Blij met naam of niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door mellanie76, 26 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Ik ben 30 en nog nooit iemand tegen gekomen die dezelfde naam als mij heeft... Ik heet Nieske en ik ben er zelf blij mee krijg er altijd leuke reacties op.

Onze jongste dochter heet Jet daar krijgen we ook altijd leuke reacties op zeker van de oudere mensen ook

Chocoladekoekje vindt dit leuk.
  2. floppie888

floppie888 Bekend lid

3 sep 2014
    793
    549
    93
    Ik ook! Alleen in engelstalige landen is het altijd even extra uitleggen :)

fafa en Bloem2310 vinden dit leuk.
  3. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.666
    5.701
    113
    Ik vind het prima, ben het nou eenmaal gewend. Word wel vaak afgekort.
    Denk wel dat het een naam is die nu amper word gebruikt.
    Vriend zijn naam staat in de top 10, hij was een voorloper:D

4. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ben tevreden met mijn naam! M’n eerste naam is een vrij veel voorkomende naam, staat al jaren in de top 10. Toch kom ik in het dagelijks leven weinig mensen tegen met dezelfde naam.
    M’n tweede naam is een klassiekere naam. Maar vind het twee mooie namen en ben er erg blij mee.

5. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.625
    113
    Heel blij! Officieel niet m’n eerste naam maar wel m’n roepnaam. Heel erg gelukkig met het feit dat m’n ouders m’n roepnaam hebben gekozen en niet m’n eerste.

6. Betsy

Betsy Niet meer actief

Ik weet niet beter dan dat ik al 30 jaar zo heet. Gewoon mijn naam, dus ontevreden zijn heeft niet zoveel zin.
    In het buitenland snappen ze er trouwens geen fluit van :D

7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.582
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja hoor, ben heel tevreden met mijn naam. Het is een Noorse naam en staat in de top 10 van Noorwegen. De naam werd vooral in de jaren 70/80 regelmatig aan dochters gegeven maar ook weer niet zo vaak dat ik dagelijks mensen tegenkom met deze naam.

8. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.170
    3.818
    113
    Ik heb een nogal saaie naam maar aangezien mijn moeder serieus Ottolien heeft overwogen ben ik allang blij ;)

Nescio, Irisje24, mamabri en 11 anderen vinden dit leuk.
  9. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.040
    2.904
    113
    't Gezellige Brabant
    Nee, mijn naam is ietwat Arabisch. Ik werd laatst zelfs in het Marokkaans benaderd voor iets wat ik te koop heb staan. Ik had liever een lekkere hollandse naam gehad, ik ben tenslotte ook een hele nuchtere hollandse meid ;)

10. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Ik ook!!
    Zit zo te gissen bij iedereen:p
    Zit ik hier te zeuren dat niemand z'n naam er bij zet, doe ik het zelf ook niet:o:

Sneeuwvlokjes vindt dit leuk.
  11. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ja ben het gewend he :D
    Alleen heb ik niet het gezicht voor mijn naam. Iedereen maar ook echt iedereen wat mijn naam vergeet noemt me Nathalie. Maar zo heet ik niet :roflmao: nu hadden mn oiders ook in eerste instantie die naam in gedachte. Zet wijfelden tussen 2 namen dus tussen mijn naam en Nathalie

12. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Vroeger was ik niet blij met mijn naam, had op de basisschool nog 2 meisjes in de klas met dezelfde naam. Grappig genoeg ben ik sinds de basisschool niemand meer tegengekomen met dezelfde naam.
    Ik ben er redelijk tevreden mee: lekker kort. Maar had wel wat stoerder gemogen :)

13. tuc

tuc Niet meer actief

Ik heb een echte Hollandse naam (Jacques Brel heeft er ooit een liedje overgemaakt;))Ben er best blij mee hoor.
    Alleen vaak voorkomend onder leeftijdsgenoten, zat op de psz al met 4 meisjes met dezelfde naam in de groep. En bij mijn dochter in de klas zijn we met 3 moeders met die naam;)

14. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ik heb een hele populaire naam, staat al 20+ jaar in de top 10.
    Mijn tweede naam was minder populair toen ik geboren werd, nu is het wel een populairdere (is dat een woord?) naam.
    Met beide namen ben ik tevreden.

15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik ken meerdere Nieskes :D

Zat bij 2 in de klas. Misschien Fries?

Ik zeg mijn naam niet. Daar zijn er maar 2 of 3 van in Nederland. Dus dan ben ik niet anoniem meer.

Ik ben er wel erg blij mee.

16. fafa

fafa Niet meer actief

Ik heb een hele klassieke voornaam... Sterker nog: misschien wel de eerste meisjesnaam ter wereld :p

Altijd erg blij mee geweest.

17. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.196
    23.280
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik googlen op liedjes van Brel, heeft ie er meerdere met een meisjesnaam :roflmao:

18. tuc

tuc Niet meer actief

Whaha dat wist ik zelf niet hoor:roflmao:
    Dacht wel dat dit 1 van de bekenste was en ik heet geen Mathilda;)

19. Marchella

Marchella Niet meer actief

Dat was ik ook aan het doen en kwam tot dezelfde conclusie :D

tuc vindt dit leuk.
  20. Nescio

Nescio Niet meer actief

Wat toevallig, ik heb jaren geleden gewerkt met een Nieske. Vond het toen al een aparte naam, niet lelijk.

Mijn naam is heel klassiek en religieus. Als roepnaam heb ik een variant, maar ik gebruik nu altijd de 'officiele'. Het past beter bij me en is in Belgie ook veel beter bekend.
    Mijn familie gebruikt wel nog mijn roepnaam.

Deel Deze Pagina