kunt korten.
Toch nog even hierop terugkomen, want ik heb een nieuw inzicht. Ik zou zelf namelijk blij zijn geweest met een apartere naam. Het zou geloof ik bij mij passen om geen alledaagse naam te hebben en die heb ik juist wel. Maar dat konden mijn ouders niet weten, dus ik vind hun keuze logisch en goed.
Ik ben wel blij met mijn naam (L.a.ra) mijn ouders waren de tijd ver vooruit 24 jaar geleden Wij hebben onze dochter ook een 'apartere' naam gegeven. Maar wel een die je normaal kan schrijven en uitspreken. Althans, vinden wij Ze heet V.i.ve en ik ben er nog iedere dag blij mee dat we haar zo genoemd hebben!
Ik heb een Friese naam en ben zelf ook Friezin. Ik kan de keuze van mijn ouders erg waarderen. Mijn sibbelingen hebben ook vergelijkbare Friese namen en zij vinden het maar stom en boers. Best persoonlijk dus kennelijk wat je vindt van een niet heel gebruikelijke maar toch normale naam. Buitenlandse mensen maken er regelmatig wat anders van, maar dat vind ik niet erg. Het is denk ik ook een soort van trots (sjah wij Friezen, sorry).
Blij, wat is nou blij met je naam. Het is een naam, mijn ouders hebben die aan mij gegeven en ik kan er niets aan doen. Maar goed Rianne is mijn roepnaam. Mijn man heeft een ingewikkelde achternaam die altijd gespeld moet worden, dus als we kinderen krijgen zal de roepnaam niet al te ingewikkeld worden.
hahaha nou weet ik eigenlijk niet. Ik heb een naam die je echt nooit hoort en volgens mij ben ik de enige (of bijna de enige) nederlander met deze naam. vind het wel lastig dat ik het altijd moet uitleggen/spellen, vooral met mn werk is dat nog wel is lastig als mensen aan de telefoon niet goed luisteren en ze mailtjes naar een verkeerd adres sturen. maar ik vind het wel weer leuk dat de meeste mensen zeggen goh wat een mooie naam dat heb ik nog nooit gehoord.
Zeggen jullie sibbelingen in het Fries? Dat is echt leuk Het Nederlands mist zo'n woord. ("brusje" is echt afgrijselijk).