Hoi allemaal! Nu 4 maanden na de bevalling besef ik me hoe geel, of zeg maar gerust bruin/oranje onze kleine man is geweest. Nu bleef de verloskundige zeggen dat het "maar een beetje geel" was. Nu leek het mij interessant om te zien hoe geel andere kindjes zijn geweest en hoelang? En of ze bijvoorbeeld ook nog zijn opgenomen hiervoor. Onze kleine man is uiteindelijk met een biligehalte van 300 opgenomen na 11 dagen en heeft 2 dagen onder de blauwe lamp gemoeten. Ik vertrouwde het toch niet en achteraf terecht.... Hier een foto: Bekijk bijlage 199569 Ben benieuwd of er nog meer een foto willen delen! Thanx!
Die van Suzannah ziet er een beetje engig uit omdat ze in het ziekehuis aan een infuus ligt. Dit was niet voor de geelzucht. Haar levels waren slechts verhoogt en ze hebben bij haar in de kamer een paar dgn het licht alleen maar aangelaten.
Hier ons mannetje, 2 weekjes oud. Heeft best lang heel geel gezien bloed geprikt maar was gelukkig niet té hoog.
Raar dat er zo weinig foto's te vinden zijn als je weet dat het echt heel vaak voorkomt dat je kindje geel word. Bij Suzannah was het niet zo heel erg, maar verschilde toch niet echt veel van jullie kindjes.
Op deze foto is onze dochter 6 dagen oud, een dag later is ze onder de blauwe lamp gegaan. Hier heeft ze 2 dagen onder gelegen. Zij is na die tijd ook nog lang gelig gebleven.
En dit is onze zoon, hier was hij 5 dagen oud. Ik vond hem erg geel worden maar de kraamhulp zei dat het meeviel. We hebben hem veel in het daglicht laten liggen (voor het raam).
Hier mijn meisje op zich viel het nog mee, maar de geelheid wil niet altijd de ernst betekenen. Op dag 6 opgenomen en 1 dag onder de lamp gelegen maar we moesten wel 2 dagen blijven Ze was ook heel suf door de te hoge billi en dronk daarom enorm slecht en viel veel af. Mede hierdoor is ze in totaal 2x 2 dagen en 1x 3 dagen opgenomen. Wat een geluk dat ik bij dr mocht blijven! Maar het heeft wel mn kraamtijd flink verpest. p.s. moesten jullie (als je ook was gebleven) ook alles zelf doen en werdt er geen rekening met je als kraamvrouw gehouden? ik moest zelfs voor 07:30 mn eigen bank-bed inklappen...
@ Vangans Nee, ik had het gelukkig beter. We mochten op de couveuseafdeling blijven waar ze voor mij een bed hadden en zoonlief lag gewoon op dezelfde kamer met de lampen op zich. Zelfs mijn man heeft 3 nachten bij ons mogen slapen op een stretcher. Trouwens na mijn keizersnede hetzelfde. Heeft mijn man ook 5 nachten bij ons op de kamer geslapen. Net nieuw ziekenhuis en daar was ik dan ook erg blij mee. Bij het oude ziekenhuis hadden ik en de kleine man apart gelegen. Kan me voorstellen dat dat voor jou heel zwaar is geweest zo!
djena moest als een gek onder 2 lampen als het gehalte binnen 6 uur niet naar beneden was gegaan had ze een bloedtransfusie nodig gehad maar gelukkig brak het lichaam het goed af maar het was vreselijk om mee te maken voordat ze onder de lampen ging lag ze eigenlijk bewusteloos in me armen terwijl we in het ziekenhuis waren ze waren er te laat bij.
Ik werd in het ziekenhuis goed verzorgt hoor. Ik kreeg een normaal bed. Suzannah werd 2 dgn na de geboorte op genomen. En ook bij megan, met 4wkn opgenomen, werd ik goed verzorgt.
nou hier was het eerst nog maar de vraag of ik wel mocht blijven. Ze willen geen kraamvrouwen op de kinderafdeling. Normaal stond hier 10 dagen voor en nu gelukkig 6 (ze was ook precies 6 dagen) Ik vloeide nog, kon moeilijk lopen, was snel duizelig en had pijn. Maar ik sliep op een bankbed die ik zelf voor half 8 moest inklappen, kreeg enkel ontbijt en moest de gehele verzorging alleen doen! wedt snachts ook regelmatig wakker gemaakt als er een nieuwe zuster dienst had die zich kwam voorstellen (vaak net tussen de voedingen door grr) oja en ze wilde ook nog eens flesjes in mn kind proppen want cup feeding of vingervoeden deden ze niet aan op de kinderafdeling... ik was super blij dat mn vriend vrij had en elke dag naar het ziekenhuis kwam waar die mij in een rolstoel af en toe een rondje mee wandelen nam. ik ben verder ook niet meer gecontroleerd voor mn eigen herstel.
Ik herken dat zoooooo van de kraamtijd! Eindelijk is je kindje daar en dan zoiets. Ik ben na 7 dagen gillend weggerend uit het zh ( bij wijze van) Iedere keer weer beloftes wanneer hij mee naar huis mocht van de couveuse afdeling. En lag op de kamer bij iemand die haar kindje bij zich had. Nee dat was echt geen fijne kraamtijd. Hier had de couveuse afdeling ook te lang gewacht met hem onder de lampen te leggen.
Ik ga ook even 2 foto's plaatsen! De ene kant een beetje schokkend overkomen omdat hij daar in het ziekenhuis lag. Niet vanwege het geel zien, maar vanwege een vernauwing in zijn aorta waar we met 9 dagen achter kwamen. Overigens is het nu een heerlijke dreumes van ruim 21 maanden hoor hihi. Mijn kleine meid heeft overigens helemaal geen last gehad van geel zien! Foto 1: 3 dagen oud! Foto 2: 10 dagen oud (4 dagen later is hij geopereerd). Hij was bijna net zo geel/oranje als de pleisters!