Cyclus aantal dagen verlengen of verkorten

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mutskuh, 24 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mutskuh

mutskuh Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.409
    1.203
    113
    Hoi meiden!

Ik zal het zo kort mogelijk proberen uit te uitleggen :D

Wij zijn al tijdje bezig voor een 2e. Nu is het geval dat mijn eisprong altijd midden in de week is, en manlief de hele week van huis is voor zijn werk. Niet erg handig dus! Heb al zitten denken of het mogelijk is de cyclus een aantal dagen te verlengen of te verkorten zodat hij in het weekend valt en we meer kans hebben. Weet iemand hier iets over of wie heeft de tip?

2. Jemima

Jemima Bekend lid

7 mrt 2015
    783
    5
    18
    Utrecht
    Ik hoor dat je met tarwekiemolie je cyclus kan verlengen, maar dat gaat dan wel echt om de lf. Het verplaatsen van je eisprong heb ik nooit van gehoord eigenlijk..

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je kunt zelf je eisprong niet verschuiven. Het is een hormonale kwestie. Zelfs met hormoonmedicijnen is het niet zo te plannen dat het precies elke keer in het weekend valt.

4. mutskuh

mutskuh Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.409
    1.203
    113
    Het hoeft ook niet precies in het weekend te vallen iedere x, al zou het maar een paar dagen eerder zijn dus bv op maandag oid! Vroeg het me gewoon af of het überhaupt mogelijk zou zijn...

5. Oxygen

Oxygen Actief lid

4 okt 2014
    210
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ik google op 'eisprong verplaatsen' kom ik ook op dit forum uit bij meiden met hetzelfde probleem.. misschien kan je overleggen met je huisarts of je man moet zich ziekmelden haha

6. 1986CHANTAL

1986CHANTAL Fanatiek lid

12 mei 2014
    1.767
    760
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Wat lastig zeg!
    Afgelopen maanden is mijn eisprong 2 dagen eerder geweest. Ook slik ik nu twee maanden teunisbloemcapsules. Het zou dus daar aan kunnen liggen dat het wat eerder is gekomen bij mij. Zaadjes kunnen meerdere dagen leven dus zou het sowieso gezellig maken voordat je man weggaat!;)

7. mutskuh

mutskuh Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.409
    1.203
    113
    @ oxygen thx, ik ga in september als het nog niet gelukt is verder informeren bij HA oid. We hebben aankomende maand onze vakantie gepland op de meest vruchtbare dagen :D

@ chantal is ook erg lastig. We hadden het afgelopen weekend ook erg gezellig gemaakt ;) nu maar hopen dat er overlevers tussen zitten! Hmm misschien toch ook eens teunisbloemcapsules halen, bedankt!

8. water27

water27 Fanatiek lid

11 jan 2013
    2.733
    189
    63
    Ik heb teunisbloem olie gebruikt waar mee m'n eisprong eerder kwam. Vorige maand magnesium erbij geslikt en nu kwam deze nog iets eerder. Moet er wel bij zeggen dat ik een onregelmatige cyclus heb. Dus als je eisprong al op dag 14 plaats vindt denk ik niet dat het nig eerder kan. Maar baat het niet schaadt het niet

9. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Ik heb de afgelopen 3 rondes een cyclus gehad van 28-26-26 dagen, met mijn eisprong pas op dag 16-17 met dus een vrij korte luteale fase.
    Ik ben nu deze maand ook teunisbloemcapsules aan het nemen, zal laten weten of het wat doet op mijn eisprong.

10. denise112

denise112 Niet meer actief

Tarwekiemolie zou je LF kunnen verlengen, dus als je na je eisprong dat gaat slikken zou je LF verlengd kunnen worden. Wie weer is dan je eisprong hierdoor wat later (echter heb je er deze ronde niks aan).

11. water27

water27 Fanatiek lid

11 jan 2013
    2.733
    189
    63
    Dat dacht ik ook. Maar heb afgelopen ronde voor net eerst Tarwekiemolie gebruikt en ipv van lf 14 was deze keer maar 12. Nog nooit gehad. Apart he

12. mutskuh

mutskuh Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.409
    1.203
    113
    Thxx dames voor jullie reactie! Wacht deze cyclus en volgende cyclus af, volgende eisprong precies in onze vakantie! Ben benieuwd! En anders ga ik ook eens dat spul proberen :D baad het niet dan schaad het niet toch :D

Deel Deze Pagina