Welke hardloopschoenen bij overpronatie?

Discussie in 'De lounge' gestart door Beatissimam, 2 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, dat is de vraag.;)

2. Astre

Astre Niet meer actief

Ligt er maar net aan hoe 'erg' de overpronatie is en hoe je verdere loopstijl is. Ik koop nieuwe hardloopschoenen altijd in een goede hardloopzaak waar ze je ook je loop kunnen analyseren en je oude schoenen inspecteren.

Ik heb overpronatie met rechts als gevolg van een vroege botbreuk, maar loop toch het best op de asics gel-nimbus 15 voor dames. Ik vind de speciale schoenen bij overpronatie niet prettig. Mijn loop ziet er ook beter uit met deze schoen. Ik denk dat het voor iedereen zo verschillend is en dat je daarom zelf moet gaan proberen en je loop laten analyseren door een deskundige het meest wijs is.

En toen had je eigenlijk nog geen antwoord op je vraag ;)

3. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, ik twijfel gewoon heel erg!
    Ik heb het alleen links en daar ook hielspoor (daardoor??). Dat gaat eigenlijk al een tijd heel goed en ik ben flink afgevallen, dus mag gaan rennen!

Ik heb de Asics Gel-Cumulus 15 gekocht, echt supergoede demping!

De verkoper adviseerde de GT2000, maar die vond ik minder.

Maar nu ben ik bang dat ik eigenwijs ben geweest...

4. Astre

Astre Niet meer actief

Dat is een vergelijkbare schoen als de mijne en ik ben inderdaad ook voor de demping gegaan. Ik vind ze echt heerlijk lopen.

Doordat het bij mij ook maar één voet is, was het ook een twijfelgeval. Elk jaar als ik nieuwe schoenen ga kopen, probeer ik weer antipronatieschoenen, maar ik vind ze gewoon minder lopen. Tot nu toe heb ik het advies gekregen om de schoen te kopen, welke het prettigst loopt. Ondanks dat ik mijn rechtervoet heel scheef neerzet, heb ik op 'gewone' schoenen nog nooit serieuze klachten gehad.

Misschien gewoon lekker eigenwijs blijven en lekker gaan lopen! Gefeliciteerd trouwens met je afvallen :).

5. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel! Ben er heel blij mee!;)

Deel Deze Pagina