Blij met naam of niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door mellanie76, 26 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fafa

fafa Niet meer actief

Desirée?

2. fafa

fafa Niet meer actief

Adamina, whahaha. Ehhh, ja, prachtige naam :roflmao:

3. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Maninne was het overigens:D

4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.582
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad

Dan gok ik op Marieke ;)

5. mellanie76

mellanie76 VIP lid

5 aug 2016
    17.645
    801
    113
    moeder
    Rotterdam
  6. DN2017

DN2017 Fanatiek lid

1 jun 2017
    1.352
    1.926
    113
    Vrouw
    Ik ben heel blij met mijn naam! Het is een Franse naam die je niet vaak hoort maar die toch heel 'normaal' is. Zo heb ik niemand in mijn kennissenkring die mijn naam ook draagt, maar er zijn wel liedjes over gemaakt en in films en series heet er weleens iemand zo (Amerikaanse/Engelse en NL series, ongetwijfeld ook Franse maar die kijk ik niet).

Hij wordt weleens verkeerd uitgesproken of geschreven want er zijn 2 varianten maar (met en zonder h erin) maar dat gebeurd niet vaak. Al met al, happy.

7. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Precies dit ja ;)

Daarom heten onze dochters Sarah en Julia. In vrijwel elke taal normaal uit te spreken :p

8. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.566
    601
    113
    Ik ben heel blij met mijn naam maar moet hem altijd spellen. Mijn ouders hebben (gelukkig) voor de simpele engelse variant gekozen, maar op zijn frans kunnen er wel 4 letters bij. Er wordt standaard 1 letter teveel geschreven als ik hem niet spel

9. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.345
    17.256
    113
    Opzich best tevreden mee maar ik hou van langere namen ;) en hij is in andere talen vaak lastig uit te spreken

10. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik had misschien wel liever een andere naam gehad. Heb een typische jaren 70-80 naam waar op zich niks mis mee is, niet te lang, niet te kort, internationaal, maar men maakt er semi schattige afkortingen van waar ik minder blij mee ben. Maar zo kan iedereen wel iets hebben.

11. jomay

jomay Bekend lid

5 sep 2012
    579
    316
    63
    Vrouw
    #111 jomay, 27 nov 2017
    Laatst bewerkt: 27 nov 2017
    Ik ben nooit blij geweest met mijn naam en nu nog steeds niet. Het is een echte hollandse/friese naam waarvan je er veel had in de jaren 80, eindigend op -je. Misschien nog grappig voor een klein meisje maar niet voor een volwassen vrouw... :rolleyes:. Vind de klank ook niet mooi. Vind het nog steeds vervelend me voor te stellen met die naam. Daarom heb ik mijn dochter een hele andere, en volgens mij veel mooiere naam gegeven:)

12. Maiasaurus

Maiasaurus Niet meer actief

Het is gewoon mijn naam. Ik weet niet beter. Ik ben er nooit blij of ontevreden mee geweest. Het is altijd zo vanzelfsprekend geweest.

13. TempusFugit

TempusFugit Actief lid

16 sep 2017
    164
    331
    63
    Vrouw
    Ik heet Anneloes, vind m'n naam afschuwelijk. De meeste mensen kennen me als Loes.

14. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.886
    5.181
    113
    Home
    anna

simpel en je hoort hem nog steeds vaak staat bijna altijd ergens in de top 10 en toch niet vaak tegengekomen op school etc
    ik weet niet beter en vind het wel een prima naam

15. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.636
    379
    83
    ..
    Mijn naam, Linda, vond ik altijd heel vreselijk. Wordt wel steeds minder. In Twente spreken ze het zo zeurderig uit, Lindaaaa.. Veel mensen korten het af nu naar Lin/Lynn

16. ziezo

ziezo Bekend lid

2 mrt 2007
    709
    39
    28
    Ik ben vernoemd naar een zangeres. Achteraf blijkt het een hindoestaanse naam te zijn. Daar kwamen mijn ouders pas later achter. Ik ben er heel tevreden mee. Nu ben ik blank met blauwe ogen, dus als ik mensen door de telefoon heb gesproken en zij zien mij voor het eerst. Is vaak het eerste wat gezegd wordt. Hé jij bent niet getint !

17. Mellebel

Mellebel Bekend lid

20 jan 2013
    536
    6
    18
    Ik heet ook Melanie maar dan dus met 1 'L'. Ben er blij mee hoor. Al noemt iedereen me op een gegeven moment 'Mel' :)

18. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Hihi ik ben vernoemd naar dat liedje, want mijn moeder vond het zo mooi.
    Ik ben blij met mijn naam hoor!

tuc vindt dit leuk.
  19. Roos123

Roos123 Niet meer actief

Ik heb een nogal standaard naam die overigens altijd verkeerd wordt uitgesproken omdat er zoveel variaties op zijn. Ook de schrijfwijze levert vaak problemen op. Ik zeg daarom standaard als iemand mijn naam moet schrijven dat het zo kort mogelijk en met vijf letters moet. Dan kan er niet veel fout gaan. Maar nog wordt het uitgesproken met een s- of z- ervoor of met -te erachteraan. Mijn naam is nu wel te raden trouwens :)

20. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik heet Mariska, en ik ben er niet heel blij mee. Ten eerste wordt ik heel erg vaak Marieke of Melissa genoemd. En ten tweede is Mariska een veel voorkomende naam in Oost Europa en schijn ik vlg sommigen Oost Europese gezichtstrekken te hebben. Op mijn werk komen veel Polen, Roemenen, Bulgaren etc en nogal eens denken die dat ik hen kan verstaan. Wat dus echt niet zo is.

Vlg mijn ouders hebben ze 2wk voor mijn geboorte mijn naam nog veranderd, daarvoor was het Claudia. Vind ik ook niks. Mijn moeder wilde me Irene of Charlotte noemen, dat vind ik dan weer wel mooie namen.

Deel Deze Pagina