Blij met naam of niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door mellanie76, 26 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Mwah heb een rare schrijfwijze die nergens op slaat maar wel uniek is.

Irisje24 en tuc vinden dit leuk.
  2. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.697
    4.306
    113
    noord holland
    Ik vind mijn naam niet zo leuk. Echt zo'n typische jaren 70/80 naam, ik vind hem een beetje saai en oubollig. Maar ja, dat was gewoon hun smaak :). Misschien vinden mijn kinderen dat later ook van hun namen :roflmao:.
    Geen idee of dat eens ter sprake is gekomen bij mijn ouders. Vast wel. Ik kan het me niet zo herinneren.
    In mijn geval is het zo dat ik erover nadenk door deze vraag. Voel niet de behoefte om mn ouders daar nu voor op te bellen om het te vertellen. Dus het zal iets zijn wat toevallig ter sprake komt en dat ik het dan zou zeggen.
    Ze kunnen er verder ook niets mee ;), ik zeg dan eigenlijk alleen dat ik hun smaak niet mooi vind :D

3. mellanie76

mellanie76 VIP lid

5 aug 2016
    17.645
    801
    113
    moeder
    Rotterdam
    Ooh wat leuk!!!@

4. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.196
    23.280
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik heet Angeliek. Op zich prima naam. Alleen schrijft iedereen het altijd verkeerd. We hebben de traditie voortgezet door onze dochter een afwijkende schrijfwijze te geven :roflmao: Maar zo geschreven vonden we stoerder. Wat achteraf goed bij dr past.

Irisje24 vindt dit leuk.
  5. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Ik ben wel tevreden met mijn naam, zo vaak hoor ik hem niet.
    Wel zijn er altijd mensen die het met ie schrijven terwijl het met een i moet zijn, of zelfs met que ipv met ke aan het eind.

6. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Ik ben op zich wel tevreden met mijn naam. Het is een Bijbelse naam, maar wel op de oorspronkelijke/internationale wijze geschreven. Dat is leuk, maar ook irritant omdat iedereen hem steevast op de Nederlandse manier schrijft.
    Ik verbeter dat eigenlijk nooit meer, nadat mensen het dan alsnog met y/a/e/u gingen schrijven... Echt, hoe doof kan je zijn:rolleyes::oops:

Gelukkig is 'mijn' schrijfwijze normaal in het land van mijn partner. Zij zijn de enige die het in één keer goed schrijven en uitspreken:D
    Overigens hebben mijn partner en ik beiden dezelfde afkorting/bijnaam, kwamen we pas achter toen we al een tijdje aan het daten waren:)

Irisje24 en Vulpen vinden dit leuk.
  7. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.344
    10.309
    113
    Het gaat er mee door. Vroeger zei ik zo wil ik niet heten en luisterde absoluut niet naar mijn naam. Vroeger vond ik carolien mooi en zo moesten mijn ouders me ook noemen.gelukkig geen lange fase haha

8. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Zeker blij mee maar het maakt mij niet zo veel uit hoe mensen mij noemen, meestal is het An, Anni, Niek of Niekkie

9. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ja hoor weten ze, maar niet op een rotte manier ofzo hoor. De naam is met liefde gekozen dus zou het ook nooit veranderen, maar mooi zal ik het nooit vinden denk ik. :p

10. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.779
    3.907
    113
    Ik heb een unisex naam die ook nog eens vaak op z'n Engels uitgesproken wordt. Krijg op m'n werk dus vaak mails 'dear mister' of 'geachte heer/mevrouw'. Face to face moet ik mensen dagelijks corrigeren op de uitspraak. Ik kan er niet mee zitten! Ben niet speciaal blij met m'n naam maar vind het ook niet vervelend.

Irisje24 en Hopsatee vinden dit leuk.
  11. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Wat versta je onder jongere generatie? Mijn schoonzusje (20 jaar) heet ook Claudia:)

12. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Mijn vriend en ik hebben top-20 namen. Mijn naam werd dat in de jaren ‘90 (ik ben van ‘81) en die van mijn vriend (‘79) staat er nog steeds in.

Ik vind onze beider namen prima.

13. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.127
    5.045
    113
    Vrouw
    Ik heb een -tje naam die zonder de tje ook een normale naam is. Vond ik vooral rond de pubertijd heel vervelend, want toen besloten leraren etc ineens om mijn naam af te korten omdat ik al 'zo'n grote meid was'.
    Nu gebeurd dat nog wel eens maar dan verbeter ik het zelf meteen. Mijn man en vrienden korten het wel af maar dat vind ik anders. Ik vind het gewoon raar om voor een vreemde zelf te beslissen om diegene anders te noemen ;).

Mijn ouders weten wat ik van mijn naam vind.
    Ik wilde ook persé geen -(t)je namen voor onze meiden.

14. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Ik ben wel blij met mn naam. Je hoort hem niet vaak. Het wordt alleen regelmatig verkeerd uitgesproken, maargoed het is niet anders.

15. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Ik heb geen doorsnee naam. Als ik hem hier noem ben ik niet meer anoniem ;) Het is een Slavische jongensnaam, mensen schrijven hem altijd verkeerd en mensen die mij nog nooit gezien heb maar waarmee ik wel gemaild heb (werk) vragen zich soms af of ik een man of vrouw ben. Ik ben er blij mee, vind het een mooie naam. Het zoontje van de buren heet ook zo.

16. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.826
    8.482
    113
    Vrouw
    Ik ken ook een Claudia van 21 idd maar niet jonger.

17. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.498
    4.338
    113
    Vrouw
    Mijn naam is echt stom, hoewel ik vaak te horen krijg dat het een mooie chique nasm is... ik heb weleens aan mijn moeder gevraagd of ze een klap van de molenwiek heeft gehad toen ze zwanger was van mij ;) Ik heb een lange klassieke franse naam. Mijn zussen hebben allemaal een leuke vlotte Nederlandse naam. Gelukkig is de afkorting die ze mij gegeven hebben wel leuk: Lina.

Irisje24 vindt dit leuk.
  18. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Ja blij mee, wel iets bekakter dan ik zelf ben

19. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Oh wat een vreselijk topic! Ben té nieuwsgierig naar jullie namen!!!

SYRV, dreumesje, Biny en 8 anderen vinden dit leuk.
  20. Marlijn83

Marlijn83 Bekend lid

24 nov 2010
    711
    0
    16
    Vrouw
    Limburg
    Oh ik ben tevreden met mijn naam, vind em net iets te apart omdat je hem nauwelijks hoort.. Marlijn is mijn naam trouwens...

Deel Deze Pagina