18 weken en voel al t hele weekend niks

Discussion in 'Zwangerschap' started by dnise, Oct 13, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dnise

dnise Fanatiek lid

Feb 16, 2010
    1,819
    0
    0
    regio rotterdam
    nou de titel zegt t al... ben nu 18 weken zwanger en heb t kruimeltje al t hele weekend niet gevoeld... zou ik daar de vk voor moeten bellen???

weet dat je de baby nog niet heel de dag goed hoef te voelen maar tis nu wel erg stil en heel stom maar deze zwangerschap maak ik me drukker lijkt t wel dan met me 1e :)

wat zeggen jullie???

2. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Het is idd normaal om bij dat termijn niet altijd wat te voelen. Maar ik zou toch gewoon even bellen.
    Je maakt je duidelijk zorgen en daarmee kan de vk je helpen:)

3. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    2,654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Ik zou zeker even bellen
    Al is het maar voor je eigen gemoedsrust

4. Maartt

Maartt Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    4,843
    725
    113
    Ik zeg altijd: Bij zorgen altijd bellen. Al is het om je gerust te stellen. En een hartje luisteren is een kleine moeite.

Ik ben ongeveer net zo ver als jij. En heb er inmiddels ook 2 dagen tussen gehad dat ik het minder/ niet voelde. Het is nog wel klein en kan nog alle kanten op. Probeer anders even op je buik te gaan liggen.

5. dnise

dnise Fanatiek lid

Feb 16, 2010
    1,819
    0
    0
    regio rotterdam
    ik maak me idd zorgen maar wil ook niet muggenziften haha lekker tegenstrijdig ik heb al geprobeerd om op mijn buik te liggen en een beetje de boel wakker te maken duwen porren etc maar tot nu toe geen geluk.. snap niet waarom ik nu zo onzeker ben... pfffff

mijn 1e is prematuur geboren en op de 1 of andere manier maak ik me gewoon veel drukker deze zwangerschap.. al die gevoelens pff erg vermoeiend

6. Maartt

Maartt Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    4,843
    725
    113
    Daarom moet je bellen meid. Muggenziften... wat een onzin. Je maakt je zorgen dat is geen zeuren. Luister naar jezelf en niet zo streng zijn ;)

7. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Gewoon even bellen dan kan je vast langskomen om het hartje te luisteren.
    Ik heb het rond die tijd ook eens gehad. Toen zei de vk ook ach meid tot de 28 weken hoef je de baby helemaal niet dagelijks te voelen maar kom maar even langs.

En dan ben je weer gerust als je het hartje hebt gehoord :) stress is slecht voor de baby dus die nemen ze graag voor je weg.

8. lil

lil Bekend lid

Apr 3, 2014
    766
    0
    0
    Arnhem
    Je kan bellen, maar met dit termijn is het soms rustig in je buik. Hier ook welles 2 dagen geen geduw van de kleine rond de 19e week.
    Misschien helpt douche of wat eten, onze uk word hier altijd actief van. En heel diep zuchten en uitademen..

9. jongemama1993

jongemama1993 Fanatiek lid

Mar 5, 2014
    1,187
    3
    38
    Rond het termijn van jouw zwangerschap is het normaal dat je je kleintje niet altijd voelt. Maar wij begrijpen allemaal dat jij je daarom zorgen maakt. En geloof me.. Een verloskundige begrijpt dat ook!!!

Mij werd geadviseerd door mijn verloskundige (met 16 weken) dat wanneer ik voor het eerst leven voelde.. Ik het in de gaten moest houden en ALTIJD moest bellen als ik minder leven voelde.

Zij zijn er voor om jou gerust te stellen. Je zeurt totaal niet! Ze hebben liever dat je 10x voor " niets" belt dan 1x niet bellen en dat er dan wel iets aan de hand is.

10. dnise

dnise Fanatiek lid

Feb 16, 2010
    1,819
    0
    0
    regio rotterdam
    ik weet idd dat t normaal is dat je met dit termijn het best wel minder kan voelen en ik weet t wel maar die onzekerheid blijft gewoon heel erg.... komt misschien ook omdat deze beeb heeeel erg druk is en ik de beeb echt wel regelmatig voelde kriebelen al..

maargoed vanmiddag even een zwangerschapsverklaring ophalen en dan zal ik het gelijk is even aan me vk vragen en wieweet heeft ze even tijd om het hartje te laten horen.. maar zal mijn bezorgdheid zeker even kenbaar maken...

dankjulliewel voor de lieve reacties!!

11. Lovelymum87

Lovelymum87 Actief lid

May 1, 2014
    434
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik mocht vanaf 12 weken altijd bellen als ik het hartje even wou horen!
    Heel normaal dus als je je zorgen maakt, kleine moeite voor ze!

Ctg scan doen ze niet onder de 28 weken, maar kan je Idg goed het hartje even horen:)

Share This Page