Ik ben heel blij met mijn naam! Het is een Franse naam die je niet vaak hoort maar die toch heel 'normaal' is. Zo heb ik niemand in mijn kennissenkring die mijn naam ook draagt, maar er zijn wel liedjes over gemaakt en in films en series heet er weleens iemand zo (Amerikaanse/Engelse en NL series, ongetwijfeld ook Franse maar die kijk ik niet). Hij wordt weleens verkeerd uitgesproken of geschreven want er zijn 2 varianten maar (met en zonder h erin) maar dat gebeurd niet vaak. Al met al, happy.
Precies dit ja Daarom heten onze dochters Sarah en Julia. In vrijwel elke taal normaal uit te spreken
Ik ben heel blij met mijn naam maar moet hem altijd spellen. Mijn ouders hebben (gelukkig) voor de simpele engelse variant gekozen, maar op zijn frans kunnen er wel 4 letters bij. Er wordt standaard 1 letter teveel geschreven als ik hem niet spel
Opzich best tevreden mee maar ik hou van langere namen en hij is in andere talen vaak lastig uit te spreken
Ik had misschien wel liever een andere naam gehad. Heb een typische jaren 70-80 naam waar op zich niks mis mee is, niet te lang, niet te kort, internationaal, maar men maakt er semi schattige afkortingen van waar ik minder blij mee ben. Maar zo kan iedereen wel iets hebben.
Ik ben nooit blij geweest met mijn naam en nu nog steeds niet. Het is een echte hollandse/friese naam waarvan je er veel had in de jaren 80, eindigend op -je. Misschien nog grappig voor een klein meisje maar niet voor een volwassen vrouw... . Vind de klank ook niet mooi. Vind het nog steeds vervelend me voor te stellen met die naam. Daarom heb ik mijn dochter een hele andere, en volgens mij veel mooiere naam gegeven
Het is gewoon mijn naam. Ik weet niet beter. Ik ben er nooit blij of ontevreden mee geweest. Het is altijd zo vanzelfsprekend geweest.
anna simpel en je hoort hem nog steeds vaak staat bijna altijd ergens in de top 10 en toch niet vaak tegengekomen op school etc ik weet niet beter en vind het wel een prima naam
Mijn naam, Linda, vond ik altijd heel vreselijk. Wordt wel steeds minder. In Twente spreken ze het zo zeurderig uit, Lindaaaa.. Veel mensen korten het af nu naar Lin/Lynn
Ik ben vernoemd naar een zangeres. Achteraf blijkt het een hindoestaanse naam te zijn. Daar kwamen mijn ouders pas later achter. Ik ben er heel tevreden mee. Nu ben ik blank met blauwe ogen, dus als ik mensen door de telefoon heb gesproken en zij zien mij voor het eerst. Is vaak het eerste wat gezegd wordt. Hé jij bent niet getint !
Ik heet ook Melanie maar dan dus met 1 'L'. Ben er blij mee hoor. Al noemt iedereen me op een gegeven moment 'Mel'
Hihi ik ben vernoemd naar dat liedje, want mijn moeder vond het zo mooi. Ik ben blij met mijn naam hoor!
Ik heb een nogal standaard naam die overigens altijd verkeerd wordt uitgesproken omdat er zoveel variaties op zijn. Ook de schrijfwijze levert vaak problemen op. Ik zeg daarom standaard als iemand mijn naam moet schrijven dat het zo kort mogelijk en met vijf letters moet. Dan kan er niet veel fout gaan. Maar nog wordt het uitgesproken met een s- of z- ervoor of met -te erachteraan. Mijn naam is nu wel te raden trouwens
Ik heet Mariska, en ik ben er niet heel blij mee. Ten eerste wordt ik heel erg vaak Marieke of Melissa genoemd. En ten tweede is Mariska een veel voorkomende naam in Oost Europa en schijn ik vlg sommigen Oost Europese gezichtstrekken te hebben. Op mijn werk komen veel Polen, Roemenen, Bulgaren etc en nogal eens denken die dat ik hen kan verstaan. Wat dus echt niet zo is. Vlg mijn ouders hebben ze 2wk voor mijn geboorte mijn naam nog veranderd, daarvoor was het Claudia. Vind ik ook niks. Mijn moeder wilde me Irene of Charlotte noemen, dat vind ik dan weer wel mooie namen.