blij nieuwe baan

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door kiki1986, 29 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kiki1986

kiki1986 Bekend lid

27 mrt 2011
    629
    1
    16
    omg. rotterdam
    Mijn contract loopt over een paar dagen af en gaat niet verlengd worden, ze geven een andere reden op maar het komt er gewoon op neer omdat ik zwanger ben willen ze me weg hebben. Ik ben me al een maand suf aan het solliciteren tot ik opeens uitgenodigd werd voor een gesprek. Ik heb in dit eerste gesprek niet verteld van mijn zwangerschap. Een paar dagen later werd ik gebelt of ik wou komen proefdraaien. Ik dacht dat is snel ik had eigenlijk eerst een tweede gesprek verwacht. Dus ik ben gaan proefdraaien en de vrouw die mij sollicitatie behandeld was daarbij niet aanwezig en zou later contact met mij opnemen. Na 2 dagen werd ik gebelt dat ik aangenomen was. Ik voelde me best schuldig want ik had dus nog steeds niks gezegt over mijn zwangerschap omdat het allemaal zo snel gegaan was. Dus ik besloot door de telefoon (niet heel netjes) toch te vertellen van mijn zwangerschap. En ze begint te lachen en feliciteerd me en ze zegt hoe kan het nou dat niemand het heeft gemerkt haha. Ze was heel enthousiast en ik ga volgende week beginnen en ik zit dus geen dag zonder werk. Ik ben hier zo blij om want ik had dit totaal niet verwacht. Dus ook voor de zwangere dames die werk zoeken het kan dus wel ondanks de zwangerschap.

2. Ieniemienies

Ieniemienies Actief lid

21 mrt 2013
    313
    113
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wat super! Gefeliciteerd met je nieuwe baan, veel werkplezier en mooi om zo'n succesverhaal te lezen!

3. tantetil

tantetil Bekend lid

1 jan 2010
    768
    162
    43
    Vrouw
    Noord Holland
    Wat goed! Gefeliciteerd! Ik hoop dat zwangerschap goed verloopt en je tot je verlof lekker kan werken!

4. kiki1986

kiki1986 Bekend lid

27 mrt 2011
    629
    1
    16
    omg. rotterdam
    Dankjulliewel. Ja omdat het zo positief is wou ik het ook even delen voor de dames die wel zonder werk zitten. Ik weet hoe lastig het kan zijn om een bedrijf te vinden die je door je zwangerschap niet afwimpelt. Maar dit heeft voor mij bewezen dat er echt bedrijven zijn die wel ervoor willen gaan.

5. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Wat fijn dat sommige werkgevers nog wel zo netjes zijn!
    Gefeliciteerd :)

6. Soezetje

Soezetje Actief lid

27 okt 2014
    101
    0
    0
    Supertof! Heel erg leuk, en inderdaad een opsteker voor de dames die bang zijn hun baan te verliezen ivm zwangerschap. Ik heb gelukkig ook een werkgever die enthousiast reageerde :)

Deel Deze Pagina