Hond poept en plast in huis sinds een aantal weken

Discussie in 'De lounge' gestart door jessi, 24 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Hoi,

Onze hond poept en plast opeens zomaar in huis. Ben al bij de dierenarts geweest en het is niets medisch. Weten jullie wat het kan zijn. Mijn man zei het is wel begonnen aan het begin van je zwangerschap maar ik denk niet dat hij dit al merkt. Nu ga het beestje echt niet weg doen maar er moet wel verandering in komen want anders moet hij echt weg dit is namelijk niet vol te houden met een dreumes die door het huis rent. Ik laat de honden (we hebben er 2) 4x per dag minstens een half uur uit. Ook krijgen ze alle aandacht. Maar ik begin het goed zat te worden want toen ik net met ze thuis kwam van het wandelen liet ik ze los in huis en Milo liep naar de keuken en poept de hele keuken vol om vervolgens alles onder te plassen in de was kamer.

Graag tips van hondenkenners want hier word ik heel verdrietig van het is namelijk zo'n super lieve hond en ik wil hem echt niet kwijt.

2. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    1 ding wil ik zeggen, beesten merken vaak eerder dat je zwanger bent dan jij zelf! dus je beestje heeft het zeker wel door.
    Verder zou ik niet weten wat je zou kunnen doen?
    Misschien ff snuffelen op internet of op een hondenforum vragen is er vast wel.

Zou een uiting van jaloezie kunnen zijn misschien?

3. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Een hond heeft dingen eerder door dan jij denkt;)
    Is er iets verandert in huis, of heeft hij andere voeding? Wandel je nu op andere tijden e.d
    Ga eerst na of er iets is veranderd..
    Neem anders contact op met een hondenschool, leg alles alles, zij komen weer met vragen en wees eerlijk in antwoorden.

Ik kan heel lastig nu zeggen waar het door komt dat de hond ineens plast en poept in huis..

Je mag me een PB sturen, dan kan ik kijken wat ik voor je kan doen:)

4. Kiraa

Kiraa Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.715
    0
    36
    Mijn hond plaste ook opeens weer in huis toen ik net zwanger was! Heb hem echt weer, net als een puppie, zindelijk moeten maken! Gelukkig poepte ie nog wel buiten maar denk dat jij dus ook opnieuw zindelijk moet gaan maken ;)

5. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Met de rest eens. Dieren voelen echt veel eerder dingen aan als dat wij denken.
    En doet hij buiten uberhaupt wel wat?
    Net zolang buiten blijven lopen totdat hij alles gedaan heeft.

6. Drieka

Drieka Niet meer actief

Dat ligt hoogstwaarschijnlijk aan je zwangerschap, je hond voelt dat aan, je moet hem in elk geval niet gaan straffen want dat zal het beestje niet begrijpen.
    Je kunt meer aandacht aan hem geven dan je nu doet zodat hij niet het gevoel heeft dat hij vergeten wordt.
    Mocht dat allemaal niet helpen kun je altijd een gedragstherapeut (voor dieren) inschakelen.

7. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Dit!

En je hond heeft echt wek door dat je zwanger bent!

8. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    ik ben juist gaan testen toen mijn hond erg aanhankelijk begon te worden, hij wist het al eerder dan dat ik het wist (met mk wilde ze juist niks van me weten)

enige wat ik kan zeggen, even duidelijke laten weten jij bent de roedel leider en niet hij, en idd net als een pup weer ff opnieuw alles doen, en zorgen dat hij buiten echt alles heeft gedaan voordat je hem naar binnen laat

9. Merlijn1983

Merlijn1983 Bekend lid

4 mrt 2013
    999
    0
    16
    Misschien feliway voor in het stopcontact proberen, worden honden en katten rustig van, zoek maar eens op google.

10. Leona

Leona Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.195
    0
    0
    Wij hebben dit gehad met een kat, en die vrat uiteindelijk ook nog eens de kruizen uit mijn positiebroeken.
    Dieren voelen het allemaal feilloos aan
    Onze hond is bij iedere zwangerschap heel aanhankelijk, bij de eerste vond ik dat vreemd nu weet ik hoe het komt
    Zodra onze kindjes geboren waren was hij ook niet voor de deur van de babykamer of box weg te halen.

Het is heel vervelend dat je hond dit doet, en misschien anders inderdaad opnieuw zindelijk maken zoals al genoemd word

11. Nathaliiej

Nathaliiej Fanatiek lid

20 nov 2012
    1.206
    1
    0
    NULL
    Utrechtse Heuvelrug
    Geloof me, je hond wist eerder dat je zwanger was dan dat je het zelf wist.. Die gekke huisdieren zijn zo gevoelig!
    Hier is mn hond, nu terug gezien, vanaf dat ik een week of 3 zwanger was aan het klieren geslagen, o.a. niet meer willen eten(ook geen medische reden, puur mijn 'schuld')

1 van mn katten is sinds een week of 5 a 6 in huis gaan piesen.. ook geen medische reden.. Die beestjes reageren soms zo heftig op je hormonen.. De andere poes, heeft me rondom mn miskraam totaal genegeerd, en rende zelfs weg.. vanaf VOOR ik een positieve test had, is ze zo knuffelig geworden als de pest.. en nu nog..:D Normaal is deze best een trut, maar zie 5 minuten geleden;

Deel Deze Pagina