Poeh, heb morgen voor het eerst sinds eeeeeeeeeeuwen weer een sollicitatiegesprek. Begin nu toch wel een beetje zenuwachtig te worden Wat trek ik aan? Wat ga ik zeggen? Wat gaan zij vragen? Als ik die autorit maar overleef! Moet er voor naar Arnhem, en dat is toch wel een dik 3 kwartier rijden... over de snelweg In mijn uppie... *bibber* En laat ik daar nu absoluut geen held in zijn bij drukke steden! Zometeen nog even spijkerbroekie strijken (ook weer voor het eerst sinds eeuwen ) en een leuk truitje zoeken om aan te trekken morgen... *zucht* Iemand tips en adviezen? Liefs Minya
Uhhh Ja, doe geen spijkerbroek aan.. een spijkerbroek tijdens een sollicitatie gesprek is NOT done...
Dat vind ik dus echt onzin! Een spijkerbroek kan ook hartstikke netjes staan. Je hebt natuurlijk niet alleen de 'standaard' spijkerbroeken meer tegenwoordig En daarbij denk ik dat ik voor deze functie niet in een mantelpakje hoef te komen
Ik zeg alleen wat ik uit ervaring weet..Jij vraagt om een tip.... Ik heb een hele tijd op een uitzendbureau gewerkt dus ik gaf regelmatig sollicitatietrainingen... Ook zijn er regelmatig werkgevers geweest die een opmerking hebben gemaakt t.a.v. kleding.. Zo van: Een goede kandidaat, helaas was de andere kandidaat beter en mag ik nog een advies meegeven.. Deze kandidaat kan beter letten zijn of haar kleding.. Hij/zij droeg een spijkerbroek of een t-shirt met gekke tekst ofzo... enz enz.. Ik geef je alleen maar een tip uit eigen ervaring
ik vind ook dat een spijkerbroek wel kan hoor.je moet je zelf zijn dus al je altijd in een spijker broek loopt moet je dat dan ook nu niet laten
Ligt aan je functie wat je aantrekt hoor, als het maar niet te bloot of versleten is... Een donkerblauwe spijkerbroek kan super netjes staan toch? Op tijd vertrekken? Rustig rijden, iets lekkers te drinken mee, overtuigd zijn van het feit dat je het kan en dat ook overbrengen, gemotiveerd zijn en overkomen... Whatever, het komt helemaal goed meid, zenuwen enzo daar kijken ze echt wel door heen. En door een spijkerbroek ook wat weer een beetje ieuw klinkt maar niet letterlijk doorheen kijken natuurlijk :-s Komt helemaal goed! Ik hoop op geen files en goed weer en een positief gesprek!
ik denk ook dat het dan gaat over de top een nette spijkerbroek met net (lang) truitje vind ik goed hoor ook als ik mensen op gesprek krijg
Ik heb helaas geen tips voor je want ik werk nog niet (en ik wil het nog zo lang mogelijk uitstellen )...dus ik blijf voorlopig lekker aan de studie! Maar ik wil je wel heel veel succes wensen! Groetjes!
Dankjewel Mamak. Ik snap wel waar je naartoe wilt hoor, maar ik denk dat ik voor morgen niet 'op en top' gekleed hoef. Een nette spijkerbroek en een leuk truitje/bloesje bij een vrouw staat natuurlijk heel anders dan een (wijde)spijkerbroek met T-shirt of whatever en gympen dan bij een man. De eerste indruk komt gewoon anders over ben ik van mening. Ondertussen nog steeds niet mijn spijkerbroekje gestreken Denk dat ik het toch maar voor morgen bewaar hahaha. Kan ik mijn gedachten nog even ergens anders naartoe brengen... *bibbert verder*
Tip: doe zoals ik, en dan word je aangenomen! Ik begin volgende week met een nieuwe baan! Spannend....
Graag gedaan.. en natuurlijk ligt het ook aan de functie... Er is 1 tip die sowieso voor iedereen geldt: Je potentiele werkgever is altijd gecharmeerd van het feit dat je je best hebt gedaan om er "goed" uit te zien voor hem/haar... Ik zei altijd tegen mijn clienten: Je hoeft echt niet in 3 delig pak, als ze maar zien dat je moeite voor ze hebt gedaan.
Rustig, zeker van je zaak en jezelf zijn! Netjes gekleed, maar niet te (hangt ook wel functie af), in ieder geval verzorgd. Een licht geurtje, een beetje lipgloss en natuurlijk opgemaakt. Je haar ook rustig. Schoenen poetsen. Oh ja, je moet weten dat de werkloosheid nu aardig laag is. Doe er je voordeel mee, gooi je salariseis omhoog!