Ik vind mijn naam niet zo leuk. Echt zo'n typische jaren 70/80 naam, ik vind hem een beetje saai en oubollig. Maar ja, dat was gewoon hun smaak . Misschien vinden mijn kinderen dat later ook van hun namen . Geen idee of dat eens ter sprake is gekomen bij mijn ouders. Vast wel. Ik kan het me niet zo herinneren. In mijn geval is het zo dat ik erover nadenk door deze vraag. Voel niet de behoefte om mn ouders daar nu voor op te bellen om het te vertellen. Dus het zal iets zijn wat toevallig ter sprake komt en dat ik het dan zou zeggen. Ze kunnen er verder ook niets mee , ik zeg dan eigenlijk alleen dat ik hun smaak niet mooi vind
Ik heet Angeliek. Op zich prima naam. Alleen schrijft iedereen het altijd verkeerd. We hebben de traditie voortgezet door onze dochter een afwijkende schrijfwijze te geven Maar zo geschreven vonden we stoerder. Wat achteraf goed bij dr past.
Ik ben wel tevreden met mijn naam, zo vaak hoor ik hem niet. Wel zijn er altijd mensen die het met ie schrijven terwijl het met een i moet zijn, of zelfs met que ipv met ke aan het eind.
Ik ben op zich wel tevreden met mijn naam. Het is een Bijbelse naam, maar wel op de oorspronkelijke/internationale wijze geschreven. Dat is leuk, maar ook irritant omdat iedereen hem steevast op de Nederlandse manier schrijft. Ik verbeter dat eigenlijk nooit meer, nadat mensen het dan alsnog met y/a/e/u gingen schrijven... Echt, hoe doof kan je zijn Gelukkig is 'mijn' schrijfwijze normaal in het land van mijn partner. Zij zijn de enige die het in één keer goed schrijven en uitspreken Overigens hebben mijn partner en ik beiden dezelfde afkorting/bijnaam, kwamen we pas achter toen we al een tijdje aan het daten waren
Het gaat er mee door. Vroeger zei ik zo wil ik niet heten en luisterde absoluut niet naar mijn naam. Vroeger vond ik carolien mooi en zo moesten mijn ouders me ook noemen.gelukkig geen lange fase haha
Zeker blij mee maar het maakt mij niet zo veel uit hoe mensen mij noemen, meestal is het An, Anni, Niek of Niekkie
Ja hoor weten ze, maar niet op een rotte manier ofzo hoor. De naam is met liefde gekozen dus zou het ook nooit veranderen, maar mooi zal ik het nooit vinden denk ik.
Ik heb een unisex naam die ook nog eens vaak op z'n Engels uitgesproken wordt. Krijg op m'n werk dus vaak mails 'dear mister' of 'geachte heer/mevrouw'. Face to face moet ik mensen dagelijks corrigeren op de uitspraak. Ik kan er niet mee zitten! Ben niet speciaal blij met m'n naam maar vind het ook niet vervelend.
Mijn vriend en ik hebben top-20 namen. Mijn naam werd dat in de jaren ‘90 (ik ben van ‘81) en die van mijn vriend (‘79) staat er nog steeds in. Ik vind onze beider namen prima.
Ik heb een -tje naam die zonder de tje ook een normale naam is. Vond ik vooral rond de pubertijd heel vervelend, want toen besloten leraren etc ineens om mijn naam af te korten omdat ik al 'zo'n grote meid was'. Nu gebeurd dat nog wel eens maar dan verbeter ik het zelf meteen. Mijn man en vrienden korten het wel af maar dat vind ik anders. Ik vind het gewoon raar om voor een vreemde zelf te beslissen om diegene anders te noemen . Mijn ouders weten wat ik van mijn naam vind. Ik wilde ook persé geen -(t)je namen voor onze meiden.
Ik ben wel blij met mn naam. Je hoort hem niet vaak. Het wordt alleen regelmatig verkeerd uitgesproken, maargoed het is niet anders.
Ik heb geen doorsnee naam. Als ik hem hier noem ben ik niet meer anoniem Het is een Slavische jongensnaam, mensen schrijven hem altijd verkeerd en mensen die mij nog nooit gezien heb maar waarmee ik wel gemaild heb (werk) vragen zich soms af of ik een man of vrouw ben. Ik ben er blij mee, vind het een mooie naam. Het zoontje van de buren heet ook zo.
Mijn naam is echt stom, hoewel ik vaak te horen krijg dat het een mooie chique nasm is... ik heb weleens aan mijn moeder gevraagd of ze een klap van de molenwiek heeft gehad toen ze zwanger was van mij Ik heb een lange klassieke franse naam. Mijn zussen hebben allemaal een leuke vlotte Nederlandse naam. Gelukkig is de afkorting die ze mij gegeven hebben wel leuk: Lina.
Oh ik ben tevreden met mijn naam, vind em net iets te apart omdat je hem nauwelijks hoort.. Marlijn is mijn naam trouwens...