Rare ervaring Kruidvat

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Demino, 8 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    #1 Demino, 8 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 8 mrt 2014
    Ik wist even niet waar ik dit het beste kon plaatsen, dus heb voor dit plekje gekozen.. :D

Ik had vandaag toch zoiets stoms! Was bij het Kruidvat, moest nog wat dingetjes hebben en vroeg aan mijn vriend (die er ook bij was) of ik voor de zekerheid weer een testje mee zou nemen.. Hij vond het goed. Komen we bij de kassa, doet het meisje er ontzettend lang over om al mijn spulletjes in een tasje te doen.. Vraagt ze opeens KEIHARD: 'Heb je nog vragen over de test die je koopt?' Dit is me nooit eerder gebeurd, maar goed.. Dus ik zei: 'Nee, hoor!'.. Zegt zij: 'Ooh, lees even goed de bijsluiter dan..' (ze moest eens weten hoeveel testen ik al gedaan heb in mn leven :D)
    Ik dacht alleen maar: SCHIET OP met dat ding in het tasje proppen, al die mensen achter mij hoeven niet te zien dat ik het koop (en wat als er een bekende bij staat?).. Nee hoor, het meisje besloot om het tasje propvol te laden en BOVENOP de test te leggen, hij viel bijna uit het tasje.. Op dat moment was ik echt een beetje flabbergasted, dus ik heb verder niks gezegd.. Maar ik vond het zo stom van haar!
    Ik heb zelf in een drogisterij gewerkt en het eerste wat je doet als iemand een zwangerschapstest koopt: je stopt het in een plastic tasje, zo snel mogelijk.. Zodat de andere klanten het niet zien! En verder zeg je er geen woord over, tenzij de klant er zelf over begint.

Ik voel me echt een soort van gefrustreerd en opgefokt erover. Stom mens!!! Nu maar hopen dat er geen bekenden zijn die het gezien hebben :D

2. mnla

mnla Actief lid

12 feb 2014
    200
    0
    0
    Jaa is inderdaad dom !! Was een jong meisje ? Ze zijn zo niet allemaal hoor. Maar een jongen voor mij kocht laatst condooms . En ze was zo aan het giebelen achter de kassa. Ik dacht nou heel normaal hoor !

3. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Denk dat ze een beetje mijn leeftijd was (ik ben 21).. Condooms etc. is idd ook heel normaal, maar soms heb je van die klanten erbij zitten..
    1x een moeder die zei 'Heb je ook die XL condooms? Mijn zoon zei dat de gewone niet pasten'.......... En toen dacht ik: mevrouw, kijk uit wat u doet, het is maar een klein stadje en misschien ken ik uw zoon wel! Lekker voor.. Lul.. Hahahaha..
    Maar de meeste klanten voelen zich al een beetje opgelaten als ze dat soort dingen kopen, daar moet je als drogisterijmedewerker echt tactisch mee omgaan.. Wat een trut was dit zeg.. :$

4. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Waarschijnlijk werd het gewoon uit automatisme gezegd, het wordt me bij andere middeltjes ook meestal gevraagd. Ze had even beter moeten opletten, maar zoiets kan gebeuren.

5. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Nee, het wordt alleen gevraagd bij medicijnen, omdat drogisterijen dit verplicht zijn te vragen.

6. Pantax

Pantax Lid

4 apr 2013
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kocht twee doosjes 2v5 en het mutsje achter de kassa gilde of ik soms zwanger was van een tweeling. Ach, hun spullen zijn niet voor niets zo goedkoop natuurlijk :)

7. em3

em3 Actief lid

25 feb 2014
    380
    3
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb ook zoiets meegemaakt. De volgende dag ging ik een cb halen (de kruidvat was nl positief), maar had er 20 min met de auto voor over. Daar kent niemand me iig. Het is maar niet druk in de kruidvat! En ik woon gelukkig nog in de stad, maar toch... Je komt elkaar vaker tegen dan je denkt. Echt heel vervelend van de medewerkers.

8. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Ze moeten het vragen zei ze tegen mij toen.
    Mijn antwoord met de oudste in de wagen naast me Ja hoor na hem.weten we precies hoe het werkt haha
    Ze vroeg het wel discreet en zachtjes trouwens.

9. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.270
    1.099
    113
    Ik had het van de week bij de action met ovulatietesten. De cassiere gooide ze gewoon op de band en toen ze klaar was met scannen, ging zij even het doosje zitten lezen...... Voelde me ook een beetje opgelaten. De hele winkel merkte het niet hoor maar wat mij betreft hoeft zij ook niet precies na te gaan wat ik koop...

10. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Yup, toevallig deze week naar een andere kv gegaan omdat ze me hier in het dorp allemaal kennen en weten dat wij er nogal moeite voor moeten doen. Lieve meiden allemaal hoor, maar ik had er geen zin in om goedbedoelde vragen te krijgen voor mijn test positief zou zijn.
    Dus op weg naar een dorp verder en daar stond ook zo'n muts. 7 mensen nog achter me en inderdaad "heeft u nog vragen over de test? Weet u hoe ze werken? "
    Had bijna gevraagd of ze het even wilde demonstreren hahaha

Sommige mensen zijn gewoon niet heel tactisch.

11. LCLL

LCLL Bekend lid

14 jan 2010
    845
    0
    0
    NULL
    Ook ik heb als assistent drogist bij de Etos gewerkt en ik MOEST zelfs vragen of mensen interesse hadden in een urinecontainer(tje :p).. Vind het dus niet zo vreemd dat ze vraagt of je bekend bent met het gebruik. Juist voor iemand die bij een drogist werkt is dat de normaalste zaak van de wereld, dus waarom zo'n big deal maken..

12. Ah, nee toch :D

Verder snap ik het probleem ook niet zo.. Als je je testen per sé discreet wilt kopen, bestel je ze toch op internet?

13. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Ze kan ook gewoon vragen of je bekend bent met het gebruik. Dan heeft ze het discreet gevraagd.

14. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Nou daar zit je idd niet op te wachten ;)

Ik haal ze bij de action, ook nog eens een stuk goedkoper !!

15. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Neeeeeeeeeeeeee!! :D:D:D

Maar ik heb dit 'probleem' gelukkig niet, ken hier vrijwel niemand haha :p

16. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Het wordt standaard gevraagd,dit moet zelfs en de werknemers worden erop gecontroleerd en beoordeeld.
    Echter vraag ik het bij de zwangerschappen nooit.
    Ook steek ik de testen vaak meteen ik een tasje en doe de rest er bovenop....dit wordt vaak gewaardeerd door de klant en krijg er vaak bedankjes voor.

MAAR...ik ben ook van mening dat als je niet wil dat andere mensen zien wat jij koopt,je gewoon testen moet bestellen via internet of ze in een ander dorp kopen....Mss een idee voor hopelijk geen volgende keer!!;)

Succes!

17. Quatane

Quatane Actief lid

13 feb 2014
    241
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb dit ook een keer voorgehad in de Colruyt. Ik leg mijn ZT zeer discreet onder andere goederen. Wanneer de verkoopster aan de test komt, neemt ze die in haar hand, kijkt er even naar, houdt hem tegen het licht (in de lucht dus), weer voor haar neus, krabt eens in haar haar, neemt de micro en schelt: "hoeveel stonden die zwangerschapstesten ook alweer?"
    Daarna legde ze de testen ook bovenop alle andere inkopen, knal in het zicht...
    *sterf*

en ja, sindsdien koop ik ze online :)

18. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38

OMG!!!
    Dat is écht heel erg en on-klantvriendelijk!!
    Ik zou ze meteen daar laten!

19. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Ik heb als assistent-drogist gewerkt en ik hoefde het NOOIT te vragen. Al wil je het wel vragen, doe het dan idd discreet als 'heeft u nog vragen over de producten die u koopt?'.. Maar NIET zoals dit meisje het deed, is gewoon echt not done.
    Nee, ik bestel de testen niet via internet. Ik schaam me er namelijk niet voor dat ik ze koop.. Maar medewerkers kunnen er allerminst rekening mee houden dat niet heel het dorp het hoeft te weten :) Het is niet uit schaamte, het is meer uit privacyoogpunt zeg maar.
    Bij de Action koop ik ze helemaal nooit meer, de ervaring daar was NOG beroerder haha..

20. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Nou beter dit dan luidkeels om de XS vragen ;):p.

Ik vind het wel een beetje onhandig van de kassamevrouw, maar eerlijk gezegd verwacht ik dit soort dingen toch altijd en houd ik daar rekening mee. Als ik de testen al in de winkel koop, doe ik dat met opzet in een andere buurt. Bij de lokale KV ken ik alle kassameisjes en kennen zij weer alle buren. Dus daar koop ik dus standaard niks "spannends".

Deel Deze Pagina